Mercedes EQE

115 kommenttia
124»
  • BMW iX xDrive50 Fully Charged Sport Package

    Katon avausmekanismi: Sähköinen
    Lasikatto
    Keskuslukitus: Avaimella
    Avaimeton käynnistys
    Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
    Hybridiauton plug-in latauspistoke

    Nykyään saa kyllä pitkän varustelistan aikaiseksi ihan mistä Corollasta vaan.
    En tiedä mistä tracktest on tuon listan kopioinut
    mutta nuo ylläolevat outoudet tuon sähköbemarin listassa pistää ainakin omaan silmään.

      
  • muokattu 03.03.2023 18:28

    BMW iX xDrive50

    Turvallisuus

    Adaptiiviset ajovalot
    Ajonvakautusjärjestelmä
    Hätäjarrutusavustin
    Isofix-valmius
    Kaarrevalot
    Käynnistyksenesto
    LED-ajovalot
    Luistonestojärjestelmä
    Lukkiutumattomat jarrut (ABS)
    Mäkilähtöavustin
    Pysäköintiavustin
    Törmäysvaroitin

    Sisätilat ja mukavuudet

    Ajotietokone
    Avaimeton käynnistys
    Ilmastointi: Automaattinen
    Keskuslukitus
    Lämmitettävä ohjauspyörä
    Nahkaverhoilu
    Navigointijärjestelmä
    Nopeusrajoitus -tunnistin
    Ohjaustehostin
    Penkinlämmittimet
    Peruutuskamera: 360-asteen kamera
    Pysäköintitutka
    Rengaspainevalvonta -järjestelmä
    Sähkökäyttöiset ikkunat
    Sähköpeilit
    Sähkösäätöiset istuimet: Muistilla
    Sähkötoiminen takaluukku
    Vakionopeudensäädin: Mukautuva

    Elektroniikka

    Head-Up-näyttö
    Matkapuhelinvarustus
    Älypuhelimen integrointi
    Äänentoistojärjestelmä: Radio+Bluetooth

    Muut

    Huoltokirja: Sähköinen
    Ilmajouset
    Kahdet renkaat
    Kattoluukku: Panoraama
    Kevytmetallivanteet
    Lasikatto
    Monitoimiohjauspyörä
    Sadetunnistin
    Urheilullinen alusta
    Vetokoukku

    • Ilmajousitus

    • Aktiivi ohjaus, nelipyöräohjaus

    • Fully Charged Sisältää seuraavat lisävarusteet ja ominaisuudet: - ZGI Innovation - ZGO Comfort - ZGE Exclusive - 1LL BMW 21" Air Performance Kevytmetallivanteet 1010 Bicolour Gunmetal Grey - 339 Shadow Line - ulkoiset yksityiskohdat - 3AC Vetokoukku - Metalliväri

    • Comfort Sisältää seuraavat ominaisuudet: - 322 Comfort Access - 5DN Parking Assistant Plus - 4NB Automaattinen ilmastointi, 4-alueinen - 4HC Heat Comfort -paketti, etu- ja takamatkustajille

    • Exclusive Sisältää seuraavat ominaisuudet: - 407 Panoraamalasikatto Sky Lounge - 4AA Kattoverhoilu Anthracite (vakio iX M60) - 42A Sisätilan yksityiskohdat ´Clear&Bold´ - 420 Tummennetut taka- ja takasivuikkunat

    • Innovation Sisältää seuraavat ominaisuudet: - 5AU Driving Assistant Professional - 6U3 BMW Live Cockpit Professional - 6U7 BMW Natural Interaction - 5AZ BMW Laserlight -ajovalot

    • Sport package Sisältää seuraavat lisävarusteet ja ominaisuudet: - Tummennetut ajovalojen umpiot - Sinisillä jarrusatuloilla varustetut 17" Sport-jarrut - Ilmanottoaukkojen yksityiskohdat, ’Chrome’ (vaihtoehtoinen väritys ’Titanium Bronze’) - Etu- ja takapuskurin urheilullinen muotoilu - Metalliväri Mineral White (WA96), Aventurine Red (WC57) tai Storm Bay (WC3N) - BMW 21" Air Performance Kevytmetallivanteet 1012 Midnight Grey Metallic

    • Bowers & Wilkins Diamond surround system -kaiutinjärjestelmä

    • Kaikki vaihtoautomme ovat käyneet perusteellisen 95 kohdan kuntotarkastuksen.

    • Metalliväri - BMW Individual Storm Bay

    • Parking Assistant Plus

    • Automaattinen ilmastointi, 4-alueinen

    • Matkapuhelimen Bluetooth

    • Panoraamalasikatto Sky Lounge

    • BMW Laserlight -ajovalot

    • BMW Natural Interaction

    • Heat Comfort -paketti, etu- ja takamatkustajille

    • Aktiivi-tuuletus etuistuimille

    • Monitoimi-istuimet edessä

    • Tummennetut taka- ja takasivuikkunat

    • Kattoverhoilu Anthracite

    • Vetokoukku, sähköisesti auton alle taittuva (vetokyky 2.500 kg)

    • BMW 22" Air Performance Kevytmetallivanteet 1020 Bicolour Jet Black

    • Comfort access

    • Driving Assistant Professional

    • Lämmitettävä ohjauspyörä

    • Ovien Soft-Close toiminto

      
  • Jokerille varustelistan päivitys. Voit katsoa löytyykö tästä listasta mitään silmiinpistävää.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Jokerille varustelistan päivitys. Voit katsoa löytyykö tästä listasta mitään silmiinpistävää.

    Polttoainekäyttöinen lisälämmitin

      2
  • @tracktest kirjoitti:
    Jokerille varustelistan päivitys. Voit katsoa löytyykö tästä listasta mitään silmiinpistävää.

    • Kaikki vaihtoautomme ovat käyneet perusteellisen 95 kohdan kuntotarkastuksen.

      
  • @JEV2 kirjoitti:

    @tracktest kirjoitti:
    Jokerille varustelistan päivitys. Voit katsoa löytyykö tästä listasta mitään silmiinpistävää.

    Polttoainekäyttöinen lisälämmitin

    Kiitos tarkennuksesta! poistettu.

      
  • Hassu setä

      2
  • BMW on rakentanut auton jossa 740 GLE matkustaa mielellään takapenkillä, kuin vapaa herra matkasta nauttien. Varusteita on niin, että kaiken opiskeluun kuluu aikaa. HR löytää tästä nelivedon ja sen paljon puhutun vetokoukun.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    Olet siis täysin vakuuttunut, että tämä uusi nimimerkki ei ole trolli.

    En ole. Suhtaudun ihmisiin avoimen luottavaisesti, joten minut on helppo pettää kerran. Sen jälkeen pidän kyseistä henkilöä epäluotettavana ja hänen on paljon vaikeampi huijata minua toisen kerran.

    Ensimmäinen huijaus on huijarin syytä. Sitä seuraavat katson omaksi tyhmyydekseni.

    Tämän ajattelutavan ulkopuolella on tietysti asioita, joiden kontrollia ei anneta koskaan pois omista käsista, joten nettipankin tunnuksia tai lainan takausta on turha kysellä edes ensimmäistä kertaa.

      3
  • @Yosemite kirjoitti:
    Pitääköhän paikkansa, että istuinlämmitys tulisi vasta varustepaketin mukana?

    En tunne asiaa juuri tämän mallin osalta, mutta eihän tuo mitenkään tavatonta ole, että penkinlämmitys on tehtaan kannalta hinnoiteltu lisävarusteena. Suomalaisella maahantuojalla on tapana valita tuo varuste asiakkaan puolesta tänne tilattaviin autoihin, joten AitoSuomiAuton ostaja näkee sen Suomeen tuotavien autojen vakiovarusteena.

    Eihän tuo iso asia auton valinnassa ole, mutta minusta periaatteessa antaa asiakkaan valita on järkeä. En edes muista milloin olisin käyttänyt istuinlämmitintä. Minulla on tapana esilämmittää auto myös sisältä ja heitän talveksi lampaantaljat penkeille koska se on minusta miellyttävä talvivaruste.

      
  • @tracktest kirjoitti:
    BMW on rakentanut auton jossa 740 GLE matkustaa mielellään takapenkillä, kuin vapaa herra matkasta nauttien. Varusteita on niin, että kaiken opiskeluun kuluu aikaa. HR löytää tästä nelivedon ja sen paljon puhutun vetokoukun.

    Jos tuon kaiken saa kulkemaan edes kesäkelissä selvästi alle 20 kWh keskikulutuksella, niin tavaratilavaatimus pieneni juuri hieman. Nyt ei tarvitse enää tunkea L-runkokoon plussarenkaista maasturia peräkonttiin vaan riittää kun sinne mahtuu M-kokoinen 29'er 36 mm lyhemmällä akselivälillä.

    Takapenkillä saan matkustaa nykyisin harmittavan harvoin lasten muutettua omilleen.

      1
  • @740 GLE kirjoitti:

    @Yosemite kirjoitti:
    Pitääköhän paikkansa, että istuinlämmitys tulisi vasta varustepaketin mukana?

    En tunne asiaa juuri tämän mallin osalta, mutta eihän tuo mitenkään tavatonta ole, että penkinlämmitys on tehtaan kannalta hinnoiteltu lisävarusteena. Suomalaisella maahantuojalla on tapana valita tuo varuste asiakkaan puolesta tänne tilattaviin autoihin, joten AitoSuomiAuton ostaja näkee sen Suomeen tuotavien autojen vakiovarusteena.

    Eihän tuo iso asia auton valinnassa ole, mutta minusta periaatteessa antaa asiakkaan valita on järkeä. En edes muista milloin olisin käyttänyt istuinlämmitintä. Minulla on tapana esilämmittää auto myös sisältä ja heitän talveksi lampaantaljat penkeille koska se on minusta miellyttävä talvivaruste.

    Minullakin oli lampaantalja Datsunissa 70-luvulla. Sähkökulkimen istuimetkin lämpiävät ajastuksella sisätilojen lisäksi. Ja tietenkin ratti. Mukavaa. Ajat muuttuvat ja tekniikka kehittyy...

      
  • @tracktest kirjoitti:Auton
    BMW on rakentanut auton jossa 740 GLE matkustaa mielellään takapenkillä, kuin vapaa herra matkasta nauttien. Varusteita on niin, että kaiken opiskeluun kuluu aikaa. HR löytää tästä nelivedon ja sen paljon puhutun vetokoukun.

    Tracktest, löytyykö Bemarilta varusteet, jotka minusta ovat erityisen kivat Model X:ssä:

    • Falcon Doors
    • "kojelautakamerat", jotka kuvaavat automaattisesti ajon aikana neljään suuntaan ja tallentavat videot USB-tikulle
    • tilava etukontti
    • erittäin tilava takatavaratila
    • puhelinsovelluksessa smart summon eli voit liikuttaa autoa ollessasi itse auton ulkopuolella
    • puhelisovelluksessa auton ilmastoinnin, latausaikojen, latausvirran säätö, auton lukituksen avaus/lukitus ja auton ajaminen ilman, että avainmokkula on mukana, lataustilastot....
    • dog mode ilmastoinnissa. Auton hälytin ei reagoi auton sisällä liikkuvaan objektiin ja auton sisälämpö pysyy vakiona kesällä ja talvella auton ollessa pysäköitynä
    • camp mode ilmastoinnissa. Auton sähköjärjestelmät pysyvät aktiivisena eli esim. jääkaappi pysyy kylmänä auton ollessa pysäköitynä
    • automaattisesti avautuvat/sulkeutuvat etuovet
    • soft close (tämän kai saisi ao bemariin)
    • iso keskinäyttö ja sulavasti toimiva monipuolinen sovellus, ei tarvetta android autoon tai applen sovellukseen
    • pierutyyny! Löytyykö pierutyyny, kysyn vaan!
    • monipuolinen ADAS
    • superkiihtyvyys
    • neliveto kahdella sähkömoottorilla
    • ensiluokkainen latauksen ja akun hallinta esilämmityksineen ja tehokkaine latauskäyrineen
    • ilmajousitus tasonsääsäädöllä ja kolmella ajoprpfiililla+autom. säätö (tämä taitaa löytyä?)
    • tiheä teholatausverkosto koko euroopan alueella
    • bonuksena minulla ilmainen lataus

    Vaihtaisinko nuo kaikki siihen, ettei tarvitse irrottaa/kiinnittää vetokoukkua manuaalisesti?

      1
  • Kaikki löytyy ja paljon muuta.

      
  • Puuttuuko bmw:stä pyöränventtiilien korkit, kun en äkkivilkaisulla huomannut listalla.

      2
  • @Quu kirjoitti:
    Puuttuuko bmw:stä pyöränventtiilien korkit, kun en äkkivilkaisulla huomannut listalla.

    Kaikissa omistamissani BMW 5-sarjan malleissa on on ollut valmistajan toimesta venttiilien hatut paikallaan. Laadunvarmistus toimii sitä varten, että asiakkaat saavat täydelliset tuotteet. Käytetyissä autoissa pitää tosin itse varmistaa, että auto myydään sovituissa varusteissa. Varustelista löytyy valmistenumerolla.

    BMW-varusteet valmistenumeron (VIN) perusteella: http://www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html.

      1
  • muokattu 21.03.2023 00:25

    Koeistuin EQE:n. Tavaratilaa 140 litraa vähemmän kuin E sedanissa, ei lämpöpumppua, ei ikkunan karmeja, ei käyttökelpoista takapenkkiä, hädin tuskin eteen mahduin istumaan. Miten 5-metriseen autoon on saatu näin vähän tilaa, vaikka se on suunniteltu sähköautoksi? En pyytänyt avaimia. Game over.

    Koeistuin EQB:n. Pyysin avaimet ja ajoin myös. Tuttu käyttöliittymä, tuttu 4Matic, eli vakaa mutta rajanopeuksilla aliohjaa. Ei niin hiljainen kuin odotin. Tilat riittävät joka suuntaan ilman selittelyjä. Vetopaino nollassa, eikä polkupyörät katumaasturin kattotelineellä houkuta. Miten polttomoottoriauton kuoriin on saatu näin hyvät tilat sähköautonakin?

    Seuraavaksi Skoda Enyaq ja nyt ne tilat vasta kunnossa ovatkin. Myös itselle vieraan auton käyttöliittymä tuntuu intuitiiviselta. Neliveto on minun mieleiseni, eli 2/3 tehosta (150 kW) taakse ja 1/3 (80 kW) eteen. Tasapainoinen kaarretasapaino kääntyy rauhalliseen ja täsmällisesti hallittavaan yliohjaukseen joko kaasun nostolla tai lisäyksellä. Auto joka kulkee itsestään suoraan, mutta siitä huolimatta kääntyy tarkasti ja oikein on harvinaisen hieno yhdistelmä. Vähän liikaa rengasmelua ainakin isoille teinivanteille käärityillä renkailla ja kivikadulla kolahteleva jousitus kuulostavat hintalappua halvemmalta. Skoda vetää meidän tarpeemme. Rumpujarrut olisi voinut jättää 1960-luvulle. Coupe-malli on minusta hyvän näköinen, mutta minulle toivottoman matala takana. Se ei tosin haittaa, koska myös kanttikorinen on tarjolla tilaa tarvitsevalle.

    Ford Mach-E on amerikkalaisen mukava. Pehmeä alusta ja pehmeä istuin ja auto etenee kivikatua laadukkaan hiljaisesti. Tasapainoinen nelivetoinen hillityillä oletusasetuksilla. Ohjaus on selvästi muita epätarkempi, mutta sehän ei Volvokuskia haittaa. Lämpöpumppu puuttuu täältäkin EQE:n tapaan, mikä näkyy kylmästä herätetyn auton kulutuksessa. Lauhalla kelillä ei tosin ollut mitään ongelmaa lämmityksen tehossa tai ilmanvaihdon miellyttävyydessä. Vain 400 litran takakontti on pieni näin suuressa autossa, mutta 100 litran frunkki auttaa asiaa. Etutavaratilan suunnittelu tyhjennysventtiilillä varustetuksi vesipestäväksi muovikaukaloksi saa maastopyöräilijältä hyväksyvää nyökyttelyä nokkelana ideana. Myös Fordiin saa vetokoukun ja jonkin verran vetopainoa. Onneksi ei tarvinnut kiskoa ovia auki Mach-e:n ovenkahvoista viime viikonlopun nuoskana sataneen lumen jäädyttyä jääkuoteksi yli koko auton.

    Että semmoinen EQE koeajo. Kaikkien muiden kanssa pystyisin elämään, parhaiten ehkä Skodan.

      
  • @740 GLE kirjoitti:
    Koeistuin EQE:n. Tavaratilaa 140 litraa vähemmän kuin E sedanissa, ei lämpöpumppua, ei ikkunan karmeja, ei käyttökelpoista takapenkkiä, hädin tuskin eteen mahduin istumaan. Miten 5-metriseen autoon on saatu näin vähän tilaa, vaikka se on suunniteltu sähköautoksi? En pyytänyt avaimia. Game over.

    Mitenkä EQS?

      
  • @740 GLE kirjoitti:
    Että semmoinen EQE koeajo. Kaikkien muiden kanssa pystyisin elämään, parhaiten ehkä Skodan.

    Minäkin pidän tuota Škodaa hyvänä sähköautovaihtoehtona. Ehkä eniten siinä häiritsee mittariston sijoitus niin ylös, että en saa rattia mieleiselleni korkeudelle jos samaan aikaan haluan nähdä mittariston. Sama vika on muissakin Škodissa.

      
  • @740 GLE kirjoitti:
    Onneksi ei tarvinnut kiskoa ovia auki Mach-e:n ovenkahvoista viime viikonlopun nuoskana sataneen lumen jäädyttyä jääkuoteksi yli koko auton.

    Solenoidi tuuppaa oven auki ja murtaa jään. Niistä kahvan virkaa toimittavista lipareista jäisi kyllä umpeenmuurautunut ovi avaamatta.

      
  • muokattu 22.03.2023 21:37

    Fordin oven avaus on sinänsä elegantti, mutta toivottavasti solenoidiin on laitettu riittävästi voimaa myös talvea varten? Jos solenoidi tuuppaa ovea kovempaa kuin pienestä kahvasta jaksaa kahdella sormella vetää, on rakenteella ihan hyviä toiminnan edellytyksiä.

    Nuoskalumen kuorruttaman ja yön pakkasessa jäätyneen E-sarjalaisen ovia auki kiskoessa hirvitti kahvojen kesto, mutta lähtiväthän nuo vaikka kovaa pitikin vetää kahvasta.

      
  • @Yosemite kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:
    Koeistuin EQE:n. Tavaratilaa 140 litraa vähemmän kuin E sedanissa, ei lämpöpumppua, ei ikkunan karmeja, ei käyttökelpoista takapenkkiä, hädin tuskin eteen mahduin istumaan. Miten 5-metriseen autoon on saatu näin vähän tilaa, vaikka se on suunniteltu sähköautoksi? En pyytänyt avaimia. Game over.

    Mitenkä EQS?

    Tuohon hintaan saa jo paljon muutakin, joten vaatimustaso nousee myös kilpailijoiden osalta.

    Lisäksi joudun myöntämään, että rahat loppuvat. En pysty motivoimaan itseäni ostamaan 6-numeroista autoa ennen 7-numeroista salkkua.

      
  • muokattu 23.03.2023 07:23

    @GeeTeeJ kirjoitti:

    @740 GLE kirjoitti:
    Onneksi ei tarvinnut kiskoa ovia auki Mach-e:n ovenkahvoista viime viikonlopun nuoskana sataneen lumen jäädyttyä jääkuoteksi yli koko auton.

    Solenoidi tuuppaa oven auki ja murtaa jään. Niistä kahvan virkaa toimittavista lipareista jäisi kyllä umpeenmuurautunut ovi avaamatta.

    Jos käytäntö on tuttu, tuuppaako solenoidi oven rakoselleen josta kuljettaja avaa oven? Ajan takaa siis sitä, tuleeko ovi hitaasti vähän matkaa aukisuuntaan vai reippaasti? Solenoidi on tyypillisesti on/off (vrt kontaktori vetää), jos voimaa on paljon, ovi avautuu räväkästi. Jos voimaa on vähemmän, jäätynyt ovi ei avaudu lainkaan - joskus iso mies kiskoo jäätynyttä ovea tasaisesti kaksin käsin kun ei uskalla nykäistä jottei kahva jää käteen. Jos solenoidissa on voimaa kaikkiin tarpeisiin riittävästi, meneekö sormi sijoitaan jos käsi on liian lähellä ovea avaushetkellä?

      
  • @Jorma L2 kirjoitti:
    Jos käytäntö on tuttu, tuuppaako solenoidi oven rakoselleen josta kuljettaja avaa oven? Ajan takaa siis sitä, tuleeko ovi hitaasti vähän matkaa aukisuuntaan vai reippaasti? Solenoidi on tyypillisesti on/off (vrt kontaktori vetää), jos voimaa on paljon, ovi avautuu räväkästi. Jos voimaa on vähemmän, jäätynyt ovi ei avaudu lainkaan - joskus iso mies kiskoo jäätynyttä ovea tasaisesti kaksin käsin kun ei uskalla nykäistä jottei kahva jää käteen. Jos solenoidissa on voimaa kaikkiin tarpeisiin riittävästi, meneekö sormi sijoitaan jos käsi on liian lähellä ovea avaushetkellä?

    Käytäntö on tullut tutuksi, mutta sanaa solenoidi käytin vain paremman teknisen ilmauksen puutteessa. Surinasta päätellen oven avaustappia liikuttaa sähkömoottori ratasvälityksellä. Ovi avautuu sen voimin muutaman sentin verran ja jatko hoituu kahvaläpyskästä vetäen (takaovessa sormet rakoon asettaen).

    Jostain syystä normaalit ovenavaustavat ovat sähköautoissa kauhistus.

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    Ford Mach-E on amerikkalaisen mukava. Pehmeä alusta ja pehmeä istuin ja auto etenee kivikatua laadukkaan hiljaisesti.

    Ajoit ilmeisesti GT-version, jossa on perusmallia sivistyneempi alusta? Omistajatasolla voin vakuuttaa, että normimalli on melkoinen kivireki. Meksikossa valmistetun Fordin räminätöntä äänimaailmaa sen sijaan olen itsekin hämmästellyt. Esim. aiemmin omistuksessani ollut (ja nimimerkin valintaan johtanut) F34-baijerilainen ei todellakaan vakuuttanut hälyäänettömyydellään.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit