Volvolla menee lujaa

591 kommenttia
1101113151620
  • @tracktest kirjoitti:
    Autojen vakiovarustepaketti riittää osalle asiakkaista mutta sitten tulee asiakkaat jotka haluavat kaiken mitä rahalla saa. Volvossa on laajempi vakiovarustus sehän sitä myyntiä lisää. Mainitut BMW ja MB tarjoaa vähemmän vakiovarusteissa mutta rahalla saa sitten kaiken mitä Volvoon ei saa rahallakaan.

    Mitä sellaisia varusteita on, jota saa bemariin, mutta ei Volvoon. "Rakensin" kerran bemarin X5:en enkä muista, etten olisi saanut samat varusteet kuin XC90T8:iin enkä muista, että olisi jotain ollut enemmän saatavana? Ei ainakaan mitään "oikeaa varustetta" muistaakseni. Lisävarusteina piti ruksata paljon sellaisia, mitkä olivat XC90T8 Inscriptionissa vakiona. Tosin onhan Inscriptioinissakin jo tavallaan lisävarusteita, koska se ei ole pienin varustelutaso vaan tavallaan "varustepaketti" jo sinällään.

      1
  • Saksalaisten autonvalmistajien kehitys tekniikassa ja turvallisuudessa on sitä luokkaa ettei vähättelyyn ole mitään perusteita. HR menee kyllä vahvasti trollauksen puolelle jos jatkat näitä tarinoita vielä lisää. On syytä tunnustaa tosi asiat eikä lähteä tuolle linjalle. Tiedät hyvin ettei tuo johda muuhun kuin täyteen rähinään, et kai halua trollien joukkoon ihan vaan lapsellisuuttasi.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Autojen vakiovarustepaketti riittää osalle asiakkaista mutta sitten tulee asiakkaat jotka haluavat kaiken mitä rahalla saa. Volvossa on laajempi vakiovarustus sehän sitä myyntiä lisää. Mainitut BMW ja MB tarjoaa vähemmän vakiovarusteissa mutta rahalla saa sitten kaiken mitä Volvoon ei saa rahallakaan.

    Jep, sitä rahaa vaan saa olla aika paljon enemmän. Volvossa varustetason lisää muutakin kuin kromia ja tunnelmavalaistuksia. Muistelen että Mersubemariin maksoi navi 2500-3000€, Volvoon 800 sisältäen Android Auton ja Apple Carplayn. Ihan helpolla en keksi mitä olisin jäänyt kaipaamaan. Itse asiassa sanoin myyjälle että "tee samanlainen kuin viimeksi".

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Saksalaisten autonvalmistajien kehitys tekniikassa ja turvallisuudessa on sitä luokkaa ettei vähättelyyn ole mitään perusteita. HR menee kyllä vahvasti trollauksen puolelle jos jatkat näitä tarinoita vielä lisää. On syytä tunnustaa tosi asiat eikä lähteä tuolle linjalle. Tiedät hyvin ettei tuo johda muuhun kuin täyteen rähinään, et kai halua trollien joukkoon ihan vaan lapsellisuuttasi.

    Ymmärrän, että "trolli" ja "trollaaminen" ovat muotisanoja, mutta olisi silti hyvä käyttää niitä vain oikeissa asiayhteyksissä. Enkä minä ainakaan mitään rähise. Aidosti kiinnostaa, olisiko X5:ssa jotain hyödyllisiä varusteita saatavana, joita Volvoon ei saa. X5 on ollut yksi vaihtoehto, kun pohdiskelen seuraava autovaihtoehtoa. Uudessa X5:ssahan on aika pitkä sähkösädekin. Kyllä uskon, että pärjäisin X5:llakin talvessa varsinkin, kun "talvi" alkaa olla olla täälläkin jo historiaa. <volvo on parempi, mutta X5 tulee hyvänä kakkosena kyllä.

      2
  • Mainitsit BMW X5:en niin siitä voin mainita laserajovalot. Volvoon ei saa rahallakaan tätä ajovalotekniikkaa.

      
  • muokattu 23.05.2020 11:15

    BMW:hen ei taida saada ajovalojen pesua rahallakaan. MItä hyötyä on laservaloista loskaisella kelillä jos valoja ei voi pestä ?

      
  • En tiedä mitä tarkoitat mutta korkeapainepesurit saa jokaiseen BMW:en ja se on vakiovaruste.

      
  • Korkeapainepesurit toiminnassa.

      
  • Jonkin automerkin osalta valitettiin sitä että vaikka autoon saa laservalot niin lampunpesimet puuttuvat, mutta ei se sitten ollutkaan BMW. Laservalot joka tapauksessa ovat niin kalliit valmistaa että ne tuskin yleistyvät autoissa.

      
  • Koska BMW:hen tulee LIdar-valotutkaan perustuva autonominen ajaminen ?

    Volvoon se tulee vuonna 2022 (uusi XC 90).

    https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volvo-panostaa-valotutkaan-lidarista-vakiovaruste/

      
  • Meneekö volvon yleensä käytössä toissijaiset "lisävarusteet" saksalaisen laadun edelle?

      
  • Olisiko vain syytä pohtia Toyotan putoamista luotettavuudessa espanjalaisen Seatin taakse.?

    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-germany-vehicle-dependability-study

      
  • muokattu 23.05.2020 14:49

    @▫️ kirjoitti:
    Olisiko vain syytä pohtia Toyotan putoamista luotettavuudessa espanjalaisen Seatin taakse.?

    Voihan sitäkin pohtia sitten omassa vertailukeskustelussa. Toyota ei oikein osu tähän vertailuun, camrykin on alemmassa hintaluokassa.

      
  • muokattu 23.05.2020 14:53

    @_Quu kirjoitti:
    Meneekö volvon yleensä käytössä toissijaiset "lisävarusteet" saksalaisen laadun edelle?

    Millä perusteella saksalaisten laatu poikkeaa (edukseen) Volvosta?

    Oman kokemukseni mukaan saksalaisten (Audi, BMW, MB) varustetasoissa on hyvinkin paljon toissijaisuuksia, eli kosmeettisia varusteita.

      1
  • Yleisemmällä tasolla, monikin varuste on "toissijainen" jos ajattelee siirtymistä paikasta toiseen. Silti olen oppinut arvostamaan ainakin seuraavia, enkä kovinkaan mielelläni niistä luovu

    • sähköinen takaluukku, mieluiten potkaisutoiminnolla
    • nahkapenkit, koska lapset ja minä sottaamme auton
    • avaimeton avaus ja käynnistys
    • lämmitettävä tuulilasi
    • lämmitettävä ratti
    • navigaattori
    • adaptiivinen vakionopeussäädin
    • "pilot assist", eli auto ohjaa itse parikymmentä sekuntia kerrallaan. Helpottaa aivastamista, päällystakin riisumista ja näiden viestien kirjoittamista.
    • "webasto" kännykkäohjauksella
    • neliveto
    • parkkitutka ja/tai kamera

    Ilmastointia ja sähkölaseja pidän jo itsestäänselvyyksinä autossa kuin autossa.

    Tuleeko teille mieleen vielä jotain olennaista tai muuten kivaa?

      
  • muokattu 23.05.2020 15:07

    Moottori-lehden koeajossa BMW X2.

    "Mielikuvan hinnoittelu

    Valitettavasti mielikuvat myös maksavat. Lähes 9 000 euron lisävarustelusta huolimatta tunnelma trendikkäässä premium-autossa tuntuu vanhanaikaiselta ja budjetti tuntuu kuluneen ulkonäköön. Esimerkiksi aktiivinen vakionopeudensäädin, automaattisesti himmenevä taustapeili ja peruutuskamera loistavat vielä poissaolollaan.

    Rahalla saa kuitenkin peräti 10 näkyvää BMW-logoa ja toisen annoksen M Sport -merkintöjä. Ei jää epäselväksi etteikö tässä autossa makseta brändistä."

    https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-bmw-x2-mika-mielikuvan-hinta/

      
  • @M880 kirjoitti:

    Oman kokemukseni mukaan saksalaisten (Audi, BMW, MB) varustetasoissa on hyvinkin paljon toissijaisuuksia, eli kosmeettisia varusteita.

    Onko ne kalliita lisävarusteita.

      
  • muokattu 23.05.2020 15:25

    @_Quu kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    Oman kokemukseni mukaan saksalaisten (Audi, BMW, MB) varustetasoissa on hyvinkin paljon toissijaisuuksia, eli kosmeettisia varusteita.

    Onko ne kalliita lisävarusteita.

    Kyllä ne minun mielestäni ovat. Useamman tuhannen euron varustetason nosto tuo mielestäni varsin vähän vastinetta rahalle. Esimerkiksi 520d xDrive Edition, varustetason nosto Edition Sportiksi tuo mukanaan alla olevat. Laitoin perään kysymysmerkin sulkuihin jos en ymmärrä sisältöä.

    • lämmitettävä ohjauspyörä
    • peruutuskamera
    • automaattinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin (?)
    • Active protection turvallisuuspaketti (?)
    • kangas/nahkaverhoilu
    • 18" vanteet
    • urheiluistuimet
    • koristelistat
    • ambient-valopaketti (tämä lienee joku tunnelmavalohärpäke)
    • BMW Individual Shadow line ulkoiset yksityiskohdat (tämä on ehkä jo vitsi?)
    • valaistut sport-kynnyslistat
    • Black Chrome pakoputkenpäät

    7250€

    Edit: tuolla on hintaa 65keur, ja varustelistalla on vielä pitkä matka siihen mitä Volvolla saa samaan rahaan. Puhumattakaan siitä että tuossa on itse auton osalta kyse taksimallin dieselistä eikä 350hevosvoimaisesta lataushybridistä.

      
  • muokattu 23.05.2020 15:42

    Laskeskelin karkeasti mitä 5-sarjaan tulisi vielä tuon päälle että saisin haluamani

    • sähköpenkki 1500
    • Webasto 2000
    • driving assistant, eli varoittimia ja adaptiivinen vakkari 3400 (ei apupilottia Volvon tapaan)
    • connected plus sis Apple Carplay 250
    • Navi 2300
    • Metalliväri 1400
    • avaimettomuus 1100

    Eli sellanen 11-12keur tulee lisää

    Tässä voi olla epätarkkuuksia kun en nyt tuosta hinnastosta ota niin tarkkaa selkoa.

    Edit: Saamatta jää apupilotti, sitä ei saa rahallakaan. Myöskään Android Autoa en löytänyt hinnastosta.

      
  • "Voihan sitäkin pohtia sitten omassa vertailukeskustelussa. Toyota ei oikein osu tähän vertailuun, camrykin on alemmassa hintaluokassa."

    Alunperin puhuit V90:n markkinaylivoimasta. Mihin tuo tieto perustuu, en ole mitään tuollaista kuvattua markkinaylivoimaa huomannut ainakaan Suomessa ?

      
  • @M880 kirjoitti:
    Laskeskelin karkeasti mitä 5-sarjaan tulisi vielä tuon päälle että saisin haluamani

    Edit: Saamatta jää apupilotti, sitä ei saa rahallakaan. Myöskään Android Autoa en löytänyt hinnastosta.

    AA:n Bemariin saa ilmeisesti ensi kuussa tulevalla päivityksellä iDrive 7.0:aan. Käsittämättömän kauan se kyllä otti. Muistuu mieleen yksi ketju, jossa Toyota- ja BMW-miehet kovasti olivat sitä mieltä, että ihan turha koko AA. Kumma kyllä, nyt tuota puhetta ei kuulu.

      1
  • @M880 kirjoitti:
    Yleisemmällä tasolla, monikin varuste on "toissijainen" jos ajattelee siirtymistä paikasta toiseen. Silti olen oppinut arvostamaan ainakin seuraavia, enkä kovinkaan mielelläni niistä luovu

    • sähköinen takaluukku, mieluiten potkaisutoiminnolla
    • nahkapenkit, koska lapset ja minä sottaamme auton
    • avaimeton avaus ja käynnistys
    • lämmitettävä tuulilasi
    • lämmitettävä ratti
    • navigaattori
    • adaptiivinen vakionopeussäädin
    • "pilot assist", eli auto ohjaa itse parikymmentä sekuntia kerrallaan. Helpottaa aivastamista, päällystakin riisumista ja näiden viestien kirjoittamista.
    • "webasto" kännykkäohjauksella
    • neliveto
    • parkkitutka ja/tai kamera

    Ilmastointia ja sähkölaseja pidän jo itsestäänselvyyksinä autossa kuin autossa.

    Tuleeko teille mieleen vielä jotain olennaista tai muuten kivaa?

    Tuleeko adaptiiviset Led-valot mukautuvan vakkarin mukana?
    Itse en enää ilman mukautuva LED-valoja autoa huoli.

      
  • @HybridRules kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Autojen vakiovarustepaketti riittää osalle asiakkaista mutta sitten tulee asiakkaat jotka haluavat kaiken mitä rahalla saa. Volvossa on laajempi vakiovarustus sehän sitä myyntiä lisää. Mainitut BMW ja MB tarjoaa vähemmän vakiovarusteissa mutta rahalla saa sitten kaiken mitä Volvoon ei saa rahallakaan.

    Mitä sellaisia varusteita on, jota saa bemariin, mutta ei Volvoon. "Rakensin" kerran bemarin X5:en enkä muista, etten olisi saanut samat varusteet kuin XC90T8:iin enkä muista, että olisi jotain ollut enemmän saatavana? Ei ainakaan mitään "oikeaa varustetta" muistaakseni. Lisävarusteina piti ruksata paljon sellaisia, mitkä olivat XC90T8 Inscriptionissa vakiona. Tosin onhan Inscriptioinissakin jo tavallaan lisävarusteita, koska se ei ole pienin varustelutaso vaan tavallaan "varustepaketti" jo sinällään.

    Valitsin itse äksän seuraavista syistä

    • kuusisylinterinen moottori
    • aito neliveto (myös sähköllä)
    • vetokyky 2,7tn (lisävaruste)

    Varusteista en osaa sanoa, kun Volvoa en ole sen tarkemmin tutkinut, sillä se ei päässyt valinnassa ehdokkaaksi asti edellä mainituista syistä, koska nuo Volvosta puuttuvat. Kaikkiaan mielestäni XC90 ei nyt ole aivan saman luokan auto ominaisuuksiltaan (moottori, neliveto) kuin Q7, GLE, X5, RRS/Disco, Cayenne. Itselle tämän luokan auto on juuri sopiva, oikea maasturi olisi ylimitoitettu, mutta iso henkilöauto taas liian heppoinen vetotetäviin.

    XC90n on enemmän tila-auto tyyppinen auto. Jos olisin tila-auton tarpeessa, vertaisin XC90:tä Mersun V-sarjaan ja Volkkarin Caravelleen ja päätyisin melko todennäköisesti jompaan kumpaan jälkimmäisistä. Päteviä pelejä molemmat, todellisia ison porukan matka-autoja.

      1
  • muokattu 23.05.2020 18:24

    @▫️ kirjoitti:
    "Voihan sitäkin pohtia sitten omassa vertailukeskustelussa. Toyota ei oikein osu tähän vertailuun, camrykin on alemmassa hintaluokassa."

    Alunperin puhuit V90:n markkinaylivoimasta. Mihin tuo tieto perustuu, en ole mitään tuollaista kuvattua markkinaylivoimaa huomannut ainakaan Suomessa ?

    Ok ei mihinkään

      
  • @Jokeri kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:
    Yleisemmällä tasolla, monikin varuste on "toissijainen" jos ajattelee siirtymistä paikasta toiseen. Silti olen oppinut arvostamaan ainakin seuraavia, enkä kovinkaan mielelläni niistä luovu

    • sähköinen takaluukku, mieluiten potkaisutoiminnolla
    • nahkapenkit, koska lapset ja minä sottaamme auton
    • avaimeton avaus ja käynnistys
    • lämmitettävä tuulilasi
    • lämmitettävä ratti
    • navigaattori
    • adaptiivinen vakionopeussäädin
    • "pilot assist", eli auto ohjaa itse parikymmentä sekuntia kerrallaan. Helpottaa aivastamista, päällystakin riisumista ja näiden viestien kirjoittamista.
    • "webasto" kännykkäohjauksella
    • neliveto
    • parkkitutka ja/tai kamera

    Ilmastointia ja sähkölaseja pidän jo itsestäänselvyyksinä autossa kuin autossa.

    Tuleeko teille mieleen vielä jotain olennaista tai muuten kivaa?

    Tuleeko adaptiiviset Led-valot mukautuvan vakkarin mukana?
    Itse en enää ilman mukautuva LED-valoja autoa huoli.

    Ilmeisesti ei, ne tulevat jonkun lisävarustepaketin mukana. Halvimmillaan n. 2keur, siinä mukana tosin navigaattori ja jotain muuta pientä.

    Minulla ei kokemusta adaptiivisista LEDeistä, mitä käytännön etua niistä saa?

    Nimim. Vielä ehtii muuttamaan tilausta.

      
  • @M880 kirjoitti:

    @Jokeri kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:
    Yleisemmällä tasolla, monikin varuste on "toissijainen" jos ajattelee siirtymistä paikasta toiseen. Silti olen oppinut arvostamaan ainakin seuraavia, enkä kovinkaan mielelläni niistä luovu

    • sähköinen takaluukku, mieluiten potkaisutoiminnolla
    • nahkapenkit, koska lapset ja minä sottaamme auton
    • avaimeton avaus ja käynnistys
    • lämmitettävä tuulilasi
    • lämmitettävä ratti
    • navigaattori
    • adaptiivinen vakionopeussäädin
    • "pilot assist", eli auto ohjaa itse parikymmentä sekuntia kerrallaan. Helpottaa aivastamista, päällystakin riisumista ja näiden viestien kirjoittamista.
    • "webasto" kännykkäohjauksella
    • neliveto
    • parkkitutka ja/tai kamera

    Ilmastointia ja sähkölaseja pidän jo itsestäänselvyyksinä autossa kuin autossa.

    Tuleeko teille mieleen vielä jotain olennaista tai muuten kivaa?

    Tuleeko adaptiiviset Led-valot mukautuvan vakkarin mukana?
    Itse en enää ilman mukautuva LED-valoja autoa huoli.

    Ilmeisesti ei, ne tulevat jonkun lisävarustepaketin mukana. Halvimmillaan n. 2keur, siinä mukana tosin navigaattori ja jotain muuta pientä.

    Minulla ei kokemusta adaptiivisista LEDeistä, mitä käytännön etua niistä saa?

    Nimim. Vielä ehtii muuttamaan tilausta.

    Onko mukautuvat LED-valot sama asia, joka minun autossa on, että ne vaihtavat valokuviota varjostamalla jotain osia ja jos ikään kuin suuntaavat sivulle väistäessään vastaantulevaa ja edessä menevää? Eli ei vaihda lyhyille niin kuin perinteiset automaattivalot? Minusta tuo on mukava ominaisuus, mutta en tiedä onko se sama asia kuin adaptiiviset valot, luulisin, että on?

      
  • Katselin jonkun opetusvideon, ja joo, se on just tuo valokuviota muuttava. En tiedä, en ehkä jaksa sen takia säätää tarjouksen kanssa enää. Tilausta en ole vielä tehnyt

      
  • muokattu 23.05.2020 19:45

    Tractest:"Saksalaisten autonvalmistajien kehitys tekniikassa ja turvallisuudessa on sitä luokkaa ettei vähättelyyn ole mitään perusteita."

    Ja kiitokset tästä asiasta kannattaa laittaa aika isolta osin tuonne meidän läntiseen naapuriin. Vähättelyyn ei ole siis Saksalaisten osalta mitään syytä, vaikka ei siitä niin kauaa ole, kun osa ei ainakaan millään tavalla profiloitunut turvallisuuden osalta. Saab ja Volvo ovat nostaneet aikanaan riman niin korkealle ja pitäneet yllä osaamistaan, että vasta aivan viime vuosina ovat muut saaneet passiivisen turvallisuuden (tietokonepohjainen mallintaminen ajoi välin kiinni) liki samalle tai vastaavalle tasolle saman hintaluokan autoissa. Tuo liki samalle tasolle tulee siitä, että vieläkin Volvo testaa esimerkiksi omalla tavallaan tiettyjä asioita ja mitoittaa tarpeet omilla "varmuuskertoimillaan", kuten autojen peräänajot tai kaataminen vauhdista, joka on näin SUV-aikana noussut esille *ajovakauden toimivista järjestelmistä huolimatta.

    Nyt sitten ollaan jo menty läpi kentän jo normitetun passiivisen turvallisuuden jälkeen muihin asioihin, eli onnettomuuksien ennalta ehkäisyyn. Tuolla aiemmin parjattiin vuosien takaisia Volvon epäonnistumisia, mutta jonkunhan oli aloitettava laittamaan vakiona melko tavallisen hintaisiin autoihin avustimia kolareiden ehkäisemiseksi (kevytliikenne mukaan lukien). Olisiko tilanne nyt muilla merkeillä sama, mikäli tätäkään kehitystä ei olisi aloitettu ja varustettu autoja jo vakiona näillä avustimilla? Vastaava tapahtuma oli MB:n S-sarjaan tuoma ESP *, jonka osalta oli jo puhetta A- mersun kaadon yhteydessä tapahtuneesta tehtaan korjauksesta. Siitä lähti tämän "holhoajan" voimakas kehitys.

      1
  • @Tiko kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Autojen vakiovarustepaketti riittää osalle asiakkaista mutta sitten tulee asiakkaat jotka haluavat kaiken mitä rahalla saa. Volvossa on laajempi vakiovarustus sehän sitä myyntiä lisää. Mainitut BMW ja MB tarjoaa vähemmän vakiovarusteissa mutta rahalla saa sitten kaiken mitä Volvoon ei saa rahallakaan.

    Mitä sellaisia varusteita on, jota saa bemariin, mutta ei Volvoon. "Rakensin" kerran bemarin X5:en enkä muista, etten olisi saanut samat varusteet kuin XC90T8:iin enkä muista, että olisi jotain ollut enemmän saatavana? Ei ainakaan mitään "oikeaa varustetta" muistaakseni. Lisävarusteina piti ruksata paljon sellaisia, mitkä olivat XC90T8 Inscriptionissa vakiona. Tosin onhan Inscriptioinissakin jo tavallaan lisävarusteita, koska se ei ole pienin varustelutaso vaan tavallaan "varustepaketti" jo sinällään.

    Valitsin itse äksän seuraavista syistä

    • kuusisylinterinen moottori
    • aito neliveto (myös sähköllä)
    • vetokyky 2,7tn (lisävaruste)

    Varusteista en osaa sanoa, kun Volvoa en ole sen tarkemmin tutkinut, sillä se ei päässyt valinnassa ehdokkaaksi asti edellä mainituista syistä, koska nuo Volvosta puuttuvat. Kaikkiaan mielestäni XC90 ei nyt ole aivan saman luokan auto ominaisuuksiltaan (moottori, neliveto) kuin Q7, GLE, X5, RRS/Disco, Cayenne. Itselle tämän luokan auto on juuri sopiva, oikea maasturi olisi ylimitoitettu, mutta iso henkilöauto taas liian heppoinen vetotetäviin.

    XC90n on enemmän tila-auto tyyppinen auto. Jos olisin tila-auton tarpeessa, vertaisin XC90:tä Mersun V-sarjaan ja Volkkarin Caravelleen ja päätyisin melko todennäköisesti jompaan kumpaan jälkimmäisistä. Päteviä pelejä molemmat, todellisia ison porukan matka-autoja.

    Et taida olla varsinaisesti Volvo-fani?

    Onko sinun mielestäsi täyssähköautoissa aito neliveto? Niistähän puuttuu kardaani kuten XC90T8:ta. Sylintereiden lukumääräksi riittää hyvin neljä, mutta tietenkin jos haluaa juuri kuusi sylinteriä, niin joutuu rajaamaan pois monta autovaihtoehtoa. Edellisissä autoissa minulla oli vetokyky täydet 3500kg, mutta kyllä nykyinen 2400kg riittää. Se oli yksi kompromissi, kun halusin plugarin.

    Oliko tuo sinun exäsi plugari?

    Harkitsin X5:ta yhdessä vaiheessa, mutta siinä on aika pieni tavaratila, siksi sinusta ehkä tuntuu, että XC90 on tila auto. Sanoisin kuitenkin mieluummin, että XC90 on tilava auto eikä varsinaisesti tila-auto, jolla yleensä tarkoitetaan toisen tyyppistä autoa. X5 ei kyllä todellakaan ole tila-auto. Q7 on joiltakin mitoiltaan himpun suurempi kuin XC90, mutta GLE ja X5 ovat alemmassa sarjassa.

      1
  • muokattu 23.05.2020 20:25

    HR tilantarpeeseen löytyy vielä yksi vaihtoehto BMW X7. Kaikki istuinrivit ylhäällä tavaratilaa on käytettävissä 326 litraa, kahden istuinrivin takana 722 litraa. Suurimmillaan tavaratilaa on 2 120 litraa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit