VW GOLF VIII- Arvoton jo syntyessään?

36 kommenttia
2»
  • @Ruuhkamies kirjoitti:
    Merkittävin muistamani epäsuhta maahantuojan valinnoissa vs kuluttajan mieltymykset oli nuo Bemareiden runflatit, jotka kuulemma eivät vieneet autoa suoraan ja foorumeiden perusteella lähes kaikki laittoivat ne heti vaihtoon.

    Tästä tuli mieleen, että joko joku on lukenut uudistuvan euroNCAP testin speksit/vaatimukset? Itse en ole, mutta jostain kuulin huhua että täysiin pisteisiin päästäkseen vaaditaan nuo puhkeamattomat RunFlätit, jotka eivät välttämättä Suomen teille ole se optimaalisin vaihtoehto. Toki kehitys on kehittynyt noidenkin osalta, eikä ne enää niin kauheat ole kuin ennen.

      
  • @[ZeiMZei] kirjoitti:

    @Ruuhkamies kirjoitti:
    Merkittävin muistamani epäsuhta maahantuojan valinnoissa vs kuluttajan mieltymykset oli nuo Bemareiden runflatit, jotka kuulemma eivät vieneet autoa suoraan ja foorumeiden perusteella lähes kaikki laittoivat ne heti vaihtoon.

    Tästä tuli mieleen, että joko joku on lukenut uudistuvan euroNCAP testin speksit/vaatimukset? Itse en ole, mutta jostain kuulin huhua että täysiin pisteisiin päästäkseen vaaditaan nuo puhkeamattomat RunFlätit, jotka eivät välttämättä Suomen teille ole se optimaalisin vaihtoehto. Toki kehitys on kehittynyt noidenkin osalta, eikä ne enää niin kauheat ole kuin ennen.

    Onpa surkea muutos, jos noin käy.

      
  • muokattu 26.06.2020 13:49

    @[ZeiMZei] kirjoitti:

    @Ruuhkamies kirjoitti:
    Merkittävin muistamani epäsuhta maahantuojan valinnoissa vs kuluttajan mieltymykset oli nuo Bemareiden runflatit, jotka kuulemma eivät vieneet autoa suoraan ja foorumeiden perusteella lähes kaikki laittoivat ne heti vaihtoon.

    Tästä tuli mieleen, että joko joku on lukenut uudistuvan euroNCAP testin speksit/vaatimukset? Itse en ole, mutta jostain kuulin huhua että täysiin pisteisiin päästäkseen vaaditaan nuo puhkeamattomat RunFlätit, jotka eivät välttämättä Suomen teille ole se optimaalisin vaihtoehto. Toki kehitys on kehittynyt noidenkin osalta, eikä ne enää niin kauheat ole kuin ennen.

    Tuotekehitys ei kuulosta noiden kohdalla mitenkään uskottavalta niin karmeat ne on näillä Suomen teillä. Muutos on todella surkea jos näin on.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Tuotekehitys ei kuulosta noiden kohdalla mitenkään uskottavalta niin karmeat ne on näillä Suomen teillä. Muutos on todella surkea jos näin on.

    Ekassa F30 (vm. 2012) mulla oli runflätit ensiasennusrenkaana ja olivat todella karmeat suomen teillä. Nyt uusimmassa G20 otin ihan kiusalla runflätit jotta näkisi onko muutosta tullut, eikä ne ole pahat ollenkaan - siis vakiokokoisena. Toki alustageometria on generaatioiden välillä muuttunut/parantunut samoin kuin ohjausvaste/sähköisentehostimen ohjelmointi plus muuta avustavat järjestelmät, mutta väittäisin että kehitystä myös rengasrintamalla on tapahtunut.

    Eikä sillä ole mitään väliä millä renkaalla euroNCAP testit tehdään, jos asiakas saa edelleen tilatessa valita ottaako runflätit vaiko ei.

      
  • @[ZeiMZei] kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Tuotekehitys ei kuulosta noiden kohdalla mitenkään uskottavalta niin karmeat ne on näillä Suomen teillä. Muutos on todella surkea jos näin on.

    Ekassa F30 (vm. 2012) mulla oli runflätit ensiasennusrenkaana ja olivat todella karmeat suomen teillä. Nyt uusimmassa G20 otin ihan kiusalla runflätit jotta näkisi onko muutosta tullut, eikä ne ole pahat ollenkaan - siis vakiokokoisena. Toki alustageometria on generaatioiden välillä muuttunut/parantunut samoin kuin ohjausvaste/sähköisentehostimen ohjelmointi plus muuta avustavat järjestelmät, mutta väittäisin että kehitystä myös rengasrintamalla on tapahtunut.

    Eikä sillä ole mitään väliä millä renkaalla euroNCAP testit tehdään, jos asiakas saa edelleen tilatessa valita ottaako runflätit vaiko ei.

    Kokemuksen kautta ne selkiää, jos asiakkaalla on vapaus eipä ne suuremmin yleisty täällä. Helpohko veikkaus mutta jos tuotekehitys on kokemuksesi perusteella ottanut harppauksen eteenpäin niin miksei sitten.

      
  • @[ZeiMZei] kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Tuotekehitys ei kuulosta noiden kohdalla mitenkään uskottavalta niin karmeat ne on näillä Suomen teillä. Muutos on todella surkea jos näin on.

    Ekassa F30 (vm. 2012) mulla oli runflätit ensiasennusrenkaana ja olivat todella karmeat suomen teillä. Nyt uusimmassa G20 otin ihan kiusalla runflätit jotta näkisi onko muutosta tullut, eikä ne ole pahat ollenkaan - siis vakiokokoisena. Toki alustageometria on generaatioiden välillä muuttunut/parantunut samoin kuin ohjausvaste/sähköisentehostimen ohjelmointi plus muuta avustavat järjestelmät, mutta väittäisin että kehitystä myös rengasrintamalla on tapahtunut.

    Eikä sillä ole mitään väliä millä renkaalla euroNCAP testit tehdään, jos asiakas saa edelleen tilatessa valita ottaako runflätit vaiko ei.

    Joo ovat ne kehittyneet, mutta lähtökohtaisesti ovat normaaleja renkaita huonompia varsinkin Suomessa. Kehitystä toki tapahtuu myös normaaleissa renkaissa.

    EuroNCAP suhtautuu aika nihkeästi siihen, että autot testataan lisävarustein, mutta myydään ilman noita varusteita. Tietyssä eritkoistapauksessa sallivat tuon ja muuten antavat oman pisteytyksen varustellulle versiolle.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit