Taksiyhtiö Menevä tuo Helsinki-Vantaan lentoasemalle 80 täyssähkötaksia. Nyt niille etsitään kuljett

3 kommenttia

Mitä jos lähtisit sähköauton kuljettajaksi? Saat 2500 euron takuupalkan ja mahdollisuuden rakastua
Taksiyhtiö Menevä tuo Helsinki-Vantaan lentoasemalle 80 täyssähkötaksia. Nyt niille etsitään kuljettajia.

image

Etsinnässä hyvä asenne
Tammikuusta lähtien Menevä tarjoaa mahdollisuuden rakastua kaupunkiin sähköauton ratin takaa. Menevän taksikaistalle Helsinki-Vantaan lentokentälle tulee heti vuodenvaihteen jälkeen 80 täyssähkötaksia, joihin rekrytoidaan kuljettajia paraikaa.

Kynnys ammattiautoilijaksi ryhtymiselle on matala. Koulutusvaatimusten sijaan Menevä on kiinnostunut oikeanlaisesta asenteesta ja kyvystä palvella. Se näkyy myös palkkauksessa, sillä rekrytoitaville luvataan 2500 euron takuupalkka.


Kentälle on tulossa valkoisia Audeja ja Peugeotin tilatakseja, joissa on muun muassa lasikatto, sähköllä toimivat sivuovet ja hierovat etupenkit.
Peisan mukaan aktiiviset ja joustavat kuljettajat voivat jopa onnistua tuplaamaan palkan. Opiskelijalle taksityön ja opiskelun yhdistäminen on joustava tapa tienata lisätuloja.

–Tähtäämme siihen, että kuljettajat tienaavat paremmin. Pidämme porukan kompaktina. Jos töitä riittää viidellekymmenelle taksille, emme laita satoja autoja tolpalle odottamaan. Siksi teemme jatkuvasti resurssisuunnittelua.

Jos alalla eteneminen kiinnostaa, Menevä tarjoaa myös mahdollisuuden alan yrittäjyyteen ilman alkuinvestointeja. Riittää, että taskusta löytyy taksiyrittäjän liikennelupa.

Lähde sähköauton kuljettajaksi

Hierovia penkkejä ja lasikattoja
Menevän uusien autojen myötä pääkaupunkiseudun sähkötaksien määrä tuplaantuu. Suunnitelmien mukaan Menevän autoilla on mahdollista ajaa vuositasolla jopa 12 miljoonaa sähköistä taksikilometriä.

– Päästövinkkelistä sillä on huikea vaikutus. Siinä säästyy lähemmäs miljoona litraa polttoainetta, Peisa sanoo.

Halminen on samoilla linjoilla. Hän kertoo, että Menevällä vastuullisuus- ja ympäristöasioita mietitään mieluummin eturintamassa kuin jälkijunassa. Koska yksi ammattiauto vastaa helposti kymmentä yksityisautoa, tulevaisuusorientoituneen yrityksen taksikalusto on perusteltua sähköistää jo ympäristön kannalta.

Helsinki-Vantaan täyssähkötaksit tarjoavat Halmisen ja Peisan mukaan houkuttelevia kyytejä sekä asiakkaille että kuljettajille. Kun Oulusta Helsinkiin saapunut työmatkailija istahtaa Menevän sähkötaksin kyytiin, matka palaveriin sujuu paitsi ympäristöystävällisesti, myös mukavasti.

–Kentälle on tulossa erittäin hienoja valkoisia Audeja ja Peugeotin tilatakseja, joissa on muun muassa lasikatto, sähköllä toimivat sivuovet ja hierovat etupenkit. Hienouksia on paljon, Peisa lupaa ja muistuttaa, että sähköautojen lisäksi alueelle tulee myös liki 20 pika- ja keskinopeaa latauspaikkaa niille.

Lähde sähköauton kuljettajaksi

”Taksityö on hauskaa ja palkitsevaa”
Mutta ovatko auringonnousut ainoa syy hakeutua taksialalle? Menevän edustajien mukaan kuljettajan työn hienouksiin lukeutuu ennen kaikkea erilaisten ihmisten kohtaaminen. Koskaan ei tiedä, kuka kyytiin tulee ja millaisiin keskusteluihin tai kohtaamisiin se johtaa.

Kun toimipiste on lentokentän yhteydessä, kuljettaja saa läpileikkauksen Suomen kansaan. Vuorotyön aikana kyytiin voi päätyä niin liikematkailija kuin lomalainen. On päiviä, jolloin viereen voi istahtaa Tanskasta saapunut pankkiiri, ja päiviä, jolloin takapenkin ainoa kyytiläinen on eksynyt matkalaukku.

Halmisen mukaan ihmisten auttamisesta saa sellaisia onnistumisen elämyksiä, joita on harvassa.

–Taksityö on helkutin hauskaa ja palkitsevaa. Nykyään asiakkaiden vaatimukset ovat jopa pelottavan matalalla. Oikealla asenteella ne on helppo ylittää. Joillekin pelkkä oven avaaminen voi tulla positiivisena yllätyksenä.

https://www.is.fi/mainos/art-2000008442165.html#header

Onneksi maailma muuttuu. Suostuukohan luuserit menemään sähköauton kyytiin.

  
  • Monessakin mielessä hieno veto yrittäjältä erottua tällä tavoin.

      
  • Onhan tuo plussaa. Olen tosin sen verran luuseri, että tykkään ajaa itse.
    Kuskien pitää olla kielitaitoisia (suomi/englanti, muu on plussaa) ja hyvä olisi tuntea suurin piirtein pääkaupunkiseutu vaikka itse osoite löytyykin navista.

    Tätä jäin miettimään, jos 80 kuljettajaa palkataan ja kaikille luvataan 2500 euron takuupalkka niin "Tähtäämme siihen, että kuljettajat tienaavat paremmin. Pidämme porukan kompaktina. Jos töitä riittää viidellekymmenelle taksille, emme laita satoja autoja tolpalle odottamaan. Siksi teemme jatkuvasti resurssisuunnittelua."
    mihin ne loput kuskit laitetaan odottamaan takuupalkalla?

      
  • @Jorma L2 kirjoitti:
    Onhan tuo plussaa. Olen tosin sen verran luuseri, että tykkään ajaa itse.
    Kuskien pitää olla kielitaitoisia (suomi/englanti, muu on plussaa) ja hyvä olisi tuntea suurin piirtein pääkaupunkiseutu vaikka itse osoite löytyykin navista.

    Tätä jäin miettimään, jos 80 kuljettajaa palkataan ja kaikille luvataan 2500 euron takuupalkka niin "Tähtäämme siihen, että kuljettajat tienaavat paremmin. Pidämme porukan kompaktina. Jos töitä riittää viidellekymmenelle taksille, emme laita satoja autoja tolpalle odottamaan. Siksi teemme jatkuvasti resurssisuunnittelua."
    mihin ne loput kuskit laitetaan odottamaan takuupalkalla?

    50 taksia kahdessa vuorossa. Voi olla, että 80 kuljettajaa ei riitä. Ajovuoroille on määritelty maksimituntimäärät; kellon ympäri ei voi (/saa) olla ajossa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit