Bemari ei käynnisty pakkasella

66 kommenttia
2
  • Lainaus:
    12.11.2006 klo 19:08 Riccardo kirjoitti
    Kyllä tämä koko homma alkaa haiskahtamaan "provolta". Kysypä täältä jos ihan oikeasti on ongelmaa: http://www.btcf.fi/forum/
    Rekisteröityminen foorumille on ilmaista.


    En nyt tiedä onko tämä provo, mutta mikäli ongelma on todellinen, kuulostaa se kyllä erittäin uskomattomalta. Provolta vaikuttaa tosiaan tähänkin avaukseen tuotu vertaus japseista ja Bemarista, yleensä jos todellista apua haluaa, tuo on kaikkein varmin tapa olla sitä saamaatta, aikaan saa vaan kauhean kinastelun taas kerran, eikä tuo kyllä auta ongelman ratkaisussa yhtään!

    Jos vika on todellinen, ensimmäiseksi rekisteröityisin Riccardon suosittelemalle palstalle ja kysyisin sieltä ongelmaan ratkaisua. Itse olen palstaa seurannut monta vuotta ja erityisesti sitä, millaisia vikoja näissä on ollut. Tuollaisesta en ole koskaan kuullutkaan, eikä omissa kahdessa e46:ssa ole tuota ollut, päinvastoin lähtevät käyntiin jopa yli 35 asteen pakkasesta (kyllä, olen tyhmänä kokeillut, kun ei ole lohkolämmitintä). Se ei kuitenkaan tarkoita, ettei sinulla vikaa voisi olla. Yleisesti lisäksi nykyautot lähtevät kaikki hyvin käymään paljon -20 astetta kymemmästäkin, jos vikaa ei ole. Tuolta palstalta löytyy paljon asiantuntevaa apua, herää vain kysymys, tarvitaanko sitä?

    Jos ongelma on todellinen, ihmetyttää myös se, miksi olet ollut niin lepsu merkkihuoltoa kohtaan, ette vikaa ole korjattu kuudessa vuodessa? Vaikka Bemarin huolto ei maailman paras olekkaan, niin itsellä on aina kaikki viat korjattu hyvin nopeasti, vaikka joskus onkin asioista joutunut huomauttamaan. Jos vieläpä samaa vikaa korjataan moneen kertaan, pitäisi olla itsestään selvää, että auto saadaan kuntoon vaikka maahantuojan kustannuksella? Jos siinä todellakin on ongelmia mitä ei saada kuntoon, mikset ole kuluttajaviranomaisiin yhteydessä?

      
  • Tarkennus "JIMMYN" viestiin, Ricardo ei käyttänyt "riisikuppi" nimitystä, vaan minä. Ja pidän japseja edelleeen riisikuppeina, sen olen ajan saatossa itselleni sisäistänyt, eikä vuodet, kehitys tai mikään muukaan voi sitä muuttaa. Itä-autot ovat aina olleet minulle vastenmielisiä. Mutta tämä on vain minun vakaumukseni, jokainen ajaa sillä mihin on varaa eiköhän se ole totuus? Tämä on kyllä ohi aiheen, mutta mutta ajattelin oikaista "Jimmyn" viittauksen.

      
  • Kummaksun MMS:n kommenttia: "Itä-autot ovat aina olleet minulle vastenmielisiä." Eihän nyt puhuttu Volgan mutkan tuotteista?!

    Lada, Trabant, Wartburg ja Volga ovat itäautoja eli ex-sosialistimaiden tuotteita. Skodallakin on tuo maine yhä taakkana (vaikka autoja tehtiin ennen kommunismiakin). Japanilaiset autot puolestaan luetaan länsiautoihin. Onhan Japani ollut perinteisesti kapitalistinen markkinatalousmaa. Saksan maaperällä täysi länsimaisuus saavutettiin vasta vuonna 1990, eikä DDR:n perintö ole kokonaan kadonnut (näkyy aika nyky-saksalaisten laadussakin)!

    Saksassa on toki pitkät autoperinteet, mutta kyllä autoja tehtiin Japanissakin jo 1900-luvun alussa ja massa-autoiluhan on yhdysvaltalaisen Henry Fordin ansiota. Itäauto termin synty on muuten (hiukan kaukaa hakien) saksalaisen lehtimiehen Karl Marxin ansiota...

    [A Tapio muokkasi tätä viestiä 13.11.2006 klo 19:55]
      
  • Lainaus:
    13.11.2006 klo 19:24 MMS kirjoitti
    Tarkennus "JIMMYN" viestiin, Ricardo ei käyttänyt "riisikuppi" nimitystä, vaan minä. Ja pidän japseja edelleeen riisikuppeina, sen olen ajan saatossa itselleni sisäistänyt, eikä vuodet, kehitys tai mikään muukaan voi sitä muuttaa. Itä-autot ovat aina olleet minulle vastenmielisiä. Mutta tämä on vain minun vakaumukseni, jokainen ajaa sillä mihin on varaa eiköhän se ole totuus? Tämä on kyllä ohi aiheen, mutta mutta ajattelin oikaista "Jimmyn" viittauksen.


    Pahoittelen että osa "paasaamisestani" meni väärälle henkilölle.
    En vaan oikein ymmärrä miksi aina näin kova vääntö muutamien merkkien välillä. Juontaako juuret edelleen tuonne teini-corolla aikaan, vaan minne? Mielestäni kumpikin hyviä merkkejä, hyvine ja huonoine puolineen. Ei kait tämä(kään) liian vakava aihe...luulisin...
    Jos jostakin jotain negatiivista sanoo ei se merkitse välttämättä kunnon "hyökkäystä" koko joukkoa vastaan. Kuten sanoin kummassakin omat puolensa.

      
  • Moni ei taida tietää,että esim.uusi avensis tehdään euroopassa eikä Japanissa,että tuon riisikuppi sanonnan voi jo unohtaa!

      
  • Sen verran"A.Tapiolle" että perustan mielipiteeni Venäjän ja Japanin rajoille. Eli Venäjä ja Japani ovat tietääkseni läheisiä rajanaapureita. Joten itä-auto vertaukseni perustuu lähinnä siihen. (Kurilien saaret esim). Alkuperäiseen aiheeseen sen verran, että ongelman ratkaisuun viesti oli "vaihto japsiin" kyllä maailmassa on muitakin valmistusmaita kuin Japani. Eli jonkinlainen "provo" mielestäni oli taka-ajatuksena. Itselläni auton hankintaan vaikutti pää-asiassa vain mielikuvat ja status, sen voin myöntää. Raha ei ollut määräävä tekijä.

      
  • [ Alkuperäiseen aiheeseen sen verran, että ongelman ratkaisuun viesti oli "vaihto japsiin" kyllä maailmassa on muitakin valmistusmaita kuin Japani. Eli jonkinlainen "provo" mielestäni oli taka-ajatuksena. Itselläni auton hankintaan vaikutti pää-asiassa vain mielikuvat ja status, sen voin myöntää. Raha ei ollut määräävä tekijä.



    Niin, kait sitä voi haluta japsiin vaihtaa kun siitä on hänellä vuosien aikana kertynyt hyviä kokemuksia. Jos useampi sellainen on ollut ja kokemukset positiivisia niin tuntuuhan se nyt järkevältä vaihtoehdolta. On melkoisen hienohelmaista porukkaa kun pitää sanaan tai pariin tarttua. Ja sanotaan nyt tähän vielä ettei vaan taas mene herne niin syvälle nokkaan, että eihän hän sanonut ettei joskus toista BMW:tä laittaisi.
      
  • Kyllä se auton korjaaminen nykyisten testerien aikakautena tuppaa haku ammunnaksi mennä. Vika voi olla vaikka kuinka ihme paikassa.

    Tässä muuta vuosi sitten omaa Opelia korjattiin 1,5 viikkoa eli 60tuntia, kun ei suostunut käymään kuin 5min kerrallaan. Auto oli testerissä ja sen tuloksena autoon vaihdettiin sytytysyksikkö, virranjakaja,tulpat, tulpanpiuhat ja säädeltiin niin #&%£$!* ja vaikka mitä. Sitten auton piti olla kunnossa, kävin hakemassa sen 1800e laskun kera. Pääsin paikallisen(JKL) opel liikkeen portille ja taas samavika!

    Siinä sitten epätoivon ja vitutuksen partalla löin bensan suodattimen rikkii. Auto työnnettin takaisin pajaan ja ekana uusi bensan suodatin paikalleen ja avot ihme oli tapahtunut, auto toimi kun sitä kokeiltiin.

    Eli mitä tästä opimme, työntäkää ne testerinne jorpakkoon ja ottakaa vanha kunnon maalaisjärki käyttöön, siihen ei tarvita edes näitä foorumeja.

    ps. arvatkaa maksoinko sitä 1800 laskua.


      
  • kuulostaa aika vieraalta. itse olin positiivisesti yllättynyt kun 99vm 320d (diesel!) hörähti käyntiin kerrasta kun pakkasta oli melkein -30 astetta, vaikka luulin että polttoainekaan ei enää juokse. tekniikka on tosin aika erilaista kuin bensamallissa. mutta koska bmw tekee myös talvitestejä pohjoisessa uskoisin että ongelmana on nyt vain merkkihuollon osaamattomuus hoitaa ongelmaasi. bemarin isoin ongelma suomessa taitaa olla täysin kädetön/osaamaton huolto-organisaatio joka ei tunne autoja tarpeeksi hyvin. e46 malli on jo täynnä elektroniikkaa ja jos siellä on jotain vikaa niin ei ole ihme ettei pakkasella homma toimi. Hankalinta on vielä tehdä diagnoosi satunnaisesta viasta joka ei koskaan esiinny korjaamon pihassa tai lämpimässä hallissa..

    jos et saa ongelmaasi ratkaistua niin lähetä kirje sekä bmw suomelle että myös suoraan saksaan bmw:lle. jälkimmäinen ainakin kuulemma vastaa saksalaisen jämptisti kirjelmiin. oletko näyttänyt autoa eri korjaamolla?? pyydä vaikka omasta korjaamostasi huoltoraportti autoon tehdyistä tarkastuksista/toimenpiteistä vian selvitykseen liittyen josta käy myös ilmi että ongelma on ilmennyt jo auton takuuaikana eikä sitä ole koskaan saatu kuntoon.

      
  • ONNIVOITTO:

    Omien testien teko on tietty -20 C aika hankalaa, mutta itse aloittaisin näistä:

    1. Tuleeko kipinää?
    2. Tuleeko bensaa?
    3. Saako ilmaa?


    Näitä se Otto-moottori kaipaa, jotta sytytys tapahtuu. Ja sitten vielä pitää kipinän iskeä oikeaan aikaan.


    -jos lämmität auton sisälämppärillä imusarjaa; lähteekö käyntiin?
    -lähteekö aina hinaamalla käyntiin?
    - voisiko bensan seassa olla vetta; tyhjennä tankki...
    - onko bensansuodatin uusittu VARMASTI?
    - pyörittääkö se akku ihan normaalisti kovassa pakkasessakin?

    Villinä veikkauksenani on vika anturissa, joka määrittelee osaltaan koska kipinä pitää pytyssä iskeä. Eli se piuha, joka tunnistaa vauhtipyörältä kampiakselin asennon. Onkohan bemarissa sitä edes?

    Minulla oli takavuosina tämä anturi viallinen ja auto sammui ilman ennakkovaroituksia jopa moottortitielle ja sitten saattoi toimia 2 vikkoa moitteetta.

    JA sitten huumoria; älä vaihda hyvää autoa - muuta Esposeen! Täällä kaikki bemarit käy ja kukkuu talvellakin....

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Viime aikoina on tullut asiallisia kommentteja,eikä "jos ongelma on todellinen", se on varmasti todellinen.Kerrankin kiihtyneenä vaadin huollossa tehtaan osoitetta,jotta valitan sinne,mutta vakuutettiin kovasti että kyllä vika korjataan täällä.Kyllä itsekin epäilen huollon asiantuntemusta;testarit näyttää että lataus ja akku on kunnossa,"kyllä se pitäisi toimia."Mitä tekee kova pakkanen???Ei pyöritä yhtään-naks-naks.Kaapelit esiin;toisesta autosta virtaa lisää-naks-naks,ei mitään muutosta Viime talvena ko tilanteessa soitin huoltoasemalle,tuotiin lisävirtalaite,ei muutosta-laitettiin se lisäksi ja vedettii ,lähti käymään.Sanoivat akun olleen oikosulussa,laitettiin taas uusi akku ja loppu talvi meni hyvin. Tänä talvena lähti käyntiin kaapeleilla.Autolla ajettu 138.000 km,6 v.ikää.On aika vaihtaa,ja jättää ongelma seuraavalle. Nyt minulla on erään toisen merkin uuden auton tarjous pöydällä.Vaikka nykyinen saataisiinkin kuntoon, on minulla mennyt siihen luotto, onko uusi sitten parempi,kukapa sen tietää. Bemari on ollut muuten ihan mieleinen auto, sen vuoksi tätä ongelmaa on sietänytkin näin pitkään.

      
  • Oletko mitannut akun jännitettä pakkasella?? Tai mitannut sulakerasian kautta virrankulutusta kun auto on sammuksissa? Vai lähteekö auto sitten lopulta kun sää on vain lämmennyt vaikka sitä ei lataisikaan??

    Vaihtaisin kyllä jo korjaamoa..

      
  • Jos nykäsemällä lähtee niin viittaan edelliseen kommenttiini, siis virtakatkos jossain kylmänä, nykäsemällä saa virtaa laturilta! :sunglasses:
    Tappelin samanlaisen ongelman kanssa aikani, sii vaimon "eibemun"! :innocent:

      
  • "Bemari ei käynnisty pakkasella" - No ei tietenkään, eihän se muuten olisikaan BMW! :grin:

      
  • Joo eli ite en aja bemarilla enkä edes pidä sen ajamisesta ja olen kyllä ajanut bemarilla työpaikallani lähes kaiukilla on bemartit ja on tullu tyypättyä työpäivien aikan (Työ aikanani ajan noin 300km autolla joka päivä) on 530d sun muita KAIKILLA järkevillä herkuilla eli halvin bemu taitaa maksaa 80 000€ enkä pidä niitä nyt niin erikoisina mutta jos joku tykkää ni ok ite ajan FORDILLA enkä kaipaa yhdenkään bemari pojan kommenttia kuinka huono fordi on ihan sama mulla toiminu ja se on pää asia mutta sitä mietin vain että tarvitaanko 3 sivua juttuja että saadaan jonkun ratkaisuehdoitus alkuperäiseen viestiin????
    by the way onko hajuu saako muihin kuin foordeihin lämmitettävän tuulilasin??? jos kakkos auto olis joku muu ku foordi ni se ominaisuus ainaki tarvisi olla on mainio talvella ku muinaki aikoina!!!

      
  • No ni nyt MUN "turha" viesti aloitti 4:nnen sivun

      
  • Azis:
    Ainakin joissakin Toyota Carinan malleissa on lämmitettävä tuulilasi.

      
  • Lainaus:
    06.12.2006 klo 15:58 A Tapio kirjoitti
    Ainakin joissakin Toyota Carinan malleissa on lämmitettävä tuulilasi.


    Joissakin Toyotan malleissa on lämmitettävä tuulilasin alareuna sulattamassa jäätyneitä sulkia, mutta Fordin tyyliin kokonaan sähköllä lämpenevää tuulilasia niissä ei ole.

      
  • Vaimon Voortissa tuulilasin lisäksi lämmittää myös pissapojan suuttimet ja peilit, tosin peilit vain jos takalasilämppäri on myös päällä! :sunglasses:

      
  • Teeppäs nyt niin että ellet ole jo tarkastanut, katso maadoitus moottorilta runkoon. On ollut vikaa niissä. Puhdista ja uusi vaikka koko maadoitusjohto.8mm kiinni rungossa muistaakseni.

      
  • kyllä näillä japsimerkkejä haukkuvilla papoilla on vaan ongelmia oman egonsa kanssa kun huomaillaan että omat kuningas bemarit ja mersut hajoilee käsiin ja tonnikaupalla halvemmilla vastaavilla japsimerkeillä autoilevat ajelevat tyytyväisinä :sunglasses:
    Ja toi koko riisikuppi-käsite on voitu unohtaa jo vuosia sitte, katsokaa vain esim. uusia/uudehkoja isoja mazdoja, mitsuja, hondia, toyotoja, subaruja jne... laatua ja kokoa huokuu....ei häpeä kyllä yhtään noille tavallisille saksalaisille! makuasiat on tietty asia erikseen...
    jos yleistetään ja kärjistetään niin kyllä ne vaan on ne japsit jotka on niitä kestäviä ja idioottivarmoja; valtaosa ihmisistä on tätä mieltä ja noin suuri ihmisjoukko ei voi olla väärässä!

      
  • Alkuperäisessä kysymyksessä tiedustelin, onko muilla ollut ongelmia tämänmallisen Bemarin käyntiinlähdössä pakkasella.Vaikuttaa siltä, että ongelma ei ole yleinen, joten minulle on vaan sitten sattunut se "maanantaikappale ". Olisi varmaan pitänyt olla jämäkämpi huollossa ja vaatia lisää tutkimuksia.Senkin olisin vielä hyväksynyt jos auto olisi lähtenyt käyntiin apuvirralla, mutta siitä ei siinä tilanteessa ollut yhtään apua. Kyllähän tässä tapauksessa on autossa ollut selvä vika-onko se ollut jo tekovaiheessa?Kovalla pakkasella tulee katkos jonnekin, silloin ei lisävirrstakaan ole apua? Harmi vaan ,kun petyin niin suuresti tähän merkkiin,jota olen aina arvostanut. Nyt en ole voinut sitä kehua kenellekään, kovasti moitin,kun puhelimessa tehtiin auton tyytyväisyyskyselyä. Alkuperäisessä kysymyksessäni vertasin japseihin, siitä syystä kun minulla ei ollut kokemusta muista merkeistä. Nyt minulla on tilauksesa Avensis, jonka saan maaliskuussa. Saa nähdä miten se toimii?. Asiasta toiseen: tuli mieleen 60-luvun vaihde,silloin alle 20-ikäisenä ostin "pikku-Mossen" .Jossain vaiheessa aloimme sitä virittämään-purimme moottorin, laitoimme uusia osia,muistelen että "seetirenkaiden "vaihto oli vaikeaa(oliko se nimi noin),en muista. Saimme sitten "auton" kasattua ja lähdimme tansseihin, mutta se ei ottanut paljon kierroksia, eikä kulkenutkaan kuin jotain 6-7 kymppiä, jonkun matkaa ajettua moottori teki tenän.Tulikohan siitä liian "tiivis",muistaakseni siihen emme sen jälkeen enää kajonneet. Mieleeni jäi, että siinä oli erittäin hyvät valot. -HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE KESKUSTELUUN OSALLISTUNEILLE!

      
  • Onnea vaan uudelle Avelle, muistan kanssa 60-luvun Mosset, jotka olivat kansanautoja silloin. Ajelin itse myös jonkinaikaa 407-mossella.
    Tuli todella opittua ajamisen alkeet kunnolla. Sitten pikkuhiljaa Lada valtasi tuulipukukansan suosion. Nyt on vuorossa Tojo, ehkä tulevaisuudessa lyödään rumpua jonkin kiinalaismerkin puolesta. Näin se vaan menee meillä Suomessa.

      
  • Terve!
    Ketjun aloittajaa lohduttaisin sen verran että ainoa hyytynyt bemu ei ole kyseessä.
    Olisikohan ollut kolme vuotta sitten vuodenvaihde kun olin eteläsuomessa asuvan ystäväni kanssa pohjoisessa matkaamassa hänen uutena ostamallaan silloin n.6000km ajetulla 523i:llä kun sitten illalla pakkanen alkoi kiristyä. Aamulla oli tarkoitus lähteä käymään vielä norjan puolelle mutta pakkasmittarin lukema -32 oli liikaa bemulle. Ensimmäisen kerran virta-avainta käännettäessä merkkivalot vain vilahtivat, sen jälkeen ei enää mitään. Yritettiin kaapeleilla, hinaamalla, lämmittää ym. Lopulta auto palasi etelään trailerilla ja miehet lentäen. Auto palasi merkkiliikkeeseen ja jäi sinne edelleen myytäväksi heti korjauksen jälkeen(auto vaihtui vanhempaan). Sähkövika oli sitten lopullinen diagnoosi vialle.(kylmäjuotoksia ohjainlaitteessa). Samankaltaisia vikoja on kuulemma havaittu vain muutamissa yksilöissä 2000-luvun aikana, sillä vika ilmenee vain huomattavan kylmissä olosuhteissa.

      
  • Hei! Merkkiliike voi korjaamona yllättää negatiivisesti. Tutun BMW 320D vm -04 rupesi käynnistymään vasta kymmenennellä startilla ilmojen viilennettyä. Merkkiliike sai 3. yrittämällä kuntoon! Vika oli sinänsä varsin tavanomainen polttoainepumpun tai sen releen vioittuminen. Huotomiehet korjailivat sieltä täältä (vaihdettiin mm. yksi kallis ruiskusuutin) kun ei vikaa näkynyt testerissä. Sama "nyrkkipaja" oli aivan hakusessa myös Webasto-ongelmien kanssa.
    Mitä tästä voisi päätellä? Korjaamoiden ammattitaito ei ole riittävä tai nykyautot on liian hankalia korjattavia!

      
  • Totuushan on - jos joku väittää, että on olemassa automerkki, jonka edustaja ei ole ikinä jättänyt tielle/pihaan, valehtelee. Oma bimmer on aina hörähtänyt käyntiin myös yli 20 asteen pakkasissakin ilman lämmitystä. Autoasiat on maku- ja tunneasioita, joten niistä lienee turha syvällisemmin kiistellä. Sen verran on kuitenkin kommentoitava, että tänään viimeksi kävin Nissan liikkeessä ja totesin, että ne ei ole mua varten... :wink:

      
  • Olisi kiva kuulla, mitä Bemarille kuuluu nyt kun ollut taas pakkasia.

      
  • Ainakin E46:n lähti viikonloppuaamuina ihan kivasti käyntiin, ilman mitään lohkoja tai webastoja.

      
  • Rattimies kyseli mitä kuuluu Bemarille nyt kun on pakkasia? Bemarilla menee hyvin lämpimässä tallissa.Ajelemme sillä päivittäiset pitemmät reissut, mutta ulos en ole sitä yöksi tohtinut jättää,en edes kokeeksi - on niin luotto mennyt. Muutama päivä sitten vaimo ajeli sillä n.70 km lenkin, menomatka oli ok, mutta tullessa oli sammunut jokaisessa liikennevalossa ja aina kun oli nostanut jalan kaasulta oli sammunut. Kävin sitä testaamassa,ja niinhän se aluksi tekikin, mutta jonkin ajan kuluttua tyhjänkäyntikierrokset alkoivat pysyä normaalina, eikä sitten sammunut. Tämä sama vaiva oli uutenakin aina joskus. En uskalla lähteä tällä autolla pitempään reissuun, jossa auto joutuisi olemaaan ulkona, nythän on pakkasta ollut pitempään 20-28 asteen vaiheilla. Liikun päivittäin vanhalla japsilla, joka on ulkona ja aina lähtee käyntiin. Odottelen uutta autoa, joka on luvattu maaliskuussa. Kokeilen nyt toista merkkiä- sittenpä näkee - palaanko tähän nykyiseen merkkiin- vai laitanko viimeinkin Mersun, josta olen haaveillut kymmeniä vuosia. Kuulostaa kyllä ,että ongelmia on nykyään jokaisessa merkissä, eikä vähiten Mersuissa, ainakaan mitä olen omistajilta kuullut, mm kaksi tuttua on jäänyt tien päälle kotimatkalla,kun oli saanut auton huollosta, voi,voi näitä nykyajan autoja, toista oli ennen. Tarkoitan luotettavuutta.

      
  • Mulla on aina ollut automerkkejä, jotka ovat asiantuntijoiden piirissä tunnettuja epäluotettavuudestaan, kuten Citroen, Fita ja Renault, enkä ole kertaakaan niillä jäänyt tielle. Olisiko vain huonoa tuuria. Päivittäistä autonkäyttöä on takana 30 vuotta. Volvo on ainoa tiettejättänyt merkki toistaiseksi, se sitten useamman kerran. Minu onkin tavallisesti vaikea ottaa osaa asiantuntjoiden keskuteluun. Nyt on alla Mersu, jonka valitsin koska korjaamolla eivät sitä suositelleet. Suosittelivat Volvoa ja omat kokemukseni huomioiden tein tällaisen johtopäätöksen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit