Lapselliset ääniarvostelut.

5 kommenttia

Onko tosiaan autojen moottoriäänet niin merkittävä tekijä, että siitä annetaan autoarvosteluissa jopa pisteitä. Pystyykö asiantuntija äänestä tunnistamaan jotain niin tärkeää moottorin ominaisuuksista .että niitä on aiheellista jättää vaimentamatta , semminkin kun ääntä muokataan monin tavoin , jopa elektronisesti. Ymmärrän kilpakäytön , mutta liikennekäytössä turha meteli on pelkkää miinusta. Muuten taitaa olla kyse samasta , kun pikkupoika panee päreen pyörän pinnoihin räpättämään Äiti , tuu katsoon , mä ajan pyörälläettä tulee huomatuksi

  3
  • Ehkä tietyntyyppisissä autoissa joillekin on. Mutta onneksi meidän ei tarvitse välittää TM:n antamista pisteistä ja voimme ihan itse päättää, mikä vastaa omia tarpeitamme.

      
  • Joku urheiluautovertailu nyt on joka suhteessa täysin turhaa täytetty lehteen.

      
  • muokattu 27.07.2020 15:08

    Kyllä minä ainakin luen ihan mielelläni myös urheiluautojen vertailuita, ja urheiluautoissa äänen sävyllä todellakin on merkitystä. Itsekin kuuntelen radalla mielummin harrasteauton boxeri-kutosen murinaa, kuin käyttöauton neloskonetta, vaikka juuri viimeksi tulikin kokeiltua nelos-plugarin ominaisuuksia maamme uusimmalla ja hienoimmalla moottoriradalla - ensimmäistä kertaa Suomessa yli 200 km/h! Ja kyllä se tehokas bensa-nelonenkin ylärekisterissä kuulostaa paljon urheilullisemmalta, kuin edelliset diesel-koneiset käyttöautot.

    Arkiliikenteessä toki mitä vähemmän ääntä, sen parempi. Siksi ajan nykyään kaikki kaupunkiajoni sähkön voimalla ja aina ilman nastojen aiheuttamaa ropinaa. B)

      
  • Mutta, mikäpä on optimimäärä sylintereitä hyvälle äänelle? Jostain syystä itseni korvaan nelisylinteriset kuulostavat yleensä kaikkein huonoimmilta niin autoissa kuin moottoripyörissäkin heti yksisylinteristen jälkeen.

      
  • Kun ääni ratkaisee, Rolls-Royce Merlin ja Griffon ovat vahvoilla.

      1
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit