Sähköpyöräkäyttötesti

5 kommenttia

Kiitos kiinnostavasta artikkelista!

Velogilla on myös video samasta aiheesta.

  
  • Ketjujen puhdistuksesta sen verran, että ratkaisevaa tuntuu olevan käytettävän ketjurasvan laatu. Käytin ennen vettä kestävää Muc Offia ja se tahmasi ketjut niin perusteellisesti, että luovuin siitä. Pesukin oli työlästä, lian irtoaminen vaati kohtuuttomasti työtä. Nykyään käytän vain kuivan kelin öljyä, jolloin ketjut pysyy paljon paremmin puhtaana. Öljytä saa kylläkin 50-100 km välein ja aina sateen jälkeen.

      
  • NHBNHB
    muokattu 04.01.2021 09:51

    Itse vaihdoin aikoinaan öljyt vahapohjaisiin tuotteisiin. Vahojen kanssa kun voi puhdistuksen oikeastaan unohtaa. Kuivalla voiteluväli lienee jotain 200 kilometrin luokkaa. Viimeksi tuli tosin harhaostos. Ostin juurikin Muck Offin vahaa, kun sitä oli vähän jokapuolella tarjolla. Ihan turha aine. Tuo ei voitele kunnolla edes aluksi ja vähäinenkin voitelu katoaa tosi nopeasti. Palasin nopeasti samaan tutuun aineeseen, jota 10 vuotta sitten aloin käyttämään ja homma rokkaa taas.

      
  • Jos sähkärin ketjun kuluminen on oikealla vaihteiden käytöllä ja huollollakin tosiaan noin nopeaa siistissä katukäytössä, sitä voi pitää jo mitoitusvirheenä. Vähän väliä hiekkakasassa pyöriteltävän ja ajoittain suohon tai vesiesteeseen upotettavan maasturinkin ketju kestää tuon verran.

    Eihän tuo iso asia ole vaihtaa ketju vähän useammin, mutta outo mitoitus silti, jos niitä alkaa mennä monta kesässä. Tosin tässä tapauksessahan useampia ketjuja vaihdettiin jo hyvissä ajoin, minkä pitäisi kaiken järjen mukaan suojata pakkaa?

      
  • Näyttää ketjuvalmistajilla olevan eri malleja tarjolla, joten ehkä selitys löytyy sieltä. Suomalainen kivijalkaliike voi asiaa tuntemattomalle myydä halvimman perusketjun, kun joutuvat hintakilpailuun ulkomaisten nettikauppojen kanssa. Kun ketju huollossa vaihdetaan, ei asiakas edes tiedä, mikä ketju on laitettu.

    Jutusta voi myös epäillä, että ketjua on voideltu surkealla öljyllä. Toisaalta kun itse tilaan tuollaiset osat pääosin Saksasta ja teen työt itse, kustannus jää vaatimattomaksi verrattuna testipyörään.

      
  • muokattu 17.02.2021 00:13

    Tässä oli kommentti, jonka kirjoitin väärään ketjuun. Siirretty sinne, minne oli tarkoitettukin

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit