Uudenkaupungin Mersu

33 kommenttia
2»
  • @tracktest kirjoitti:

    @▫️ kirjoitti:
    Minkähän takia sitten esimerkiksi BMW on Suomen myyntirilastoissa vasta kahdeksas mutta Volvo kolmas ? Jos kiinalaisomistuksella piti olla jokin merkitys ?

    Ja jos vaikka tutkii BMW:n palamisongelmia ympäri maailmaa, niin tuskin voidaan sanoa että saksalaisuus olisi okin laadun tae.

    Derrick taisi olla ansaitulla lomalla kun tästä aiheesta viimeksi keskusteltiin joten laitan uudelleen selvennyksen siitä mistä tässä on kyse. Näitäkin hoidetaan takaisinkutsuna joten voit huoletta nukkua yösi rauhassa.

    EGR-venttiilin takaisinkutsukampanja.

    Pakokaasun takaisinkierrätysventtiili eli exhaust-gas recirculation valve, käytetään myös lyhennettä EGR-venttiili. EGR-venttiilin säätöväli voi heikentyä ajan mittaan nokiesiintymien vuoksi. Nokea voi kertyä venttiilinvarren ja venttiilinohjurin väliin aiheuttaen venttiilin säätövälin heikentymisen. Tämä voi näkyä moottorin käynnissä heikkona käyntinä ja moottorin varoitusvalo voi syttyä. Tällaisessa tilanteessa auton itsediagnostiikkajärjestelmä tunnistaa tilanteen ja vaihtaa moottorin ohjausjärjestelmän hätäohjelmalle, jolloin moottorin tehoja rajoitetaan, jottei mahdollisia vaurioita pääse syntymään. Joissakin yksittäisissä tapauksissa EGR-venttiilin säätövälin heikentyminen voi aiheuttaa moottorin vaikean käynnistyvyyden tai ettei moottori käynnisty ollenkaan.
    Aktiossa suoritetaan BMW:n korjaamodiagnoosilaitteistolla ”EGR-testi”, jossa testataan EGR-venttiilin toimintaa. Mikäli testi menee läpi, EGR-venttiilin ohjainlaite päivitetään uusimmalle tasolle. Mikäli testi ei mene läpi tulee EGR-venttiili uusia ja tämän jälkeen EGRventtiilin ohjainlaite päivittää uusimmalle tasolle.

    Pakokaasuntakaisinkierrätysjärjestelmän lauhduttimen tarkastus.
    Aktio koskee valmistenumeron perusteella valittuja BMW-henkilö- ja maastohenkilöautoja. Pakokaasun takaisinkierrätysjärjestelmän lauhdutin eli exhaust-gas recirculation cooler, käytetään myös lyhennettä EGR-lauhdutin. EGR-lauhdutin ei ole mahdollisesti tarpeeksi vahva kestääkseen auton elinkaaren aikana aiheutuneita rasitteita ja tästä johtuen EGR-lauhdutin voi alkaa vuotamaan jäähdytinnestettä. Vuotava jäähdytinneste, noki- ja öljyesiintymät EGR-lauhduttimessa voivat yhdessä aiheuttaa syttyvän seoksen. Tämä voi johtaa lämpövaurioihin moottorin ilmanottojärjestelmässä.
    Aktiossa tarkastetaan EGR-lauhduttimen indexiluku ja tarvittaessa suoritetaan EGR-lauhduttimelle visuaalinen tarkastus käyttäen endoskooppia. EGR-lauhdutin voidaan mahdollisesti joutua uusimaan, mikäli jäähdytinnestevuotoja havaitaan.

    Sinähän kirjoitit hienon tekstin sähköautojen puolesta tässä! EGR-venttiilien lisäksi esim. jakopään hihnan suhteen aktiot ovat paljon yksinkertaisempia sähköautoissa. Puhumattakaan turboahtimien ja polttoaineen ruiskutusjärjestelmien probleemeista.

    Kurkkasin tässä päivänä muutamana XC40P8:n konepellin alle. Ei ollut ongelmia siellä, oli pieni tavaratila, voi mahoton?!

      
  • HR menköön molempien puolesta hyvän asian nimissä!

      
  • muokattu 28.03.2021 00:24

    @koreileva kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Eiköhän se ollut ruotsalaisille vähän kuin sananparsi sanoo "tarttua johonkin kuin hukkuva oljenkorteen". Epätoivoissaan viimeisenä keinona johonkin heikkoon mahdollisuuteen mutta sillä erotuksella että tämä keino pelasti merkin Saabin kohtalolta. Kiinalaisomistus on joillekkin ylitsepääsemätön este jatkaa merkin uskollisena kannattajana. Ymmärrettävä syy josta voidaan olla mitä mieltä hyvänsä.

    Kun amerikkalainen Ford myi Volvon kiinalaiselle Geelylle, niin missä välissä ruotsalaiset tarttuivat epätoivoissaan viimeiseen oljenkorteen? Tätä juuri tarkoitan, kun aika monella tuntuu olevan sellainen käsitys, että nimenomaan ruotsalaiset olisivat myyneet Volvo Personvagnar AB:n kiinalaisille. Ja samaan soppaan sekoitetaan monesti vielä Volvo Group / AB Volvo (raskaat ajoneuvot, merimoottorit ja maanrakennuskoneet), joka ei siis ole kiinalaisomistuksessa.

    Näin juuri.

    Renault Trucks taas on Volvo Groupin omistuksessa, kun taas Scania on osa Volkswagen Groupia, yhdessä MAN Trucksin kanssa.

    Volvo Car Finland taas toi (käsittääkseni tähän täysin liittymättömästi) maahan myös Renaultin henkilöautoja vielä tällä vuosituhannella, kun taas Volvon ja Fordin maahantuonnit eivät koskaan yhdistyneet.

    Tutkimattomia ovat pääoman tiet

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit