Arjeplogin vetovoima

2 kommenttia

Ihmettelimme kaveripiirissä kerran, että mistä johtuu autotehtaiden into testata uusien mallien talvitestit Ruotsin Arjeplogissa eikä Suomen Lapissa? Viimeisenä esimerkkinä esim. Mercedeksen GLB, jonka spykuvat on otettu Arjeplogissa (kuvauspaikka selviää kun yhdessä spy -kuvassa on taustalla taulu "Silvervägens industrirområde"). Onko Ruotsissa sitten pilvin pimein yrityksiä, jotka tarjoavat ja myyvät palveluita autotehtaille? Onko Suomessa muutakuin Test World? En uskoisi kustannustason olevan syy, majoitus?, olosuhteissa tuskin on suurta eroa? vaan mikä saa autotehtaat menemään Arjeplogiin? En tiedä, kuinka paljon Suomen Lapissa autotehtaat testaavat, mutta ainakin spy-kuvien perusteella tilanne on 100-1 Ruotsin eduksi... Voisiko joku vääntää tyhmille rautalangasta?

  
  • Sinne on ennenkin menty? Vuoristo? Ainakaan Ivalossa ei taida olla mitään kivaa.

      
  • @Late1969 kirjoitti:
    Sinne on ennenkin menty? Vuoristo? Ainakaan Ivalossa ei taida olla mitään kivaa.

    Ei se nyt varmaan ihan 100-1 mene Ruotsin eduksi, vaikka Arjeplog suosittu onkin. Ivalon Test World Oy:n lisäksi myös Muonion Lapland Proving Ground Oy on aika suosittu talvitestauspaikka - joskin taitaa olla niin hyvin vartioitu, ettei sinne paljon paparazzeilla ole asiaa. Testattavat autothan tuodaan nykyään jonkinsortin konteissa piilossa yleisöltä. Aikaisemmin tuli jonkin verran liikuttua talvisin tuolla Muonioin seudulla, ja silloin yleisillä teillä tuli vastaan "testikaravaaneja" lähes päivittäin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit