Aito kisa tekniikassa ja TM esimerkkinä

4 kommenttia
muokattu 19.02.2022 23:17

Miksi en haluaisi olla poliisi? No kun en voisi kohdata määrätyissä tilanteissa konttoria. -Ette saaneet noita ryökäleitä muka kiinni. Katosivat raportin mukaan sukkelasti. Miten helvetissä, enduroillako? Emme tällä kertaa siksi, vaan häipyvät tuota…polkuautoilla.

Kisa, kykeneekö nelipyöräinen (tehostettu) nojapyörä pärjäämään tai jopa voittamaan normaalin polkupyörän olisi mielenkiintoinen. Ja sen rakentaminen vielä kiinnostavampaa.

(Warning. Vain yli 50 vuotiaille) Topgearia haukkuvat ja yhteiskuntamme vaatimuksesta otokset Quu ja Karrette laskelmoidulla kiertoradalla lounaalla yhden nakin varassa, jonka ikiaikainen Volvo sivuuttaa aina 25 vuoden välein ulommalla radallaan kohdatessaan on poistettu. Kyseessä oli Turun sinappi vs, Linnan sinappi)

  
  • @Vital kirjoitti:
    Miksi en haluaisi olla poliisi? No kun en voisi kohdata määrätyissä tilanteissa konttoria. -Ette saaneet noita ryökäleitä muka kiinni. Katosivat raportin mukaan sukkelasti. Miten helvetissä, enduroillako? Emme tällä kertaa siksi, vaan häipyvät tuota…polkuautoilla.

    Kisa, kykeneekö nelipyöräinen (tehostettu) nojapyörä pärjäämään tai jopa voittamaan normaalin polkupyörän olisi mielenkiintoinen. Ja sen rakentaminen vielä kiinnostavampaa.

    (Warning. Vain yli 50 vuotiaille) Topgearia haukkuvat ja yhteiskuntamme vaatimuksesta otokset Quu ja Karrette laskelmoidulla kiertoradalla lounaalla yhden nakin varassa, jonka ikiaikainen Volvo sivuuttaa aina 25 vuoden välein ulommalla radallaan kohdatessaan on poistettu. Kyseessä oli Turun sinappi vs, Linnan sinappi)

    Tajunnan flow-tila on tietysti miettijälle itselleen antoisa, mutta vähän kuin progemusa, jossa soittajilla on kivaa, mutta yleisö korkeintaan teeskentelee ymmärtävänsä.

      1
  • Katettu pinnapyöräbanaani menee menojaan, ei sille mahda mitään. Ilmanvastuksen kanssa taisteleva ja aina häviölle jäävä ei saa mokomasta edes peesietua.

    Game over.

      
  • Game over on vain haaste.

    Alle 80 kiloisena nostin jaloillani normaalit? jotain 300kg noin puolimetriä optimaalisessa tilanteessa. Tuo laskettuna kilowatteina antaa hämmästyttävän tehon.

    Lievissä ylämäissä en tavallaan polje lainkaan, astun painollani vain polkimien päälle.

    Kutsuin itseäni aikoinaan ylämäki fillaristiksi joka kattaa myös hetkelliset äärimmäisen jyrkät nousut, sekä varmuudeksi tosimiehenä sen, ettei kilpapyöräilijä hetkellisesti voi asfaltilla voittaa.

    Itselläni ei ole ollut poljinvoimamittaria, mutta hyväkuntoisen (youtube ja TM aikoinaan) alan henkilöiden kokonaisuusvoima muistaakseni lähestyi hämmästyttävästi pienen auton tehoa.

    Jk. Raisiossa on vuosittain hyvin pienimuotoinen nelirenkainen alamäkikisa. Tarkoituksena oli osallistua ja voittaa nuo höpötykset helposti, mutta joku oli tehnyt kaiken juuri kuin itse oli tarkoitus. Kilpapyörän renkaat yli 8 barissa (vai sanoiko järkyttävät 14), kyseessä vain yhden mutkan hallittavuus ja muutama satametriä.

      
  • Kohtalaisen voimakkaalta vaikuttava ratapyöräilyn MM1 ja olympiavoittaja Robert Förstemann vastaan 700w leivänpaahdin:

    700w ei ihan vielä vastaa pienen auton tehoa, mutta palstalta löytyy varmasti Robertia voimakkaampia mankeloijia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit