BMW 300 SARJA

9 kommenttia

Onko tässä auto bild lehden jutussa perää, että e46 sarjan bemareissa olisi taka-akseliston kanssa ongelmia.

  
  • Itsellä on kokemusta kahdesta e46:sta eikä kummassakaan ole ollut mainitsemaasi ongelmaa. En muutenkaan ole kuullut kyseisestä ongelmasta aiemmin. Luulisi, että jos on laajamittainen ongelma niin olisi kyllä jo tullut esille.

      
  • Lainaus:
    12.03.2006 klo 20:15 HARZ kirjoitti
    Onko tässä auto bild lehden jutussa perää, että e46 sarjan bemareissa olisi taka-akseliston kanssa ongelmia.


    En tiedä mitä Auto Bildissä on lukenut, mutta tuon olen kuullut aikaisemminkin. Taisi jollakulla olla vaikeuksia saada tehdasta korvaamaan tuota takuun mentyä umpeen. En nyt sen tarkemmin tiedä asiasta kun vaimon oli 318i oli jo siinä vaiheessa mennyt vaihtoon.

      
  • Itse en oikein usko tuon olevan kovinkaan laajamittainen ongelma. Itsellä on kokemusta kahdesta E46:sta ja lisäksi tulee aika paljon mielenkiinnosta luettua Bmw forumin tekniikka osiota, missä vikoja käsitellään laidasta laitaan, enkä tähän ole koskaan aiemmin törmännyt. Lähinnä E46:n ongelmat koskee kokemukseni mukaan alatukivarsia ja muita alustan osia sekä ajonvakauden joitain tunnistimia. Muita tyyppivikoja tuossa ei pitäisi olla.

      
  • Lisäksi Touringien takasivuikkunoiden listat nitisevät, ja ovien lukot jäätyvät pakkasella aukiasentoon. Pikkujuttuja, mutta kiusallisia.

      
  • Tuo autobildin juttu kertoi 3-sarjan BMW:n (e46) taka-akseliston kiinityksessä ilmenevästä vakavasta ongelmasta. Jutun mukaan korjaus on erittäin hintava ja saattaa kestää viikkoja (???)

    Lehden mukaan he toivat ongelmat esiin jo kaksi vuotta sitten.

    Muuten tuo ei minua koske, mutta seuraavaksi autoksi on ollut kaksi vakavaa kilpailijaa. Lexus is ja 300 sarjan BMW. Toki uudempi malli. Olen vain kuvitellut että juuri BMW on näistä ns. premium merkeistä pienivikaisin. (Siis Saksan valmisteista)

    Onko se jo viimein uskottava että pienimmällä riesalla pääsee pikku Lexuksella.

      
  • Epäilisin, että vähimmillä vaivoilla pääset Lexuksen kanssa - jopa selvästi vähimmillä. Samalla saat myös vähiten ajamisen iloa, jousitusmukavuutta, tyyliä ja persoonallisuutta. Makuasia.

      
  • Varmasti tulisi kalliiksi jos korjaus kestäisi viikkoja a50e tunti 8h per päivä. Leksuksesta tulee aina mieleen kopio farkut.

      
  • Lainaus:
    17.03.2006 klo 17:00 vernon vili kirjoitti

    Onko se jo viimein uskottava että pienimmällä riesalla pääsee pikku Lexuksella.



    Ei sitä koskaan autoa ostaessaan tiedä, millä pääsee vähimmällä vaivalla. Toki tilastollisesti Lexuksessa on vähiten vikoja näistä autoista, mutta ei ero välttämättä käytännössä ole kovin suuri. Saattaa siinäkin sattua se jossa on se vika... Suurin osa Mersuista ja Bemareista on kuitenkin melko viattomia laitteita.

    Omassa E46 BMW:ssä ei ollut mitään vikoja takaripustuksissa tai akselistossa, kilometrejä tuli uudesta vajaaseen 160 tkm:n. Termostaatit olivat alussa tyyppivika, mutta ne vaihdettiin toisenlaisiin jonka jälkeen alkoivat kestämään. Etulampun lasit vaihdettiin, halkesivat jossain vaiheessa itsestään. Lampunpesin meni myös rikki kun keula oli jäätynyt umpeen. Etujousituksen tukivarret ovat yksi "heikko" kohta, lainausmerkeissä siksi etteivät ne E46 BMW:ssä mitenkään erityisen huonoja ole verrattuna moniin muihin merkkeihin. Lukkojen jäätymistä en myöskään havainnut (onko tämä nyt sitten vika vai öljyn puutetta???). Nitinöitä ei ollut vielä 160 tkm kohdallakaan, kori ja sisustukset olivat myös lähes uuden veroiset. Riippuu tietysti siitä miten autoa pitää, Bemuja näkee joskus aika roisissakin kunnossa.

    Kävin jokin aika sitten ajamassa uutta 3-sarjalaista. Todella tyylikäs peli. Persoonallisuutta löytyy varusteilla ja sisustuksilla vaikka millä mitalla. Hintaa on kyllä jonkin verran, mutta kyllä sille minusta saa myös vastinetta. Ergonomia ja äänettömyys ovat edelleen 1-luokkaa, vastaavaa ei tämän kokoluokan autoista löydy. Takavetoiseksi auton pyörien alla on uskomattoman hyvä pito, parannusta on tullut E46:een joka ei ollut huono sekään. MB ei pysty vastaavaan, en usko että Lexuskaan. Paino ei jakaudu yhtä hyvin kuin BMW:ssä. Takavedolla ja takavedolla on siis eroa. 6-pykäläinen automaatti oli ensi tuntumiltaan todella hyvä, paras tähän asti ajamistani automaateista. Farmarissa on paljon näppäriä yksityiskohtia, mm. lokerikko tavaratilan pohjan alla ja erittäin toimivasti toteutettu monikäyttöisyys. Tilaakin on ihan riittävästi, toisin kuin monessa muussa tämän luokan autossa. 320 dA Touring on kova sana kun autoa alan vaihtamaan, jollei sitten tule sorruttua 325 xi:hin... (ai niin, eihän siihen Plexukseen saa nelivetoa, automaattia dieseliin eikä farmaria olekaan... :grin: )

    EDIT: niin, ja sitä testeissä moitittua suuntavakauden puutetta en havainnut. Autossa oli alla Nokian RSi kitkat, ja se oli niillä minusta erittäin hyvä ajaa. Ohjaus on jämäkkä, tarkka ja tunnokas, toisin kuin monissa nykyisissä eletroniikka-ihmeissä.

    [AkiK muokkasi tätä viestiä 21.03.2006 klo 16:41]
      
  • Olisiko jotain ongelmia sitten pienessä sarjassa ollut, ja siitä sitten nostettu isot otsikot. Mene ja tiedä, mutta kun ei korviini kyllä muuhalta ole kantautunut tuota ongelmaa.

    Jo viime kerralla BMW oli toisena vaihtoehtona (320 D) mutta C-mersu vei minun mielestäni voiton juuri ajettavuudeltaan. Pitkät koeajot olivat jääpolanteisilla pikkuteillä keskisessä Suomessa.

    Uusi 300-sarja onkin tyylikäs peli. (Tosin oli minun mielestä vanhakin)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit