VERTAILU: VIISIOVISET PERHEAUTOT

71 kommenttia
2
  • @Kumppani kirjoitti:

    @wago:
    Mihinkä jäi Kia ja Hyundai....tuli ekana mieleen....niitä kuitenkin myydään paljon enemmän kuin esim. Mazdaa

    Lue testijuttu, niin taitaa selvitä

    Kaikkea nyt näköjään voi laittaa koronan syyksi. Mulla oli se käsitys että autoja ei mennyt kaupaksi. Myydyimpien luokassa ei löytynyt kuitenkaan kuin neljä autoa vertailuun.

      
  • @_Quu kirjoitti:
    Se on tuo kiihtyvyys mielenkiintoinen juttu, harva survoo käsivaihteisella esim. valoista lähdettäessä parasta kiihdytysarvoa, kun Toyota hybridillä se tulee ilman mitään sporttista valmistelua. Eikä toisaalta hybridin tarkoitus olekaan parhaankiihtyvyyden tavoittelu. Kuitenkin jos olen valoissa ensimmäisenä lähdössä, niin olen jo toisella puolella risteystä kun takana olija kopeloi ykköstä sisään.

    Joskus olen manuaalilla jo risteyksen toisella puolella kun auriksen kuski vasta koittaa löytää tehopoljinta.

      
  • Osaako joku sanoa, miten TM saa varsinkin nuo täyden bonuksen kaskovakuutukset noin hirvittävän suuriksi?
    (700-870€) Voiko Helsinkilisä olla noin suuri?

    https://tekniikanmaailma.fi/lehti/20b-2020/tm-vertailu-viisioviset-perheautot-monipuoliset-viisioviset/

    Itse kun olen pitänyt jo oman L-kirjaimella alkavan takavetohybridin melkein 300 € hintaista täyskaskoa lähes sikamaisen kalliina.

      
  • @Katukivi kirjoitti:
    Minä en ole nähnyt mitään erityistä asemaa Golfilla kuin suuressa vikaisuudessa.

    Ja kansa on tykännyt, jos edellisvuosien myyntitilastoja katsoo, niihin aikaisempiin malleihin sinunkin vikaisuustiedot perustuu?

      1
  • @Kumppani kirjoitti:

    Vielä kun ottaa huomioon, miten kaukana perässä tekniikan kehityksessä Toyota tulee, vai mitä Quu?

    Niin vissiin, en kyllä ymmärrä mitä tarkoitat?

      
  • muokattu 30.10.2020 15:03

    Sinusta Toyota tulee polttisten kehityksessä perässä. Muistat varmasti oman kommenttisi aiheesta toisessa säikeessä. Vaan kuinka surkeita nuo muut sitten ovatkaan....

      
  • muokattu 30.10.2020 15:08

    @_Quu kirjoitti:

    Kuitenkin jos olen valoissa ensimmäisenä lähdössä, niin olen jo toisella puolella risteystä kun takana olija kopeloi ykköstä sisään.

    @Jokeri kirjoitti:

    Joskus olen manuaalilla jo risteyksen toisella puolella kun auriksen kuski vasta koittaa löytää tehopoljinta

    Nooh nooh lapset...

    Teille on molemmille osunut siis viivalle paska kuski kisaamaan vastaanne, ehkä?

    Tai onko koko kisaa edes ollut ko. tilanteessa, ainakaan sillä joka sinne taakse jäi. Vain teidän päässänne.

    Miettikääs siitä vinkkelistä?

      1
  • @Kumppani kirjoitti:
    Sinusta Toyota tulee polttisten kehityksessä perässä. Muistat varmasti oman kommenttisi aiheesta toisessa säikeessä. Vaan kuinka surkeita nuo muut sitten ovatkaan....

    Nyt ei kyllä napaa mitä on tullut kirjoitettua.

      
  • @_Quu kirjoitti:

    Nyt ei kyllä napaa mitä on tullut kirjoitettua

    Kuinka usein tuota tapahtuu, oletko seurannut?

      
  • @Kumppani kirjoitti:

    Kuinka usein tuota tapahtuu, oletko seurannut?

    Joka päivä, en pidä näitä juttuja niin tärkeänä.
    Muuten sen olen mielipiteenä ilmaissut, saksalaisilla on vielä etumatkaa, lyhyesti tiivistettynä.
    Voimansiirto on minun pointti tässä valinnassa.

      
  • @_Quu kirjoitti:

    Muuten sen olen mielipiteenä ilmaissut, saksalaisilla on vielä etumatkaa, lyhyesti tiivistettynä.

    No tulihan se sieltä hyvin helposti kun vähän raapi. Niin, miten se ilmenee vaikka tässä testissä kulutuksen suhteen?

      
  • @Kumppani kirjoitti:
    Niin, miten se ilmenee vaikka tässä testissä kulutuksen suhteen?

    Lue hyvä ihminen siltä testistä jos kiinnostaa, minä tankkaan mobiililla aina uutta kulutettavaa kun mittari alkaa hälyttämää.

      
  • @Kumppani kirjoitti:
    @_Quu kirjoitti:

    Kuitenkin jos olen valoissa ensimmäisenä lähdössä, niin olen jo toisella puolella risteystä kun takana olija kopeloi ykköstä sisään.

    @Jokeri kirjoitti:

    Joskus olen manuaalilla jo risteyksen toisella puolella kun auriksen kuski vasta koittaa löytää tehopoljinta

    Nooh nooh lapset...

    Teille on molemmille osunut siis viivalle paska kuski kisaamaan vastaanne, ehkä?

    Onneksi olkoon Kumppani asian ymmärtämisestä! Ehkä oli silti pakko laittaa perään.
    Nukkuminen valoissa ei ole voimansiirrosta riippuvainen juttu.
    Eikä ole edes mitään kisaa, jos ei lähde, niin ei lähde.

      1
  • muokattu 30.10.2020 16:51

    Minun ei tarvitse etsiä tehopoljinta, jarrutan vasemmalla, ja poljen oikealla jalalla tehopoljinta.

    Jokeri Älä ota näitä smol touk juttuja niin vakavasti, viihdettä tämä on, tosissaan keskustellaan vai oikeilla millä.

      
  • muokattu 30.10.2020 17:10

    @_Quu kirjoitti:

    Lue hyvä ihminen siltä testistä jos kiinnostaa, minä tankkaan mobiililla aina uutta kulutettavaa kun mittari alkaa hälyttämää

    Ehkä sinuakaan ei kannata ottaa vakavasti sitten. Länkyttele tyhjänpäivisiä heittoja (vrt. tuo edellinen kommenttisi)

    Vaan kyllä minua kiinnostaa saatko väitteellesi tukea tuon testin kulutuslukemien perusteella? Minusta siellä on parikin saksalaista mukana ja kulutuslukemaa käytit nimenomaan mittarina "kehityksen asteelle". Nyt oli vielä saman kaliiberin autot testissä riittävällä tarkkuudella.

      
  • @Kumppani kirjoitti:

    Ehkä sinuakaan ei kannata ottaa vakavasti sitten. Länkyttele tyhjänpäivisiä heittoja (vrt. tuo edellinen kommenttisi)

    Juu sitähän minä sanoin, en todellakaan viitsi vastailla vakavasti sinun vihjaileviin herjoihin.

      
  • @_Quu kirjoitti:
    Minun ei tarvitse etsiä tehopoljinta, jarrutan vasemmalla, ja poljen oikealla jalalla tehopoljinta.

    ??? Eli ajat niin kuin mikroautolla?

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    ??? Eli ajat niin kuin mikroautolla?

    Espanjassa olen ajanut mikroautolla, on vähän vikkelämpiä kuin Corolla.

      
  • muokattu 30.10.2020 20:52

    @_Quu kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    ??? Eli ajat niin kuin mikroautolla?

    Espanjassa olen ajanut mikroautolla, on vähän vikkelämpiä kuin Corolla.

    Tarkoitin, että yleensä sekä jarrua että kaasua painetaan oikealla jalalla - paitsi mikroautoissa.

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    Tarkoitin, että yleensä sekä jarrua että kaasua painetaan oikealla jalalla - paitsi mikroautoissa.

    Ymmärsin, minun autossa on vain kaksi poljinta, vasenta vasemmalla ja oikeaa oikealla jalalla.

      
  • @_Quu kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    Tarkoitin, että yleensä sekä jarrua että kaasua painetaan oikealla jalalla - paitsi mikroautoissa.

    Ymmärsin, minun autossa on vain kaksi poljinta, vasenta vasemmalla ja oikeaa oikealla jalalla.

    @Lukija31722 kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:

    @Lukija31722 kirjoitti:

    ??? Eli ajat niin kuin mikroautolla?

    Espanjassa olen ajanut mikroautolla, on vähän vikkelämpiä kuin Corolla.

    Tarkoitin, että yleensä sekä jarrua että kaasua painetaan oikealla jalalla - paitsi mikroautoissa.

    Quussa on taitavan rattimiehen vikaa. Rallikuskit on noin ajannu kautta-aikain. Eikös maailmanmestari Mika Häkkinenkin ajanut Quun tyyliin F1:stä

      
  • Maantieajo: Kyllä Golf on ollut "paras" ja on varmaan vieläkin. Tosin kaikki ovat nyt täysin riittävän hyviä. Golf on vakaan tasainen, Ford on kova ja äkkinäinen ohjautuvuudeltaan ja voi vahingossa säikäyttää huolimatonta rattimiestä, silti tarkka ja vakaa.

    Melut: Kyllä Mazda on yllättävän hyvä. Golffi ja varsinkin Ford jauhattaa takapyöristä melkoista kohinaa. Fordin kolmepyttyinen on ruman karkea räpätin. Paitsi maantiellä melu ei enään kuulu koneesta. Corolla ei ole niin äänekäs kuin sanallisesti testissä kuvaillaan. Sitäpaitsi sorateillä ei nyt kukaan päivittäin ajele pitempiä reissuja.

    Kaupunkiajo: Toyota on selvä ykkönen. Mukava alusta, viiveetön planeettavaihteisto. Ei mietiskele eikä arpoile vaihteita, plussana helppo maksimikiihtyvyys valoista. Hakkaa nämä kaikki "normaali ihmisten" käsissä ja ajotyylillä. Noin 11 s 0-100 ei suinkaan ole kovin laiskaa. 8tai 9 s 0-100 alkaa jo normiautoilijaa hirvittää eikä tosiaan maantiellä kukaan järkevä ohittaja ohita paikoissa jotka vaativat 3 vaihdetta. Silloin mennäänkin jo tasatahtia.

    Kulutus: Toyota aivan ylivoimainen. Huomattava että siinä kulutus on aina melkein sama. Kesät- talvet- maantiet- ja kaupungit. Edes lähelle ei näista mikään pysty. Tasaisen maantien kulutuksia on tavan tallaajan turha tarkkailla. Kaikki menee kohtuu vähällä. Mutta se vuoden keskikulutus. Onko 4 vai 6+ tai 5 vai 7+. Pari litraa sadalla tulee eroa tojotaan. Se on kun heittäisi vajaat 4 euroa aina ikkunasta ulos 100 km välein... Eli tuntuva ero.

    Käyttökulut. Pitkässä juoksussa luulen että Corolla on edullisin. Kyllä nuo vw, audi, skoda ja opelkin pitkine huoltoväleineen kumminkin sitte käytännössä vaatii öjynvaihtoa noin 15000 välein. Mittariin syttyy merkkivalo. Tätä ei vain kerrota ostohetkellä asiakkaille.

    Tilat: Kaikista on saatavilla farkku ja Tojotasta myös sedan. Niiden akseliväli on Toyotalla pidempi kuin tässä HB:ssä. Tämä korimalli Corollasta on takapenkiltä ahdas. Kumma ettei tätä moitittu isommin.

    On näissä testeissä oltava tarkkana lukijankin. Pikkusen taas TM menee liian terävään kielenkäyttöön.

      
  • Kuinkas noissa? 2015 "TDI-DSG"-farkussa, millä usein ajan, huoltoväli on 30000 tai 2 v. mutta HUOM! ekan huollon jälkeen 1 v auton loppuiän. Elikkä kiintoavaimen kuva on mittaristossa viimeistään vuoden päästä edellisestä huollosta.

      
  • @_Quu kirjoitti:

    @Kumppani kirjoitti:

    Vielä kun ottaa huomioon, miten kaukana perässä tekniikan kehityksessä Toyota tulee, vai mitä Quu?

    Niin vissiin, en kyllä ymmärrä mitä tarkoitat?

    Joo kyllä toyota tulee kaukana perässä volkkariin nähden. Toyotalla ollut täyshybridit yli 20v ja volkswagenissa naurettava kevythybridi juuri ilmestynyt.

      
  • @Lukija23054 kirjoitti:

    Joo kyllä toyota tulee kaukana perässä volkkariin nähden. Toyotalla ollut täyshybridit yli 20v ja volkswagenissa naurettava kevythybridi juuri ilmestynyt.

    Olet oikeassa, autossa nyt on muitakin ominaisuuksia kuin voimalinja.

      
  • muokattu 02.11.2020 11:41

    @_Quu kirjoitti:

    Muuten sen olen mielipiteenä ilmaissut, saksalaisilla on vielä etumatkaa, lyhyesti tiivistettynä

    ....paitsi että tiivistit käsittelyn vain kulutukseen silloin.

    @Lukija23054 kirjoitti:

    ...Toyotalla ollut täyshybridit yli 20v ja volkswagenissa naurettava kevythybridi juuri ilmestynyt.

    @Quu kirjoitti:

    Olet oikeassa, autossa nyt on muitakin ominaisuuksia kuin voimalinja

    Niin vaikkapa tämä vai mitä:
    @Quu 30.10.2020 14:40

    Voimansiirto on minun pointti tässä (Corolla-)valinnassa

    Sitäkö ei sitten lasketa teknisesti edistyksellisemmäksi, vaikka et DSG:tä ottaisikaan?

    Tuolla yllä kirjoitit että "et todellakaan viitsi vastailla vakavasti minun vihjaileviin herjoihin"

    Olit tosiaan aiemmin saksalaisten edistyksellisyydestä kertoessasi esimerkkinä vain kulutuksen (verrattuna Toyotaan). Et mitään "muita ominaisuuksia", joista nyt yhtäkkiä vihjailet - saati mitä ne nyt sitten olisivat. Siksi minä en melestäni vihjaillut yhtään mitään, vaan esitin ihan suoraan kysymyksen, tukeeko tämä otsikossa mainittu testi käsitystäsi vertailussa olleiden autojen kulutuksen suhteen. Osaatko vastata suoraan, kääntämättä vastausta epäolennaiseen, tai -loogisuuksiin?

    Siellä toisessa osiossa keskusteltiin mielikuvien luomisesta.

      
  • muokattu 02.11.2020 15:22

    @Kumppani kirjoitti:

    Siellä toisessa osiossa keskusteltiin mielikuvien luomisesta.

    Menepä sitten sinne keskusteluun, minä en saa otetta sinun mielikuvista minun kommentteihin.

      
  • muokattu 02.11.2020 16:12

    Tukeeko tämä otsikossa mainittu testi käsitystäsi saksalaisten autojen edistyksellisyydestä polttisten suhteen, vertailussa olleiden autojen kulutuksen kannalta ja Toyotaa vastaan. Kuten siellä toisessa keskustelussa kerroit osoitukseksi asiasta siis - ihan oma ja ainoa argumenttisi siis. Tässä testissä on tasavertaiset autot vastassa ja mukana pari saksalaista mallia.

    Osaatko vastata suoraan, kääntämättä vastausta epäolennaiseen, tai -loogisuuksiin?

      
  • @Kumppani kirjoitti:

    Osaatko vastata suoraan, kääntämättä vastausta epäolennaiseen, tai -loogisuuksiin?

    En osaa, kerro tarkemmin.

      
  • muokattu 02.11.2020 16:33

    Tietysti asiassa auttaa, jos sinulla olisi sisälukutaitoa. Ja tosiaan: onhan se taito olla kääntämättä vastausta epäolennaiseen, tai -loogisuuksiin, sitäkin voisit ehkä harjoitella.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit