Passatin hälytinhäikkä - apua?

6 kommenttia

2002 mallin Passatissani (ajettu 100tkm) oireilee hälytysjärjestelmä kiusallisesti siten, että se kytkeytyy villkkumaan ja tööttäämään ½ minuutiksi satunnaisesti ajastimen kytkiessä virran blokki ja sisätilalämmittimeen. Ongelmassa ei tunnu olevan mitään säännönmukaisuutta. Joskus se tapahtuu, vaikka kytken lämmittimet päälle suoraan pistokkeesta heti ajosta tultua. Olen myös testannut erilaisia vaihtoehtoja päällä/pois ajatuksella, mutta en ole havainnut mitään logiikkaa häiriön ilmaantumiselle. Ehkä koneen jäähtyminen tuo häiriön helpommin esiin. Onko tietoa, miten häiriön saisi poistettua vai onko helpointa kytkeä koko hälytysjärjestelmä pois toiminnasta?

  
  • Sisätilantutka ottaa häiriötä sisätilanlämmittimen aiheuttamista ilmavirtauksista. Asialle ei voi muuta kuin kytkeä jommankumman pois toiminnasta. Tarkistin asian oman -03 Passattini kohdalta viime talvena.

      
  • eipä siinä mitään mulla on corsassa sama ongelma rupee välillä huutaan hälyt aamulla kun lämppäri hurahtaa käymään! oon pitänykkin hälyt sen takia pois päältä se on ehkä helpoin tapa ja halvin..!

      
  • Yleensä tuon liiketunnistimen saa kytkettyä pois päältä! :sunglasses:

      
  • Kalliimpi, mutta huomattavasti mukavampi tapa on hankkia webasto :sunglasses:

    Webasto käyttää auton omia puhaltimia sisätilojen lämmittämiseen ja niiden siirtämä ilmamassa ei saa sisätilatutkaa reagoimaan. Tätä on tullut itse testattua useammassa Volkkarissa jossa on ollut tehdasasenteinen häly.

      
  • Kiitokset kaikille vastauksista "mysteerin" ratkaisemiseksi!

      
  • Lainaus:
    07.11.2006 klo 09:08 mla kirjoitti
    Kalliimpi, mutta huomattavasti mukavampi tapa on hankkia webasto :sunglasses:

    Webasto käyttää auton omia puhaltimia sisätilojen lämmittämiseen ja niiden siirtämä ilmamassa ei saa sisätilatutkaa reagoimaan. Tätä on tullut itse testattua useammassa Volkkarissa jossa on ollut tehdasasenteinen häly.


    Yritykseni pakettiautossa on (tehtaan tai maahantuojan asentama) Webasto, joka pomminvarmasti saa pakkasilla hälytyksen aikaan sen jälkeen, kun puhallin lähtee pyörimään (jäähdytysnesteen lämpötila +20C), ellei ole muistanut auton kauko-ohjaimesta kytkeä sisätilatutkaa pois päältä.

    Näissä Volkkareissa lienee (oletettavasti) tehdasasenteisen polttoainelämmittimen yhteydessä automaattinen sisätilantutkan poiskytkentä. Tuskin tuo tutka muuten erottaisi, mikä nuo lämpimät ilmavirtaukset ohjaamossa aiheuttaa.

    [Mace muokkasi tätä viestiä 30.11.2006 klo 00:54]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit