Kas kun ei täällä ole lukot oireilleet Taloudesta löytyy lähes 350tkm ajettu TD Vento ja vähillä vioilla on saatu ajella. Iskarit ja hehkutulpat on sentään joutunut uusimaan kuluvista osista. Kulkupuoli ei ole mitenkään loistava nykymittapuulla, mutta toimeen sillä tulee. Kulutus on pyörinyt kokoajan viiden paikkeilla (kesä), talvella 5,5l. Ajettavuus on hyvä kaikilla pinnoilla. Ohjaus on ehkä hieman liian raskas nautinnolliseen kaupunkipyöritykseen, maantiellä siitä on etua.
Omasta mielestäni Vento on erinomainen ratkaisu, mikäli haluaa edullisesti auton, jolla mielikseen matkustaa. Malli on vanha, tiedetään, mutta ei se silti heikennä auton hyviä puolia kuten hyvä ajettavuus, suuri kontti, ok sisätilat ja ikäisekseen/kokoisekseen miellyttävä melutaso. Mikäli tila on tärkeä kriteeri, katselisin myös Passatteja. -94 - -96 mallisia saa edullisesti ja niissä on vielä enemmän autoa kuin Ventossa.
No ehkä ne ei aivan kaikilla sitten ole olleet ongelmana, mutta tuttavani kyllä kulki useana talvena takaoven kautta sisälle ja olihan kyseisestä ongelmasta oikein televisiossakin. Olikohan Puskuri, Kuningaskuluttaja tai jokin vastaava.
EDIT: Löytyypä ne lukko-ongelmat myös noilta listoilta:
Varmaan vahvin VW kautta aikojen. Moottori vielä vahva (ei TDI). Tukivarretkin kestävät. Takakontti on suorastaan suuri. Ajettavuus hyvä jos iskarit kunnossa. Kuluneilla iskareilla (kuluvat melko nopeasti) auto suorastaan vaarallinen. Myös pakoputkien kestoikä poikkeuksellisen lyhyt.
Ongelmia: * heikohko kytkin ja laatikko * keskuslukko oikkuilee * huonot lukot * heikot katkaisimet kojetaulussa * kehnot pyöränlaakerit * alapallot kestää vain noin 80-100tkm! * ruostuu takaluukusta, kaarista ja helmoista helposti
...osta vain hyvin pidetty ja siisti. Kyllä tuolla kohtuullisen edukkaasti paikasta toiseen siirtyy jos pikkuongelmista ja mukavuudesta on valmis tinkimään.
[A Tapio muokkasi tätä viestiä 04.10.2006 klo 20:26]
Varmaan vahvin VW kautta aikojen. Moottori vielä vahva (ei TDI). Tukivarretkin kestävät. Takakontti on suorastaan suuri. Ajettavuus hyvä jos iskarit kunnossa. Kuluneilla iskareilla (kuluvat melko nopeasti) auto suorastaan vaarallinen. Myös pakoputkien kestoikä poikkeuksellisen lyhyt.
Kone on kyllä vahva, mutta niimpä ne uudemmat TDI koneetkin ovat. Tuskin kesto on ainakaan huonontunut. Alkupään Ventojen TD koneissa oli kannentiiviste murheita, jotka korjattiin muistaakseni -94 mallisista lähtien. Pakoputken kesto heikko? Nythän sinä vitsin murjaisit Meillä on 350tkm ajettu Vento ja sama alkuperäinen ehjä putkisto siinä on edelleen ja samaa linjaa on kaikilla muillakin TD Ventoilla ajavilla tutuilla.
mulla oli vastaava vento.saksalaista laatutyötä.eli paras merkki mersun jälkeen.pieni kulutus,hyvä ajettava.mutta penkit #&%£$!*,ainakin tälläiselle täysikasvuiselle(192 cm).muuten ihan hyvä auto. ps. tuskimpa löydät lämpimämpää diesel autoa,kun tämä vento.
Kuten kaikki autot käytettyinä, niin Ventotkin ovat yksilöitä. Omani on erinomaisen huono yksilö, -96 1.8 66kW koneella. Tässä kokemuksia siis bensaversiosta, osittain varmasti pätee dieseleihinkin.
Kilometrejä on mittarissa 226tkm ja niinä 40tkm mitä auto minulla on ollut on kaikenlaista piisannut. Mm. kytkin ja vaihdelaatikko vaihdettu kertaalleen, kannentiiviste uusittu ja sitten tietysti noita normaaleja kuluvia osia (jarruosat ml. käsijarruvaijerit, iskarit). Hieman erikoisempia "tyyppivikoja" Ventoissa on ainakin 1-pisteruiskuissa läppäkotelon ja imusarjan välinen kumijalka joka kovettuu ja murenee vaihtokelpoiseksi n. 40-90tkm välein. Imuilmavuotoja löytyy myös jarrutehostimen alipaineletkun vuotamisesta. Nuohan ei sinänsä ole pahoja vikoja, halpoja korjata jopa, mutta minulla on ongelmia myös kaasuläpän asentoanturin kanssa. Antaa vikakoodin, mutta itse anturia ei voi kuulemma vaihtaa, vaan pitäisi koko läppäkotelo korvata uudella. Lisäksi uutena mielenkiintoisena vikana lämppärin kennon vuoto. Mielenkiintoinen lähinnä sen takia, että pitää puoli autoa purkaa sen vaihtoa varten. Ja starttimoottorikin pitäisi ottaa huoltoon, bendix huutaa hoosiannaa.
Eräs huomattava asia on taka-akselin puslien kunto. Ne on usein jo 100tkm kohdalla vaihtokunnossa. Vaihtamisen tekee lähinnä hankalaksi jarrupaineensäätimen kiinnitys (se joko lähtee irti suhteellisen helposti, useimmiten ei). Monet korjaamot kieltäytyivät suoraan työstä kun viime keväänä kyselin... Onneksi löytyi kuitenkin yksi paja missä oli ammattitaitoa. Olen vaihtanut myös etutukivarren puslat mutta silti jossain on vielä oltava väljää, sillä auto on aivan kamala, suorastaan vaarallinen ajettava tuulisella säällä. Varmaan raidetangon sisäpäästä sitä väljää löytyy, kaikki muut osat kun on jo vaihdettu. Takapyörien laakerit on melko alimitoitettuja, jostakin -80 luvun puolivälin 2-golfeissa kun on samat. Onneksi ovat halpoja että ei haittaa vaikka silloin tällöin pitää vaihtaakin. Niiden kesto riippuu lähinnä asentajan taitavuudesta (ei saa laittaa liian kireälle).
Jarrulevyjä on tietääkseni kahta kokoa näissä normaalimalleissa, isompaa ja pienempää. Pienempien kanssa saa oikeasti käyttää voimaa polkimen käyttämiseen.
Sähköongelmia ei tietääkseni ole juuri muita kuin katkaisijoiden (ajovalo, vilkku, lämmittimen säätimet) kanssa.
Lukothan on aina silloin tällöin jäässä mutta muutoin ihan hyvä talviauto. Lämpöä piisaa kabiinissa kuin Ruotsalaisissa ikään ja ajovalot ovat suhteellisen tehokkaat, ainakin jos vetää polttimoille releiden kautta uudet johdot. Normaalisti jännite kulkee lampuille aina valokatkaisijan kautta, jolloin tulee jännitehäviöitä.
Tavaratilaa on varsin ruhtinaallisesti.
Ruostettakin tosiaan voi löytyä, mutta nämäkin ovat yksilöasioita. Kaikissa on kuitenkin etulokasuojien alla mittavat määrät moskaa ellei niitä ole koskaan avattu ja puhdistettu. Siellä on hyvä ruosteen muhia.
Jos hyvän yksilön löytää, niin hintaansa nähden varmasti hyvä käyttöpeli. Varaosia löytyy lähes joka putkasta eikä hintakaan usein mikään mahdoton ole.
Voi kauhia, ompa pieneen autoon mahtunut paljon vikoja! Jos ois Viatti tai ranskis, niin uskoisin, mutta volkkari? En epäile kertomaasi, mutta ihmetyttää! Onko nuinkin uusia autoja vielä "puolikaasarilla", siis 1-pisteruiskulla?
Joo, ei ollut tarkoitus mitenkään trollata, vaan huomauttaa että autot ovat yksilöitä. Vaikka tuo omani on varsinainen riesa ollutkin, ei se kuitenkaan ole onnistunut karkoittamaan merkin parista. Sen verran "käytetyn auton vikoja" kun nuo on, eri asia olisi varmaankin jos puhuisin uudenkarheasta autosta. Jokatapauksessa seuraavakin tulee luultavasti olemaan VW tai ainakin konserniauto.
Kyllähän nuo VW:t oli moottoreidensa osalta hiukan "konservatiivisia" vielä 90-luvun puolessa välissä. Tuo 1.8 yksipisteruuttahan on konstruktiona luultavasti jo 80-luvun puoleleta.
Perinteiset lukko-ongelmat tulee ensimmäisenä mieleen.
Kas kun ei täällä ole lukot oireilleet
Taloudesta löytyy lähes 350tkm ajettu TD Vento ja vähillä vioilla on saatu ajella. Iskarit ja hehkutulpat on sentään joutunut uusimaan kuluvista osista.
Kulkupuoli ei ole mitenkään loistava nykymittapuulla, mutta toimeen sillä tulee. Kulutus on pyörinyt kokoajan viiden paikkeilla (kesä), talvella 5,5l. Ajettavuus on hyvä kaikilla pinnoilla. Ohjaus on ehkä hieman liian raskas nautinnolliseen kaupunkipyöritykseen, maantiellä siitä on etua.
Omasta mielestäni Vento on erinomainen ratkaisu, mikäli haluaa edullisesti auton, jolla mielikseen matkustaa. Malli on vanha, tiedetään, mutta ei se silti heikennä auton hyviä puolia kuten hyvä ajettavuus, suuri kontti, ok sisätilat ja ikäisekseen/kokoisekseen miellyttävä melutaso.
Mikäli tila on tärkeä kriteeri, katselisin myös Passatteja. -94 - -96 mallisia saa edullisesti ja niissä on vielä enemmän autoa kuin Ventossa.
No ehkä ne ei aivan kaikilla sitten ole olleet ongelmana, mutta tuttavani kyllä kulki useana talvena takaoven kautta sisälle ja olihan kyseisestä ongelmasta oikein televisiossakin. Olikohan Puskuri, Kuningaskuluttaja tai jokin vastaava.
EDIT: Löytyypä ne lukko-ongelmat myös noilta listoilta:
http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1154
http://www.ajovalo.net/Mallit/vw_golf91.htm
Lukot kestävät paremmin jos on kauko-ohjattu keskuslukitus.
Varmaan vahvin VW kautta aikojen. Moottori vielä vahva (ei TDI). Tukivarretkin kestävät. Takakontti on suorastaan suuri. Ajettavuus hyvä jos iskarit kunnossa. Kuluneilla iskareilla (kuluvat melko nopeasti) auto suorastaan vaarallinen. Myös pakoputkien kestoikä poikkeuksellisen lyhyt.
Ongelmia:
* heikohko kytkin ja laatikko
* keskuslukko oikkuilee
* huonot lukot
* heikot katkaisimet kojetaulussa
* kehnot pyöränlaakerit
* alapallot kestää vain noin 80-100tkm!
* ruostuu takaluukusta, kaarista ja helmoista helposti
...osta vain hyvin pidetty ja siisti. Kyllä tuolla kohtuullisen edukkaasti paikasta toiseen siirtyy jos pikkuongelmista ja mukavuudesta on valmis tinkimään.
Kone on kyllä vahva, mutta niimpä ne uudemmat TDI koneetkin ovat. Tuskin kesto on ainakaan huonontunut. Alkupään Ventojen TD koneissa oli kannentiiviste murheita, jotka korjattiin muistaakseni -94 mallisista lähtien.
Pakoputken kesto heikko? Nythän sinä vitsin murjaisit Meillä on 350tkm ajettu Vento ja sama alkuperäinen ehjä putkisto siinä on edelleen ja samaa linjaa on kaikilla muillakin TD Ventoilla ajavilla tutuilla.
mulla oli vastaava vento.saksalaista laatutyötä.eli paras merkki mersun jälkeen.pieni kulutus,hyvä ajettava.mutta penkit #&%£$!*,ainakin tälläiselle täysikasvuiselle(192 cm).muuten ihan hyvä auto. ps. tuskimpa löydät lämpimämpää diesel autoa,kun tämä vento.
Hiljaisen oloista tämä keskustelu täällä...
Kuten kaikki autot käytettyinä, niin Ventotkin ovat yksilöitä. Omani on erinomaisen huono yksilö, -96 1.8 66kW koneella. Tässä kokemuksia siis bensaversiosta, osittain varmasti pätee dieseleihinkin.
Kilometrejä on mittarissa 226tkm ja niinä 40tkm mitä auto minulla on ollut on kaikenlaista piisannut. Mm. kytkin ja vaihdelaatikko vaihdettu kertaalleen, kannentiiviste uusittu ja sitten tietysti noita normaaleja kuluvia osia (jarruosat ml. käsijarruvaijerit, iskarit). Hieman erikoisempia "tyyppivikoja" Ventoissa on ainakin 1-pisteruiskuissa läppäkotelon ja imusarjan välinen kumijalka joka kovettuu ja murenee vaihtokelpoiseksi n. 40-90tkm välein. Imuilmavuotoja löytyy myös jarrutehostimen alipaineletkun vuotamisesta. Nuohan ei sinänsä ole pahoja vikoja, halpoja korjata jopa, mutta minulla on ongelmia myös kaasuläpän asentoanturin kanssa. Antaa vikakoodin, mutta itse anturia ei voi kuulemma vaihtaa, vaan pitäisi koko läppäkotelo korvata uudella. Lisäksi uutena mielenkiintoisena vikana lämppärin kennon vuoto. Mielenkiintoinen lähinnä sen takia, että pitää puoli autoa purkaa sen vaihtoa varten. Ja starttimoottorikin pitäisi ottaa huoltoon, bendix huutaa hoosiannaa.
Eräs huomattava asia on taka-akselin puslien kunto. Ne on usein jo 100tkm kohdalla vaihtokunnossa. Vaihtamisen tekee lähinnä hankalaksi jarrupaineensäätimen kiinnitys (se joko lähtee irti suhteellisen helposti, useimmiten ei). Monet korjaamot kieltäytyivät suoraan työstä kun viime keväänä kyselin... Onneksi löytyi kuitenkin yksi paja missä oli ammattitaitoa. Olen vaihtanut myös etutukivarren puslat mutta silti jossain on vielä oltava väljää, sillä auto on aivan kamala, suorastaan vaarallinen ajettava tuulisella säällä. Varmaan raidetangon sisäpäästä sitä väljää löytyy, kaikki muut osat kun on jo vaihdettu. Takapyörien laakerit on melko alimitoitettuja, jostakin -80 luvun puolivälin 2-golfeissa kun on samat. Onneksi ovat halpoja että ei haittaa vaikka silloin tällöin pitää vaihtaakin. Niiden kesto riippuu lähinnä asentajan taitavuudesta (ei saa laittaa liian kireälle).
Jarrulevyjä on tietääkseni kahta kokoa näissä normaalimalleissa, isompaa ja pienempää. Pienempien kanssa saa oikeasti käyttää voimaa polkimen käyttämiseen.
Sähköongelmia ei tietääkseni ole juuri muita kuin katkaisijoiden (ajovalo, vilkku, lämmittimen säätimet) kanssa.
Lukothan on aina silloin tällöin jäässä mutta muutoin ihan hyvä talviauto. Lämpöä piisaa kabiinissa kuin Ruotsalaisissa ikään ja ajovalot ovat suhteellisen tehokkaat, ainakin jos vetää polttimoille releiden kautta uudet johdot. Normaalisti jännite kulkee lampuille aina valokatkaisijan kautta, jolloin tulee jännitehäviöitä.
Tavaratilaa on varsin ruhtinaallisesti.
Ruostettakin tosiaan voi löytyä, mutta nämäkin ovat yksilöasioita. Kaikissa on kuitenkin etulokasuojien alla mittavat määrät moskaa ellei niitä ole koskaan avattu ja puhdistettu. Siellä on hyvä ruosteen muhia.
Jos hyvän yksilön löytää, niin hintaansa nähden varmasti hyvä käyttöpeli. Varaosia löytyy lähes joka putkasta eikä hintakaan usein mikään mahdoton ole.
Voi kauhia, ompa pieneen autoon mahtunut paljon vikoja!
Jos ois Viatti tai ranskis, niin uskoisin, mutta volkkari?
En epäile kertomaasi, mutta ihmetyttää!
Onko nuinkin uusia autoja vielä "puolikaasarilla", siis 1-pisteruiskulla?
Joo, ei ollut tarkoitus mitenkään trollata, vaan huomauttaa että autot ovat yksilöitä. Vaikka tuo omani on varsinainen riesa ollutkin, ei se kuitenkaan ole onnistunut karkoittamaan merkin parista. Sen verran "käytetyn auton vikoja" kun nuo on, eri asia olisi varmaankin jos puhuisin uudenkarheasta autosta. Jokatapauksessa seuraavakin tulee luultavasti olemaan VW tai ainakin konserniauto.
Kyllähän nuo VW:t oli moottoreidensa osalta hiukan "konservatiivisia" vielä 90-luvun puolessa välissä. Tuo 1.8 yksipisteruuttahan on konstruktiona luultavasti jo 80-luvun puoleleta.
Kyllä olisi hihat palanut, jos noin paljon olisi vikoja. Mulla ei ole ollut missään noin paljoa ongelmaa. Ei edes Fiatissa tai Fordissa!