Latausjohto ja -luukku.

1 kommentti
muokattu 13.11.2020 11:52

Jotenkin kesken jäänyttä suunnittelua kun latauksessa olevan auton lataustöpselin luukku on auki,vaikka meillä voi sataa vettä ja lunta. Ja miksei johdolle voi olla kätevää säilytystilaa luukun yhteydessä?
Vai onko noissa jätetty kehittämisen varaa uusille malleille.

  
  • @Drive kirjoitti:
    Jotenkin kesken jäänyttä suunnittelua kun latauksessa olevan auton lataustöpselin luukku on auki,vaikka meillä voi sataa vettä ja lunta. Ja miksei johdolle voi olla kätevää säilytystilaa luukun yhteydessä?
    Vai onko noissa jätetty kehittämisen varaa uusille malleille.

    Sen, mitä olen tuota aihetta koskevaa uutisointia lukenut, näyttäisi ongelma olevan pikemminkin auton etumaskissa olevan latausluukun jäätyminen ajon aikana jäävässä tihkussa ajettaessa, jolloin sitä on vaikeampi saada ajon jälkeen auki. Toki itse liitinkin voisi olla fiksua asentaa vähän alaviistoon niin, ettei siihen luukun (ja suojakorkin) epähuomiossa auki unohtuessakaan valuisi sadevettä auton ollessa pysäköitynä.

    Jos olen oikein ymmärtänyt, omaa latausjohtoa tarvitaan pääasiassa vain kotona, joten useimmille - ainakin omakotiasujille - kätevin ratkaisu voisi olla kotona latausasema, jonka yhteydessä olisi kaappi, jossa latausjohtoa säilytettäisiin niin, ettei sitä tarvitsisi säilytyksen aikana irroittaa latausasemasta ollenkaan.

    Eipä sekään varmaan mikään huono juttu olisi, jos autossa olisi "pölynimurityyppinen" sisään kelautuva johto. Vai ovatkos nuo kaapelit sen verran paksuja, että sellaisesta olsi vaikea tehdä pakkasella hyvin toimivaa, en tiedä.

    Toisaalta suurempi hyöty voisi olla siitä, että latausliittimiä olisi autossa useampia eri puolilla autoa (esim. yksi kummankin etuoven etupuolella ja yksi auton takaosassa), jolloin yleisille latausasemille ajaminen olisi helpompaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit