Miksi mp:n urasyvyys on aikalailla merkityksetön asia

1 kommentti

Vaihtdoin juuri moottoripyörään uudet renkaat. Pois otettujen renkaiden paistoleimat olivat vuosilta 10 ja 12. Vanhaa ja kulunutta rengasta. Takarenkaan pääurasta oli jäjellä noin milli alkupeäisestä noin 10 millistä.

Siinä ja siinä, että onko nuo lailliset, mutta olivatko ne jo vaaralliset?

Nyt alla on uudet renkaat. Takana mitas c-02 ja edessä michelin ac10. Liikenteessä uudet renkaat ovat kaikilta ominaisuuksiltaan kaikilla liiknteessä merkityksellisillä ominaisuuksilla edellisiä huonommat.

Siinä vaiheessa kun vaihdan nämä taas uusiin vastaaviin käy samalla tavalla. Renkaiden ajo-ominaisuudet liikenteessä heikkenevät, kun renkaat vaihtuvat kuluneista uusiin. Tälläisistä renkaista tulee aina vaan paremmat liikenteessä, mitä kuluneemmat ne ovat. Aina siihen saakka, kun tulee rätit esiin.

Monet meistä ajavat moottoripyörillä, joiden ajo-ominaisuudet on valittu muiden kuin moottoritien perusteella. Ja renkailla on väliä.

  
  • Sliksit antavat parhaan huippupidon, mutta lähtevät yllättäen alta. Liikenteessä liene parempi olla tasainen, riittävä ja kestävä pito. Radalla taas sileä rengas on paras kelistä riippuen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit