Liikkennevalot

4 kommenttia
muokattu 04.08.2022 14:21

Thaimaassa näin liikennevalojen yhteyteen asennetun sekunttilaskurin, milloin
vaihtuu vihreäksi.
Varmasti hyödyllinen meilläkin ainakin joihinkin paikkoihin, verenpaine laskee
kummasti.
Sitä paitsi (en ole itse suunnitellut) vihreä aalto tarkoittaa: turha kaasutella täysiillä
seuraaviin punaisiin, ne on suunniteltu nopeusrajoituksien mukaan.

Niin niin .. nehän ei koskaan toimi :-)

  
  • @PJH66 kirjoitti:
    Thaimaassa näin liikennevalojen yhteyteen asennetun sekunttilaskurin, milloin
    vaihtuu vihreäksi.
    Varmasti hyödyllinen meilläkin ainakin joihinkin paikkoihin, verenpaine laskee
    kummasti.
    Sitä paitsi (en ole itse suunnitellut) vihreä aalto tarkoittaa: turha kaasutella täysiillä
    seuraaviin punaisiin, ne on suunniteltu nopeusrajoituksien mukaan.

    Niin niin .. nehän ei koskaan toimi :-)

    Suomessa valot tuntuvat toimivan ihan hyvin ilman laskuriakin. Ja Suomessa taitaa olla aika harvoja vakioaikavaloja nykyisin, kaikkia ohjataan liikennetiedoilla. Silloin aikalaskuri hyppisi ylös ja alas kuin tietokoneen aikanäytöt konsanaan ja verenpaine ampuisi läpi otsasuonista.

      1
  • Kyllä sä oikeassa olet.
    Aina kannattaa kuitenkin kyseenalaistaa.
    Oikeassa tai väärässä.

    https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000008992751.html

    @Late1969 kirjoitti:

    @PJH66 kirjoitti:
    Thaimaassa näin liikennevalojen yhteyteen asennetun sekunttilaskurin, milloin
    vaihtuu vihreäksi.
    Varmasti hyödyllinen meilläkin ainakin joihinkin paikkoihin, verenpaine laskee
    kummasti.
    Sitä paitsi (en ole itse suunnitellut) vihreä aalto tarkoittaa: turha kaasutella täysiillä
    seuraaviin punaisiin, ne on suunniteltu nopeusrajoituksien mukaan.

    Niin niin .. nehän ei koskaan toimi :-)

    Suomessa valot tuntuvat toimivan ihan hyvin ilman laskuriakin. Ja Suomessa taitaa olla aika harvoja vakioaikavaloja nykyisin, kaikkia ohjataan liikennetiedoilla. Silloin aikalaskuri hyppisi ylös ja alas kuin tietokoneen aikanäytöt konsanaan ja verenpaine ampuisi läpi otsasuonista.

      
  • @PJH66 kirjoitti:
    Kyllä sä oikeassa olet.
    Aina kannattaa kuitenkin kyseenalaistaa.
    Oikeassa tai väärässä.

    https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000008992751.html

    @Late1969 kirjoitti:

    @PJH66 kirjoitti:
    Thaimaassa näin liikennevalojen yhteyteen asennetun sekunttilaskurin, milloin
    vaihtuu vihreäksi.
    Varmasti hyödyllinen meilläkin ainakin joihinkin paikkoihin, verenpaine laskee
    kummasti.
    Sitä paitsi (en ole itse suunnitellut) vihreä aalto tarkoittaa: turha kaasutella täysiillä
    seuraaviin punaisiin, ne on suunniteltu nopeusrajoituksien mukaan.

    Niin niin .. nehän ei koskaan toimi :-)

    Suomessa valot tuntuvat toimivan ihan hyvin ilman laskuriakin. Ja Suomessa taitaa olla aika harvoja vakioaikavaloja nykyisin, kaikkia ohjataan liikennetiedoilla. Silloin aikalaskuri hyppisi ylös ja alas kuin tietokoneen aikanäytöt konsanaan ja verenpaine ampuisi läpi otsasuonista.

    https://yle.fi/uutiset/74-20000786

      
  • @PJH66 kirjoitti:

    @PJH66 kirjoitti:
    Kyllä sä oikeassa olet.
    Aina kannattaa kuitenkin kyseenalaistaa.
    Oikeassa tai väärässä.

    https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000008992751.html

    @Late1969 kirjoitti:

    @PJH66 kirjoitti:
    Thaimaassa näin liikennevalojen yhteyteen asennetun sekunttilaskurin, milloin
    vaihtuu vihreäksi.
    Varmasti hyödyllinen meilläkin ainakin joihinkin paikkoihin, verenpaine laskee
    kummasti.
    Sitä paitsi (en ole itse suunnitellut) vihreä aalto tarkoittaa: turha kaasutella täysiillä
    seuraaviin punaisiin, ne on suunniteltu nopeusrajoituksien mukaan.

    Niin niin .. nehän ei koskaan toimi :-)

    Suomessa valot tuntuvat toimivan ihan hyvin ilman laskuriakin. Ja Suomessa taitaa olla aika harvoja vakioaikavaloja nykyisin, kaikkia ohjataan liikennetiedoilla. Silloin aikalaskuri hyppisi ylös ja alas kuin tietokoneen aikanäytöt konsanaan ja verenpaine ampuisi läpi otsasuonista.

    https://yle.fi/uutiset/74-20000786

    Ehkä nuo näytöt joskus toimivatkin, mutta aina kun niiden ohi ajoi, ei nopeussuosituksessa ollut mitään järkeä. Täysillä punaisiin näkyi lukema olevan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit