Onko samanlaisia oireita kuin jenkeissä ja onko ennusteita tulevaisuudelle?
On semmoset oireet että dieselautojen hinnat on nousseet 10-20% vuoden takaisesta. Omakohtaista kokemusta on kun 3 vuotta sitten maksettiin 22000 ja nyt samanlaisesta pyydetään 25000e. Ihmeellistä, 3 vuotta vanhempi auto, ja enemmän pitäisi maksaa...
”Tuulilasi osti huhtikuussa 2021 toimitukseen viisi vuotta vanhan, 59 000 kilometriä ajetun Volkswagen Golf Sportsvanin. Tiedättehän, sellaisen vähän kökkerön näköisen pienen tila-auton, jossa ei ole mitään trendikästä. Moottorina 1.2-litrainen pieni bensaturbo, hevosvoimia nihkeänpuoleiset 85. Manuaalivaihteisto, tummanharmaat tekstiiliverhoillut istuimet. Suorat kaupat tehtiin ison vaihtoautomyyjän hallissa hintaan 12 900 euroa”, lehti alustaa – ja kertoo nyt myyneensä saman auton puolen vuoden ja 11 tkm:n ajojen jälkeen hintaan 13 550 euroa. https://www.is.fi/autot/art-2000008332286.html
Niin kauan kun globaali komponenttipula vaivaa niin käytettyjen hinnat pysyvät korkealla ja jopa kohoavat. Ei koske pelkästään autoja vaan kaikkea missä on "siruja". Esim. Joitain kysyttyjä ruohonleikkurimalleja ei saatu suomeen koko kesänä, Nibe ei kuulemma pysty toimittamaan lämpöpumppuja enää tänä vuonna, BRP:llä on satoja ja satoja lynx/skidoo moottorikelkkoja odottamassa mittaristoa (ei rajoitu pelkkiin moottorikelkkoihin vaan samaa monella autovalmistajallakin) - ts. käytettyjen myyjät pystyvät pyytämään melkein mitä haluavat...
On semmoset oireet että dieselautojen hinnat on nousseet 10-20% vuoden takaisesta. Omakohtaista kokemusta on kun 3 vuotta sitten maksettiin 22000 ja nyt samanlaisesta pyydetään 25000e. Ihmeellistä, 3 vuotta vanhempi auto, ja enemmän pitäisi maksaa...
”Tuulilasi osti huhtikuussa 2021 toimitukseen viisi vuotta vanhan, 59 000 kilometriä ajetun Volkswagen Golf Sportsvanin. Tiedättehän, sellaisen vähän kökkerön näköisen pienen tila-auton, jossa ei ole mitään trendikästä. Moottorina 1.2-litrainen pieni bensaturbo, hevosvoimia nihkeänpuoleiset 85. Manuaalivaihteisto, tummanharmaat tekstiiliverhoillut istuimet. Suorat kaupat tehtiin ison vaihtoautomyyjän hallissa hintaan 12 900 euroa”, lehti alustaa – ja kertoo nyt myyneensä saman auton puolen vuoden ja 11 tkm:n ajojen jälkeen hintaan 13 550 euroa.
https://www.is.fi/autot/art-2000008332286.html
Niin kauan kun globaali komponenttipula vaivaa niin käytettyjen hinnat pysyvät korkealla ja jopa kohoavat. Ei koske pelkästään autoja vaan kaikkea missä on "siruja". Esim. Joitain kysyttyjä ruohonleikkurimalleja ei saatu suomeen koko kesänä, Nibe ei kuulemma pysty toimittamaan lämpöpumppuja enää tänä vuonna, BRP:llä on satoja ja satoja lynx/skidoo moottorikelkkoja odottamassa mittaristoa (ei rajoitu pelkkiin moottorikelkkoihin vaan samaa monella autovalmistajallakin) - ts. käytettyjen myyjät pystyvät pyytämään melkein mitä haluavat...
Nousua ja laskua:
https://www.is.fi/autot/art-2000008969385.html
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/autojen-hinnat-nousemassa-jopa-tuhansilla-euroilla-viela-voit-ehtia-edullisemmille-kaupoille/8402612#gs.7m9hiv
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006309397.html
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/myos-kaytettyjen-autojen-hinnat-nousussa-nain-on-jo-kaynyt-tana-vuonna/f9533d84-4f26-42ae-96f9-5d654c2edfe3
https://mobile.twitter.com/ThomasWesterhol/status/1499078691170795525
Nyt jos haluaa dieselin, niin kannattaa lähteä ostoksille.