Autozeitungin testi - onko ajokit lataushybridejä vaiko jotakin muuta ?

3 kommenttia
muokattu 14.01.2021 21:08

a. Testissä siis Kuga lataushybridi, BMW X1 lataushybridi ja Outlander lataushybridi. Kyllä kai nämä lataushybridejä ovat, mutta miksi testissä ei ilmoiteta perinteiseen tapaan ajomatkaa pelkällä sähköllä vaan ainoastaan jokin ihmeen toimintamatka joka huitelee siinä 700 kilometrin tuntumassa kaikilla kolmella.

https://www.autozeitung.de/bmw-x1-ford-kuga-mitsubishi-outlander-vergleichstest-199090.html

b. Lisäksi esimerkiksi Iltalehdessä on paljon parempi teknisten tietojen erittely, eihän tuosta Autozeitungin testistä löydä edes ajoakkujen kokoa ?

Vaikkapa Kuga.

Mikä auto: täysin uusi Ford Kuga katumaasturi.

Tekniikka: etuvetoinen, plug-in hybridi, sama ns. pohjalevy kuin Ford Focuksessa.

Voimalinja: 2,5-litrainen 150-hv bensiinimoottori, sähkömoottori ja 14,4 kWhn litiumioniakusto. Teho 225 hevosvoimaa.

Suorituskyky: 200 km/h (huippunopeus), 9,2 s. (0-100 km/h).

Kulutus WLTP: 1,4 l/100 km. Toimintamatka sähköllä max: 56 km. Akkujen latausaika: 6 h, ei pikalatausmahdollisuutta.

Pituus/leveys/korkeus mm: 4614/1883/1675. Akseliväli mm. 2710. Paino kg: 1844. Maavara mm: 139 - 160.

Vetopaino kg (jarrullinen/jarruton): 1200/750. Tavaratila l: 411 - 581.

Milloin Suomessa: ensimmäiset jo maassa. Myynti alkaa lataushybrideillä.

Mitä maksaa: alkaen 39 940 euroa (Vignale -versio 44 687)

  
  • Nuo molemmat tiedot kyllä ilmoitetaan vertailussa. Akusta löytyy mallikelpoisesti brutto- ja nettokapasiteetti sekä jännite, eikä näitä tietoa ole jätetty pois tuosta lyhennetystä ilmaisversiostakaan.

      
  • muokattu 15.01.2021 16:21

    a. Joo kyllä akuista löytyy sinänsä hyvät tiedot BMW - Ford - Mitsubishi - järjestyksessä.

    Spannung/Kapazität
    brutto / netto

    295 V
    10,0/8,8 kWh

    300 V
    14,4/10,4 kWh

    300 V
    13,8/k.A kWh

    b. Kun tullaan Reichtweite - osioon, saadaan seuraavat luvut.

    BMW 571 km

    Ford 681 km

    MItsubishi 705 km

    Kun kerran tälläkin palstalla on painotettu sähköllä ajamisen tärkeyttä, niin olisihan se ollut hyvä jos sähkörangekin kävisi ilmi. Se että kuinka pitkälle bensalla pääsee on kai semmoinen epäolennainen tieto kun tankkausasemia kuitenkin löytyy melko tihein välein.

      
  • Itse Autozeitung-lehdestä ei ole pahaa sanottavaa. Ilmaiset tiedot on ok.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit