Used alfa tai audi

17 kommenttia


Missä vaiheessa käytetyssä audissa tai alfassa alkaa keskimäärin ilmetä isompaa vikaa kuin normaalit huollot - kokemuksia tai näkemyksiä ? 50 kkm linee turvallinen mutta satasen yli kun mennään missä vaiheessa kannattaa hankkiutua eroon tai pysyä kaukana...

  
  • Mikään autohan ei ole kulumaton, mutta ei nykyautoille parisataa tuhatta ole mikään kummoinen kilometrimäärä. Koneet kestävät tuplasti tuon ilman isompia remontteja, eikä ainakaan Audin osalta ole myöskään suurta huolta ruostumisongelmista.

      
  • jos alle 200 tuhannen ilmenee isoja (moottori jne) vikoja niin sitä voi jo pitää huonona tuurina. Kuluvia osia tietysti menee ajan myötä, Akku,jarrut jne

      
  • Molemmissa on osassa mallistoa sellainen vakava virhe, että niissä on jakopäänhihna, mikä ei kuulu laatuautoon. Molempiin sen vaihtaminen juuri ennen tuota 100tkm on kallista.

      
  • niin on Bemarissakin, se nyt tuskin on niin iso este auton hankkimiselle

      
  • Lainaus:
    17.02.2006 klo 13:47 GTAm kirjoitti
    niin oli Bemarissakin, se nyt tuskin on niin iso este auton hankkimiselle
      
  • LAINAAN ITSE ITSEÄNI JOLULUULTA 2005


    VS: Audi allroad quattro

    ERKKI ja SIXPACK enhän minä teitä valehtelijoiksi moiti. Kirjoitan vain faktoista ja muiden kokemuksista.

    Tässä Auto Motor und Sport lehden (No11/2000) 100 tkm testikokemuksia Audi A6 2.5 TDI V6, alustanumero WAUZZZ4BZWN086800.

    Muutamia poimintoja niistä yhdeksästä suunnittelemattomasta korjaamokäynnistä 100 tkm aikana:

    -polttonesteen siirtopumppu rikki samalla uusittiin polttonestesäiliö 28492km kohdalla
    -ilmamäärän mittari, joka kostealla aiheutti jatkuvia ongelmia 36716km sekä, 55296km sekä 97191km myös ilmasuodattimen pesä uusittu
    -etuiskarien kääntölaakerit 75763 km sekä tukivarret
    -jarrulevyt ja palat eteen 19468 km
    -jarrupalat eteen 455545 km
    -jarrupalat eteen 55296 km
    -jarrulevyt ja palat taakse 74876 km
    -pyöränlaakeri ja napa taakse vasemmalle 75763km

    Mängel pisteet
    1. BMW 523i= 4
    2. MB E230= 7
    3. Renault Safrane V6= 17
    4. Audi A1002.8E= 23
    5. VW Passat Variant 1.8T= 25.5
    6. Volvo 850GLT= 32
    7. Audi A6 2.5TDI= 39
    8. Saab 900S 2.3i=57
    9. Opel Omega V6 Caravan= 66,5

    Mängel indexi kertoo 100tkm aikana tulleet vauriot moottorin, vaihteiston, ja jarrujen ajettavuuden osa-alueilta 1,5 P. Sähkö, pakokaasu ja korivaurioista 1P kustakin.

    Muutamia saksalaisten omistajien kommentteja:
    - nokkahihna poikki 30 tkm kohdalla -koko kone hajalla
    - 38 korjaamokäyntiä 3 vuoden aikana
    - öljyt pihalle 2500 km ajon jälkeen
    - tiptronic automaatti vie tehot ja kuluttaa 9,5l/100 km
    - pääsee vain 750 km tankillisella
    - hinta on Mersun hinta , mutta laatu on Ladaa


    Summa summarum. Vesissä ja viineissä on eroja. Valitse siis huolellisesti oikeaa vuosikertaa jos uskallat ostaa Audia A6 TDI V6.

    Alfan laatua voisi verrata Fiatin laatuun; varmaan paljon samoja alihankkjoita.

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • tuosta voit katsella uuden Alfan alihankkijoita, eiköhän ne ole melko samoja kuin missä tahansa autossa.

    http://www.autonews.com/assets/PDF/CA34311117.PDF

      
  • Lainaus:
    17.02.2006 klo 13:47 GTAm kirjoitti
    niin on Bemarissakin, se nyt tuskin on niin iso este auton hankkimiselle


    Jaahas, missä mallissa? Ainut missä tuota on tietääkseni käytetty, on 316i vuodelta 1988-1990 ja systeemi oli niin huono että siitä luovuttiin. Audi on ainoa ns. laatumerkki, joka tuota vielä käyttää laajemmin, Alffaa nyt en ihmettele yhtään.

      
  • Lainaus:
    20.02.2006 klo 10:38 individual kirjoitti
    Lainaus:
    17.02.2006 klo 13:47 GTAm kirjoitti
    niin on Bemarissakin, se nyt tuskin on niin iso este auton hankkimiselle



    Jaahas, missä mallissa? Ainut missä tuota on tietääkseni käytetty, on 316i vuodelta 1988-1990 ja systeemi oli niin huono että siitä luovuttiin. Audi on ainoa ns. laatumerkki, joka tuota vielä käyttää laajemmin, Alffaa nyt en ihmettele yhtään.



    lukutaito? niin OLI Bemarissakin, onko se nyt niin että Bemari ei olekaan aina ollut laatuauto?? Alfa ei käytä sitä enää uusissa bensamalleissa. Sulla taitaa olla oikeesti pipo kireellä? vai mikä v..ttu vaivaa? Ja mikä h..tin laatumerkki ?

    [GTAm muokkasi tätä viestiä 20.02.2006 klo 16:23]
      
  • Lainaus:
    20.02.2006 klo 15:58 GTAm kirjoitti
    Lainaus:
    20.02.2006 klo 10:38 individual kirjoitti
    niin on Bemarissakin, se nyt tuskin on niin iso este auton hankkimiselle


    lukutaito? niin OLI Bemarissakin, onko se nyt niin että Bemari ei olekaan aina ollut laatuauto?? Alfa ei käytä sitä enää uusissa bensamalleissa. Sulla taitaa olla oikeesti pipo kireellä? vai mikä v..ttu vaivaa? Ja mikä h..tin laatumerkki ?


    On ja Oli tarkoittaa eri asiaa, on eri asia valmistaa edelleen kuluttajaa huijaavaa systeemiä, kuin valmistaa sitä 18 vuotta sitten kahden vuoden ajan yhteen moottoriversioon ja myöntää virhe ja palata takaisin systeemiin, mikä on kaikissa laadukkaissa autoissa. Nykyisestä mallistosta Alffassa on käsittääkseni kuitenkin hihna suurimmassa osassa malleja, korjaa jos olen väärässä. GM peräisissä bensakoneissa noista ollaan sentään luovuttu, oisko kompastelut Opelin osalta opettanut jotain?

    Kyllä ainakin itseä sylettäisi maksaa omaisuuksia hihnan vaihdosta, kun normaaleihin autoihin sitä ei tarvitse tehdä, eikä kuluttaja hyödy tuosta mitään. Noh kukin maksaa siitä mistä tykkää, mielestäni se nyt vaan on vakava virhe osassa Audin ja Alffan mallistoa ja yhdessä 18 vuotta sitten tehdyssä koneessa 316i Bemareissa.

      
  • Lainaus:
    20.02.2006 klo 18:31 individual kirjoitti

    on eri asia valmistaa edelleen kuluttajaa huijaavaa systeemiä,

    Kyllä ainakin itseä sylettäisi maksaa omaisuuksia hihnan vaihdosta, kun normaaleihin autoihin sitä ei tarvitse tehdä,


    ei siinä kuluttajaa mitenkään huijata sehän lukee selvästi huolto-ohjelmassa ja jos osaa vielä avata suun ja kysyä huoltojen hintoja. Jos on niin tyhmä ettei osaa laskea autoilun (ostohinta+huollot+korjaukset+muut käyttökulut) kokonaiskuluja niin se on ihan omaa tyhmyyttä. Normaaleihin autoihin ei tarvitse tehdä hohhoijaaa....suurin osa autoista on varmaan sitten epänormaaleja. Eiköhän tämä jo riitä tästä kun ei edes liity kysymykseen

    ps.
    bemarissa on ollut hihna monessa muussakin koneessa ja useampana vuotena
    m20 ja m40
    M21 diesel

      
  • Lainaus:
    20.02.2006 klo 19:37 GTAm kirjoitti
    bemarissa on ollut hihna monessa muussakin koneessa ja useampana vuotena
    m20 ja m40
    M21 diesel


    Olet oikeassa, aina oppii jotain uutta. m20 moottoriperheen suunnittelu alkoi vuonna 1971, johon tuo hihna näköjään tuli. Samoin vuonna 1983 esitelty diesel oli hihnalla, joka korvattiin 1991 ketjulla.

    Mutta ei tuo minun mielestäni muuta sitä asiaa, että tuo on hölmö systeemi, josta näköjään Bmw on tajunnut luopua suurinpiirtein 15 vuotta ennen Alffaa ja Audia. Kaikki mikä lisää huoltokustannuksia ja ei tuo mitään hyötyä auton ostajalle, on mielestäni hölmöä. Lisäksi tuohon vaikuttaa se, että miten vaikea hihna on vaihtaa, ainakin Delta-auto rokottaa 156:n hihnan vaihdosta aika hävyttömän summan. Onneksi ei kuitenkaan saman verran, kuin Fiat Coupe Turbon hihnan vaihdosta, missä joudutaan italialaisen kuluttajaystävällisen suunnittelun takia irroittamaan koko moottori.

      
  • niin onkos Alfa Audin veroinen laatu auto?

      
  • Kyllä Alfalle 150tkm alkaa olla Suomen oloissa jo liikaa. Kiva "lelu" muuten mutta ei oikein hyvä käyttöauto ainakaan talvella! :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    04.03.2006 klo 23:31 JOXA kirjoitti
    Kyllä Alfalle 150tkm alkaa olla Suomen oloissa jo liikaa. Kiva "lelu" muuten mutta ei oikein hyvä käyttöauto ainakaan talvella!


    Miksi ei ole hyvä käyttöauto talvella?

      
  • Lainaus:
    07.03.2006 klo 16:43 SKP kirjoitti
    Lainaus:
    04.03.2006 klo 23:31 JOXA kirjoitti
    Kyllä Alfalle 150tkm alkaa olla Suomen oloissa jo liikaa. Kiva "lelu" muuten mutta ei oikein hyvä käyttöauto ainakaan talvella!


    Miksi ei ole hyvä käyttöauto talvella?


    näihin suoli24selta peräisin olevien lasten juttuihin ei kannata kommentoida ollenkaan.

      
  • Kylmä! :sunglasses:
    Lisäksi meinaa mennä "mutkat suoriksi" mutta kait silloin vika kuskissa ja liian terhakassa autossa? :innocent:

    [JOXA muokkasi tätä viestiä 07.03.2006 klo 23:39]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit