Autoverolle tarttis tehdä jotain?

124 kommenttia
1235»
  • muokattu 17.01.2021 09:07

    @NHB kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    Puhuit liikkumisesta, johon toki sairaalakyyditkin kuuluvat.

    Sairaalakyydeissä ei kysytä tuloja, ainakaan minulta ei kysytty, ne kuuluu yleisen terveydenhuollon piiriin?

    Tuokaan ei muuta mitään tässä ja terveydenhuolto on Suomessa valtavan suuri tulonsiirto-operaatio.

    Ja kohtalaisen hyvä sellainen

    Tämä on suhteellista. Jos tuonne menee palvelutiskille pää kainalossa, niin todennäköisesti saa ihan hyvää palvelua, mutta aina kun itse olen tuota julkista puolta kokeillut, niin se on ollut lähinnä ajan ja resurssien hukkaa.

    Lääkkeet on siis jäänyt saamatta, kaupallisella lääkäriasemalla he kirjoittavat reseptin mieleltään n. satasella. + Palvelumaksu 21,80 €

      
  • Traficomin uuden päästöselvityksen mukaan henkilöautoilun hidastaminen ja ruuhkauttaminen houkuttelisi suuren määrän suomalaisia joukkoliikenteeseen. Eli kävely, pyöräily ja joukkoliikenne lisääntyisivät Traficomin syyskuussa valmistuneen selvityksen mukaan tehokkaasti, kun joukkoliikennettä nopeutetaan ja autoilua hidastetaan.

    https://www.is.fi/autot/art-2000007738711.html

      
  • @NHB kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:

    @NHB kirjoitti:

    Puhuit liikkumisesta, johon toki sairaalakyyditkin kuuluvat.

    Sairaalakyydeissä ei kysytä tuloja, ainakaan minulta ei kysytty, ne kuuluu yleisen terveydenhuollon piiriin?

    Tuokaan ei muuta mitään tässä ja terveydenhuolto on Suomessa valtavan suuri tulonsiirto-operaatio.

    Ja kohtalaisen hyvä sellainen

    Tämä on suhteellista. Jos tuonne menee palvelutiskille pää kainalossa, niin todennäköisesti saa ihan hyvää palvelua, mutta aina kun itse olen tuota julkista puolta kokeillut, niin se on ollut lähinnä ajan ja resurssien hukkaa.

    No joo, minulla on tähän useampia eri näkökulmia. Lasten kanssa kaikki toiminut tosi hyvin, tutkimukset synnytysten jälkeen ja hammashoito ja muut. Joskus käynyt päivystyksessäkin vaikka on terveysvakuutukset.

    Omalta osalta kokemuksia vähemmän, koska työterveyshuolto.

    Eläköityneen isäni osalta toimii huonosti. Vaiva jonka korjaaminen ei sinänsä olisi kuin muutaman kuukauden juttu, ja vaatii ehkä 5 käyntiä, on nyt kestänyt vuosia siksi että hoitokertojen väli on aina monta kuukautta, ja mitään konaisvaltaista ei hoideta.

    Omasta mielestä julkisen puolen ongelma onkin lähinnä vääränlainen priorisointi ja organisointi. Tähän olisi lääkkeitäkin, ohessa hyvä esitelmä aiheesta.

      
  • Autovero on menneentalvenlumia, sähköautojen tulon myötä, se mitä tilalle saadaan ja kuinka moninkertaisena jää nähtäväksi.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit