Haikailetko vetyautojen perään? Autojätti haluaa palauttaa sinut maan pinnalle: ”Kuunnelkaa tieteen

37 kommenttia
2»
  • muokattu 31.05.2021 18:22

    Vedyn hinta on Saksassa 2018 oli 9,5 euroa kilolta, Mirain täystankkaus on viisi kiloa, joten tankillisen hinta osuu totuttuihin lukemiin. = 700 km

      
  • Minun aikana tuskin tulee suomeen sen kokoluokan polttokennoautoa, mitä minä käytän, ja vaikka tulisikin on vety sen verran pelottava autossa etten sellaista ottaisi.

      
  • Olen asunut vuosia Kiinassa ja matkustellut siellä parikymmentä vuotta. Siellä on kaasutaksit melko yleisiä - kun kaasutaksin pitää mennä tankkaamaan ja kyydissä on kiinalainen, kiinalainen poistuu autosta ja suojautuu noin 50 metrin päähän. Epäilen, että tankkauksessa on riskinsä siellä kulmilla ja paikalliset tietää. Vedyn tankkaaminen ja mahdollinen vuoto kun kuski polttaa tupakkaa - onneksi vety haihtuu nopeasti.

      
  • muokattu 08.06.2021 13:38

    Kaksi huoltomiestä on loukkaantunut kaasuräjähdyksessä Helsingin Tattarisuolla puoli kymmenen aikaan aamulla. Kumpikin mies sai vakavia palovammoja.
    Kotimaan uutiset
    14.4.2010Päivitetty 15.4.2010 06:53

    Onhan vetyasemat räjähtäneet ainakin Norjassa ja Kaliforniassa

      
  • @Jorma L2 kirjoitti:
    Olen asunut vuosia Kiinassa ja matkustellut siellä parikymmentä vuotta. Siellä on kaasutaksit melko yleisiä - kun kaasutaksin pitää mennä tankkaamaan ja kyydissä on kiinalainen, kiinalainen poistuu autosta ja suojautuu noin 50 metrin päähän. Epäilen, että tankkauksessa on riskinsä siellä kulmilla ja paikalliset tietää. Vedyn tankkaaminen ja mahdollinen vuoto kun kuski polttaa tupakkaa - onneksi vety haihtuu nopeasti.

    Vuotava vety haihtuu todella nopeasti, sillä vety syttyy äärimmäisen pienellä energialla ja laajassa seossuhteessa. Valitettavasti vain siinä samalla haihtuu muutakin.

      
  • Vetyauton pakoputkesta tulee vettä/vesihöyryä.
    Miten paljon sitä mahtaa tulla?
    Voiko sitä tulla niin paljon että talven pakkasella kaupungin ruuhkissa ja liikennevaloissa vesi jäätyy tien pintaan?
    Auton liikkuessa tuskin tätä ongelmaa on.

      
  • muokattu 22.11.2021 16:01

    @Penteles kirjoitti:
    Vetyauton pakoputkesta tulee vettä/vesihöyryä.
    Miten paljon sitä mahtaa tulla?

    Melko varmasti vähemmän kuin bensa- tai dieselauton pakoputkesta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit