Niva ?

31 kommenttia
«1

Siinä on kustannustehokkain aito maastoauto.
Tosin saatavudessa voi olla ongelmia ..
En ymmärrä näitä nyky katumaastureita, mitä
niillä haetaan ?

  
  • Nyky katumaastureilla haetaan tarjontaa asiakkaiden vaatimuksiin.
    Autossa on muutama sentti enemmän maavaraa= sopii suomeen.
    Autoihin noustaan, ei laskeuduta=sopii vanhemmalle väestölle.
    Autoista näkee hyvin ulos= sopii kaikille.

    Katumaasturi on melko optimiauto aika moneen olosuhteeseen.

    Toki itse ajaisin ja ajankin hankalalla ja matalalla coupella, koska tykkään siitä, että auto on kaunis ja tyyli ennen terveyttä.

      1
  • @Josef kirjoitti:
    Nyky katumaastureilla haetaan tarjontaa asiakkaiden vaatimuksiin.
    Autossa on muutama sentti enemmän maavaraa= sopii suomeen.
    Autoihin noustaan, ei laskeuduta=sopii vanhemmalle väestölle.
    Autoista näkee hyvin ulos= sopii kaikille.

    Katumaasturi on melko optimiauto aika moneen olosuhteeseen.

    Toki itse ajaisin ja ajankin hankalalla ja matalalla coupella, koska tykkään siitä, että auto on kaunis ja tyyli ennen terveyttä.

    En nyt muista, onko BMW vai Mercedes (vai kenties sekäkö että), mutta coupe voi joskus olla kuin auton etu- ja takaosa olisivat eri autosta. Liikenteessä on joskus kiinnittänyt huomion. Coupe ei minun mielestä ollenkaan takaa, että auto olisi tyylikäs, mutta voi tietysti ollakin.

    Autothan oli aikoinaan korkeampia. Nyt vain palataan samaan, mutta autot on muotoiltu nykymaun mukaan. Iso auto on parempi kaikilta muilta osin, paitsi, että ei oikein voi leikkiä ralli- tai muuta kilpakuskia.

      1
  • CLA on kyllä nätti.

      
  • muokattu 05.03.2023 01:00

    @M880 kirjoitti:
    CLA on kyllä nätti.

    Saattaa olla BMW X6, jota ajattelin. Riippuu tietysti kuvakulmasta ja kun zoomailin netistä coupe-malleja, niin X6 olisi hyvä kanditaatti autoksi, jonka keulan nähdessään ei osaisi odottaa sen takaosan muodon olevan kuin se on.

    Ja kyllä taitaa olla sekäkö että. Mersun GLE coupe on toinen kanditaatti autoksi, jossa keula ja takaosat ovat vähän eriparia.

      
  • @Josef kirjoitti:
    Nyky katumaastureilla haetaan tarjontaa asiakkaiden vaatimuksiin.
    Autossa on muutama sentti enemmän maavaraa= sopii suomeen.
    Autoihin noustaan, ei laskeuduta=sopii vanhemmalle väestölle.
    Autoista näkee hyvin ulos= sopii kaikille.

    Katumaasturi on melko optimiauto aika moneen olosuhteeseen.

    Toki itse ajaisin ja ajankin hankalalla ja matalalla coupella, koska tykkään siitä, että auto on kaunis ja tyyli ennen terveyttä.

    Millä tavoin pilaatkaan terveytesi coupella? Eikös se ole vain hyväksi terveydelle, kun joutuu vähän jumppaamaan autoon laskeutuessa ja sieltä noustessa.

      3
  • @PJH66 kirjoitti:
    Siinä on kustannustehokkain aito maastoauto.
    Tosin saatavudessa voi olla ongelmia ..
    En ymmärrä näitä nyky katumaastureita, mitä
    niillä haetaan ?

    Niva todellakin on aito maastoauto, joka tekee siitä useimpiin käyttötilanteisiin "katumaasturia" huonomman ja epätaloudellisemman. Ja, todellakin olen istunut -70-luvulla tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä tuollaisen kyydissä korvatulpilla ja ilman.

      
  • @Lukija31722 kirjoitti:

    @PJH66 kirjoitti:
    Siinä on kustannustehokkain aito maastoauto.
    Tosin saatavudessa voi olla ongelmia ..
    En ymmärrä näitä nyky katumaastureita, mitä
    niillä haetaan ?

    Niva todellakin on aito maastoauto, joka tekee siitä useimpiin käyttötilanteisiin "katumaasturia" huonomman ja epätaloudellisemman. Ja, todellakin olen istunut -70-luvulla tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä tuollaisen kyydissä korvatulpilla ja ilman.

    Lapsuudessani meilläkin oli metsäpalstalla käytössä aito maastoauto, joka 1970-luvun puolivälin jälkeen korvattiin traktorilla. Nykyisin saman tarpeen täyttää mönkijä. Ymmärrän hyvin nykyisiä katumaastureita, mutta "aidoille maastureille" en näe juurikaan käyttötarvetta erityisryhmien ulkopuolella.

      
  • Tässä on kyllä pystyvin ja hämmästyttävin sarjavalmistus, edelleen sama periaateessa.
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_G-sarja
    toki pintzgauer (työhevonen) on vielä enemmän.

    Tarpeen mukaan ?

      
  • Uudenkarhea Niva oli ykkösvalinta, kun piti maastokartoituksille lähteä. Toinen vaihtoehto sitten kolmossarjan Land Rover. Se traktorista seuraava. Jaa, siitä taitaa olla kesällä 44 vuotta...

      
  • Kustannustehokkain? Suzuki Jimny maksoi (muistaakseni) vuonna 2003 15 000€ ja nyt tuon vuotisista pyydetään yhä lähes 10000€.

    Se oli ja on aito rungollinen maasturi alennusvaihteineen ja pitänyt arvonsa ennätyksellisesti.

      3
  • @Vital kirjoitti:
    Kustannustehokkain? Suzuki Jimny maksoi (muistaakseni) vuonna 2003 15 000€ ja nyt tuon vuotisista pyydetään yhä lähes 10000€.

    Se oli ja on aito rungollinen maasturi alennusvaihteineen ja pitänyt arvonsa ennätyksellisesti.

    2008 se maksoi jo 21000 IS:n mukaan. Aika kova nousu 5 vuodessa.

      
  • Kiinnostavuus perustuu moneen tekijään, ensin tulee mieleen valmistaja ja sitten käyttötarkoitus. Valmistajalla voidaan suunnata katseita vain saksalaisiin tai japanilaisiin autoihin, tosin kiinnostavuutta löytyy myös korealaisiin ja kiinalaisiin autoihin. Katumaastureissa monikäyttöisyys nousee pintaan ja autosta näkee ulos erityisen hyvin, mikä erityisesti lisää ajomukavuutta. Käyttövoima jakaa ostajakuntaa vannoutuneihin ja kokeilunhaluisiin, jotka saattavat kokeilla helpommin ilman ennakkoluuloja eri vaihtoehtoja. Autot herättävät tunteita ja jotkut merkit saavat osakseen aiheetonta demonisointia.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Kiinnostavuus perustuu moneen tekijään, ensin tulee mieleen valmistaja ja sitten käyttötarkoitus. Valmistajalla voidaan suunnata katseita vain saksalaisiin tai japanilaisiin autoihin, tosin kiinnostavuutta löytyy myös korealaisiin ja kiinalaisiin autoihin. Katumaastureissa monikäyttöisyys nousee pintaan ja autosta näkee ulos erityisen hyvin, mikä erityisesti lisää ajomukavuutta. Käyttövoima jakaa ostajakuntaa vannoutuneihin ja kokeilunhaluisiin, jotka saattavat kokeilla helpommin ilman ennakkoluuloja eri vaihtoehtoja. Autot herättävät tunteita ja jotkut merkit saavat osakseen aiheetonta demonisointia.

    Monien "autojen" liikennekäyttäytyminen saa osakseen aiheellista arvostelua, mutta mikä merkki saa osakseen aiheetonta demonisointia ja mitä se tarkoittaa?

    Arvostelussahan ei ole kyse autoista, vaan kuljettajista. Joillakin merkeillä 80% pilaa kaikkien maineen ajamisellaan, osalla ajetaan muista piittaamatta melko pyrkivästi, osalla ajetaan muista piittaamatta ilman mitään kiireitä.

      
  • @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Kiinnostavuus perustuu moneen tekijään, ensin tulee mieleen valmistaja ja sitten käyttötarkoitus. Valmistajalla voidaan suunnata katseita vain saksalaisiin tai japanilaisiin autoihin, tosin kiinnostavuutta löytyy myös korealaisiin ja kiinalaisiin autoihin. Katumaastureissa monikäyttöisyys nousee pintaan ja autosta näkee ulos erityisen hyvin, mikä erityisesti lisää ajomukavuutta. Käyttövoima jakaa ostajakuntaa vannoutuneihin ja kokeilunhaluisiin, jotka saattavat kokeilla helpommin ilman ennakkoluuloja eri vaihtoehtoja. Autot herättävät tunteita ja jotkut merkit saavat osakseen aiheetonta demonisointia.

    Monien "autojen" liikennekäyttäytyminen saa osakseen aiheellista arvostelua, mutta mikä merkki saa osakseen aiheetonta demonisointia ja mitä se tarkoittaa?

    Arvostelussahan ei ole kyse autoista, vaan kuljettajista. Joillakin merkeillä 80% pilaa kaikkien maineen ajamisellaan, osalla ajetaan muista piittaamatta melko pyrkivästi, osalla ajetaan muista piittaamatta ilman mitään kiireitä.

    Olen ajanut BMW:n 5-sarjalla 36 vuotta ilman ainuttakaan sakkoa, joten omalla esimerkilläni kumoan esittämääsi demonisointia.

      1
  • @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Kiinnostavuus perustuu moneen tekijään, ensin tulee mieleen valmistaja ja sitten käyttötarkoitus. Valmistajalla voidaan suunnata katseita vain saksalaisiin tai japanilaisiin autoihin, tosin kiinnostavuutta löytyy myös korealaisiin ja kiinalaisiin autoihin. Katumaastureissa monikäyttöisyys nousee pintaan ja autosta näkee ulos erityisen hyvin, mikä erityisesti lisää ajomukavuutta. Käyttövoima jakaa ostajakuntaa vannoutuneihin ja kokeilunhaluisiin, jotka saattavat kokeilla helpommin ilman ennakkoluuloja eri vaihtoehtoja. Autot herättävät tunteita ja jotkut merkit saavat osakseen aiheetonta demonisointia.

    Monien "autojen" liikennekäyttäytyminen saa osakseen aiheellista arvostelua, mutta mikä merkki saa osakseen aiheetonta demonisointia ja mitä se tarkoittaa?

    Arvostelussahan ei ole kyse autoista, vaan kuljettajista. Joillakin merkeillä 80% pilaa kaikkien maineen ajamisellaan, osalla ajetaan muista piittaamatta melko pyrkivästi, osalla ajetaan muista piittaamatta ilman mitään kiireitä.

    Olen ajanut BMW:n 5-sarjalla 36 vuotta ilman ainuttakaan sakkoa, joten omalla esimerkilläni kumoan esittämääsi demonisointia.

    Mitä aiheeton demonisointi tarkoittaa?

      
  • @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Kiinnostavuus perustuu moneen tekijään, ensin tulee mieleen valmistaja ja sitten käyttötarkoitus. Valmistajalla voidaan suunnata katseita vain saksalaisiin tai japanilaisiin autoihin, tosin kiinnostavuutta löytyy myös korealaisiin ja kiinalaisiin autoihin. Katumaastureissa monikäyttöisyys nousee pintaan ja autosta näkee ulos erityisen hyvin, mikä erityisesti lisää ajomukavuutta. Käyttövoima jakaa ostajakuntaa vannoutuneihin ja kokeilunhaluisiin, jotka saattavat kokeilla helpommin ilman ennakkoluuloja eri vaihtoehtoja. Autot herättävät tunteita ja jotkut merkit saavat osakseen aiheetonta demonisointia.

    Monien "autojen" liikennekäyttäytyminen saa osakseen aiheellista arvostelua, mutta mikä merkki saa osakseen aiheetonta demonisointia ja mitä se tarkoittaa?

    Arvostelussahan ei ole kyse autoista, vaan kuljettajista. Joillakin merkeillä 80% pilaa kaikkien maineen ajamisellaan, osalla ajetaan muista piittaamatta melko pyrkivästi, osalla ajetaan muista piittaamatta ilman mitään kiireitä.

    Olen ajanut BMW:n 5-sarjalla 36 vuotta ilman ainuttakaan sakkoa, joten omalla esimerkilläni kumoan esittämääsi demonisointia.

    Mitä aiheeton demonisointi tarkoittaa?

    Se on sitä mitä sinä teet. Käytät leimakirvestä omien mielihalujesi mukaan. Syyllistät ihmisiä tuntematta ketään joita syyllistät.

      
  • muokattu 07.03.2023 20:55

    @Late1969 kirjoitti:

    Arvostelussahan ei ole kyse autoista, vaan kuljettajista. Joillakin merkeillä 80% pilaa kaikkien maineen ajamisellaan

    @tracktest

    Käytät leimakirvestä omien mielihalujesi mukaan. Syyllistät ihmisiä tuntematta ketään joita syyllistät.

    Sinä siis kuulut onnettomaan 20%:iin, joka kärsii loppujen 80%:in tötöilystä. Sitähän tuo Late tarkoitti ymmärtääkseni.

    Hän ei tosin maininnut Bemaria missään. Onko niin ilmeistä, että "joillakin automerkeillä" tarkoitetaan niitä? Tai siis niiden kuskeja....

      2
  • @Kumppani kirjoitti:
    @Late1969 kirjoitti:

    Arvostelussahan ei ole kyse autoista, vaan kuljettajista. Joillakin merkeillä 80% pilaa kaikkien maineen ajamisellaan

    @tracktest

    Käytät leimakirvestä omien mielihalujesi mukaan. Syyllistät ihmisiä tuntematta ketään joita syyllistät.

    Sinä siis kuulut onnettomaan 20%:iin, joka kärsii loppujen 80%:in tötöilystä. Sitähän tuo Late tarkoitti ymmärtääkseni.

    Hän ei tosin maininnut Bemaria missään. Onko niin ilmeistä, että "joillakin automerkeillä" tarkoitetaan niitä? Tai siis niiden kuskeja....

    Yhtä lailla kaistapäisesti ajava Kumppani pilaa kaikkien Toyota-kuskien maineen. Leimakirves heiluu sen enempää ajattelematta.

      
  • muokattu 07.03.2023 21:56

    @tracktest kirjoitti:

    Yhtä lailla kaistapäisesti ajava Kumppani pilaa kaikkien Toyota-kuskien maineen.

    Miksi minä pilaisin just tojokuskien maineen? Et sinä tiedä sitäkään millä minä ajan. Saati miten ajan, tai onko minulle kertynyt sakkoja jne.

    Mitä ihmettä siis: syyllistät ihmisiä tuntematta ketään joita syyllistät! Leimakirveesi heiluu sen enempää ajattelematta.

      2
  • @Kumppani kirjoitti:
    @tracktest kirjoitti:

    Yhtä lailla kaistapäisesti ajava Kumppani pilaa kaikkien Toyota-kuskien maineen.

    Miksi minä pilaisin just tojokuskien maineen? Et sinä tiedä sitäkään millä minä ajan. Saati miten ajan, tai onko minulle kertynyt sakkoja jne.

    Mitä ihmettä siis: syyllistät ihmisiä tuntematta ketään joita syyllistät! Leimakirveesi heiluu sen enempää ajattelematta.

    Tapojesi mukaan sait tämänkin väännettyä itsesi näköiseksi.

      1
  • https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5a-2023/osaako-tekoaly-ajatella/

    Osaako tekoäly ajatella? Vakuuttavan näköisten vastausten keskelle saattaa ilmestyä käsittämättömiä hallusinaatioita

      
  • muokattu 08.03.2023 13:40

    @Late1969 kirjoitti:
    Monien "autojen" liikennekäyttäytyminen saa osakseen aiheellista arvostelua, mutta mikä merkki saa osakseen aiheetonta demonisointia ja mitä se tarkoittaa?

    Mielestäni kalliina pidetyt saksalaiset ja jossain määrin Volvo. En pysty antamaan vahvaa evidenssiä tästä mielikuvastani, mutta MustaTuntuu, että jos törkeään ajotapaan syyllistyneen tai onnettomuuteen osallistuneen ajoneuvon merkki on AudiBMWMersuVolvo, silloin iltalehtien toimittajat kokevat yleisöllä olevan suurempi tarve tietää auton merkki kuin jos samat tötöilyt olisi ajettu vaikka tojonismolla.

    Tämä joidenkin kalliina pitämien merkkien korostaminen saa suorastaan noloja piirteitä, kun toistakymmentä vuotta vanhojen muutaman tonnin autojen kerrotaan olevan ökyjä tai tässä tapauksessä "päheitä":

    https://www.seiska.fi/Uutiset/Ohhoh-Nain-pahealla-Mersulla-Frederik-74-metsastaa-morsianta-paljastaa-samalla-Seiskalle

    Artisti ruttasi tuon saman auton myöhemmin ajamalla ulos moottoritieltä ja muistan linkittäneeni sen jutun ROTFLMAO hymiöiden kera merkkifoorumille esimerkkinä siitä, miten yli 10-vuotiaasta nokilekastakin tulee öky, kun on riittävän näkyvä stara koheltamassa ratin takana. Tuo auto on siis ensimmäisen vuosikerran W204 Cee, eli vuosimalli on 2008 ja hinta on nyt kolmisen euroa kilolta eikä julkaisuhetkelläkään hirveän paljon enempää.

    Arvostelussahan ei ole kyse autoista, vaan kuljettajista. Joillakin merkeillä 80% pilaa kaikkien maineen ajamisellaan, osalla ajetaan muista piittaamatta melko pyrkivästi, osalla ajetaan muista piittaamatta ilman mitään kiireitä.

    Kuljettajien valikoituminen varmaankin vaikuttaa automallien onnettomuusalttiuteen, mutta kukaan muu ei tietenkään pysty pilaamaan minun mainettani kuljettajana ellei anasta rekisterikilpiä minun autostani. Jokainen vastaa omasta ajamisestaan ihan itse. Turvallinen auto ei tee vaarallisesta kuljettajasta turvallista eikä nelivetoinen auto tee turvallisesta kuljettajasta toheloa. Keskiarvo kuvaa vain koko otantaa yhtenä joukkona, mutta se ei kerro mitään otannan yhdestäkään yksilöstä.

      3
  • @740 GLE kirjoitti:

    @Late1969 kirjoitti:
    Monien "autojen" liikennekäyttäytyminen saa osakseen aiheellista arvostelua, mutta mikä merkki saa osakseen aiheetonta demonisointia ja mitä se tarkoittaa?

    Mielestäni kalliina pidetyt saksalaiset ja jossain määrin Volvo. En pysty antamaan vahvaa evidenssiä tästä mielikuvastani, mutta MustaTuntuu, että jos törkeään ajotapaan syyllistyneen tai onnettomuuteen osallistuneen ajoneuvon merkki on AudiBMWMersuVolvo, silloin iltalehtien toimittajat kokevat yleisöllä olevan suurempi tarve tietää auton merkki kuin jos samat tötöilyt olisi ajettu vaikka tojonismolla.

    Tämä joidenkin kalliina pitämien merkkien korostaminen saa suorastaan noloja piirteitä, kun toistakymmentä vuotta vanhojen muutaman tonnin autojen kerrotaan olevan ökyjä tai tässä tapauksessä "päheitä":

    https://www.seiska.fi/Uutiset/Ohhoh-Nain-pahealla-Mersulla-Frederik-74-metsastaa-morsianta-paljastaa-samalla-Seiskalle

    Artisti ruttasi tuon saman auton myöhemmin ajamalla ulos moottoritieltä ja muistan linkittäneeni sen jutun ROTFLMAO hymiöiden kera merkkifoorumille esimerkkinä siitä, miten yli 10-vuotiaasta nokilekastakin tulee öky, kun on riittävän näkyvä stara koheltamassa ratin takana. Tuo auto on siis ensimmäisen vuosikerran W204 Cee, eli vuosimalli on 2008 ja hinta on nyt kolmisen euroa kilolta eikä julkaisuhetkelläkään hirveän paljon enempää.

    Arvostelussahan ei ole kyse autoista, vaan kuljettajista. Joillakin merkeillä 80% pilaa kaikkien maineen ajamisellaan, osalla ajetaan muista piittaamatta melko pyrkivästi, osalla ajetaan muista piittaamatta ilman mitään kiireitä.

    Kuljettajien valikoituminen varmaankin vaikuttaa automallien onnettomuusalttiuteen, mutta kukaan muu ei tietenkään pysty pilaamaan minun mainettani kuljettajana ellei anasta rekisterikilpiä minun autostani. Jokainen vastaa omasta ajamisestaan ihan itse. Turvallinen auto ei tee vaarallisesta kuljettajasta turvallista eikä nelivetoinen auto tee turvallisesta kuljettajasta toheloa. Keskiarvo kuvaa vain koko otantaa yhtenä joukkona, mutta se ei kerro mitään otannan yhdestäkään yksilöstä.

    Voiko ollakaan "päheempää", kuin rekkarilla PÄH-33 varustettu BMW 330e?

      
  • Ei voi. P-alkuiset on edelleenkin varattu peräkärryihin.

      1
  • @FARwd kirjoitti:
    Ei voi. P-alkuiset on edelleenkin varattu peräkärryihin.

    Tähän saakka perävaunujen rekisterikilpiä on valmistettu sarjakilpinä ainoastaan P-, W- ja D-alkukirjaimella. Perävaunujen kilpien alkukirjaimina tullaan käyttämään kaikkia sarjana valmistettavien kilpien kirjaimia, eli kaikkia aakkosten kirjaimia. Sarjana ei kuitenkaan valmisteta Å-, Ä- ja Ö-alkuisia kilpiä.

      
  • @FARwd kirjoitti:
    Ei voi. P-alkuiset on edelleenkin varattu peräkärryihin.

    Tuskin olisin asiasta kirjoittanut, ellen olisi kyseistä autoa liikenteessä nähnyt.

      1
  • @koreileva kirjoitti:

    @FARwd kirjoitti:
    Ei voi. P-alkuiset on edelleenkin varattu peräkärryihin.

    Tuskin olisin asiasta kirjoittanut, ellen olisi kyseistä autoa liikenteessä nähnyt.

    Rahalla saa. Netistä löytyy kuvia ja kilpiin liittyen: miksi suomi-kilvet ovat niin suosittuja ja miksi myös lyhyt belgialaiselta näyttävä kilpi on haluttu, vaikka normimittainenkin sopisi?

      
  • muokattu 08.03.2023 22:36

    @tracktest kirjoitti:

    Tapojesi mukaan sait tämänkin väännettyä itsesi näköiseksi

    Osoittamalla, miten sinä olet jeesustelevinasi muiden kirjoituksia, jollaisiin näköjään kykenet ihan itsekin - ihan pikkuriikkisellä pintaraaputuksella.

    Kenen näköisiä kirjoituksia sinä täällä kirjoittelet, ellet itsesi näköisiä sinäkin?

      2
  • @FARwd kirjoitti:
    Ei voi. P-alkuiset on edelleenkin varattu peräkärryihin.

    Perävaunuun saa jonkin noista, mutta ei niitä ole rajattu pelkästään perävaunuihin.

    Parkkipate tarjosi minulle viime kesänä pysäköintivirhemaksua ilmeisesti pysäköinninvalvojan itse keksimälle perävaunun rekisteritunnukselle, mutta asiasta kahdesti reklamoituani antoivat viimein periksi.

      
  • muokattu 09.03.2023 14:12

    @koreileva kirjoitti:
    Voiko ollakaan "päheempää", kuin rekkarilla PÄH-33 varustettu BMW 330e?

    Torniojoen sivistyneemmällä puolella olen nähnyt parikin aika kivaa kilpeä.

    Aikanaan Riksgränsenin hotellin parkissa valkoisen Porschen rekisteritunnuksena oli MR SKI.

    Lähempänä rajaa keski-ikäisen naisen kuljettaman farmari-Mersun tunnus MORSAN pisti miettimään onko sen kotipihassa toinenkin auto, jonka tunnus on FARSAN?

    Työkaveri joutui (ulkomailla) käydä sanakirjan kanssa perustelemassa ettei hänen varaamansa rekisteritunnus LOMALLA ole mitään paheksuttavaa, vaan vain hauska rekisteritunnus matkailuautolle

    Jos rekisteritunnuksen tarkoitus on olla tunniste, miksi ihmeessä siihen ei saa kirjoittaa mieleen jäävää tunnistetta?

    Suomalaisen säännön puitteissa mieleen on jäänyt Lapin poliisin legendaarinen LUU-5, joka kiersi vuosia autosta toiseen. ISI-50 näyttää syntymäpäivälahjalta ja vaikka en saanutkaan OMA-744 tunnusta omaan autooni, onneksi sentään MY-300 on kilpeen hyvin sopivassa Chryslerissä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit