vanhempi subaru?

12 kommenttia

kellään tarkempia kokemuksia vähän vanhemmista subaruista, erityisesti legacy farkusta? olen itselle katsellut nelivetoista ja isompikoneista joka voisi olla hauska hupi/kakkosauto.

kovasti porukan tuntuu jakavan ainakin tuo boxerikone, puolesta ja vastaan. neliveto on ainakin maailman kuulu, ja olen kuullut sitä jopa parhaaksi kutsutun.
onhan tuo melko harvinainen merkki täällä ''automerkki-turmeltuneessa'' suomessa kun ollaan, mutta jos jollain olisi vaikka ollut joskus?

  
  • Lainaus:
    23.12.2006 klo 10:58 petos kirjoitti
    kellään tarkempia kokemuksia vähän vanhemmista subaruista, erityisesti legacy farkusta? olen itselle katsellut nelivetoista ja isompikoneista joka voisi olla hauska hupi/kakkosauto.


    Kyselepä tuolta, varmasti jollain on kokemusta:

    http://www.subaruclubfinland.net/bbs/

      
  • Neliveto ja kestävyys ovat Subarun valtit. Jos on kokeillut sohjossa tai liukkaalla, ei vajaavetoista enää halua.

    Suomessa on surkea myyntiorganisaatio, tai maahantuojan kate on huono. Myyvät ennemmin muunmerkin. Subaru on ostettava väkisin kaupasta.

      
  • kokeiltu on, ja pitää kuin tauti! subaru on joo vähän samassa asemassa kuin mitsubishi, todella aliarvostettuja/suosittuja täällä meillä. mitsusta sen verran muuten että on tosi sääli ettei mallistossa ole isoa sedania kuten galant ennen. ainakin jenkeissä on tuo uusin 3.8 koneella :tongue:

      
  • Subaru imee bensaa kuin joku made in USA V8, siinä se vika ettei myy.
    Saa nähdä millaisen dieselin subarulaiset saavat itsekseen kyhättyä...

      
  • Mitä tulee Subarun tunnettavuuteen, niin Subaruja valmistetaan noin 600.000 autoa vuodessa, kun taas esim. Volvoja vain 400.000 autoa. Eli meillä ehkä harvinaisempi, mutta muulla paljon yleisempi.

      
  • En noista vanhemmista tiedä, mutta pari vuotta uudella Foresterilla ajeltuani uskon sen toimivan vielä pitkään. Näkyy tuolla olevan myynnissäkin 300 000 ajettuja joista pitää vielä maksaakin aika paljon. Vanhemmat taisi olla vähän bensarosmoja, mutta mulla on tankkausten väliset kulutukset olleet 7,5 - 11,5 litraa/100km.

      
  • mua ei kyllä kiinnosta jos pari litraa satasella menee enemmän, jos vastineeksi saa kohtalaisen suorituskyvyn ja hyvän nelivedon.
    melko mätiä noi vanhat ovat, mitä oon katellu eikä vähänkään ruosteiset kiinnosta, tosin on näkyny esim. nettiautossa muutamia ikäisekseen todella hienon näköisiä/kuntoisia vaikka mittarissa on 400tkm!
    jos jonkun vähän erikoisen ja loistokuntoisen löytäis ni vois vaikka hauskan ralliauton poistaa :grin:

      
  • Lainaus:
    25.01.2007 klo 22:36 petos kirjoitti
    mua ei kyllä kiinnosta jos pari litraa satasella menee enemmän, jos vastineeksi saa kohtalaisen suorituskyvyn ja hyvän nelivedon.
    melko mätiä noi vanhat ovat, mitä oon katellu eikä vähänkään ruosteiset kiinnosta, tosin on näkyny esim. nettiautossa muutamia ikäisekseen todella hienon näköisiä/kuntoisia vaikka mittarissa on 400tkm!
    jos jonkun vähän erikoisen ja loistokuntoisen löytäis ni vois vaikka hauskan ralliauton poistaa :grin:


    Koska kaikki nähtävästi ovat päättäneet täysin sivuuttaa alkuperäisen kysymyksen ja alkaneet keskustelemaan merkistä yleisellä tasolla, voisin kertoa vähän henkilökohtaisia kokemuksista :)

    Itselläni on -90 2.2 GX Legacy, talvisin lähtee käyntiin kuin palmun alta, tekniikka on kohtalaisen helppohoitoista, varsinkin subaruclubin ystävällisellä avustuksella :wink: Tyyppivikoja on tämänikäisillä aika liuta muttei yleensä mitään liian vakavaa...ruosteenvastainen taistelu on ikuinen ja häviämässä ollaan, hitaasti.

    Aivan järkyttävän hauska vempele talvella, aito neliveto taipuu sen verran hyvin ettei jää hauskuudessa takavedoille ollenkaan mutta vaatii tietenkin vähän enemmän hermoja käyttää "scandinavian flick"iä ja kaasupoljinta eikä ainoastaan perinteistä vastaohjausta :wink:.

    Peruskäytöshän on aliohjaava 50/50 vetosuhden vuoksi mutta sivuttain voi ajaa vaikka kuinka kauan pelkästään kaasulla ohjaten.. luisun kulmaa muuttaakseen täytyy tietenkin vähän ratilla auttaa :wink:. Aliohjautuvuuteen tottuu kyllä ja ensimmäisten liukkaiden jälkeen oppii ajamaan tavalla jolla tämä ongelma ei esiinny...

    Eihän tällä kesälläkään jalkoihin jää, vastaavia turbomallejahan yleensä haukutaan siitä ettei alavääntöä ole nimeksikään, mutta vaparissa tätä ongelmaa ei ole...pienimmistä koneista en tosin mene mitään lupaamaan :smile: Kesällä hyvällä asfaltilla ja hyvillä renkailla on sen verran vakaa ajettava että hermot kyllä loppuvat ennen kuin ajo-ominaisuudet...lieneekö sitten heikkohermoinen kuski.

    (kaikenlainen leikkiminen sit tietenkin suljetulla alueella :innocent: )


    Ettäs näin henkilökohtainen mielipide, eri mieltäkin saa ihan vapaasti olla.

      
  • Lainaus:
    28.01.2007 klo 22:59 MasterLu kirjoitti


    Aivan järkyttävän hauska vempele talvella, aito neliveto taipuu sen verran hyvin ettei jää hauskuudessa takavedoille ollenkaan mutta vaatii tietenkin vähän enemmän hermoja käyttää "scandinavian flick"iä ja kaasupoljinta eikä ainoastaan perinteistä vastaohjausta :wink:.

    Peruskäytöshän on aliohjaava 50/50 vetosuhden vuoksi mutta sivuttain voi ajaa vaikka kuinka kauan pelkästään kaasulla ohjaten.. luisun kulmaa muuttaakseen täytyy tietenkin vähän ratilla auttaa :wink:. Aliohjautuvuuteen tottuu kyllä ja ensimmäisten liukkaiden jälkeen oppii ajamaan tavalla jolla tämä ongelma ei esiinny...


    ....Ettäs näin henkilökohtainen mielipide, eri mieltäkin saa ihan vapaasti olla.



    saa juu olla eri mieltä, minä olen täysin samaa mieltä.
    pari kertaa kokeilleena ja jonkin verran kyydissä olleena todettava että uskomattoman hauska peli! :sunglasses:

    varsinkin tuo kaasulla ohjaaminen josta mainitsit, siinä olet todellakin asian ytimessä.

    ite kokeillut vain kuivalla asvaltilla ja soralla... voin vain kuvitella hauskuutta liukkaalla :wink:

    näissähän on yksilöitä joissa on nykymittapuullakin hyvät varusteet, ja tehoakin on mukavasti. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    07.01.2007 klo 08:10 911 kirjoitti
    Subaru imee bensaa kuin joku made in USA V8, siinä se vika ettei myy.
    Saa nähdä millaisen dieselin subarulaiset saavat itsekseen kyhättyä...

    Emmä ny tiedä viekö subbe bensaa normaalia enemmän, sti -06 vie maantieajossa alle kympin, helposti. Taajama-ajossa noin 12-14, riippuen kengityksestä. Bensavolvotkin vievät enemmän :smile:

      
  • katsoiko kukaan viimeistä start-ohjelmaa? uutta legacya kehuttiin vuolaasti! no, ei sillä että tuon ohjelman ( tai muidenkaan testien ) näkemyksistä liikaa välittäisin...

    alkaa käymään subaru-kuume sietämättömäksi, joten oli pakko käydä liikkeessä poikkeamassa. ja onhan ne todella komeita pelejä :tongue: seuraavaksi autoksi vois jonkin ikäisen legacyn tai vaikka imprezan hommata, kunhan tulee ajankohtaiseksi...

    lisää kommentteja :sunglasses: subaruista?

    [petos muokkasi tätä viestiä 18.02.2007 klo 13:33]
      
  • No itselläni ei ole Subarua koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaankaan. Ajelen vanhalla rellulla, joo, naurakaa vaan, mutta onpa ensimmäinen käytetty, jossa ei oo mitään ongelmia ollut. Noi pari kolme kaveria joilla on Saparoa ollut, eivät kehuneet. Vaihteistot on hajoillu Legacyistä ja Leonet ruostuneet kai jo kaikki pois.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit