Opel Astraa ostamassa - mitä huomioitava?

16 kommenttia

Eli kuten otsikko kertookin, olen ostamassa kolmiovista Opel Astra 2.0 16v ecotec sportive -00 autoa. Autolla ajettu n. 130,000 km.
Onko jotain erityistä johon kannattaa kiinnittää huomiota tuossa mallissa? Onko Astroissa millaisia tyyppivikoja?

Auto on todella hyvin varusttu, eli on automaattista ilmastointia, luistonestoa, ajotietokonetta, abs-jarrut, yms, yms...

E: ai niin, lohkolämmitintä autosta ei löydy koska on tuontiauto. Paljokohan maksaa kyseisen vempain ja sen asennuttaminen?

[pt79 muokkasi tätä viestiä 25.02.2006 klo 22:08]
  
  • Huoltokirja jos löytyy niin jakopään remmin vaihtokohta kannattaa tarkistaa.. Parasta on tietenkin selvittää entinen omistaja ja kysellä vikoja ja vaihdon syytä..

      
  • Tarkista alkavat ruosteet.

      
  • Kaverin -98 astran perusteella tulee mieleen pari yllättävän tuntuista vikaa, jotka kannattaa tsekata. Osassa Astroja oli tuulilasin karkaisu epäonnistunut, eli jos tuulilasi on kovin naarmuinen, kannattaa henkisesti varautua lasinvaihtoon. Toinen, ikävämpi ongelma oli jumiutunut nivel ratin akselissa. Eli kun pyörät olivat sopivassa asennossa ja samalla säädettiin ratin korkeutta, nivel jäi jumiin ja auto jouduttiin viemään auton lavalla huoltoon. Auton takuu oli juuri loppunut ja saksalaisten merkkien korjaamoille tyypilliseen tyyliin asiasta sai vääntää ihan tosissaan, ennenkuin huolto suostui korvaamaan vian. Kannattaa siis väännellä rattia korkeussäädön eri asennoissa...

      
  • Lohkolämmittimen löydät vaikka motonetistä hinta on jossain 50 hujakoilla ja asennus lienee noin 100e.

      
  • Tallista löytyy juuri tuon mallin Astra, ei valitettavasti 2.0 koneella, vaan perinteisen laisk... siis luotettava 1.6 litrainen.

    Kyseinen korimalli esiteltiin -98, joten -00 malliin on lastentaudit korjattu (TM:n 60tkm testissä listat irvistelivät ja tietokonetta piti päivittää).
    Ruosteen osalta: Toisin kuin edelliset Opelit, tässä kori täyssinkitty, joten ruostetta ei pitäisi löytyä.
    Luotettavasti on toiminut (saksalaiseksi autoksi :neutral: ), noista hienommista lisälaitteista en osaa sanoa. Rengasmelu tuhoaa kuulon, mutta vielä pahemmin myös muissakin tämän kokoluokan autoissa.

    Yksi suunnitteluvirhe löytyy: matkustamoilmansuodatin on erittäin hankala asentaa. Jos puhaltaa siitepölyt silmille, niin ei ole oikeassa kohtaa kiinni! Mutta kyllä sen saa osumaan kohdalleen. Muut huoltokohteet eivät tuota ongelmia. Jakohihna tosiaan 4vuotta tai 60tkm. Vaihtoväli oli aluksi 120t mutta hihnoja katkeili valmistajan mielestä liikaa.

    Tuolta voi lukea Tuulilasin kestotestin:
    http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=kestotestit&article=100755

      
  • Lainaus:
    26.02.2006 klo 16:19 jk3 kirjoitti
    Tallista löytyy juuri tuon mallin Astra, ei valitettavasti 2.0 koneella, vaan perinteisen laisk... siis luotettava 1.6 litrainen.

    Kyseinen korimalli esiteltiin -98, joten -00 malliin on lastentaudit korjattu (TM:n 60tkm testissä listat irvistelivät ja tietokonetta piti päivittää).
    Ruosteen osalta: Toisin kuin edelliset Opelit, tässä kori täyssinkitty, joten ruostetta ei pitäisi löytyä.


    Itselläni on täys-sinkitty Omega ja ruostetta löytyy uskomattomista paikoista, mm:takaoven puolessavälissä ikkunan alareunassa, sisäpuolella!!

      


  • yli 100000km ajettua en moista ostais, mutta kukin valitsee autonsa itse.

      
  • Lainaus:
    26.02.2006 klo 19:29 tiet kirjoitti


    yli 100000km ajettua en moista ostais, mutta kukin valitsee autonsa itse.



    Ihan pakko kysyä että miksi? Onko huonoja kokemuksia mallista vai?

    Onko kellään tietoja millaiset suorituskykyarvot kyseisellä mallilla on? Kiitokset kuitenkin jo kaikille vastanneille...

    [pt79 muokkasi tätä viestiä 26.02.2006 klo 19:41]
      
  • Oikeaa tietoa autosta löytyy parhaiten täältä http://www.opelclubfinland.fi/forum/

      
  • Missä omegassa täyssinkitty kori?

      
  • Lainaus:
    26.02.2006 klo 19:40 pt79 kirjoitti
    Lainaus:
    26.02.2006 klo 19:29 tiet kirjoitti


    yli 100000km ajettua en moista ostais, mutta kukin valitsee autonsa itse.



    Ihan pakko kysyä että miksi? Onko huonoja kokemuksia mallista vai?

    Onko kellään tietoja millaiset suorituskykyarvot kyseisellä mallilla on? Kiitokset kuitenkin jo kaikille vastanneille...


    Ohjaustehostin vuoti oljyä korjaus olisi maksanut Metro-autossa 2000€, moottori vuotaa öljyä,apukuskin penkkijumitui,takajarruihin säätöä/korjaus,raidetangonpään mutikat uusiksi ja sitten alkoikin riittää.

      
  • Lainaus:
    26.02.2006 klo 19:29 tiet kirjoitti

    yli 100000km ajettua en moista ostais, mutta kukin valitsee autonsa itse.


    Itsekkään en yli 100 tkm:ä ajettua Opelia ostais. Syy: omasta -01 hajosi 110 tkm:n jälkeen keskuslukitus, kone ja lopuksi putos jarrupalat takaa pois. Nyt olen päässyt autosta eroon ja tuskin ikinä enää tulen Opelia ostamaan...

      
  • Kerran jäi mieleen: "Käytetyn Ooppelin haluttavuus on lähinnä vaikean sukupuolitaudin luokkaa, mutta onneksi auton omistajuus ei voi siirtyä toiselle suojaamattomassa yhdynnässä"...
    Toinen minkä kuulin: Olis Paljon Erilaista Laittamista.. :tongue:

      
  • Jättäsin ostamatta! :innocent:
    Itse kokeilin pari vuotta sitten, oli 3kk, kolme kertaa pajalla, korjauskulut monta tonnia, mutta meni onneksi liikkeen piikkiin! :ashamed:

      
  • Iso P mistähän pitäisi etsiä syyllistä jos jarrupalat ja levyt ajetaa niin loppuu että palat tippuu tielle.

      
  • Lainaus:
    06.03.2006 klo 22:29 amal kirjoitti
    Iso P mistähän pitäisi etsiä syyllistä jos jarrupalat ja levyt ajetaa niin loppuu että palat tippuu tielle.



    Omassa tapauksessani levyjen kunto oli hyvä ja jarrupaloista mitä jäljellä oli näki, että ne olivat lähes kuin uudet!

    Eli lähtisin Opelin tehtaille syyllistä etsimään. Opelilla tosin väittivät, että tätä sattuu muissakin autoissa... Tosin ei ainakaan mulla, eikä tutuillani ole tällaisia ongelmia ennen ollut... :sleepy:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit