Golfin tyyppivikoja(ko)?

5 kommenttia

Vuoden 2000 mallia olevassa Golf Variantissa eli farmarimallissa on ollut jatkuvasti ongelmia takaluukun lukon kanssa. Lukkohan on täysin sähköinen eikä avaimella sitä saa siis auki taikka kiinni suoraan takaluukun avaimenreijästä vaan avaamalla ovien lukot aikeaa myös takaluukun lukko.

Tämän vuoden puolella lukko on kuitenkin hajonnut jo useampia kertoja siten että aukaistaessa takaluukun lukko jää jostain syystä jumiin ja siinä oleva tappi estää takaluukkua menemästä kiinni. Lukko on käyty vaihdattamassa uuteen merkkiliikkeessä jokakerta mutta silti sama ongelma vain toistuu. Onneksi takuu on vielä korvannut lukon hinnan sillä uusi lukko maksaisin suunnilleen päälle satasen mitä ei jokakerta viitsisi maksaa.

Joten jos jollakulla on samanlaista vikaa omassa Golfissaan niin kerroppa tänne. Olisiko kyseessä vain surullisenkuuluisa tyyppivika vai onko merkkiliikkeen tavara sekundäärikamaa :smile:

Toinen vika mikä tuli mieleen on ovien "jäätyminen" kiinni talvella. Ovien ja tiivisteiden väliin pääsee vettä mikä pakkasen vaikutuksesta jäätyy. Aamulla ovet ovat aina niin tiukassa kiinni että saa tosissaan vetää jotta oven saisi auki :tongue:
Joten jos tästäkin on kokemusta kertokaa oletteko löytänyt ongelmaan ratkaisua.

  
  • Juu,minulla on itselläni golffin kolmoskoppanen malli,..-96 1.8

    kyllä tuntuu samoja jäätymis ongelmia olevan ovien kanssa,..
    ja pakkasellahan ne vasta paskoja onkin,..sitten jäätyy jo lukot,..ei aukee kekuslukolla kaikki ovet jos ollenkaan jaksaa avautua,..
    sitten vaan ryömimään sisään mistä nyt sattuu pääsemään,..prkle...heg :kiss:
    -noihin tiivisteen jäätymisiin oon käyttänyt jäähdytin nestettä,..se kestää pakkasta -50 asteeseen
    -tänään just laitoin sitä saa nähä miten ne huomenna aukeilee,..

      
  • Tohon tiivisteiden jäätymiseen auttaa silikonilla käsittely. meillä vw golf IV.

      
  • luukun mikrokytkin vaihdettava. se ei saisi antaa virtaa avausmoottorille kuin noin sekunnin. tässä tapauksessa kun se antaa moottorille virtaa pidempään, niin moottori palaa. pyyhkijän pesimestä päässyt vettä mikrokytkimeen. uusi maksaa 60 euroa. mulla sama vika.

      
  • Eihän se ole auton vika jos tiivisteet jäätyy vaan veden ja pakkasen yhteisvaikutuksen :wink: . Minulla on monesti ollut tiivisteet jäässä niin riisikipossa kuin volkkarissakin, silikoonia tai pakkasnestettä väliin niin pelaa.
    Ovien lukot onkin sitten asia erikseen. Muutaman kerran on volkkarissa käynyt niin, että kuskin ovi on auennut moitteitta, mutta kiinni se ei ole tarttunut ennenkuin lukko on lämmennyt. Tätä tapahtuu yleensä jos kelit vaihtelee plussalta kunnon pakkasille. Minua ei silti moinen haittaa kunhan ei toistu kovin monesti talven aikana :smile:

    [Kalle Kehveli 5 muokkasi tätä viestiä 09.11.2006 klo 18:27]
      
  • Joskus tiivisteet jäätyy kun ei ole enää noita vesikouruja kuten ennen. Lukot ei ikinä jäädy koska voitelen ne pari kertaa vuodessa oikealla aineella! :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit