Tesla

2384 kommenttia
1535456585980
  • @740 GLE kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:
    En nyt vertaisi Teslaa Tatianaan, ei Tesla niin hieno ole kuin videon veneet suhteessa tavallisen hintaluokan paatteihin. Eikä Tesla ole niin paljon kalliimpikaan kuin normiautot liikenteessä.

    Vastasin kysymykseesi "jos ei hintaa oteta huomioon". Tatiana on minulle sama asia kuin Model X on viimeisiä satasia tonnin ritsaansa säästävälle. Kummallakin puuttuu 99% rahoituksesta.

    Sinulta olisi voinut odottaa järkiperäistä pohdintaa, miksi et hanki Teslaa, jos hintaa ei oteta huomioon. Sinulla kun on niin vahva talouspoliittinen näkökulma asioihin, niin hintaa ei pitäisi tässä kohtaa miettiä, koska se vääristää mielipidettä itse autosta.

    Näin kysymyksessäsi kaksi osaa ja olin jo vastaamassa molempiin, mutta pyyhin toisen osan vastauksestani pois.

    Se toinen osa syystä, miksi en ostaisi Teslaa oli "Enyaq, EQS, EQB, ID.4, ix3 ja mahdollisesti myös Mach-e jos tilat riittävät".

    Mitään näistä en ole ajanut, mutta logiikkani perustuu siihen, että kolmosen kokoinen ei sovi minun elämääni. S olisi sopivaa kokoa ja siinä on paljon hyvää pilattu tuhoamalla hyvän aihion kuljetuskyky puuttuvalla vetokuulalla, suksiluukulla ja takapenkin päätilalla. Ykää en tunne, mutta jos se on vain korotettu Golf tai korotettu Yaris tai korotettu Kolmonen, niin kiitos ei.

    Tyyliniekan toimittaja kertoo oman näkemyksensä Ykästä:

    https://tyyliniekka.fi/tesla-model-y-jarkihankinta-vai-liittyminen-kulttiin/

      
  • @HybridRules kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:
    En nyt vertaisi Teslaa Tatianaan, ei Tesla niin hieno ole kuin videon veneet suhteessa tavallisen hintaluokan paatteihin. Eikä Tesla ole niin paljon kalliimpikaan kuin normiautot liikenteessä.

    Vastasin kysymykseesi "jos ei hintaa oteta huomioon". Tatiana on minulle sama asia kuin Model X on viimeisiä satasia tonnin ritsaansa säästävälle. Kummallakin puuttuu 99% rahoituksesta.

    Sinulta olisi voinut odottaa järkiperäistä pohdintaa, miksi et hanki Teslaa, jos hintaa ei oteta huomioon. Sinulla kun on niin vahva talouspoliittinen näkökulma asioihin, niin hintaa ei pitäisi tässä kohtaa miettiä, koska se vääristää mielipidettä itse autosta.

    Näin kysymyksessäsi kaksi osaa ja olin jo vastaamassa molempiin, mutta pyyhin toisen osan vastauksestani pois.

    Se toinen osa syystä, miksi en ostaisi Teslaa oli "Enyaq, EQS, EQB, ID.4, ix3 ja mahdollisesti myös Mach-e jos tilat riittävät".

    Mitään näistä en ole ajanut, mutta logiikkani perustuu siihen, että kolmosen kokoinen ei sovi minun elämääni. S olisi sopivaa kokoa ja siinä on paljon hyvää pilattu tuhoamalla hyvän aihion kuljetuskyky puuttuvalla vetokuulalla, suksiluukulla ja takapenkin päätilalla. Ykää en tunne, mutta jos se on vain korotettu Golf tai korotettu Yaris tai korotettu Kolmonen, niin kiitos ei.

    Tyyliniekan toimittaja kertoo oman näkemyksensä Ykästä:

    https://tyyliniekka.fi/tesla-model-y-jarkihankinta-vai-liittyminen-kulttiin/

    Ai niin, voihan manuaalinkin ladata:

    https://www.tesla.com/sites/default/files/model_y_owners_manual_europe_fi.pdf

    Vetokyky jarrullisella kärryllä 1600kg

      
  • Tyyliniekassa on kaikenlaisia mielenkiintoisia juttuja myös sähkäreistä:

    https://tyyliniekka.fi/sahkoauton-valinta-matka-ajoon/

      
  • @HybridRules kirjoitti:
    Tyyliniekan toimittaja kertoo oman näkemyksensä Ykästä:

    Tyyliniekasta en ole koskaan kuullutkaan koska tyylini on omani eikä Seinäjoen R-Kioskilta ostetun aidon Pohojalaasen XXL-kokoisen egon kanssa tarvita tyyliohjeita muilta.

    Toimittaja kertoo paljon itsestään tilatessaan spontaanisti auton jota ei ole ikinä nähnytkään. Tämä on vastenmielinen ajatus kontrollifriikille, joka tekee kotiläksyt ensin. Vaikka valintani tuollaisella ad-hoc haaveilulla osuisikin tuurilla oikeaan, inhoaisin itseäni päästettyään hullun impulsiivisuuden selättämään kylmän laskelmoivan telaketjuteknokraatin.

    Kuvitelma puuttuvasta yhteisöstä kertoo, ettei kirjoittaja selvästikään ole aiemmin ollut minkään automerkin sisäpiirin webapp, Whatsapp ja FB listoilla, joilla seikkailevat henkilöt tapaavat toisiaan myös livenä ja myös oikean elämän merkeissä perheineen eikä vain eri vuosimallien osia vertaillen.

    Yhteisöön pääsee mukaan liittymällä yhteisöön, jota hän ei selvästikään ole aiemmin tehnyt. RAV4 on nyt myyty, mutta Fintoys näkyy olevan silti online:

    https://fintoys.net/

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:
    Tyyliniekan toimittaja kertoo oman näkemyksensä Ykästä:

    Tyyliniekasta en ole koskaan kuullutkaan koska tyylini on omani eikä Seinäjoen R-Kioskilta ostetun aidon Pohojalaasen XXL-kokoisen egon kanssa tarvita tyyliohjeita muilta.

    Toimittaja kertoo paljon itsestään tilatessaan spontaanisti auton jota ei ole ikinä nähnytkään. Tämä on vastenmielinen ajatus kontrollifriikille, joka tekee kotiläksyt ensin. Vaikka valintani tuollaisella ad-hoc haaveilulla osuisikin tuurilla oikeaan, inhoaisin itseäni päästettyään hullun impulsiivisuuden selättämään kylmän laskelmoivan telaketjuteknokraatin.

    Kuvitelma puuttuvasta yhteisöstä kertoo, ettei kirjoittaja selvästikään ole aiemmin ollut minkään automerkin sisäpiirin webapp, Whatsapp ja FB listoilla, joilla seikkailevat henkilöt tapaavat toisiaan myös livenä ja myös oikean elämän merkeissä perheineen eikä vain eri vuosimallien osia vertaillen.

    Yhteisöön pääsee mukaan liittymällä yhteisöön, jota hän ei selvästikään ole aiemmin tehnyt. RAV4 on nyt myyty, mutta Fintoys näkyy olevan silti online:

    https://fintoys.net/

    Syötkö hampurilaisestakin vain sen pakkauksen?🙂

      
  • @740 GLE kirjoitti:
    ?

    Kumpi lopulta on tärkeämpi, viesti vai viestin tuoja? Näkyykö metsä puilta jne.....

    Onko tuo Seinäjoen R-kioskijuttu joku sisäpiirivitsi? Tarkoitatko sanoa, että sinulla on Seinäjoelta ostettu XXL-kokoinen ego, joka ei tarvitse tyyliohjeita muilta?

    Minä löysin tuon Tyyliniekka-sivuston jostain googlen hakutuloksesta muutama vuosi sitten ja olen kyllä ihmetellyt, että kuka sen julkaisun takana on.

      
  • Tunsin kaverin, joka useamman E:n jälkeen osti C-mallin. Joutui sitten siirtymään takaisin E-malliin, kun -omien puheidensa mukaan- ei ego kunnolla mahtunut C:hen.

      1
  • Jaa, että tuo ego-juttu on mersumiesten sisäpiirivitsi?

      
  • @HybridRules kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:
    ?

    Kumpi lopulta on tärkeämpi, viesti vai viestin tuoja? Näkyykö metsä puilta jne.....

    Minä löysin tuon Tyyliniekka-sivuston jostain googlen hakutuloksesta muutama vuosi sitten ja olen kyllä ihmetellyt, että kuka sen julkaisun takana on.

    Sieltä sivustolta se näyttää selviävän.

    https://tyyliniekka.fi/tyyliniekka-8-vuotta/

    @HybridRules kirjoitti:
    Jaa, että tuo ego-juttu on mersumiesten sisäpiirivitsi?

    No ei, mutta pohjanmaalaisten enemmänkin. Pohjalainen rehvakkuus nääs. Ja onhan pohojanmaalla mainetta mersumiesten pitäjänä.

      1
  • @HybridRules kirjoitti:
    Kumpi lopulta on tärkeämpi, viesti vai viestin tuoja? Näkyykö metsä puilta jne.....

    Viesti tietenkin. Mutta tässä tapauksessa se viesti oli, että en viitsinyt edes selvittää millaisia autoja on tarjolla ja tilata pätkäytin tuollaisen autoa edes näkemättä, kylmistä tyypeistä tai koeajosta nyt puhumattakaan ja hyvältä tuntuu.

    Kaveri ajoi aiemmin autolla, jonka ympärillä on aktiivinen merkkiyhteisö. Vaihdettuaan vahvan ja tutkimustenkin mukaan poikkeuksellisen merkkiuskollisen yhteisön toiseen yhteisöön hän keksi omasta päästään, että edellisen automerkin yhteisöä ei ole olemassa koska hän ei siihen liittynyt.

    Onko tuo Seinäjoen R-kioskijuttu joku sisäpiirivitsi? Tarkoitatko sanoa, että sinulla on Seinäjoelta ostettu XXL-kokoinen ego, joka ei tarvitse tyyliohjeita muilta?

    Pohjalaiseen uhoon liittyy niin suuri itseluottamus, ettei se anna aihetta kysyä neuvoja krannista silloinkaan kun ehkä syytä olisi. Siksi Pohojalaasen ei tarvitse myöskään lukea muiden perusteluita omille valinnoilleen, koska hän tekee omansa itse, osasipa tai ei.

      2
  • muokattu 22.10.2021 14:51

    @tinker kirjoitti:
    Tunsin kaverin, joka useamman E:n jälkeen osti C-mallin. Joutui sitten siirtymään takaisin E-malliin, kun -omien puheidensa mukaan- ei ego kunnolla mahtunut C:hen.

    Minä kuulin tämän 700-sarjan BMW:n kuljettajalta, joka kertoi, että ego ei mahtunut taittumatta sisään sitä pienempään. Myönsi tosin, että perhe ja kamat mahtuivat kyllä edelliseen E-sarjalaiseen :smiley:

    Oletin sekä pohjalaisen egon että ison auton vaativan egon olevan yleisesti tunnettuja käsitteitä?

      1
  • Ei tässä sen kummemmasta ole kyse, jos ei ole tottunu se tuntuu vieraalta. Ja onhan se hullua että pitää joltain kysellä mitä tekee ja mitä ei. Se tehrään mikä pitää eikä paljon kysellä.

      2
  • @Jokeri kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:
    ?

    Kumpi lopulta on tärkeämpi, viesti vai viestin tuoja? Näkyykö metsä puilta jne.....

    Minä löysin tuon Tyyliniekka-sivuston jostain googlen hakutuloksesta muutama vuosi sitten ja olen kyllä ihmetellyt, että kuka sen julkaisun takana on.

    Sieltä sivustolta se näyttää selviävän.

    https://tyyliniekka.fi/tyyliniekka-8-vuotta/

    @HybridRules kirjoitti:
    Jaa, että tuo ego-juttu on mersumiesten sisäpiirivitsi?

    No ei, mutta pohjanmaalaisten enemmänkin. Pohjalainen rehvakkuus nääs. Ja onhan pohojanmaalla mainetta mersumiesten pitäjänä.

    Ei Tyyliniekka-sivusto minun mielestäni varsinaisesti kerro, mikä taho sivustoa julkaisee ja miksi. Sivuston takana näyttää olevan Miehistömedia Oy, jonka liikevaihto tilikaudella 2020 oli 66.000,- euroa. Osakkaina on Stara Media Oy, JHL Sijoitus Oy ja muutama yksityishenkilö. Ihan ok juttuja kuitenkin julkaisevat. Oli vain hämmentävää, kun satuin noille sivuille ensimmäisen kerran, Tyyliniekka nimi on vähän outo. Minulle tuli mieleen aikoinaan julkisuudessa usein näkynyt Helmenkalastaja pujopartoineen......😊

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:
    Kumpi lopulta on tärkeämpi, viesti vai viestin tuoja? Näkyykö metsä puilta jne.....

    Viesti tietenkin. Mutta tässä tapauksessa se viesti oli, että en viitsinyt edes selvittää millaisia autoja on tarjolla ja tilata pätkäytin tuollaisen autoa edes näkemättä, kylmistä tyypeistä tai koeajosta nyt puhumattakaan ja hyvältä tuntuu.

    Kaveri ajoi aiemmin autolla, jonka ympärillä on aktiivinen merkkiyhteisö. Vaihdettuaan vahvan ja tutkimustenkin mukaan poikkeuksellisen merkkiuskollisen yhteisön toiseen yhteisöön hän keksi omasta päästään, että edellisen automerkin yhteisöä ei ole olemassa koska hän ei siihen liittynyt.

    Onko tuo Seinäjoen R-kioskijuttu joku sisäpiirivitsi? Tarkoitatko sanoa, että sinulla on Seinäjoelta ostettu XXL-kokoinen ego, joka ei tarvitse tyyliohjeita muilta?

    Pohjalaiseen uhoon liittyy niin suuri itseluottamus, ettei se anna aihetta kysyä neuvoja krannista silloinkaan kun ehkä syytä olisi. Siksi Pohojalaasen ei tarvitse myöskään lukea muiden perusteluita omille valinnoilleen, koska hän tekee omansa itse, osasipa tai ei.

    Tekstissä oli paljon sitä sivuasiaa. Laitoin linkin, koska jutussa oli aika typistetysti kerrottu Yystä ja koska sanoit, ettet ollenkaan tunne autoa. Lyhyt oppimäärä helpolla, se oli ajatus

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @tinker kirjoitti:
    Tunsin kaverin, joka useamman E:n jälkeen osti C-mallin. Joutui sitten siirtymään takaisin E-malliin, kun -omien puheidensa mukaan- ei ego kunnolla mahtunut C:hen.

    Minä kuulin tämän 700-sarjan BMW:n kuljettajalta, joka kertoi, että ego ei mahtunut taittumatta sisään sitä pienempään. Myönsi tosin, että perhe ja kamat mahtuivat kyllä edelliseen E-sarjalaiseen :smiley:

    Oletin sekä pohjalaisen egon että ison auton vaativan egon olevan yleisesti tunnettuja käsitteitä?

    Mitä se iso ego sitten tarkoittaa? Että itse kuvittelee olevansa joku maailman napa? Iso ego vai terve itsetunto, kumpi parempi? Pohojolaaseeen elämänmenoon on kuulunut rähinät ja puukkojunkkarit. Huono itsetunto jota näennäisellä isolla egolla peitellään? Tai nyttemmin isolla mersulla?

      2
  • @HybridRules kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:

    @tinker kirjoitti:
    Tunsin kaverin, joka useamman E:n jälkeen osti C-mallin. Joutui sitten siirtymään takaisin E-malliin, kun -omien puheidensa mukaan- ei ego kunnolla mahtunut C:hen.

    Minä kuulin tämän 700-sarjan BMW:n kuljettajalta, joka kertoi, että ego ei mahtunut taittumatta sisään sitä pienempään. Myönsi tosin, että perhe ja kamat mahtuivat kyllä edelliseen E-sarjalaiseen :smiley:

    Oletin sekä pohjalaisen egon että ison auton vaativan egon olevan yleisesti tunnettuja käsitteitä?

    Mitä se iso ego sitten tarkoittaa? Että itse kuvittelee olevansa joku maailman napa? Iso ego vai terve itsetunto, kumpi parempi? Pohojolaaseeen elämänmenoon on kuulunut rähinät ja puukkojunkkarit. Huono itsetunto jota näennäisellä isolla egolla peitellään? Tai nyttemmin isolla mersulla?

    Tuotakin pitää selventää, ei täällä kuvitella ei luulla mitään täällä tiedetään ja se näkyy ja kuuluu.

      2
  • muokattu 22.10.2021 18:04

    @HybridRules kirjoitti:

    @Jokeri kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:
    ?

    Kumpi lopulta on tärkeämpi, viesti vai viestin tuoja? Näkyykö metsä puilta jne.....

    Minä löysin tuon Tyyliniekka-sivuston jostain googlen hakutuloksesta muutama vuosi sitten ja olen kyllä ihmetellyt, että kuka sen julkaisun takana on.

    Sieltä sivustolta se näyttää selviävän.

    https://tyyliniekka.fi/tyyliniekka-8-vuotta/

    @HybridRules kirjoitti:
    Jaa, että tuo ego-juttu on mersumiesten sisäpiirivitsi?

    No ei, mutta pohjanmaalaisten enemmänkin. Pohjalainen rehvakkuus nääs. Ja onhan pohojanmaalla mainetta mersumiesten pitäjänä.

    Ei Tyyliniekka-sivusto minun mielestäni varsinaisesti kerro, mikä taho sivustoa julkaisee ja miksi. Sivuston takana näyttää olevan Miehistömedia Oy, jonka liikevaihto tilikaudella 2020 oli 66.000,- euroa. Osakkaina on Stara Media Oy, JHL Sijoitus Oy ja muutama yksityishenkilö. Ihan ok juttuja kuitenkin julkaisevat. Oli vain hämmentävää, kun satuin noille sivuille ensimmäisen kerran, Tyyliniekka nimi on vähän outo. Minulle tuli mieleen aikoinaan julkisuudessa usein näkynyt Helmenkalastaja pujopartoineen......😊

    Niinkö? Tämän linkin : https://tyyliniekka.fi/tyyliniekka-8-vuotta/ takaa tulee nimi Matti Airaksinen. Ei se ysäri DJ, vaan täyskaima kellomies. Monessa jutussa kehuu perustaneensa kyseisen foorumin.

    https://www.keski-uusimaa.fi/teemat/3159823

    Siitä ylläolevasta linkistä lisää.

    Saattaapi olla osakkaana julkaisevissa mediataloissa tietenkin myös.

    En saa oikein Teslaan enää tätä yhdistettyä...

      
  • @Jokeri kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @Jokeri kirjoitti:

    @HybridRules kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:
    ?

    Kumpi lopulta on tärkeämpi, viesti vai viestin tuoja? Näkyykö metsä puilta jne.....

    Minä löysin tuon Tyyliniekka-sivuston jostain googlen hakutuloksesta muutama vuosi sitten ja olen kyllä ihmetellyt, että kuka sen julkaisun takana on.

    Sieltä sivustolta se näyttää selviävän.

    https://tyyliniekka.fi/tyyliniekka-8-vuotta/

    @HybridRules kirjoitti:
    Jaa, että tuo ego-juttu on mersumiesten sisäpiirivitsi?

    No ei, mutta pohjanmaalaisten enemmänkin. Pohjalainen rehvakkuus nääs. Ja onhan pohojanmaalla mainetta mersumiesten pitäjänä.

    Ei Tyyliniekka-sivusto minun mielestäni varsinaisesti kerro, mikä taho sivustoa julkaisee ja miksi. Sivuston takana näyttää olevan Miehistömedia Oy, jonka liikevaihto tilikaudella 2020 oli 66.000,- euroa. Osakkaina on Stara Media Oy, JHL Sijoitus Oy ja muutama yksityishenkilö. Ihan ok juttuja kuitenkin julkaisevat. Oli vain hämmentävää, kun satuin noille sivuille ensimmäisen kerran, Tyyliniekka nimi on vähän outo. Minulle tuli mieleen aikoinaan julkisuudessa usein näkynyt Helmenkalastaja pujopartoineen......😊

    Niinkö? Tämän linkin : https://tyyliniekka.fi/tyyliniekka-8-vuotta/ takaa tulee nimi Matti Airaksinen. Ei se ysäri DJ, vaan täyskaima kellomies. Monessa jutussa kehuu perustaneensa kyseisen foorumin.

    https://www.keski-uusimaa.fi/teemat/3159823

    Siitä ylläolevasta linkistä lisää.

    Saattaapi olla osakkaana julkaisevissa mediataloissa tietenkin myös.

    En saa oikein Teslaan enää tätä yhdistettyä...

    Jaa, mutta kirjoitit kuitenkin. Ei se mitään, ei haittaa, vaikka kirjoitatkin välillä asian vierestä, tämähän on vain ajanvietettä.

      
  • @HybridRules kirjoitti:
    Mitä se iso ego sitten tarkoittaa? Että itse kuvittelee olevansa joku maailman napa?

    Ei, vaan että TIETÄÄ olevansa.
    (Se on sitten toinen juttu, ovatko muut samaa mieltä)

    Iso ego vai terve itsetunto, kumpi parempi?

    Riippuu tilanteesta ja henkilön muista asenteista. Mahdollisen rajoja venyttävään hankkeeseen sitoutuminen vaatii kovaa luottoa omaan osaamiseen. Sen hankkeen vetäminen läpi vaatii muutakin.

    Pohojolaaseeen elämänmenoon on kuulunut rähinät ja puukkojunkkarit.

    Samasta perinteestä on kyse. Vuosisatainen salaisuus näkyy kansallispuvuissa. Useimmat naisten kansallispuvut ovat näyttäviä ja värikkäitä, mutta miesten asut ovat hillittyjä tummia pukuja, paitsi ei Pohojammaalla, jossa myös mies on korea. On punainen liivi, messinkiset tuppiroskat ja helapääpuukot. Kylillä ajetaan kuin seitsemän miestä.

    Kotona vallitsee kuri ja järjestys, mitä kuvaa Pohjanmaan naisen asuun kuuluva aitan avain 😁

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Tuotakin pitää selventää, ei täällä kuvitella ei luulla mitään täällä tiedetään ja se näkyy ja kuuluu.

    Ollaankohan me naapureita 😁

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Tuotakin pitää selventää, ei täällä kuvitella ei luulla mitään täällä tiedetään ja se näkyy ja kuuluu.

    Ollaankohan me naapureita 😁

    :smile:

      
  • Tuulilasin toimitus
    Julkaistu: 26.10.2021

    Autovuokraamo Hertz on tilannut peräti 100 000 Model 3 -sähköautoa Teslalta. Vuokraamo haluaa sähköistää oman kalustonsa.

    Autot toimitetaan seuraavan 14 kuukauden sisällä, Yhdysvaltoihin ja Eurooppaan ne tulevat vuokralle osin jo marraskuussa.

    Vuokraajat saavat käyttöönsä Teslan Supercharger-latausasemat, myös Hertz on rakentamassa omia latauspisteitään.

    Kaupan arvo on lähteiden mukaan 4,2 miljardia dollaria. Yleensä autovuokraamot vaativat autonvalmistajilta melkoisia alennuksia, mutta ostohinta paljastaa, että Hertz maksaa Teslalle lähes listahinnan per auto.

    ”Me haluamme lähteä tälle tielle ja Tesla on ainoa yhtiö, joka pystyy tarjoamaan meille näin monta autoa”, sanoo Hertzin pääjohtaja Mark Fields.

    Hertz ajautui kesällä konkurssiin, mutta nyt se on ottamassa uutta alkua uusien omistajiensa Knighthead Capital Managementin ja Certares Managementin kanssa.

    Valtavalla tilauksellaan Hertz myös blokkaa kilpailijoiltaan mahdollisuuden tilata Tesloja, koska sen tuotantokapasiteetti on rajallinen.

      
  • Tässä suhteessa Teslalla on hyvin paljon yhteistä Toyotan kanssa. Kaikilla muilla kuulostaa olevan Teslan (tai Toyotan) kanssa enemmän ongelmia kuin niiden omistajilla.

      3
  • @740 GLE kirjoitti:

    Tässä suhteessa Teslalla on hyvin paljon yhteistä Toyotan kanssa. Kaikilla muilla kuulostaa olevan Teslan (tai Toyotan) kanssa enemmän ongelmia kuin niiden omistajilla.

    Teslassa on jotain maagista joka saa omistajat tyytyväiseksi:

    https://www.tivi.fi/uutiset/tesla-ei-juuri-kehuja-kerannyt-luotettavuudestaan/a6862269-b280-42d4-8a57-39941292ad6a

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:

    Tässä suhteessa Teslalla on hyvin paljon yhteistä Toyotan kanssa. Kaikilla muilla kuulostaa olevan Teslan (tai Toyotan) kanssa enemmän ongelmia kuin niiden omistajilla.

    Teslassa on jotain maagista joka saa omistajat tyytyväiseksi:

    https://www.tivi.fi/uutiset/tesla-ei-juuri-kehuja-kerannyt-luotettavuudestaan/a6862269-b280-42d4-8a57-39941292ad6a

    Minä luin myös Teslarati.com sivustolta tuon epäluotettavuus-sijoituksen eilen illalla. Ristiriitaista se, että luulisi tyytyväisyys- ja luotettavuustutkimukseen molempiin vastanneiden olevan Teslojen käyttäjiä. Pitäisi tietää tarkemmin, millaisia epäluotettavuusjuttuja ihmisillä on ja miten ne on pisteytetty.

    https://www.teslarati.com/tesla-consumer-reports-reliability-survey-results/

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    Tässä suhteessa Teslalla on hyvin paljon yhteistä Toyotan kanssa. Kaikilla muilla kuulostaa olevan Teslan (tai Toyotan) kanssa enemmän ongelmia kuin niiden omistajilla.

    Minä olen ollut siinä luulossa, että Toyotalla on hyvä maine ihan yleisesti ja käyttäjät tyytyväisiä eivätkä muutkaan Toyotaa mollaa.

    Tesla on merkki, jolla on paljon vastustajiakin, jos on myötämielisiäkin. Teslasta vähän kaikilla tuntuu olevan mielipide joko puolesta tai vastaan.

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:

    Tässä suhteessa Teslalla on hyvin paljon yhteistä Toyotan kanssa. Kaikilla muilla kuulostaa olevan Teslan (tai Toyotan) kanssa enemmän ongelmia kuin niiden omistajilla.

    Teslassa on jotain maagista joka saa omistajat tyytyväiseksi:

    https://www.tivi.fi/uutiset/tesla-ei-juuri-kehuja-kerannyt-luotettavuudestaan/a6862269-b280-42d4-8a57-39941292ad6a

    Juu, Teslassa on paljonkin maagista. Se ei ole sähköllä toimiva perinneauto vaan se on innovatiivisesti ja käyttäjää ajatellen suunniteltu uuden ajan auto.

      
  • Musk on monessa mukana, Juttu "Ikävystyttävän yhtiön" tekemisestä (Boring Co)😊

    https://www.autoweek.com/news/technology/a38195296/a-ride-in-the-tesla-tunnel-under-las-vegas/

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit