Lexus IS 200?

20 kommenttia

Onko tietoa/kokemuksia käytetyistä Lexuksista, ja erityisesti IS 200 vuosimalleista 2002-2004? Ovatko "loisto-japsit" maineensa veroisa? Olen hankkimassa sellaista tämän vuoden puolella, kun kerran uuden IS-mallin tuleminen tiputtaa vanhojen hintoja.

Kiitollinen mielipiteistänne!

  
  • Minusta tuo edellinen Lexus-malli on lähinnä ylihintainen Toyota. En vertaisi sitä ominaisuuksiltaan lainkaan tähän uuteen malliin. Varmasti luotettava, mutta muita hyviä ominaisuuksia en kohtalaisen varustelun lisäksi oikein keksi, puhutaan kuitenkin käytettynäkin suht arvokkaasta autosta.

      
  • Olen vähän samaa mieltä edellisen kanssa, tuota ei voi kovin onnistuneena mallina mielestäni pitää tuossa luokassa. Hyvää autossa on mielestäni kauniisti käyvä suora kuutonen, takaveto ja luotettavuus. Huonoja puolia on sitten vaikka millä mitalla, kuten esim kilpailijoihin verrattuna huono ajettavuus, melutaso, uraherkkyys, tilat, yms, lähinnä tuo oli mielestäni huono kopio 3-sarjalaisesta. Tuo myös on tullut vissiin jokaisessa vertailussa esille, mitä olen nähnyt.

    Mutta kai tuostakin ns. riittävän hyvän auton itselleen saa, mikäli tekninen luotettavuus on omissa arvostuksissa korkealla ja haluaa takavetoisen Toyotan. Tuota samaa mallia myytiin nimittäin useassa paikassa Toyota Altezana, jolloin auto vastaa paremmin odotuksia.

      
  • Lainaus:
    08.05.2006 klo 13:27 individual kirjoitti
    Tuota samaa mallia myytiin nimittäin useassa paikassa Toyota Altezana, jolloin auto vastaa paremmin odotuksia.


    "Useat paikat" tarkoittaa tässä yhteydessä käytännössä Japanin kotimarkkinoita, jossa kaikki muutkin Lexus-mallit on aikaisemmin myyty Toyota-merkillä (GS = Aristo, LS = Celsior, RX = Harrier jne.). Lexus-brändi on vasta hljattain lanseerattu Japanissakin ja paria mallia mydään nykyään Lexuksena.

    Käytettyjä Altezzoja on varmasti laivattu Japanista muihin vääränpuoleisen liikenteen maihin.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_IS

      
  • Ajelin tuossa viikonloppuna 2004 mallisella IS:llä. Tykkäsin todella paljon alustasta joka oli jämäkän tuntuinen, mutta ei silti kova ja antoi todella mukavat kyydit vaikka alla oli kohtuu matalat renkaat. Ohjaus oli todella vakaa ja juuri sopiva vähän pienemmissä nopeuksissa, mutta maantienopeuksissa liian terävä ja pienikin ratin kääntö aiheutti nopean suunnan muutoksen. Ulkoa nätin näköinen auto ei valitettavasti sitä sisältä ole, koska kojelauta vaikutti olevan koottu erinäisistä osista mitä mistäkin on sattunut löytymään ja oli pieni sekamelska, lisäksi erittäin halvan näköinen, mikä pätee myös nahkaverhoiluun. Tosin kaikki painikkeet tuntuivat laadukkailta ja vakiostereot soivat aika mukavasti. Tehot olivat myös pienoinen pettymys, koska alle 2000 kierroksen vääntöä ei pahemmin tuntunut olevan ja muutenkin moottori vaikutti hieman puhdittomalta odotuksiin nähden. Myös kuudes vaihde tuntui hieman turhalta. Bensaa se vei siltikin paljon verrattuna suorituskykyyn... Kaikenkaikkiaan kumminkin ihan ok auto, mutta silti aivan liian kallis. Jos olisi 5000e halvempi niin sitten voisi jo alkaa kiinnostaakkin... Tässä autossa maksat liikaa pelkästä merkistä. IS:n hinnalla saisi esim audi a4 1.8t tai bmw 320, jotka tuntuvat houkuttelevammilta vaihtoehdoilta.

      
  • Lainaus:
    09.05.2006 klo 19:11 PPi kirjoitti
    "Useat paikat" tarkoittaa tässä yhteydessä käytännössä Japanin kotimarkkinoita, jossa kaikki muutkin Lexus-mallit on aikaisemmin myyty Toyota-merkillä (GS = Aristo, LS = Celsior, RX = Harrier jne.). Lexus-brändi on vasta hljattain lanseerattu Japanissakin ja paria mallia mydään nykyään Lexuksena.

    Käytettyjä Altezzoja on varmasti laivattu Japanista muihin vääränpuoleisen liikenteen maihin.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus_IS


    Oot varmasti oikeassa, itse olen tuohon törmännyt Toyotana Hong Kongissa ja Uudessa-Seelannissa. Ensin mainitussa tuo tuntui olevan yleisin ns. tuning auto, noita näkyi siellä todella paljon.

      
  • Itsekin olen tutustunut tuohon vanhaan IS:n ja kieltämättä se sisustus ei ole aivan Lexus-brändin mukainen. Ajettavuus kyllä oli miellyttävän sporttinen ja varustelu kattava. Parasta on kuitenkin auton laatu ja kestävyys, johon ai varmasti Audi A4 yllä. Itselläni oli nimittäin sellainen ja sen laatu kestää hädintuskin vertailun nykyiseen vm.97 Carina Eleganceen, jossa on ollut selvästi vähempi vikoja kuin Audissa. Ei Audikaan huono ole mutta ei todellakaan vaihtoehto Lexukselle. BMW:n 300-sarja on ajolleen Lexusta parempi mutta tilaa siinäkään ei ole enempää ja taka-akselistossa on paljon ollut vikoja. Silti BMW:n omistajat tuntuvat olevan Lexus-kuskien tapaan tyytyväisiä.
    Oma valinta voisi noista olla se Lexus sen laadun ja kauniin ulkonäönsä ansiosta ja BMW hyvänä kakkosena. MB C voisi olla se kolmas vaihtoehto.

      
  • Koeajon perusteella neuvoisin sinua pysymään mahdollisimman kaukana tuosta rakkineesta. Vaikutti lähinnä Corollalta, johon on lisätty takaveto ja 20 000€ lisää hintaa. En tiedä muista Lexuksen malleista, mutta tuo ainakin oli kauhea kapistus. Sisustuskin kuin suoraan 80-luvun sunnysta. Sai muistaakseni törmäystestissäkin pohjalukemat. Ilmeisen huono kopio 90-luvun alun 300-sarjalaisesta.

    -3200 GT-

      
  • Veditkös ihan hatusta tuon IS200 surkean kolariturvallisuuden? EuroNCAP ei ole kyseistä mallia testannut, joten sieltä et varmaan tietoasi ole saanut. Tämmöisen tuloksen löysin ja sen mukaan ei tuo malli nyt aivan luokaton ole. http://www.nhtsa.gov/NCAP/Cars/3204.html

      
  • Ilmeisesti sitten muistin väärin. Pahoitteluni! Se on tätä varhaisiän dementiaa katsos. :grin: Mutta tuo ei muuta sitä tosiasiaa, että vanha IS oli hintaisekseen varsin kelvoton auto.

      
  • Oma mielipiteeni:

    Autolla on kolme heikkoutta, sisutuksen ulkonäkö (makuasia), polttoaineen kulutus (luokan korkein) ja käytettyjen hintapyynnöt.

    Törmäystesteissä auto on menestynyt hyvin.

    Auto tuntuu hintapyyntöjen valossa pitävän arvonsa paremmin kuin saksalaiset kilpailijat. Tämä tietysti selittyy yksinkertaisesti kysynnän ja tarjonnan lailla, tarjontaa on vähän.

    Ketjun aloituksesta päättelen että olet jo päätynyt Lexukseen, joten siitä vaan ostoksille.

    Puhtaasti ominaisuuksia ajatellen parempia vaihtoehtoja varmasti löytyy ja osittain halvemmallakin, mutta niiden takakontissa ei lue LEXUS, merkki herättää yllättävän paljon huomiota ja kunnioitusta, sen voin näin pari viikkoa IS 250-mallilla ajaneena kertoa.

      
  • Millekkäs auto tuntuu? Onko jotain mikä ylitti odotukset? Entä onko ollut pettymystä johonkin auton ominaisuuteen? Onko sisustuksessa jo saavutettu taso, missä ei tule puolet halvempi auto mieleen?

    Kyselen kun seuraavan kerran autoa vaihtaessani ko. Lexus on vahvasti kuviossa mukana. Ja onnittelut uudesta, hienosta autosta.

      
  • Lainaus:
    29.05.2006 klo 19:01 olmi kirjoitti
    niiden takakontissa ei lue LEXUS, merkki herättää yllättävän paljon huomiota ja kunnioitusta, sen voin näin pari viikkoa IS 250-mallilla ajaneena kertoa.



    Wooohhh...vai oikein kunnioitusta! Praise the Lexus! :innocent:

      
  • Kylläpäs Lexus herättää antipatioita vaikkei kaikilla ole edes kokemusta asiasta! Oletteko muuten huomanneet, että kaikissa testeissä ylistetään viimeistelyn laatua ja meluttomuutta? Kuulostaa aika hyvältä! Imagokin on kova, sillä huomiota herättää tien päällä toisin kuin tusinapremiumit; ainakin Suomennmaassa.

      
  • Rampe2:

    Enemmän huomiota saa, kun ostaa 159:sin. Sitäpaitsi Alfistiteista osa vielä moikkaa toisiaan, mikä on mielestäni hieno tapa. Eilen tosin tuli M5 BMW valoissa vastaan; osoitti autoani peukalo pystyssa. :smile: Eihän tässä uudesta IS:stä ole ollut puhetta, mutta kummasti jotkut loukkaantuu, kun sanoo pahan sanan luxus-tojon jostain mallista. IS200 oli todella kelvoton auto. Joutaa samaan sarjaan esim. vanhanmallisen A-mersun kanssa.

      
  • Oli miten oli, niin kyllä se Lexus vaan herättää kummaa kiinnostusta tuolla tien päällä ja parkissa! Ainakin sellaisten silmissä, jotka tuntevat hieman normaalia enemmän kiinnostusta autoihin. Karvalakkipremiumeihin verrattuna pää pyörii autoaddikteilla huomattavasti enemmän kun näkyvissä on Lexus, jopa tuo kurja IS 200,

      
  • Monellapa tuntuu mielipide autosta olevan, vaikka ei varmaan edes ole autolla ajanut. Minä voin sanoa että kokemusta ei IS 200 mallista ole lainkaan, mutta kieltämättä kiinostusta se herättää jos näkösälle sattuu. Voisin jopa uutta IS 250 mallia harkita seuraavaksi autoksi, jos se vielä koeajon jälkeen tuntuisi hyvältä.

    Alfan olen kerran erehtynyt ostamaan ja en oikeen jaksa uskoa että tuo Lexus paljon huonompi voi olla. Alfa oli ainakin työn laadun suhteen kelvoton.

      
  • Lainaus:
    31.05.2006 klo 13:21 3200 GT kirjoitti
    Rampe2:

    Enemmän huomiota saa, kun ostaa 159:sin. Sitäpaitsi Alfistiteista osa vielä moikkaa toisiaan, mikä on mielestäni hieno tapa. Eilen tosin tuli M5 BMW valoissa vastaan; osoitti autoani peukalo pystyssa. :smile: Eihän tässä uudesta IS:stä ole ollut puhetta, mutta kummasti jotkut loukkaantuu, kun sanoo pahan sanan luxus-tojon jostain mallista. IS200 oli todella kelvoton auto. Joutaa samaan sarjaan esim. vanhanmallisen A-mersun kanssa.


    Joo silloin kun kymmenkunta vuotta sitten tulivat ensimmäiset "uudennäköiset" pikkualfat upotettuine takaoven kahvoineen niin niillä kyllä sai huomiota. Nykyään noita alfoja näkee niin paljon, että epäilen kyllä, että pikkulexus kerää enemmän katseita. Esimerkiksi Oulussa olen nähnyt tuollaisen vanhan IS:ssän ainoastaan kerran ja kyllä sitä pysähtyi väkisinkin katsomaan.

    Myös asuntovaunuilijat ja rättisitikkamiehet moikkaavat toisiaan, peukalon nostamisen pystyyn voisi tulkita myös hyvän tuurin toivotuksena talven varalle :grin: , sitä kun ainakin joillakin italialaisilla tarvitaan..

      
  • No on noita muitakin tapauksia vaikka millä mitalla. Työpaikalla tuo Alfa on herättänyt aivan infernaalista mielenkiintoa. Yksikin työkaveri joka ajaa HEMI-koneisella Chryslerilla käveli autoni ympärillä tutkien tarkkaan ja ihastellen. Päättyi siihen, että kaveri sanoi "taidanpa vaihtaa tämän lahnan tuollaiseen vuoden päästä!". Eräs E-mesellä ajava taas kuittailee jatkuvasti, että "nyt oot sitte kokonaan siirtynyt urheiluautoihin". Tosin tämä mersulla ajava sanoo vaihtavansa Breraan, kun se tulee Suomeen. Kaikille kavereille olen joutunut kertomaan vaikka mitä yksityiskohtia autosta joita Volvosta ei tarvinnut. Noita muitakin tapauksia sitten riittää Alfan ratissa vaikka kuinka paljon puhumattakaan Maseratista.

      
  • HARZ:

    Älä sitten osta, säilyypähän tietty yksilöllisyys. 159 on tosin työnlaadultaan 156:kin huikeasti parempi. IS200 Lexuksen Corolla-sisustuksesta tuo 159 on kaukana.

      
  • Rampe2:

    Itse kyllä epäilen, ettei ainakaan IS200 Lexus herätä huomiota. Tuo oma työkoneeni herättää varmasti enemmän huomiota kuin yksikään alle 250 000€ hintainen auto. :grin:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit