Farmareista

39 kommenttia
2»
  • "Alusta tuntui ärsyttävältä täristimeltä ja laatuvaikutelma japsi-tasoa."

    Tuosta voisi päätellä, että Volvon laatuvaikutelma olisi japanilaista tasoa. Näinhän ei ole vaan se on huonompaa. Tosiasiahan on, että japanilaismerkeissä kytkimet ja katkaisijat kestävät auton iän ja on toteutettu huolellisesti. Esim. Autobildin testissä Lexus pesi Audin ja BMW:n mutta Volvon vielä selvemmin laatuvaikutelmassa. Myös halvemmat japanilaismerkit on toteutettu tyylillä verrattuna esim. Volkkariin tai Renaultiin ym. perusautoihin. Toisaalta Volvonkin laatuvaikutelma on em. merkkejä parempaa eli missään nimessä Volvonkaan kohdalla ei ole syytä huonoksi haukkua, vaikka käyttötestin v50:n tiivisteet irvistelivätkin.

    [A Tapio muokkasi tätä viestiä 09.07.2006 klo 20:00]
      
  • Tuodaan nyt tähän vielä pitkäkoipisen perheen näkökulma.

    V70 ei ole milkään onni ja autuus. Etupenkki takimmaisessa asennossa polkimista selkänojaan on 109 cm. Taakse jää silloin polvitilaa 62 cm. Yhteensä 171 cm.

    Vertailun vuoksi Skoda Octavia: edessä 112 cm ja takana 61 cm. Yhteensä 173 cm. Kun etupenkkiä ei Octaviassa ole aivan pakko pitää takimmaisessa asennossaan, niin käytännössä jalkatilat ovat sekä edessä että takana paremmat kuin Volvo V70:ssä.

    Volvo on muuten varmaankin hieno ja hyvä auto, mutta suuri se on ennen kaikkea ulkomitoiltaan - ei sisämitoiltaan.

      
  • Eihän V70 ole suuri edes ulkomitoiltaan, kattokaapa vaikka farmari Mondeon mittoja. Ulkomitat muistaakseni joka suuntaa suuremmat, takatiloista puhumattakaan.

      
  • V70 472 cm (aks.väl. 275 cm)
    Avensis 472 cm (270)
    Accord 475 cm (272)
    Grandis 477 cm (283)
    Passat 477 cm (271)
    Mondeo 480 cm (275)
    C5 484 cm (275)
    9-5 484 cm (270)
    Vectra 484 cm (283)

      
  • V70 on tosiaan tuota "alempaa keskiluokkaa", siis lähinnä Golf-Corolla tasoa, mutta useimmille riittävä ja kait laatuauto? :smile:

      
  • Tässä ovat kommentit aiheeseen....

    Nykyinen auto Saab 9-5 farkku ja joku piti valita tilalle. :smile:

    kriteerinä oli:
    - Farkku
    - isompi tavaratila kuin Saabissa
    - automaatti/ noin 200 hv
    - hyvät varusteet (autom. ilmastointi, Xenonit, cruise, puolinahat, yms.)
    - hinta noin 45 k€

    Lopullisen valinnan tein Accordin, V70:n ja Vectran välillä.

    V70 osoittautui kaikista pienimmäksi tiloiltaan, takapenkki ahdas (sopii lyhyille), tavaratila matala. Eli 2 lasta, koira ja viikonlopun mökkikamat tekivät tiukkaa.

    C5:ssä penkit olivat kuin sohvat, A6 kunnon varusteilla >47 k€, Passat turbolla ja varusteilla > 47 k€, 159 liian pieni, Mondeo vanhenee ensi vuonna, Accordin moottori kaamea kierroskone ja sittenkään ei kulje minnekkään.

    Sitten yllävä haaste tuli jarruttoman peräkärryn painon kanssa. Japseilla max 600 kg ! Eli mönkkärin/kelkan kuljetus ei onnistu Accordilla tai Avensiksella ja Mondeon St-malleihin ei saanut koukkua.... :confused:

    Lopulta tilaukseen meni Vectra Wagon 2.8T active select Sport. Parhaat tilat, upea moottori ja rahaa jäi vielä varusteille.

    Ja V70 oli muuten näistä kaikista huonoin ajettava. Ja huom mulla ollut 2 Volvoa aikaisemmin :smile:

      
  • Vectra on kyllä tilava kokoisekseen, siis sinänsä hyvä valinta, ois nuo vielä Mondeoonkin mahtuneet! :sunglasses:

      
  • KIITOS JOXA, että avasit silmäni totuudellasi, kun kirjoitit:

    "V70 on tosiaan tuota "alempaa keskiluokkaa", siis lähinnä Golf-Corolla tasoa, mutta useimmille riittävä ja kait laatuauto"

    Juuri tuon takia maksoin 270 tmk V70 Volvostani vuonna 2001.

    Halusin laadukkaan auton, jota ei heti tarvitse vaihtaa. Golfia ja Corollaahan pidetään oman luokkansa laatuautoina.


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • On se tosiaan hyvä auto tuo V70, kaveri ainakin tykkää! :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit