2001 Mazda 626

14 kommenttia

Hei,

Auton ostoa kun tässä harkitsen, niin yhtenä vaihtoehtona ilmaantui eteeni vuosimallin 2001 Mazda 626 (sedan mallia ja exclusive varustelu). Autolla on ajettu 170tkm. Niin ja 1.8 litrainen moottori.

Kannattaisiko panostaa sitten kuitenkin enemmän ja ostaa suoraan Mazda6?

Tästäkin autosta ottaisin kiitollisena vastaan niin hyviä kuin huonojakin puolia. Mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota koeajolla?

Kiitoksia etukäteen :wink:


[Kumitarzan muokkasi tätä viestiä 03.12.2006 klo 17:09]
  
  • Sinuna sijoittaisin mazda kuutoseen ihan jo jälleenmyyntiarvon takia. Maine 6- ja 626-mallin on ilmiselvä, käyttötestit osoittavat mazda kuutosen olevan aika varma nakki. Itselläni on vuoden -95 626 malli ja henkilökohtaisesti pidän sitä paremman näköisenä kuin 97-> mallia. Kuutosmalli sitten onkin jo ulkonäöltäänkin aika upea ja jos rahkeita riittää, niin ilman muuta osta se. Kannattaa muuten ruostevaurioiden varalta olla tarkkana sitä kuutosta katsellessa ja ruostesuojaus on kaiken a ja o. Netistä löytyy hyvin tietoa keskustelupalstoilta ja esim. mazdago.net antaa hyviä vinkkejä.

      
  • Ostitpa kumman hyvänsä, rahoille saat varmaan kunnon vastineen. 626 on autona uskomattoman kestävä, ruostesuojaus on kuitenkin tehtävä!

    Kuutonen on taas erimaata ajettavuuden ja mukavuuden suhteen. Eli 626 malli ei aivan kärjessä ajettavuuden osalta ole. Mutta kuutoseen on myös hyvä tehdä toimenpiteitä ruostetta vastaan.

    Mielenkiintoista nähdä mitä Mazda tuo markkinoille kun kuutosen uusinta on edessä. Kuutosesta ei muuta pahaa sanottavaa kuin himpun korkea melu kilpailijoihin verrattuna.

      
  • Juu kyllä nyt on aikalailla tehty vakaa päätös, että Mazda6 on seuraava auto. Olen myös lukenut tuosta ruostesuojauksen puutteesta. Minkähän hintainen prosessi on ruostesuojata auto? Jos on jo hieman pintaruostetta, että se tarvitsisi hioa jne?

      
  • Onko muuten pahaa sanottavaa Mazda automaattivaihteista? Yksi tuollainen 2.0 automaatti sedan olisi houkuttelevan hintainen, eikä ajettukkaan kuin 80tkm :smile: Vai pitäisikö tyytyä käsin hämmennettävään...

      
  • Titääkö joku kuka Mazdan automaatin tekee? Jotenkin olisis kutina että valmistavat uudempiin malleihin itse.

    Jos ruostesuojaat, kannattaisi puskaradion kautta selvitellä mahdollisimman hyvä ja tunnollinen suojauksen tekijä. Huolimattomasta työstä voi olla enempi haittaa kuin hyötyä.

      
  • Ruostesuojaukseen menee noin 500,-. Tuo kannattaa uhrata. Jos pintaruosteita jo on, niin kunnon suojaaja tekee pohjatyöt hyvin ts. hioo pois ja laittaa alle esim. noveroxin tapaista ruosteen syöjää.

    Mazda6 on varmasti yksi vähävikaisimmista malleista markkinoilla. Esim. 100tkm Autobild-testi meni ongelmitta, kun muutamat saksalaiset meni lavetilla tuolla matkalla moneen otteeseen. Hyvä peli. Automaatit kestää kaiketi yhtä hyvin kuin manuaalit, kunhan vaan muistaa vaihdattaa öljyt huolto-ohjelman mukaisesti.

      
  • luultavasti erinomainen peli, varsinkin mitä tulee vikoihin ja murheisiin. olen kuullut pelkkää hyvää.
    Automaatista en tiedä mutta tuskin se on sen alttiimpi vioille kun muittenkaan vehkeitten automaatit.

    ps. mazdahan on jopa saksassa hyvin arvostettu japanilaiseksi merkiksi, ja vie mennen tullen kaikki laatuvertailut (vaikken itse niistä hirveästi perusta..)

      
  • Mulla -02,1.8 basic aj. 110t.Itse ajanu 40t/2v. Peräkontin pumput takuuseen.Auto oli ekat 3v Helsinki-Lahti seudulla. :open_mouth: ...Ei ruostetta.
    Salamakin iski siihen, hajos keskuslukitus ja hälyt.Korjattu.Nyt tällin jälkeen ajanu 6t, ei mitään vikaa!!!Luotan kuin vuoreen.

      
  • matukan automaatteja on käsittääkseni käytetty jo 90-luvun alkupuolella jenkkivoorttissa, kai se jotain kertoo... 929:n takavetolaatikko tais olla kyseessä.

      
  • Katselin itsekkin vastaavaa syksyllä, tosin 90-luvun lopun mallia, mutta vain kaksi kiinnostavaa oli tyrkyllä, toisessa reistaili ABS ja toisessa käynnistyksen esto, niimpä hätäpäissäni ostin toisen merkkisen. :innocent:
    Teki tosiaan mieli Masaa ja olisin ostanut jos olisi sopiva löytynyt! :sunglasses:
    Tosin "sijaisautokin" on pelittänyt hyvin tähän asti! :smile:
    On tuo auton osto minulla niin "pitkäjännitteistä" touhua, jos ei tunnissa löydy niin luovutan! :sunglasses:

      
  • Ja jos kuutosen ostat niin katso ettei se ole diesel.
    Siinä on ollut paljon pieniä vikoja kautta linjan.

      
  • Ja kuutosen ostajan kannattaa myös hankkia vaikka rautakaupasta kuulosuojaimet, niin ei se rengasmelu niin haittaa.

      
  • Lainaus:
    28.12.2006 klo 18:02 MikaSalo kirjoitti
    Ja kuutosen ostajan kannattaa myös hankkia vaikka rautakaupasta kuulosuojaimet, niin ei se rengasmelu niin haittaa.



    sä voisit mennä vaikka ostaa aseen ja ampua ittes, tai sit voisit pitää noin naurettavat mielipiteet ihan omana tietonas :grin: :grin:

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Jos olet vailla edullista ja varmaa käyttöautoa, niin 626 on hyvä valinta. Mutta jälleenmyyntiarvo ei niin vahalla korimallilla ole kovinkaan hyvä. Itse ostaisin Mazda6:sen

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit