BMW E46 kulutus

3 kommenttia

Olen harkinnut E46:n 318i tai 320i:n ostoa (98-00). Pohdintaa aiheuttaa kuitenkin kulutus, joka on vanhoja TM:a selailemalla jopa 1,5 litraa korkeampi 320:llä. Kertokaa omistajat vähän omista havainnoistanne. Ajo on pääasiassa maantie ja moottoritie painotteista joten kaupunkikulutuksella ei ole suurta merkitystä.

Kertokaa myös tyyppivioista ja ruosteongelmista, nämä tietenkin kiinnostavat kun BMW:tä en ole ennen omistanut.

  
  • Ruoste tuskin ongelma. Vieraile Bemaristien sivustolla btcf.fi. Tällä palstalla saat vastausta oottaa ensi jouluun.. T. 525iA Touring :smile:

      
  • Lainaus:
    24.02.2007 klo 19:57 6thSense kirjoitti
    Olen harkinnut E46:n 318i tai 320i:n ostoa (98-00). Pohdintaa aiheuttaa kuitenkin kulutus, joka on vanhoja TM:a selailemalla jopa 1,5 litraa korkeampi 320:llä. Kertokaa omistajat vähän omista havainnoistanne. Ajo on pääasiassa maantie ja moottoritie painotteista joten kaupunkikulutuksella ei ole suurta merkitystä.

    Kertokaa myös tyyppivioista ja ruosteongelmista, nämä tietenkin kiinnostavat kun BMW:tä en ole ennen omistanut.



    -3 kpl on tullut kyseisiä malleja omistettua,bensa tosiaan tuntuu maistuvan hyvin,itse en juurikaan mitannut kulutusta/100km...kaikki kuitenkin menee minkä tankkiin laittaa.ruoste ongelmia en ainakaan itse koskaan ko.malleissa havainnut,edellyttää tietysti että hoitaa autoa kohtalaisen hyvin.laadukas ja jämäkkä malli tuo e46 mielestäni on,yhteen autoon jouduttiin ilma määrän mittari vaihtamaan...ei muita vikoja.

      
  • Kulutuksen ei pitäisi olla paha, ainakaan jos et kaupungissa pahemmin ajele. Suosittelen vähintään 320i:tä, ellei jopa 323i, 325i tai 328i, noilla ei niin suurta kulutuseroa ole kuin saattaisi luulla, varsinkaan maantieajossa.

    Alustan osat tuossakin Bemarissa ovat hyvin monimutkaiset ja niitä joutuu uusimaan, varsinkin jos sillä on pitkään ajeltu Suomen monttuisilla teillä ja alla on ollut matalaprofiilirenkaat. Joissakin vuosimalleissa on ollut pintaruostetta takakontin avauspainikkeen ympärillä ja konepellissä, mutta muuten tuo auto on erittäin hyvin suojattu ruostetta vastaan. Myös jossain yksilöissä on ollut ongelmia tyhjäkäynnin, ABS/ESP:n antureiden ja automaatti-ilmastoinnin kanssa. Nuo jos tarkistat, niin aika pitkällä olet.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit