Harakan bensasatanen

44 kommenttia
«1
muokattu 06.03.2021 14:51

Hallitus suunnittelee kaikkein heikoimmassa asemassa olevien autoilijoiden avustamista – tällainen summa pankkitilille ilmestyisi

Polttoaineiden tulevia hinnankorotuksia suunnitellaan korvattavaksi kaikkein köyhimmille kansalaisille virallisiin tulo- ja ajoneuvorekisteritietoihin perustuen.
Varat korvauksiin kerättäisiin bensiini- ja dieselautoilijoilta.

Logiikka on tässä kyllä semmoista, että meinaa sattua aivoihin.
Siis että päästövähennysten nimissä bensan hintaa nostetaan, jotta ajettaisiin vähemmän.
Samanaikaisesti palautetaan rahaa vähempituloisille, jotta nämä voisivat ajaa yhtä paljon kuin ennenkin.

Linkki "uutiseen":https://www.is.fi/autot/art-2000007842058.html

  6
  • Taas työntekovihamielinen teko. Tämäkin on vain yksi tapa kurittaa sitä työssä käyvää keskiluokkaa, jonka ostovoima on ennestäänkin Suomessa huono ja jolle auton käyttö usein on tarpeellista työssä käymiseen. Työllisyystilanne ei taida olla hallituksen mielestä vieläkään tarpeeksi huono, vaikka hallitusohjelman tavoitteet ovat sulaneet jo kauan aikaa sitten ja parantuvan työllisyystilanteen nimissä etukäteen tehdyt menojen lisäykset tuntuvat enää vain huonolta vitsiltä. Tämän hallituskauden saldo tulee olemaan ruma.

      3
  • Että sellaista Harkkaa, Variksetkin meinaa kuolla nauruun.😂✟
    Millä uudella byrokratia koneistolla nämä uudet luokkarajat rakennetaan.

      1
  • Keskiluokka voisi lopettaa kaikki turhat ajot, esimerkiksi mökille. Tai vähentää niitä.

      
  • Terve Timppa! Riittääkö taksikortissa virtaa?

      
  • @NHB kirjoitti:
    Taas työntekovihamielinen teko. Tämäkin on vain yksi tapa kurittaa sitä työssä käyvää keskiluokkaa, jonka ostovoima on ennestäänkin Suomessa huono ja jolle auton käyttö usein on tarpeellista työssä käymiseen. Työllisyystilanne ei taida olla hallituksen mielestä vieläkään tarpeeksi huono, vaikka hallitusohjelman tavoitteet ovat sulaneet jo kauan aikaa sitten ja parantuvan työllisyystilanteen nimissä etukäteen tehdyt menojen lisäykset tuntuvat enää vain huonolta vitsiltä. Tämän hallituskauden saldo tulee olemaan ruma.

    Juuri näin on asiat! Yksi vasemmistoliiton kansanedustaja totesi jotenkin näin: "valtionvelkaa voidaan otta kuinka paljon vaan eihän sitä tarvitse maksaa takaisin". Näyttäsivät nyt sitten miten roudan raiskaamat tiemme laitetaan kuntoon tällä avokätisellä velanotolla. Olisihan se nyt oikeus ja kohtuus tämän jokavuotisen autoilijoiden kuppauksen jälkeen.

      
  • Sosialistin määrittelemien, valvomien ja rankaisemien turhien ajojen kieltäminen ei riitä, vaan tässä pitää mennä työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan puheenjohtaja, perustuslakivaliokunnan jäsen ja parlamentaarikko Anne Kontulan mallilla ja yksinkertaisesti kieltää auton omistaminen keskiluokalta, niin kaikki ongelmat ratkeavat.

      
  • Kepun sivuilta poimittua: "-Keskusta haluaa uudistaa liikenteen verotuksen entistä oikeudenmukaisemmaksi. Torjumme väläytellyt kymmenien senttien korotukset polttoaineen hintaan, jos sellaisia joku hallituksen pöytään tuo."

    https://keskusta.fi/ajankohtaista/uutiset/annika-saarikko-paastovahennyksia-ei-voi-tehda-autoilijoita-kurittamalla/

      
  • @Herbert kirjoitti:
    Kepun sivuilta poimittua: "-Keskusta haluaa uudistaa liikenteen verotuksen entistä oikeudenmukaisemmaksi. Torjumme väläytellyt kymmenien senttien korotukset polttoaineen hintaan, jos sellaisia joku hallituksen pöytään tuo."

    https://keskusta.fi/ajankohtaista/uutiset/annika-saarikko-paastovahennyksia-ei-voi-tehda-autoilijoita-kurittamalla/

    Torjutaan mitä torjutaan :smiley: ......oikeesti mitä valehtelua!

    Tuosta linkistä kopiotuna
    "Keskusta on myös esittänyt autoilun verotuksen uudistamista siten, että litrojen verotus ajettaisiin alas ja maksut perustuisivatkin jatkossa tieluokkaan sekä ajokilometreihin."

    Menisikö jatko näin.

    Seurantavero (anteeeksi maksu) laitetaan pystyyn ja Trafi hoitaa perinnän, jokainen toki hankiin laitteet itse ja poliisi valvoo lain noudattamista tarkasti, sivussa poliisi voi valvoa nopeuksia jos ehtii. "Hei me tienataan tällä puolue" pääsee mukaan remmiin vaalien jälkeen, yhdessä kovan funtsimisen jälkeen porukalla keksitään asiasta asiasta vastaava Trafi yhtiöittää. Hetken päästä yhtiö 'rahapulassa' myydään jollekin ulkopuoliselle hallittavaksi. On kuulemma hyvä kauppa, koska ottivat vastakseen myös paskotun ja raiskatun tieverkon. Kansalaiset, älkää hätäilkö, teiden osalta me säädetään laki, että kaikki tiet pitää päällystää seuraavan 10 vuoden aikana. Ei maksa mitään, sovittiin että Trafi saa kerätä tähän tarvittavat rahat liikkumisen mukaan käyttäjiltä (ilman kotrollia), nykyisten maksujen päälle. Vain pieni korotus tarvitaan.....vuosittain :smile:

    Muutamat kymmensenttiset on kärpästen surinaa....

      
  • Tämä on taas äänestäjien oikein kunnon kepuli vedätys, nykyisiin polttoaineisiin ei korotuksia, mutta, mutta kun se tuleva bio litku onkin paljon kalliimpaa jo lähtö hinnaltaan ja sitä kuluukin enemmän per km

      
  • muokattu 07.03.2021 10:40

    Keskustan Kurvinen viime syksynä:
    "Keskustan eduskuntaryhmä esittää, että nykyinen polttoainevero korvattaisiin uudella kilometriverolla, joka perustuisi siihen, paljonko autolla on ajettu ja missä sillä on ajettu.

    Nykyinen bensa- tai dieselpumpulla maksettu vero katoaisi ja tilalle tulisi uusi vero.

    – Käytännössä kilometrivero tarkoittaisi, että vero kerättäisiin paikannuksen avulla, keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen sanoi tiedotustilaisuudessa."

    Vähän olisi hienoa, jos bensa maksaisi jatkossa 0,6€/l.
    Suomesta tulisi kerralla matkailumaa, kun lähimaiden naapurit kävisi meillä tankkaamassa ja mikä se olisi vetää pitkin päijänteen selkää 26 jalkaisella Wellcraftilla...

    Ps. Entinen autoilija...

      
  • muokattu 07.03.2021 11:20

    Perehtyneitä ja valveutuneita ei puheilla huijata, tämä näiltä yli-innokkailta poliitikoilta tuppaa useimmiten unohtumaan.

      
  • Eipä siihen kepuli kehtaa ainakaan alussa Alvia enempää veroa ehdottaa, kun biolitku tulee jo nykyistä verollista hintaa kalliimmaksi. Nykyisessä bensassa on jotain yli 70% veroa, diesel 50%, älkää unta nähkö, kyllä kepuli sen jollain tapaa nappaa jos veron osuus biolitkussa jäisi vähemmälle.

      
  • NHBNHB
    muokattu 07.03.2021 15:47

    Kepun visiot ovat yhtä tyhjän kanssa. Kepu äänestää kuitenkin yhdessä punaisen rintaman kanssa. Jälkeenpäin sitten kepulaiset twiittailevat, että ei me oikeasti olla tätä mieltä, vaikka satuttiin nyt vain äänestämään niin.

      
  • Nukkehallitus, muodollisesti itsenäinen mutta tosiasiallisesti ulkopuolisten avustajien päätösten tiedottajia.

      
  • Tikon visioon täytyy muistuttaa, että Carunan myi Kataisen hallitus, jossa taustatukea antoi demarit. Fortumin omistajaohjauksesta vastasi Pekka Haavisto. Keskusta oli oppositiossa.

    Wikipedia: "Hallitus myi Fortumin omistamat sähköverkot Caruna-yhtiölle lupauksella siitä, ettei sähkön siirtohinta nouse.[49] Sähkön siirtohinnat kuitenkin nousivat 30 prosenttia."

    Sinänsä tuo kilometrivero tai tienkäyttömaksu jossain muodossa meille tulee ennemmin tai myöhemmin. Sähköautoilun lisääntyminen ja bensan myynnin hiipuminen pakottaa valtion siihen.

      
  • muokattu 07.03.2021 18:16

    Tätä siirtoverkkojen myyntiä jaksetaan vieläkin taivastella ja hakea syyllisiä. Kyllä, olen itsekin sitä mieltä että luonnollisten monopolien yksityistäminen on vähintään ongelmallista, usein typerää.

    Se mikä tässä tuppaa unohtumaan, on ettei Fortum ole mikään valtion virasto vaan pörssiyhtiö. Kenellä on se vaihtoehtoisen tulevaisuuden (tai edes nykyisyyden) näyttävä kristallipallo sanomaan että siirtohinnat olisivat Fortumin omistuksessa edullisemmat?

    Monopolien yksityistämisessä Fortumin siirtoverkkojen myyntiä ongelmallisempaa kun kuntien sähkölaitosten omistamien siirtoverkkojen myynti. Toki ne ovat osa tätä samaa tapahtumaketjua.

    Edit: Toki voisi ajatella että Fortumin omistus on kotimaisempaa. Carunastakin 20% on suomalaisten eläkeyhtiöiden omistuksessa.

      
  • @Herbert kirjoitti:
    Tikon visioon täytyy muistuttaa, että Carunan myi Kataisen hallitus, jossa taustatukea antoi demarit. Fortumin omistajaohjauksesta vastasi Pekka Haavisto. Keskusta oli oppositiossa.

    Tässä olet oikeassa, unohdin mainita Käteisen puolueen Caruna-sopassa kokonaan, vaikka päävastuullisia olivatkin. Kykypuolueemme on juuri tukevasti oppositiossa ja ilman suurempaa yritystä muuttaa statustaan, joten ajattelin että eivät pääse vallankahvaan käsiksi vähään aikaan. Toki tätä paikannusmaksua (tai veroa) alettiin maustamaan liikennesoppaan juurikin edellisen hallituksen (Kepu&Kokoomus) aikana. Ja siellä soppa porisee taustalla edelleen ja pulpahtelee aina silloin tällöin julkisuuteen.

    Carunat ei ole kepun keitoksia, eikä ollut tarkoitus sitä heidän piikkiin laittaa. Oli vain tarkoitus kuvata mahdollinen tapahtumien kulku tulevaisuudessa olipa sielä keittoja keittämässä sitten mikä puolue tahansa. Kiitos tarkennuksesta.

      
  • muokattu 08.03.2021 09:13

    Kepu kuvottaa eniten itseä.

    "lupaamme että polttoaineiden hintaa ei enää nosteta hallituskaudella veroa korottamalla"

    No mutta entäs, kun bensan hinta tulee nousemaan biopolttoaineiden jakeluvelvoitetta nostamalla ja päästökaupan myötä, jonnekkin kahden euron ja taivaskaton välille, jonka päälle vielä perustetaan ruuhkamaksu-rahastusautomaatti?

    "no mutta me emme nostaneet polttoaiden hintaa veroja korottamalla. lällällläää"

    Ja herranjumala...joku kummallinen köyhyysrekisteri, jossa raha palautuu tilille, mitä enemmän pienituloinen ajaa. Absurdeinta mitä on kuultu varmaan ikinä. Toivon niin, että kepu saa vaaleissa tyrmäystörmäyksen ja lähtee luvun laskun jälkeen hallituksesta ja sen pituinen se.

    Miten tämmöinen aivopieru voisi edes teorian tasolla toimia jotenkin auttavasti? Huomioisiko se tulorekisteristä esimerkiksi edellisen kuukauden ansiotulot(tai kelatulot) ja ottaisiko se huomioon myös muun varallisuuden? JOs tuloja ei ole paperilla ollenkaan, niin voiko oloneuvoskin tai muu vapaaherra saada aina tankatessaan palautusta. Millainen systeemi siihen vaaditaan, että kun tankkaan autoa kympillä bensiksellä vaikka käteisellä, niin pitääkö minun säästää kuitti, jonka toimitaan virastoon X, josta käsittelyajan jälkeen saan euron takaisin tilille vai miten tämä systeemi oikein käytännössä pelaa. Vaatiiko tämä jonkun uuden valtion organisaation, joka operoi rahaliikennettä valtion, bensan jakelijoiden ja kuluttajan välillä?

    Aivot tässä logiikassa tosiaan menevät sellaiseen tilaan, että koko kuuppa pitäisi buutata.

      1
  • @M880 kirjoitti:

    Se mikä tässä tuppaa unohtumaan, on ettei Fortum ole mikään valtion virasto vaan pörssiyhtiö. Kenellä on se vaihtoehtoisen tulevaisuuden (tai edes nykyisyyden) näyttävä kristallipallo sanomaan että siirtohinnat olisivat Fortumin omistuksessa edullisemmat?

    Ainakin meidän alueella 60% kuntien omistama siirtoyhtiä pitää suomen kalleimpia hintoja...
    Mutta pitäähän jollain paikata kurjistuvaa kuntataloutta, kun kunnallisveroa ei voi enää nostaa, niin nostetaan enemmän osinkoja sähkönsiirrosta...

      
  • GPS seuranta, siinä maksetaan ajettujen kilometrien ja alueiden mukaan, helppo hinnoitella vaikka tiekohtaisesti / autonkäyttämä energia
    Vuotuinen ajoneuvovero on typerin veromuoto kun se maksetaan vaikka auto seisoisi suurimman osan vuodesta ajamatta.

      
  • @_Quu kirjoitti:
    GPS seuranta, siinä maksetaan ajettujen kilometrien ja alueiden mukaan, helppo hinnoitella vaikka tiekohtaisesti / autonkäyttämä energia
    Vuotuinen ajoneuvovero on typerin veromuoto kun se maksetaan vaikka auto seisoisi suurimman osan vuodesta ajamatta.

    Toinen typerä vero on auton hankinnassa maksettava vero. Se ei ota kantaa siihen paljonko sillä ostettavalla autolla ajetaan. Ja sitä ei makseta kun käytetty auto vaihtaa omistajaa, vaan vain silloin kun ostetaan ulkomailta auto, tai kotimaasta ihan uusi auto puhtaimmalla pakokaasupäästöillä (EURO 6 ja esimerkiksi Adblue). Vanhan rotiskon voi ostaa halvemmalla, tosin niitä rasittaa ajoneuvovero joka perustuu CO2-päästötasoon (aiemmin ei huijattu siinä niin paljon kuin juuri ennen WLTP-siirtymistä).

    Dieselverokin on sellainen että sen kannattavuuden kannalta voi selittää itselleen että on järkevää ajaa enemmän, koska vero on jo maksettu.

    Ajoneuvoveron etuna on se että kun laittaa auton seisomaan (voi tehdä itsepalveluna tietokoneella), niin samalla katkeaa vakuutusmaksut, eli suhteellisen lyhyet tauot säästävät rahaa, varsinkin dieselien ostalta ja heille joilla on kalliit vakuutukset (kallis auto tai matalat bonukset).

      
  • @Karrette kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:
    GPS seuranta, siinä maksetaan ajettujen kilometrien ja alueiden mukaan, helppo hinnoitella vaikka tiekohtaisesti / autonkäyttämä energia
    Vuotuinen ajoneuvovero on typerin veromuoto kun se maksetaan vaikka auto seisoisi suurimman osan vuodesta ajamatta.

    Toinen typerä vero on auton hankinnassa maksettava vero. Se ei ota kantaa siihen paljonko sillä ostettavalla autolla ajetaan. Ja sitä ei makseta kun käytetty auto vaihtaa omistajaa, vaan vain silloin kun ostetaan ulkomailta auto, tai kotimaasta ihan uusi auto puhtaimmalla pakokaasupäästöillä (EURO 6 ja esimerkiksi Adblue). Vanhan rotiskon voi ostaa halvemmalla, tosin niitä rasittaa ajoneuvovero joka perustuu CO2-päästötasoon (aiemmin ei huijattu siinä niin paljon kuin juuri ennen WLTP-siirtymistä).

    Dieselverokin on sellainen että sen kannattavuuden kannalta voi selittää itselleen että on järkevää ajaa enemmän, koska vero on jo maksettu.

    Ajoneuvoveron etuna on se että kun laittaa auton seisomaan (voi tehdä itsepalveluna tietokoneella), niin samalla katkeaa vakuutusmaksut, eli suhteellisen lyhyet tauot säästävät rahaa, varsinkin dieselien ostalta ja heille joilla on kalliit vakuutukset (kallis auto tai matalat bonukset).

    Entäs se turvaväli ja nasta vero

      
  • @furesis1 kirjoitti:
    Kepu kuvottaa eniten itseä.

    "lupaamme että polttoaineiden hintaa ei enää nosteta hallituskaudella veroa korottamalla"

    No mutta entäs, kun bensan hinta tulee nousemaan biopolttoaineiden jakeluvelvoitetta nostamalla ja päästökaupan myötä, jonnekkin kahden euron ja taivaskaton välille, jonka päälle vielä perustetaan ruuhkamaksu-rahastusautomaatti?

    Onko biovelvoite mielestäsi hyvä vai huono asia?

      
  • muokattu 08.03.2021 13:50

    @_Quu kirjoitti:

    @Karrette kirjoitti:

    @_Quu kirjoitti:
    GPS seuranta, siinä maksetaan ajettujen kilometrien ja alueiden mukaan, helppo hinnoitella vaikka tiekohtaisesti / autonkäyttämä energia
    Vuotuinen ajoneuvovero on typerin veromuoto kun se maksetaan vaikka auto seisoisi suurimman osan vuodesta ajamatta.

    Toinen typerä vero on auton hankinnassa maksettava vero. Se ei ota kantaa siihen paljonko sillä ostettavalla autolla ajetaan. Ja sitä ei makseta kun käytetty auto vaihtaa omistajaa, vaan vain silloin kun ostetaan ulkomailta auto, tai kotimaasta ihan uusi auto puhtaimmalla pakokaasupäästöillä (EURO 6 ja esimerkiksi Adblue). Vanhan rotiskon voi ostaa halvemmalla, tosin niitä rasittaa ajoneuvovero joka perustuu CO2-päästötasoon (aiemmin ei huijattu siinä niin paljon kuin juuri ennen WLTP-siirtymistä).

    Dieselverokin on sellainen että sen kannattavuuden kannalta voi selittää itselleen että on järkevää ajaa enemmän, koska vero on jo maksettu.

    Ajoneuvoveron etuna on se että kun laittaa auton seisomaan (voi tehdä itsepalveluna tietokoneella), niin samalla katkeaa vakuutusmaksut, eli suhteellisen lyhyet tauot säästävät rahaa, varsinkin dieselien ostalta ja heille joilla on kalliit vakuutukset (kallis auto tai matalat bonukset).

    Entäs se turvaväli ja nasta vero

    Kumpaakaan ei ole, mutta nastavero olisi nasta juttu, maailma olisi silloin pikkaisen parempi. Kesällä kuitenkin ajetaan enemmän kolareita kuin talvella, vaikka pitoa on renkailla paljon enemmän, ja näkyvyyskin on parempi.

    Turvavälin noudattaminen säästää kyllä polttoainetta, vaikka hybridi ottaakin talteen jarrupolkimen käytöstä energiaa. Turha kiihdyttäminen tosin kuluttaa enemmän kuin mitä sai talteen. Jos tarkoitit sitä että sakotetaan / määrätään vero siitä että ei noudateta turvaväliä, niin sellainen on jo. Harmi vaan että "palsternakka" eli Liikenneturvallisuuskeskus ei katso tarpeelliseksi valvoa liikenneturvallisuutta (mieluisampaa on verottaa ylinopeudesta), tai lähetä partiota kirjoittamaan päiväsakkoja peräänajoista / ketjukolareista.

    Varsinaisesta aiheesta sen verran, niin Harakka on SDP:n ministereitä, mutta SDP ei aio korottaa polttoaineveroa.
    https://sdp.fi/fi/blog/sdpn-kymalainen-ja-kiljunen-hallitus-ei-ole-korottamassa-polttoaineveroa/
    "– Hallitus ei ole korottamassa polttoaineveroa, toisin kuin jotkut tahot julkisuudessa haluavat antaa ymmärtää. "

      
  • muokattu 08.03.2021 14:07

    @Karrette kirjoitti:

    Varsinaisesta aiheesta sen verran, niin Harakka on SDP:n ministereitä, mutta SDP ei aio korottaa polttoaineveroa.

    Eipä kai, mutta: Odotettavissa jopa 68 sentin korotus bensan ja dieselin hintoihin – syynä Suomen biopolttoainevaatimus

    Demarienjoukossahan on tunnetusti maksukykyistä 6000 euron autolla ajavaa kansanautokansaa, onhan sähköautotuki merkittävä summa auton arvosta, mitäs ostavat biolitkua, kun halvalla sähkölläkin voi ajaa.

      
  • @_Quu kirjoitti:

    @Karrette kirjoitti:

    Varsinaisesta aiheesta sen verran, niin Harakka on SDP:n ministereitä, mutta SDP ei aio korottaa polttoaineveroa.


    Eipä kai, mutta: Odotettavissa jopa 68 sentin korotus bensan ja dieselin hintoihin – syynä Suomen biopolttoainevaatimus

    En ole koskaan äänestänyt verottaja-demareita (oma kutsumanimeni heille), mutta toivottavasti osaisivat tinkiä "katteesta" silloin kun siihen olisi syytä. Arvonlisävero 24 % peritään polttoaineesta, eli myös sen tuotto kasvaa euromääräisesti (sekä polttoaineesta että polttoaineverosta peritään arvonlisäveroa, kuten sähköverosta sekä sähköenergiastakin maksetaan vielä 24 % vero päälle). Valtiolle ei ole merkitystä onko verotettava asia valtiolle maksettavaa veroa, vaiko jokin myytävissä oleva tuote. Mutta jos veroa on liikaa alkaa tuotto jossakin vaiheessa laskea (sama idea kuin sakoissa tai muissa sanktioissa).

    Esimerkiksi uusiutuva Nesteen My on niin kallista että en tankkaa sitä enää ollenkaan (Shellillä ja ABC:llakin myydään hyvälaatuista dieseliä), kun dieseliä ei saa sillä ns. kannattavaksi, ei pääse edes tasoihin bensaversion kanssa - sen jälkeen kun sen vero"tuki" poistettiin (https://www.synonyymit.fi/tuki ), eli veroa korotettiin.

      
  • muokattu 08.03.2021 14:18

    @tracktest kirjoitti:

    Perehtyneitä ja valveutuneita ei puheilla huijata, tämä näiltä yli-innokkailta poliitikoilta tuppaa useimmiten unohtumaan

    Ja mitäs sitten? Hyviä esimerkkejä siitä, onko sillä ollut isompaa merkitystä, että "kyllä kansa tietää" löytyy vuosikymmenien ajalta. Ja jos muisti ei riitä niin pitkälle, niin tässä on 2000-luvulla on ollut aika monet vaalitkin. Johtuiskohan tästä: kuka hemmetti äänestää ne yli-innokkaat poliitikot aina takaisin??

    Etkös sinä reilu vuosi sitten todennut, että "Marin on viksu, kyllä se pistää autoilijoiden asiat kuntoon", heh....

    @karrette

    En ole koskaan äänestänyt verottaja-demareita (oma kutsumanimeni heille), mutta toivottavasti osaisivat tinkiä "katteesta" silloin kun siihen olisi syytä.

    On myös ollut aivan sama mikä hallituskokoonpano kulloinkin on ollut. On ollut oikeistokin vallankahvassa - pitämässä status quota. Joka muuta väittää, huijaa itseään, eikä katso kuin värilasein, valitettavasti. Kunnallispoliitikot tuskin muuttaa mitään tässä kohtaa, joten miksi aiheella ratsastetaan vaikkapa kunnallisvaaleissa.

      
  • Kumppani: "Etkös sinä reilu vuosi sitten todennut, että "Marin on viksu, kyllä se pistää autoilijoiden asiat kuntoon", heh...."

    Palasit sitten aikaan kun Sanna Marin oli Liikenne- ja viestintäministeri, valistuneet tietävät hyvin että Sanna Marin on nyt päämisteri.

    Tässä aloittajan aiheeseen sopiva lainaus siitä mitä silloinen vastuuministeri totesi: "Sanna Marinin mukaan toimien pitää tietenkin olla sosiaalisesti oikeudenmukaisia, ja huomioida esimerkiksi ihmisten asuinpaikka ja tulotaso."

    Kumppani heittelee hataralla muistillaan ryyditettyjä heittoja joidenka todenperäisyys on aina enemmän tai vähemmän kyseenalainen, kuten siis tälläkin kerralla. Näihin huuteluihin voi suhtautua huuumorilla tai sitten sivuuttaa ne täysin. Jälkimmäisellä tavalla välttyy käsittämättömien kysymysten tulvalta jossa ei yleensä ole päätä eikä häntää.

    Nykyisin Liikenne- ja viestintäministeri on Timo Harakka jonka jokainen valistunut hyvin tietää. Odotukset ovat tietenkin kovat mutta toteutukset eivät yleensä mene samaa tahtia odotusten kanssa. Odotusarvot tämän suhteen ovat aina hyvin vaatimattomalla tasolla. Samaa jauhetaan vuodesta toiseen eikä mikään tunnu muuttuvan. Hallituksessa on aina useampi jarrumies jotka torppaavat kehityskelpoiset suunntelmat poliittisin perustein.

      
  • muokattu 08.03.2021 15:46

    Etkös sinä reilu vuosi sitten todennut, että "Marin on viksu, kyllä se pistää autoilijoiden asiat kuntoon"

    @tracktest kirjoitti:

    Palasit sitten aikaan kun Sanna Marin oli Liikenne- ja viestintäministeri, valistuneet tietävät hyvin että Sanna Marin on nyt päämisteri.

    Niin tai näin, ei muuta niitä silloisia kommenttejasi mihinkään, eihän?

    Odotukset ovat tietenkin kovat mutta toteutukset eivät yleensä mene samaa tahtia odotusten kanssa. Odotusarvot tämän suhteen ovat aina hyvin vaatimattomalla tasolla. Samaa jauhetaan vuodesta toiseen eikä mikään tunnu muuttuvan. Hallituksessa on aina useampi jarrumies jotka torppaavat kehityskelpoiset suunntelmat poliittisin perustein.

    Tuossa kohtaa lainaat lähes minua kommentoimassa sinulle em. liittyen, heheh

    Kumppani heittelee hataralla muistillaan ryyditettyjä heittoja joidenka todenperäisyys on aina enemmän tai vähemmän kyseenalainen, kuten siis tälläkin kerralla.

    Niinkö? (haku sanoilla Sanna Marin)

    Otsikossa "Juuri nyt tarvitaan polttomoottoriautojen puolustuspuheenvuoroja" tracktest kirjotti ensiksi 14.12.2019 14:22
    "Sanna Marin on fiksu nainen se on nähty jo maailmallakin. Entisenä liikenneministerinä Sanna Marin voi nyt pääministerinä valistaa nykyistä liikenneministeriä Timo Harakkaa oikeisiin päätöksiin. Tekemiset ratkaisee ei lupaukset ja puheet."

    ...ja sitten 18.12.2019 18:57
    "Hallituksen ei pidä ilmoittaa autoveron asteittaisesta kevennyksestä sanallakaan näin ei tapahdu automarkkinoilla ongelmia kuten viimeksi kävi kun alettiin puhua autoveron poistamisesta. Uusien autojen kauppa pysähtyi kuin seinään ja siitä kaiken huipuksi luovuttiin pitkän jahkailun jälkeen. Sanna Marinin hallituksen pitäisi ottaa tuosta sekoilusta opikseen ja ilmoittaa tammikuun alussa ilmoitusasiana autoveron kevennyksestä siinä olisi se ensimmäinen askel ja ilmastoteko numero yksi. Pääministeri Sanna Marin jäisi historiaan naisena joka pelaa eikä pelkää ja saisi kaikkien kansalaisten sympatiat ja tuen. Luottamuksen luominen kansan suuntaan tarvitsee tekoja eikä vain hurskaita puheita. Nykyistä hallitusta ei pidä teilata etukäteen se on vasta taipaleensa alussa. Annetaan sen näyttää kykynsä ja arvioidaan tekemisiä vasta sitten kun on sen aika."

    Otsikossa Autovero pois! 05.03.2020 17:35
    "....koskahan tulee pääministeri joka tekee eikä meinaa, vielä siitä ei ole merkkejä. Toivoisin sen olevan Sanna Marin joka näyttää tässä esimerkkiä myös seuraaville tuleville hallituksille"

    Otsikon "Uusia moottoriteitä tarvitaan" alla kirjoittelit 13.04.2020 19:15 näin:
    "Pääministerimme Sanna Marin on fiksu ja kyvykäs nainen, joka on kovassa paikassa näyttänyt kykynsä kaikille. Täältä lähtee nähtyihin toimiin täydet pisteet. Rohkea ja päättäväinen pääministeri on kaikille esimerkki joka luo uskoa koko kansaan, näin selviämme tästäkin kuten luvut näyttävät asioita on tehty oikein. Sama linja jatkukoon, monessa maassa on tehty virheitä jotka tulevat erittäin kalliiksi. Jatkakaamme tiukkaa linja myös tästä eteenpäin. Näille toimille on kansan tuki se on nyt jo täysin selvä."

    Nykyisin Liikenne- ja viestintäministeri on Timo Harakka jonka jokainen valistunut hyvin tietää.

    Niin, kai siihen jonkin asteista valistuneisuutta tarvitaan, mutta ei mitään ihmeitä, jota tuosta voisi ymmärtää

    Näihin huuteluihin voi suhtautua huuumorilla tai sitten sivuuttaa ne täysin. Jälkimmäisellä tavalla välttyy käsittämättömien kysymysten tulvalta jossa ei yleensä ole päätä eikä häntää.

    Aika halpa yritys taas... Mutta mitenkäs ne tulokset Marinilta? Hänen hallitukselleen on annettu mahis näyttää kykynsä, milloin arvioidaan tekemisiä?

      
  • NHBNHB
    muokattu 08.03.2021 16:07

    Pääministeri Marinin linjalle autoiluun liittyvien verojen korotuksista löytyy ainakin yksi tukija.

    @tracktest kirjoitti 17.12.2019 16:35:

    Niin kauan kuin polttoainetta voi rahalla ostaa se on halpaa. Ne piirtää joilla on liitua. Ruikuttajat ruikuttaa ja valittaa milloin mistäkin mutta siihen on vapaassa maassa kaikilla oikeus.

    @Wikipedia:

    Sanna Mirella Marin (Finnish pronunciation: [ˈsɑnːɑ ˈmirelːɑ ˈmɑriːn]; born 16 November 1985) is a Finnish politician who has been the Prime Minister of Finland since 10 December 2019.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit