Mikä auto ahtaaseen autotalliin (2m) kun vetomassaa olisi hyvä olla yli 1500kg?

4 kommenttia

Tervehdys arvon parviäly!

Minulla on ongelma- taloyhtiön autotallin oviaukko on ahdas, noin 2metriä leveä ja museoviraston suojelema. Sitä ei siis saa leventää. Itse tallissa on enemmän tilaa. Sisään pitäisi saada ujutettua auto, joka mieluusti mahdollisimman paljon alle kaksi metriä leveä. Autojen mitat esitetään usein kahdessa formaatissa, ilman peilejä ja peilien kanssa. Minulle tärkeää olisi saada tietää auton leveys kun peilit ovat "supussa".
Autolla pitäisi myös saada vetää kuormaa. Mahdollisimman paljon. Tällä hetkellä kohtalaisia vaihtoehtoja ovat olleet Mm. Skoda Yeti, kapeahko auto, jossa hyvin vetomassaa. Olisiko kenelläkään tietoa vetokykyisistä autosta joissa leveyttä tuon alle 180cm? Ainakin mahdollisimman kapea saisi biili olla, niin saisi sen talliin tuosta kadunvarresta.

Google on huono tässä, kaikki mitat aina tosiaan ilman peilejä, tai niiden kanssa...

Kiitos!

  
  • Jos peruutat sisään, osut karmien väliin, vaikka molemmin puolin olisi 5 cm rakoa. Peruutus peileillä ovelle saakka ja peilien kääntö kylkiin ja auto sisälle. Taitaisi silloin suurin osa autoista mahtua talliin.

      2
  • Museoviraston hyväksymä ratkaisu on Volvo 245 GLT tai Turbo Kartanoauto, joka mahtuu tuohon tilaan joystickeistä säädettävät moottoripeilit ulkonakin, joten peilien parkkiasentoa ei edes tarvita. Poikkeuksellisen ison tallin vuoksi katospaikkani on vain 205 cm leveä, ja 740, 940, S70 ja Mercedes S203 C-sarjalainen ovat erittäin tarkasti pysäköitäviä kun peilien ulkopuolelle jää tilaa vain sentti tai pari.

    Yleispätevämpi ratkaisu on yllä kerrottu talliin peruuttaminen ja oven kohdalla peilit kylkiä myöden.

      
  • @Lukija358631 kirjoitti:
    Tervehdys arvon parviäly!

    Minulla on ongelma- taloyhtiön autotallin oviaukko on ahdas, noin 2metriä leveä ja museoviraston suojelema. Sitä ei siis saa leventää. Itse tallissa on enemmän tilaa. Sisään pitäisi saada ujutettua auto, joka mieluusti mahdollisimman paljon alle kaksi metriä leveä. Autojen mitat esitetään usein kahdessa formaatissa, ilman peilejä ja peilien kanssa. Minulle tärkeää olisi saada tietää auton leveys kun peilit ovat "supussa".
    Autolla pitäisi myös saada vetää kuormaa. Mahdollisimman paljon. Tällä hetkellä kohtalaisia vaihtoehtoja ovat olleet Mm. Skoda Yeti, kapeahko auto, jossa hyvin vetomassaa. Olisiko kenelläkään tietoa vetokykyisistä autosta joissa leveyttä tuon alle 180cm? Ainakin mahdollisimman kapea saisi biili olla, niin saisi sen talliin tuosta kadunvarresta.

    Google on huono tässä, kaikki mitat aina tosiaan ilman peilejä, tai niiden kanssa...

    Kiitos!

    audi a3 quattro 2.0tdi. 1 785mm ja 1600kg.

      
  • @Lukija209751 kirjoitti:
    Jos peruutat sisään, osut karmien väliin, vaikka molemmin puolin olisi 5 cm rakoa. Peruutus peileillä ovelle saakka ja peilien kääntö kylkiin ja auto sisälle. Taitaisi silloin suurin osa autoista mahtua talliin.

    Jepulis! Tällä tavalla (sekä ihan etuperin ajamalla) on menty tämänhetkisellä Renault Scenicilläkin, jossa kyllä tilaa riittää sisällä, on tarpeeksi kapea auto, mutta vetokyvyssä uupuu. Kiitokset vinkeistä ja täsmällisistä ehdotuksista, tarkastan ne läpi!

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit