S/V 40 volvo

3 kommenttia

Olen jo jonkin aikaa seurannut näiden volvojen takavaloja, miksi näistä autoista on poikkeuksetta aina jokin valo pimeänä. Ei siis aina, mutta usein, siis ajoin hki-tre tietä ja ohi meni 14 tuon mallista autoa, 10:ssä oli valo pimeänä. Ajan siis raskasta kalustoa, joten sen takia menivät ohi :grin: Muistaakseni noissa malleissa on vielä rikkinäisen polttimon varoituslamppu mittaristossa, on joskus itelläkin ollut saman mallinen pirssi. Johtuuko lamppujen rikki oleminen laiskuudesta vaihtaa, välinpitämättömyydestä, vaikea vaihtaa (ei muuten ole) tai jotain? Koittakaa Te muut vaikka vilkaista noiden autojen perää, niin huomaatte seikan.

  
  • Noihin auttaa vain että vaihdetaan koko valoelementti.Vesi hapettaa liittimet niin huonoksi että ei ole enää kunnon kontaktia.
    Meillä oli V40 vm-96.

      
  • Noissa on takavaloissa 4 polttimoa ja yleensä vaihdetaan vain se palanut polttimo. Ja sitten palaa taas yksi jne... Itse vaihdoin kaikki 4 kerralla ja paloivat kaikki nätisti vielä pari vuotta sen jälkeenkin kun vaihdoin auton pois.

      
  • Olen muuten huomannut saman homman juuri noissa Holanninvolvoissa, joskin ennemminkin ohitellessani niitä, kun en raskailla aja kuin hyvin satunnaisesti. :D

    Volvolla on noihinkin kaksi lamppua per puoli laitettu, jotta lampun palaminen ei pimennä valaisinta heti. Sitten tämäkin hyöty ulosmitataan, kun "kyllä siellä vielä jotain palaa". Mittaristossakin on kyllä se varoitusvalo palaneesta lampusta. :/

    Vaan jos siellä tosiaan on tyyppivikana hapettuvat liitokset, niin sittenhän tuo on edes vähän ymmärrettävämpää.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit