BMW iX täyssähköauto

12 kommenttia
  • BMW iX saattaa kiinnostaa HR:ää onhan tässä ison auton mitat! BMW X5:n kokoinen auto tarjoaa X7:n tilat ja tavaratilan kokoluokka on noin 650 litraa. BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021. Ilmanvastuskerroin 0,25 taitaa olla katumaasturille huippulukema. Tehoja luvataan yli 370 kilowattia (500 hv), riittänee useimmille. Yli 100 kilowattitunnin akkukin on niin suuri, että toimintamatkaa riittää ja lupailujen mukaan WLTP-mittaustavan mukainen sähköinen toimintamatka yli 600 kilometriä.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    BMW iX saattaa kiinnostaa HR:ää onhan tässä ison auton mitat! BMW X5:n kokoinen auto tarjoaa X7:n tilat ja tavaratilan kokoluokka on noin 650 litraa. BMW iX:n myynti käynnistyy loppuvuodesta 2021. Ilmanvastuskerroin 0,25 taitaa olla katumaasturille huippulukema. Tehoja luvataan yli 370 kilowattia (500 hv), riittänee useimmille. Yli 100 kilowattitunnin akkukin on niin suuri, että toimintamatkaa riittää ja lupailujen mukaan WLTP-mittaustavan mukainen sähköinen toimintamatka yli 600 kilometriä.

    Onhan tuo mielenkiintoisen tuntuinen menopeli ja osoitus, että sähköautoja sen kun pukkaa markkinoille eri kokoluokkiin.

      
  • Keula on ihan ok. Tosin jo nyt myydään tuunausta millä nelossarjan munuaisia voisi pienentää "oikeaan" kokoon.

    Ennemmin näkisin jotakin millä Lexuksen keulaa voisi edes vähän siistiä.

      1
  • @▫️ kirjoitti:
    Keula on ihan ok. Tosin jo nyt myydään tuunausta millä nelossarjan munuaisia voisi pienentää "oikeaan" kokoon.

    Ennemmin näkisin jotakin millä Lexuksen keulaa voisi edes vähän siistiä.

    Samaa mieltä tästähän se keulan uudistus lähti!

    https://www.mynewsdesk.com/fi/bmw_group/pressreleases/uudet-bmw-m3-sedan-ja-m4-coupe-competition-malleissa-myoes-xdrive-neliveto-optio-3036910

      
  • Tuo on vihdoinkin oikean urheiluauton näköinen saksalaisauto.

      
  • Kuten toisaalla kirjoitin, vaikuttaa pätevältä mallilta, mutta odotellaan nyt vielä ne viralliset speksit ja ensimmäiset koeajot ennen lopullisen mielipiteen muodostusta.

    Se mikä mallin uutisoinnissa hämmentää, on maininta "yli 100 kWh:n akusta", jolla pääsisi 600 km. Kuitenkin samaan aikaan kerrotaan keskikulutuksen tavoitetason olevan alle 21 kWh/100 km. Tuosta kun lyhyellä matematiikalla laskee, niin noin 20 kulutuksella akkukoon pitäisi olla 120 kWh, jotta sillä pääsisi 600 km. Ihan noin suureen akkuun en usko, mutta katsotaan.

    Ilmanvastuskertoimen on uutisoitu olevan luokassaan ennennäkemättömän pieni, 0,25. Kuitenkin esim Model X:ssä kerroin on 0,24.

      
  • @Ruuhkamies kirjoitti:
    Kuten toisaalla kirjoitin, vaikuttaa pätevältä mallilta, mutta odotellaan nyt vielä ne viralliset speksit ja ensimmäiset koeajot ennen lopullisen mielipiteen muodostusta.

    Se mikä mallin uutisoinnissa hämmentää, on maininta "yli 100 kWh:n akusta", jolla pääsisi 600 km. Kuitenkin samaan aikaan kerrotaan keskikulutuksen tavoitetason olevan alle 21 kWh/100 km. Tuosta kun lyhyellä matematiikalla laskee, niin noin 20 kulutuksella akkukoon pitäisi olla 120 kWh, jotta sillä pääsisi 600 km. Ihan noin suureen akkuun en usko, mutta katsotaan.

    Ilmanvastuskertoimen on uutisoitu olevan luokassaan ennennäkemättömän pieni, 0,25. Kuitenkin esim Model X:ssä kerroin on 0,24.

    Tuossa BMW:n tekstissä voi tietysti olla kyse kahdesta eri asiasta: voidaan puhua WLTP-testin mukaisesta rangesta ja normaalin ajon keskikulutuksesta.

      
  • @Ruuhkamies kirjoitti:

    Ilmanvastuskertoimen on uutisoitu olevan luokassaan ennennäkemättömän pieni, 0,25. Kuitenkin esim Model X:ssä kerroin on 0,24.

    Ja jos puhutaan katumaastureista, niin Model Y:ssä muotokerroin on 0,23.

      
  • BMW ei enää valmista Saksassa polttomoottoreita. Niinkö tuossa tosiaan lukee.?

    https://www.autozeitung.de/bmw-news-197686.html

      
  • Ilman minkään brändin silmälaseja: nyt on menty aivan lepikkoon muotoilussa. Tämä olisi kammottava vaikka keulassa lukisi Ssangyong. Ristus!

      1
  • @PiiJei kirjoitti:
    Ilman minkään brändin silmälaseja: nyt on menty aivan lepikkoon muotoilussa. Tämä olisi kammottava vaikka keulassa lukisi Ssangyong. Ristus!

    Kiinassa, tämänkin auton päämarkkinoilla, maku on vähän erilainen kuin Euroopassa. Kiinalaismuotoilu tulee mielestäni läpi muuallakin kuin pelkissä munuaisissa. Melkein voisi luulla kiinalaisen firman tekemäksi kopiobemariksi. Mutta siinähän ei ole mitään väärää että pyrkii sovittamaan auton ostajakunnan makuun.

    Nyt kun tuota on hetken mutusteltu, niin ei se ehkä ihan niin pahan näköinen lopulta ole kun siihen tottuu. Ei ehkä ihan minun suosikkini kuitenkaan. Pitää antaa vielä aikaa, voihan se olla että omakin maku muuttuu. Ja livenä se totuus sitten vasta paljastuu. Mustang Mach-e:stäkin on sanottu että se on livenä paremman näköinen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit