Typerä ja vanha aihe ?

125 kommenttia
1235»
  • @M880 kirjoitti:
    Autoissahan on aina jotain pientä kulutusta päällä, ja nykyisin yleistyneet applikaatiot jotka ottavat yhteyden autoon kuluttavat akkua myös sieltä auton päästä kun sen pitää "herätä".

    Ainakin tuon meillä olevan uudehkon auton luvataan käynnistyvän syvään uneen nukutettuna vielä kuukausien kuluttua. Normaalissa pysäköinnissä virtaa kuluu paljon enemmän, mutta auto ei osaa siirtyä säästötilaan itsekseen edes pitkän pysäköinnin aikana.

    Tässä olisi vielä parantamisen varaa. Valmistajat alkavat jo havahtua sähkön säästöön pitkän pysäköinnin aikana, koska tuollainen pitkän pysäköinnin toiminto on koodattu mukaan. Sitä on vain vähän vaarallista kytkeä päälle aitonomisesti ilman kuljettajan lupaa, koska auton tajunnan tason laskeminen estää myös turvajärjestelmien ja telemetrian toiminnan.

      
  • Kolmessa Toyotan merkkihuollossa ja Toyota infossa, ei vastattu kuinka voisin estää, ettei heräteakku tyhjenen viikossa.
    Autolla oli ajettu vähimmilläänkin yli 80 km ennen seisonta aikaa.

      
  • @740 GLE kirjoitti:

    @M880 kirjoitti:
    Autoissahan on aina jotain pientä kulutusta päällä, ja nykyisin yleistyneet applikaatiot jotka ottavat yhteyden autoon kuluttavat akkua myös sieltä auton päästä kun sen pitää "herätä".

    Ainakin tuon meillä olevan uudehkon auton luvataan käynnistyvän syvään uneen nukutettuna vielä kuukausien kuluttua. Normaalissa pysäköinnissä virtaa kuluu paljon enemmän, mutta auto ei osaa siirtyä säästötilaan itsekseen edes pitkän pysäköinnin aikana.

    Tässä olisi vielä parantamisen varaa. Valmistajat alkavat jo havahtua sähkön säästöön pitkän pysäköinnin aikana, koska tuollainen pitkän pysäköinnin toiminto on koodattu mukaan. Sitä on vain vähän vaarallista kytkeä päälle aitonomisesti ilman kuljettajan lupaa, koska auton tajunnan tason laskeminen estää myös turvajärjestelmien ja telemetrian toiminnan.

    Valmistajasi lupaa myös (merkkihuoltouskollisuutta) vastaan tiepalvelun joka järjestää ja maksaa paikalle huoltoauton/hinurin silloin kun ensimmäinen lupaus ei toteutunutkaan 🙂

    Ei ole merkkisidonnaista.

      
  • @Quu kirjoitti:
    Kolmessa Toyotan merkkihuollossa ja Toyota infossa, ei vastattu kuinka voisin estää, ettei heräteakku tyhjenen viikossa.
    Autolla oli ajettu vähimmilläänkin yli 80 km ennen seisonta aikaa.

    Näköjään IS:n on ohjekirjassa ihan ohjeita asian tiimoilta:
    "■ Estääksesi 12 V -akun varauksen purkautumisen
    ● Älä jätä käynnistyspainiketta ACCESSORY- tai ON-toimitatilaan pitkäksi ajaksi
    hybridijärjestelmän ollessa sammutettuna.
    ● Jos"ACCESSORY" tai "IGNITION ON" näkyy mittaristossa silloin, kun hybridijärjes-
    telmä ei ole toiminnassa, käynnistyspainikkeen OFF-toimintatila ei ole valittuna.
    Poistu autosta vasta, kun olet valinnut OFF-toimintatilan käynnistyspainikkeesta.
    ● Älä sammuta hybridijärjestelmää, kun vaihteenvalitsin on muussa kuin P-asennossa. Jos
    hybridijärjestelmä sammutetaan vaihteenvalitsimen ollessa jossain muussa asennossa,
    käynnistyspainike ei siirry OFF-toimintatilaan vaan ACCESSORY-toimintatilaan. Jos auto
    jätetään ACCESSORY-toimintatilaan, 12 V -akku voi purkautua."

      
  • @740 GLE kirjoitti:
    Joidenkin merkkien katsastustilastoja kaunistaa se, että katsastustilastossa näkyvät vain katsastuspäivänä käyntiin lähtevät autot:

    Ja Mersun tilastoa ei edes sekään:

    "Näillä autoilla päädyt varmimmin hinattavaksi
    BMW, Mercedes-Benz, Citroen ja Audi muodostavat automerkkien kuuman kärjen tilastossa, jossa pärjääminen on valitettavan kyseenalainen kunnia. Ne päätyvät kaikkein useimmin hinattaviksi."

    https://www.popvakuutus.fi/tiedotteet-ja-media/lehdistotiedotteet/pop-vakuutus-tutki-nailla-autoilla-paadyt-varmimmin-hinattavaksi

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit