Kolarikorjaukset

2 kommenttia

Näyttä siltä että pääkaupunkiseudulta on autopeltisepät loppumassa.
Olin pari viikkoa sitten todistamassa oikeaa "kusetusta". Vai mitä sanotte siitä kun muutaman petonipylvääsen ajetun raamun ja lommon takia vaihdetaan koko ovi.vähänkin osaava peltiseppä olis oikonut ne helposti. Mutta pointti olikin siinä kun sen maksoi vakuutuyhtiö,korjaamossa sanottiin suoraan,ettehän te sitä maksa.
Ovi maksoi 548 euroa maalaus 450 euroa (Peugeot hinnat) .
Laskun loppusumma 3020 euroa. Vakuutusyhtiön tarkastaja ei käynyt edes katsomassa, katsoi vain kuvia.Että sitä sitten maksetaan kaikki vakuutusten ottajat.Korjaamo ei ollut pösön oma firma.

  
  • Tuttu juttu. Naapuri peruutti autoni keulaan jokin vuosi sitten, jolloin lisävalo särkyi ja maskin ja puskurin välistä kapea metalliosa painui hieman. Näytin autoa Nissanilla, jolloin kustannusarvioon laskettiin uusi lista maalattuna. Uuden lisävalon asennusta eivät edes osanneet/viitsineet arvioida. Silti summa olisi ollut reippaasti nelinumeroinen (mk-aikaa).

    Kävin sitten lähimmällä automaalarilla näyttämässä autoa. Lista virheettömästi maalattuna ja oikaistuna taisi maksaa 200 mk, kaupan päälle sain ylijääneen maalipurkin. Voi olla, ettei työstä kuittia kirjoitettu, mutta silti se oli edullinen. Itse irroitin ja asensin listan takaisin sekä hankin uuden lisävalon. Vähän laskin itselleni työpalkkaa muutaman tunnin hommasta ja kilometrikorvauksia. Naapurille jäi maksettavaa 600 mk. Ei huvittanut ryöstää kaveria, kun reilusti kertoi kolhineensa autoani.


      
  • Itse raavin vasemmanpuoleista etuovea, takaovea ja takalokaria erään parkkitalon tolppaan. Laakkoselle sai ajan seuraavan viikon maanantaiksi, ja perjantaina auton sai hakea pois. Pellit oli oiottu, ja maalausta ei erota alkuperäisestä. Hintaa 1000e. Mistään ei näe, että autoa olisi kolaroitu. Olen todella tyytyväinen Laakkosen toimintaan. Jossain muualla olisi varmasti saanut halvemmalla, mutta mistä? Olisiko maalin värisävy ollut pilkulleen sama, olisko ruostesuojaus, pohjamaalaus ym. tullut tehtyä asianmukaisesti? En halunnut arpoa.

    Muutenkin Audi Centerin rakentaminen Tampereelle ripeytti selvästi Laakkosen toimintaa. Esim. auton sai huoltoon muutaman päivän viiveellä, vaihtoivat sytytystulpat ym. Hintaa 350e, vaikka alunperin väittivät että maksaisi vajaa 500e.

    [Ihmemies muokkasi tätä viestiä 11.01.2006 klo 00:46]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit