OLED ongelma

5 kommenttia

Ostin neljä ja puoli vuotta sitten LG 55” oled telkkarin joka säädettiin Gigantissa ja kuva on pääasiassa ’elokuva’ -asetuksessa. Vastaanotin ei todellakaan ole jatkuvasti päällä, eikä sitä ole käytetty pelaamiseen. Eli pääasiassa normi telkkarin katsomista. Huomasin viime talvena tummia raitoja tekstitysten kohdalla ja käytin LG:n kuvan siivousta. Sillä ei tullu silloin eikä myöhemminkään silmin nähtävää parannusta kuvaan. Tänään meteorologilla oli päällään punertava mekko ja yllättäen näyttö värjäsi mekkoon selvästi näkyvät siniset raidat tekstitysten kohtiin.
LG:ltä ei toistaiseksi ole kuulunut vastinetta vaikka olen toimittanut sähköpostilla nykytilanteesta kuvamateriaalia. Onko niin, että ne palamisen ongelmat eivät todellakaan ole ratkaistu, vaikka parin tonnin telkkaria ostaessa niin vakuutettiin? Asiaa sietäisi tutkia vaikka TM:ssä

  
  • Sähläsin tämän vahingossa tänne enkä saa poistettua… ylläpito😏

      
  • Hei
    Uusimmat tv:t tukevat 4K ja jopa 8K lähetystä. TM:n testeissä ei ole mainintaa, milloin Yle tukee lähetyksissään 4/8K:ta. Onko tavallaan liian aikaista ostaa Oled/Qled 4K/8K tv, koska Ylellä (Yle Areena) kokeilut ovat vasta meneillään? Itse en ole kiinnostunut peleistä vaan olen perinteinen tv katsoja, jolla on lisäpalveluna Netflix.

      
  • muokattu 19.09.2021 23:04

    Ei tule vähään aikaan 4K:ta YLE:llä ainakaan antenneja pitkin. Ei sen puoleen muiltakaan. Kun nyt saataisiin pelkkää FullHD:tä edes ensin.

    Paria urheilulähetystä tiedän YLE:n promoilleen 4K:na ja nekin Areenan kautta, eli nettiyhteydellä siis. Netflixillä (ja vast.) saat hyödyt 4K:sta hyödyt irti ainakin. AppleTV+ tarjoaa myös 4K:ta, omia ohjelmiaan ja Areenastakin, jos sattuu lähettämään demoa.

    (Esim. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/06/09/suorien-lahetysten-laatu-paranee-yle-areenassa-huuhkajien-peleissa-kokeillaan)

      
  • Tulee tuota 4K:ta Netflixiltä ym. suoratoistopalveluilta.

      
  • Kuten tuossa edellä kerroin, mutta ei siis YLE:ltä ole tiedossa kuin "areenakokeiluja" (josta antti378 kysyi)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit