Volvolla hankala tyyppivika sekä joukkokanne

5 kommenttia

Monissa Volvoissa kuulemma kallis tyyppivika, josta Bilia ja maahantuoja eivät Suomessa vastaa ollenkaan. Kyseessä elektroninen kaasuläppäjärjestelmä. Auto hieman nykii, joten taitaa olla kyseessä vastaava vika.

Volvon omistajana täytyy olla todella huolissaan merkin laadusta ja huollon vastuusta ilmeisten valmistusvirheiden osalta. Joukkokanne on ilmeisesti jenkeissä vireillä. Ruotsissa osa kuluttajista on saanut korjattua vian ilman omavastuuta, mutta Suomessa vika ilmeisesti maksatetaan kokonaisuudessaan auton omistajalla. Korjauskustannukset luokkaa 900-1100 €.

Kuinkahan moni harkitsee merkin vaihtoa maksettuaan turhaan premium luokan hinnan autostaan ilman takeita vastineesta myös tekniikan toimimisen, huollon joustavuuden ja kestävän asiakassuhteen ylläpidon suhteen.

Tässä tiivistelmä:

`Angående problem med krånglande gasspjäll (ETM)
Det har under senaste tiden framförts uppgifter i media om att Volvobilar av modellerna S60, S80, S70,V70 samt XC70 byggda i perioden 1999 till och med 2001 kan drabbas av fel på det som kallas ETM, Electronic Throttle Module, d v s spjällhuset. Problemet är inte generellt, men kan om det uppstår påverka avgasreningen och bilens körbarhet.

Har du frågor om detta och känner oro över hur din bil fungerar, vill vi uppmana dig att kontakta KUNDRELATIONSANSVARIG hos din ordinarie Volvoverkstad för att få detaljerad information.

Hitta din närmaste Volvoverkstad´

http://www.volvocars.se/FinancialServices/Info_ETM.htm´

Lisää aiheesta:
http://www.lieffcabraser.com/etm-complaints.htm
http://home.comcast.net/~donwillson/VEXED_won.html
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?p=gp&d=895&a=214429
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?p=gp&d=895&a=214759

http://automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=21479

http://www.bbc.co.uk/consumer/tv_and_radio/watchdog/reports/transport/transport_20060214.shtml

http://www.matthewsvolvosite.com/chat/phpBB2/viewtopic.php?t=6903


:sunglasses:

  
  • Miksi avaat saman keskustelun kahteen eri osastoon?

    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewforum&fid=2

      
  • muutkin näyttävät menettelevän niin (esim. tämä bmw 750 viesti) sekä että tulisi enemmän lukijoita ja mahdollisia kannanottoja.

      
  • Lainaus:
    13.05.2006 klo 22:57 JonJokunen kirjoitti
    muutkin näyttävät menettelevän niin (esim. tämä bmw 750 viesti) sekä että tulisi enemmän lukijoita ja mahdollisia kannanottoja.


    Tarkoitatko siis sitä, että kaikki keskustelut tulisi käydä mieluiten tuplana, vähintään kahdessa eri osastossa? Suositteletko siis, että liitän tuohon toiseen ketjuun kirjoittamani kannanoton myös tänne?

    Ei. Kaksi avausta ei saa aikaa lisää keskustelua itse aiheesta. Suosittelen, että julistat toisen ketjun loppuunkäsitellyksi.

      
  • Lainaus:
    13.05.2006 klo 22:57 JonJokunen kirjoitti
    muutkin näyttävät menettelevän niin (esim. tämä bmw 750 viesti) sekä että tulisi enemmän lukijoita ja mahdollisia kannanottoja.


    Yleensä ylimääräisestä spämmäylystä saa häirikön maineen ja huomautuksen ylläpidolta. Joku roti pitää olla netissäkin.

      
  • Voisikohan tuon tyyppivian korjata puhdistamalla?

    Omassa V70, 103kW bensa, vm. -01, on ollut juuri samoja oireita, mitä tähän kaasuläppäongelmaan on liitetty.

    "Pakokaasuja-huolla pian" teksti tuli ajotietokoneeseen ja tuollainen vaihteiston kuva oranssi varoitusvalo syttyi. Kilometrejä 140tkm +

    Käytin kahdesti Bilian huolloissa ja analysoivat ilmamassan mittarin vialliseksi -jota en vaihdattanut kun ei ollut osaa hyllyssä. (n. 500€).

    Sen sijaan puhdistin ilmamassan mittarin tervasta nenäliinalla. Ajoin 530 km kun oranssi varoitusvalo taas syttyi. Samana päivänä sammuikin.

    Nyt puhdistin myös kaasuläpän ja sen reunukset. Paperinenäliina ja suksien voitelaineiden poistoon tarkoitettua liuotinta siihen.

    Kädet tuli mustiksi, ja aikaa kului 5 minuuttia.

    TULOKSET:

    Tyhjäkäynti parani ja kaasuun vastaa herkemmin !

    Seurataan tilannetta ja kertoilen kokemuksista.


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit