Autoliikkeen rahoitus

8 kommenttia

Paljonko sinun autorahoituksessasi on kulu/kk? En siis tarkoita korkoprosenttia vaan ns. toimitusmaksua. Mulle täräytettiin 13eur/kk ja myyjä "unohti" mainita tästä. 5 vuoden rahotuksessa
tulee jo pelkästään kulua vajaa 800 juroo. Oiskohan kannattanut lukea sopimus tarkemmin.

  
  • Ehkä olisi kannattanut lukea :smile: Kyllähän noissa kaikella tavalla koitetaan kusettaa kaduntallaajaa.

    Itseäni kiinnostaisi mikä luoton myöntäjä olisi edullisin vaihtoehto: Ge Money, Sammon kohtuullisen koron käyttölaina jne. Pitäisi kohta hankkia noin 10k € muutaman vuoden laina-ajalla. Onko tietoa, pitääkö olla vakituinen työsoppari ennenkuin lainaa saa?

      
  • Autoliikkeen rahoitus on ainakin kätevä. Se on usein myöskin edullista silloin kun otat vakuutukset samaan pakettiin. Autoliikkeissä on joskus ostotilanteessa huikeita rahoitustarjouksia.

    Useimmiten kuitenkin pankkilaina on lopulta edullisin. Varsinkin jos pankkiasiasi ovat kunnossa.

    Edullisen lainan saaminen ilman vakituista työsuhdetta vaatiikin sitten kiertelyä, tinkaamista ja puhujan lahjoja.

    Vertailu kannattaa aina.

      
  • Tuo lainan saaminen autoliikkeestä riippuu aikas paljon suhteista sinne. Ite on tullut ostettua 3-uutta autoa samalla aikaa kun opiskelen, tuttu myyjä on kuitenkin avuliaasti hakemukseen merkannut aina vanhan ammattini vaikka tietää varsin hyvin opiskelustani.

    No sitten varsinaiseen aiheeseen, ylimääräisiä kuluja näyttäisi tulevan 6e/kk, 3vuotinen soppari tekee siis 216eskoa. En pidä tuota kovin pahana kun korko on "vaan" 3,9%.

      
  • Paras korkotarjous autoliikkeestä on ollut 0% mutta odottelen vielä parempaa! :smile:
    Siihen asti ostelen käteisellä! :sunglasses:

      
  • Aina kannattaa lukea myös se pienellä painettu. Oma moka se on, jos vasta sopimuksen allekirjoituksen jälkeen tutustuu tarkemmin ehtoihin.
    Olen aina ihmetellyt, missä on se pankki, josta saa halvempaa rahaa auton ostoon kuin rahoitusyhtiöiltä. Olen sitä yrittänyt jopa etsiskellä, mutta en ole löytänyt.
    Tällä hetkellä minulla GE-moneyn autorahoitus on asuntolainaa halvempi. Asuntolainani korko on noussut 1,3% 13kk aikana...
    GE-moneyn autorahoitus 3,9%, ei mutään muita kuluja, todellinen vuosikorko 3,9%.
    Oma pankki, missä luulen olevani hyvä asiakas, tarjoaa lainaa n. 6,5% korolla, eli 2,6% GE-moneytä kalliimmalla.

    On se maailma vaan ihmeellinen paikka, autoon saa lainaa pienemmällä korolla kuin asuntoon...

      
  • Osuuspankilla on 1€/kk ns. käsittely kuluja.

      
  • Kaikissa lainasopimuksissa pitää lain mukaan olla mainittuna todellinen vuosikorko. Yleensä se löytyy, jos ei muuten niin jollain pikkupräntillä painettuna. Se sisältää myös nuo kuluerät. Ainoastaan todellisia vuosikorkoja kannattaa vertailla.

      
  • Nordea Privaatilla saat uuden auton käyttöösi 2-4 vuodeksi sovitulla kuukausivuokralla.
    Voit vapaasti valita auton merkin, mallin ja autoliikkeen.
    Auto toimii vakuutena.
    Hyvin pidetystä autosta mahdollisuus saada vuokranpalautusta.


      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit