Kauneus on subjektiivinen kokemus.

19 kommenttia

Mie luulin, että Toyota C-HR on rumin nykyauto, mutta aina tulee uusi tulokas, joka ottaa ykköspaikan.
huyndai ioniq 6 on tällä hetkellä kaikkein rumin nykyauto.
c-hr riisti rumimman auton titteli bmw ikolomoselta.

  
  • @Josef kirjoitti:
    Mie luulin, että Toyota C-HR on rumin nykyauto, mutta aina tulee uusi tulokas, joka ottaa ykköspaikan.
    huyndai ioniq 6 on tällä hetkellä kaikkein rumin nykyauto.
    c-hr riisti rumimman auton titteli bmw ikolomoselta.

    Kokeile istua sisäpuolella, niin helpottaa kummasti oloa.

      
  • CHR:n muotoihin alkaa tottua, sehän on oikeastaan aika fiksu ratkaisu. Vain näkyvyys taakse ja takaviistoon taitaa olla surkea ja näyttö kojelaudassa jälkiasenteisen näköinen. Voisin ottaa tuon kakkosautoksi.

      
  • Kaikkeen tottuu, paitsi jääpuikosta anu...

      
  • Niinpä. Katsotaan vaikka eri aikojen vaate- ja hiusmuotia.

      
  • muokattu 14.05.2023 11:59

    Minusta taas Ioniq 6 on upean näköinen etenkin takaa päin. Datalehti vahvistaa sen kauneuden, kun Ioniq 6 menee noin 100 km pidemmälle kuin Ioniq 5 samalla akulla ja moottorilla.

    Takaistuintilat ja tavaratila on tietenkin kuutosessa uhrattu, mutta ainakin sillä uhrauksella on selvä tarkoitus eikä sitä ole tehty vain muotioikkuna.

    VW:n I.D. 7 näyttää taas isän silmään hyvältä, koska kattopelti vaikuttaisi olevan Volkkarin tyyliin vedetty tilat maksimoivalla tavalla ja kuulemma pitkäkattoinenkin versio olisi luvassa? Voin tunnustaa jo odottelevani mielenkiinnolla kyseisen keksinnön Skoda-versiota, jonka oletan olevan muuten sama konsepti mutta pienissä yksityiskohdissa "Simply Clever".

    Anteeksi, jos kirjoitin ohi aiheesta, koska minä näen muodonkin sen toiminnallisten ominaisuuksien kautta enkä vain muotioikkuna.

      
  • Itse ajattelen toisinpäin. Jos auton kori ei näytä käytännölliseltä sisältä, autokaan ei kovin hyviä ulkonäköpisteitä saa. Varsinkin jos tuulilasin yläkarmi näkyy takaapäin katsoessa, auto on oikeastaan ruma.

    Skodan mainoksissa fiksuja yksityiskohtia ovat sateenvarjo, jääskrapa ja jokin verho taisi joskus olla. Onko Skodalla jotain merkittävämpiäkin eroja muihin verrattuna?

      
  • Kuulostaa siltä, että katsomme molemmat muotoa toimivuuden osana. En itsekään pidä Ioniq 6 tyylilajia kovin käytännöllisenä omassa elämässäni, mutta en voi silti olla ihailematta ajovastusten minimointia. Tuossa tapauksessa muoto ei ole pelkkää urheilullisena pidettyä ulkomuotoa vaan se on myös toimivaa.

    Minun silmissäni ainakin Octavian ja Superbin käytännöllisyys perustuu siihen, että ne on tehty ihan vähän isompana kuin vastaavat konsernisisaret.

      1
  • Ajovastuksen minimointi on hyvä asia, mutta miksi tehdä suuri auto pienillä tiloilla?

      1
  • Jos tilaa ei tarvita niin paljon kuin Ioniq 5 tarjoaa, silloin Ioniq 6 kulkee samalla akulla ja samalla moottorilla yhdellä latauksella noin 100 km pidemmälle. Tällä perusteella Ioniq 6 on minun silmääni kaunis vaikka takaosan suunnittelu ei olekaan mikään tilaihme.

      1
  • @Josef kirjoitti:
    Mie luulin, että Toyota C-HR on rumin nykyauto, mutta aina tulee uusi tulokas, joka ottaa ykköspaikan.
    huyndai ioniq 6 on tällä hetkellä kaikkein rumin nykyauto.
    c-hr riisti rumimman auton titteli bmw ikolomoselta.

    totta, ajoin kutosen takana ja en voinut kun ihmetellä.... ruma on!

    mutta entäpä fiat multipla, kumpi vie voiton :)

      
  • Multipla ei yritä olla kaunis tai hyvännäköinen.
    Multipla vain on hmmm erikoisen näköinen.
    Vähän niin kuin sen velipuoli moottoripyöräpuolelta: Ducati Multistrada 1000DS

    Onhan se datsun jukekin aikamoinen ilmestys, mutta jossain on ollut riittävästi kieroutuneen kauneuden ystäviä, koska niitä on myyty muillekin kuin sokeille.

      
  • muokattu 17.05.2023 18:57

    Naapurilla on Nissan Cube siinäpä erikoisen näköinen !
    Nissanilta löytyy myös malli: Homer ..
    Tosin ennen kuin Simpsonit sarja keksittiin.

    Vaativa tehtävä tuo nimen keksiminen kun siitä voi vääntää
    vaikka mitä eri kielillä ja merkitysillä Pajero

    1990-luvulla koulujenkin pihoilla jo tiedettiin, että Pajero on espanjankielellä härski sana, jonka suomenkielinen vastine on ”runkkari”. Espanjassa mallia myydäänkin nimellä Montero.

    Ruotsissa aikanaan Lada.
    Tosin ei myyntimenestys siellä :-)

      
  • muokattu 17.05.2023 19:42

    Höh. Haukutte autoja jotka eivät näytä ladalta, oletteko satavuotiaita peräkamarin juntteja?

    Itse oidän myös laatikko maastureista, joista kauneus löytyy yksityiskohdista ja asianmukaisuudesta.
    Tietenkin kauneus on jokaisen omissa silmissä, mutta ”fiksaamalla” myydessä voi saada lisäarvoa.

    Parkkihallin keltamusta pikku Jimny sai minut sanattomaksi, tuo perhana varasti parhaimman näköisen auton tittelin lähes sadan tonnin autoista huolimatta. Vaimoni heitti vieläpä tulta liekkeihin. Tunsin autoni mukana itseni matoseksi. Juu parkkeeraan nykyään autoni muualle ja kerron tulleeni bussilla.

    Millä Macgyver ajelisi?

      
  • Jos olette autoharrastajia, joka hieman itse taidan olla.

    Kuinka kaunis on viime vuosi tuhannen (taksi) mersu, volvo, iso citikka tai camry.
    Tämä voisi olla tai on salaviesti GLE:lle. Pidä se autosi kunnossa, osaat ilmeiseti kyllä ja maalari maalaa pinnan kiiltäväksi. Olen kateellinen.

      
  • muokattu 17.05.2023 21:19

    En ole MacGyver, suomalainen silti ..
    Kauneus tosiaan on katsojan silmissä.

    Itse ajaisin mielelläni G-Mersulla.
    Jos olis ylimääräistä rahaa ..
    Se tosin luokitellaan lähes rikolliseksi
    toiminnaksi nykyään :-)
    Ainakin ennen sähköversiota.

    Pidetään silti suomi asuttuna ja vehkeet
    tarpeen mukaan riippumatta siitä mistä
    on kotoisin (ei tekninen aihe)
    Itse olen ei-pohjoisesta.

    Moderointia tälle kaistalle kaipaisin ettei
    mene asiattomuksiin.

    Kaikki mielipiteet on tärkeitä !

      
  • Mieleen nousi kysymys? Mitä automalleja on vedetty pois tuotannosta ennen aikaisesti, koska muotoilu on ollut sanoisinko erikoista? Itselle tulee mieleen ensiksi 2000 -luvun alun Renault Avantime ja ehkä myös 1990 -luvun lopun floppaaja eli Ford Scorpio MkII.

      
  • Suurin osa autoista on epäonnistuneita, kun niiden ulkonäköä pitää korjailla jo muutaman vuoden jälkeen. Voisi olla helpompaa keksiä onnistuneita malleja, joita on tuotettu vuosikymmeniä samanlaisina. Jeeppipuolella niitä ainakin löytyy, toimiva on kaunista.

      
  • Renault/AMC yhtiön aikana syntynyt Cherokee XJ oli ja on edelleenkin yksi tyylikkäimmistä Jeepeistä,suorine viivoineen. Mallihan oli tuotannossa 18 vuotta, käytännössä ulkoasu pysyi samana koko ajan. XJ:ssä oli kaikki mitä maasturilta toivottiin.

      
  • Kehutaan välillä.
    Polestar 1 on kaunis auto näistä hyvin tuoreista täysin uusista autoista. Paremman näköinen luonnossa kuin kuvissa.
    Toki takavaloja olisi kannattanut ehkä vielä hetki miettiä, mutta muuten oikein hyvä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit