yli-ja aliarvostetuimmat autot?!

60 kommenttia
«1

eli mainitkaa muutamia?
:sunglasses:

  
  • Lainaus:
    20.03.2007 klo 21:21 petos kirjoitti
    eli mainitkaa muutamia?
    :sunglasses:


    Tästä saadaa taas todennäköisesti melkoinen sota aikaan, mutta laitetaanpa silti oman mielipiteen mukainen vastaus:

    Mersun A-sarja on ehdottoman yliarvostettu. Kamalasti hintaa, eikä auto loppujen lopuksi ole Corollaa kummempi. Edellinen malli oli autona huonompi kuin rellun Clio, mutta hintaa melkein kymppitonni enemmän. Vaneota ei onneksi enää saa.

    Aliarvostettua on paha sanoa. Skodaakin tunnutaan arvostettavan ihan mukavasti. Ehkäpä Fiat ja Alfa Romeo ovat aivan liian aliarvostettuja.

      
  • BMW, Audi, ja osin MB(Mersuhan oli omaa luokkaansa aina -90-alkuun saakka, mutta kaikkea on viime vuosina tapahtunut)! Aliarvostettuja ovat ranskalaiset autot(ainakin Peugeot ja Citikka)! Mutta ei hätää; viisaat saa hyviä käyttöautoja halvalla! Huvittaa, jos joku sanoo, että Skoda on aliarvostettu merkki! Jos se olisi, niin myyntiluvut ei olisi niin hyvät kun ne ovat!

      
  • BMW on järkyttävän kallis ja laatu ei todellakaan ole premium-luokkaa. Se on vain jo niin kallis ettei omistaja voi moittia sitä. Olisi nolo myöntää laittaneensa asunnon hinnan keskinkertaiseen autoon. Audihan on kuulemani mukaan valepukuinen Vw, joka taas on valepukuinen Skoda. Kaikki yhtä hyviä, mutta eri hintaisia.

      
  • mitsua aliarvostetaan ihan turhaan :confused:

      
  • Lainaus:
    21.03.2007 klo 07:18 ti-mies kirjoitti
    BMW on järkyttävän kallis ja laatu ei todellakaan ole premium-luokkaa. Se on vain jo niin kallis ettei omistaja voi moittia sitä. Olisi nolo myöntää laittaneensa asunnon hinnan keskinkertaiseen autoon. Audihan on kuulemani mukaan valepukuinen Vw, joka taas on valepukuinen Skoda. Kaikki yhtä hyviä, mutta eri hintaisia.


    Mielestäni Bmw ei ole yli- eikä aliarvostettu merkki. Laatu on ollut useissa tutkimuksissa premium merkkien parhaimmistoa tai vähintään samalla tasolla ja Bmw on aina pärjännyt loistavasti omistajien tyytyväisyyttä mittaavissa tutkimuksissa, joten mielestäni tuo arvostus ei mene yli. Pohjoismaissa tuo on ollut jo todella pitkään merkki, jolla on tyytyvisimmät omistajat, Toyota on pitkään ollut kakkonen.

    Bmw sopii kuitenkin rajatulle joukolle, joka arvostaa sen massasta poikkeavia ratkaisuja, joista osan toteuttaminen maksaa hiukan enemmän. Jos ei arvosta autoja ja autoilua ja tavoite on vain siirtyä paikasta a paikkaan b, ei bmw ole hyvä vaihtoehto. Jos taas haluaa mahdollisimman hyvää ajettavuutta (hyväksyen myös sen mukanaan tuomat jotkin huonot puolet), haluaa parasta moottoritekniikkaa, on valmis maksamaan erittäin laadukkaista sisustusmateriaaleista (jotka yleensä ovat lisävarusteita), haluaa räätälöidä autonsa, arvostaa suorituskykyä, arvostaa uutta ja kehittynyttä tekniikkaa ja pitää takavedosta, Bmw:lle on lähes mahdotonta löytää voittajaa esim 3- ja 5-sarjan kokoluokasta.

    Tämän yhtälön toteuttaminen maksaa ja myönnän Bmw:n olevan erittäin kallis merkki, tosin täysin kilpailijoihinsa verrattavissa. Tosin jos useassa lähteessä jotain mallia sanotaan maailman parhaaksi autoksi, se yleensä maksaa.

    Aliarvostettuja mielestäni ovat ainakin Mitsu, Skoda ja tällä hetkellä Opel, yliarvostettuja taas ei tule kovin helpolla mieleen, jokaisen arvostetun merkin takaa löytyy eri syyt arvostukseen.

    [individual muokkasi tätä viestiä 21.03.2007 klo 11:08]
      
  • Yliarvostettuja on ferrarit, porscet, lamborghinit yms. superautot. Ei niillä tavallinen ihminen pystyisi edes käytännön asioita hoitamaan: pienet sisätilat --> ei mahdu perhe kyytiin
    olematon tavaratila ---> ei voi käydä kaupassa
    mieletön teho+takaveto ---> talvella ihana yhdistelmä
    huoltokulut järjettömiä ---> kalliiksi tulee
    imevät bensaa ---> saastuttavat ympäristöä
    kovaäänisiä ---> epämukava matka-auto, lisäksi häiritsee muita.

    Jokatapauksessa näitä autoja ihannoidaan ja niistä unelmoidaan. Myönnän kuitenkin itsekin, että totta hemmetissä haluaisin omistaa porschen. Todellisuus voisi kuitenkin olla tarua ihmeellisempää...

      
  • Audi kasikympit ovat ainakin yliarvostettuja. Tuostakin www.freewebs.com/wauzzz löysin jo ruostetta kallistuksenvakaajasta. Ulkonäkö on tietysti 15-vuotiaaksi automalliksi ihan moderni ja ajotuntuma vakaa.

    Ja VAG-COM ainakin yleensä auttaa vikojen löytämisessä, kun niitä ilmaantuu. Hyviä puolia ovat nykyautojen luokkaa oleva kulutus ja moottorin asiallinen murina.

    [ossi liukkonen muokkasi tätä viestiä 21.03.2007 klo 14:17]
      
  • Lainaus:
    21.03.2007 klo 14:14 ossi liukkonen kirjoitti
    Hyviä puolia ovat nykyautojen luokkaa oleva kulutus ja moottorin asiallinen murina.


    On tosiaan mielenkiintoista, että uuden 2.0 litraisen Audi A4:n kulutuslukemat ovat aivan samat kuin 15-vuotta vanhassa 80:ssa. Tehoja uudessa on toki 15hv enemmän ja painoakin varmasti jonkin verran, mutta silti. Keskustelupalstoilla sitä jauhetaan, kuinka vanhat autot saastuttaa, mutta eipä tuo tilanne kovin merkittävästi ole muuttunut ainakaan Audin kohdalla...

      
  • tulee mieleen ainakin mb-E. todellinen susi kaikinpuolin eikä pelkästään sen kuuluisan ruosteen takia, vaan kaikenlaisia valtavia vikoja tuntuu riittävän. ei myöskään ole mielestäni sen mukavempi ajaa/olla kyydissä kuin muiden kilpailijoiden (halvemmat) vastineet.
    ehkä mersun tapauksessa saa rahoilleen vastinetta sen tuoman statuksen ja ''fiiliksen'' kautta, ja näin ajatellenhan se ei ole yliarvostettu..? ja onhan ne kai viimesen päälle turvallisia, mutta en sitten tiedä onko jäljessä eroa, jos posautat kolarin väyrysellä tai vaikka accordilla... :confused:

    aliarvostetuissa tulee mieleen esim. focus/mondeo/primera. ovat mielestäni hintaisikseen mukavia ja hyviä ajaa, mutta lähes vitsejä ''autotietäjien'' keskusteluissa...
    myös mitsu on todella aliarvostettu ja ne eivät tunnu kiinnostavan ketään :ashamed: maahantuonnillisista syistä johtuen, luulen...

      
  • Mielestäni Ferrareita sun muita urheiluautoja ei tähän keskusteluun kannata sotkea. Tietenkin ne ovat ahtaita sisältä, meluisia ja takakontti on kylmälaukun kokoinen, niinhän niitten pitääkin olla? Sama kuin kritisoisi jotain kaappiautoa kuten Yaris Verso siittä että sillä ei voi ajaa lujaa mutkiin tai pistää takapyörät savuamaan valoissa tai siittä että moottori ei pidä tarpeeksi kovaa murinaa, kun eihän sitä ole tarkoitettu sellaiseen. Samaan tapaan urheiluautoa ei ole tarkoitettu lapsiperheen yleiskulkuneuvoksi. Urheiluautoa ei osteta järkiperustein ja urheiluauton ainoa tarkoitus on olla mahtava ajettava ja herättää paljon huomiota. Vähän sama asia kuin moottoripyörä, sekin on kelvoton talvella, ei mahdu perhe kyytiin, ei mahdu lastenvaunut ja aika moni niistä pitää julmettua melua. Silti monikin meistä haluaa sellaisen ohjaimiin ja osa jopa on sellaisen itselleen hankkinutkin...

    Olen individualin kanssa samoilla linjoilla BMW:stä. Niiden ei ole tarkoituskaan miellyttää kaikkia. Auto jota joko rakastaa tai vihaa, ja joillekkin se on ainoa oikea vaihtoehto. Myös valittu viime aikoina monta kertaa Tuulilasin merkkien merkiksi ja omistajat todella tyytyväisiä. Mutta ei enempää siittä, individual perusteli asiansa hyvin ja yhdyn siihen.

    Aliarvostetuista merkeistä nyt tulee mieleen ainakin Subaru ja Opel, jonka laatu on viime aikoina parantunut, mutta kärsii yhä vanhasta maineesta. Mitsun tapauksessa olen vähän samaa mieltä, mutta sen mallivalikoima Suomessa on tällä hetkellä niin pieni, että en ihmettelekkään miksi ei myy. Kaippa aliarvostettuihin voisi vielä lisätä Skoda Superbin, tosin se on niin tylsä auto, että meinaan menettään haluni elää aina kun näen sellaisen.

    Yliarvostetuista tulee nyt päällimmäisenä mieleen Volvo V70. Nyt on vuosi 2007 ja tämä viime vuosituhannella esitelty auto on vieläkin top10 myydyimmän auton joukossa ja oli viime vuonna ylivoimaisesti Suomen myydyin farkku?? Myönnän, että se on ihan hyvä auto ja en ihmettele jos joku on viisi vuotta sitten sellaisen mennyt ostamaankin. Mutta kyllä mielestäni kilpailijat ovat jo ajaneet ohi ja esim. Avensis tarjoaa enemmän autoa vähemmällä rahalla. Ja jos haluaa tehokkaampaa moottoria tai nelivetoa niin sitten Passatti. Ja nämä molemmat autot ovat huomattavasti Volvoa tilavempia ja turvallisempia. Lukekaa vaikka TM:n vuoden takainen farkkuvertailu. Mutta kai se on niin, että Suomessa on jonkilainen "instituutio" että kun raha-asiat menevät vähän paremmin niin farmari-Volvohan sitä täytyy ostaa, sehän on joka perheenisän unelma! Sitä pidetään jotenkin ihanteellisena perheautona, joka on todella tilava ja turvallinen. Vaikka nykyisin asiat eivät aivan näin olekaan... Uusi malli varmastikkin on luokkansa kärjessä, mutta uskon, että sitä myytäisiin suomessa todella paljon, vaikka auto olisi täysi susi.

    Tämän purkautumisen jälkeen on vielä hyvä antaa yliarvostuksesta kunniamaininta sellaiselle autolle kuin ensimmäisen sukupolven Audi TT, joka oli lähinnä Golf sporttisemmassa ulkoasussa ja kaksinkertaisella hintalapulla varustettuna. Myös ensimmäinen Lexus IS oli lähinnä Corolla sedan Lexuksen merkillä ja hinnalla. Sama koskee ensimmäisen sukupolven ML Mersua. Näistä autoista pyydetään käytettynäkin todella korkeita hintoja verrattuna siihen mitä ne oikeasti rahan vastineeksi tarjoavat. A-Mersu nyt ei kovin arvostettu varmaan koskaan ollutkaan pienen kaatuilunsa takia, mutta mielestäni uusi malli on ihan hyvä ja kilpailukykyinen auto luokassaan (A3, 1-sarja BMW)

      
  • Varma aihe, jolla saa minusta kommentin irti, on tuo Lexus IS. Ensimmäisen sukupolven IS oli aika mitätön auto ominaisuuksiltaan, mutta Corollan kanssa sillä ei ollut yhtikäs mitään tekemistä. Joitain katkaisijoita saattoi olla samoja, mutta teknisesti täysin eri autot.

    En kyllä silti laittaisi ensimmäisen sukupolvenkaan IS:ää yliarvostettujen autojen listalle, sillä ei sitä kovin kovassa kurssissa koskaan pidettykään. Sen sijaan nykyisen IS:n sanoisin olevan jossain määrin aliarvostetun.

      
  • Nojoo vähän kärjistin asiaa kun Corollaan vertasin, mutta siinä varmaan olemme samaa mieltä, että ei se mikään kovin hyvä auto ollut eikä Lexuksen merkkiä keulalleen ansaitsisi. Yliarvostettuna pidän sitä juuri noitten käytettyjen hintojen takia. Halvin minkä nettiautosta löysin oli kahdeksan vuotta vanha ja 230 000km ajettu ja silti hintaa 16 000e. Ja mitä uuteen tulee niin todella pätevä auto luokassaan!

    [Thorne2 muokkasi tätä viestiä 21.03.2007 klo 18:03]
      
  • Käytettyjen hinnat selittyy varmaankin aika pomminvarmalla tekniikalla, mutta ehkä siinä vähän saattaa olla merkkilisää.

      
  • No joo, kyllä muutamia yliarvostettuja autoja tuli sittenkin mieleen muiden kirjoitusten pohjalta:

    1. V70: Ihan hyvä auto ja olen sellaisen edeltäjän omistanutkin, mutta ei todellakaan missään loistava. Seuraavat seikat koskee siis nyt poistuvassa olevaa mallia, eli moottorit kuluttavat paljon, ovat sivistymättömiä, ohjaus on heikentynyt edelliseen malliin nähden ollen tunnoton, ei niin paljon tilaa kuin luullaan, ei niin hyvä turvallisuus kuin imago antaa olettaa, erittäin suuret laadun heittelyt, vetelee kiihdytyksessä ja mikä pahinta, erittäin halvan näköinen sisältä, ankeaa harmaata muovia varsinkin ennen faceliftiä. Kuten TM vertailu osoitti, kilpailijat ajaneet ohi molemmin puolin, esim vaikkapa ne Avensis ja Passat.

    2. MB vanha A-sarja, Vaneo ja vanha E-sarja (väyrynen). Kaikki luokassaan huonoja ajaa, eikä laatukaan ole sitä, mitä pitäisi.

    3. Lexus Is, vanha malli, tästä ei edes tarvitse sanoa mitään, tosin arvostaako tuota kukaan, en tiedä?

    4. Vanha TT, auto, jonka tärkein ominaisuus on ilmeisesti ulkonäkö, näyttää aivan kamalalle eikä tekniikassakaan ole Haldekseineen hurraamista, tuota on häväistys kutsua Quattroksi, halvalla kun ei saa hyvää. Ymmärrän sen käytön Golf hintaluokan autossa, mutta en ns. urheiluautossa, miksi TT kai on asemoitu?

    Aliarvostettuihin vielä lisäksenä Subaru, varsinkin Legacy, joka on loistava auto.


    [individual muokkasi tätä viestiä 22.03.2007 klo 11:28]
      
  • Yhdyn näkemykseen Subarun aliarvostuksesta. Legacy kuuluu niihin äärimmäisen harvoihin autoihin, joista en löydä erityistä moitittavaa. Tai ehkä yksi asia sentään: moottorivalikoima on vähän kapea. Joillain markkinoilla tarjolla oleva 2.5-litrainen turbokone olisi poikaa meilläkin. Ja sen dieselin tuloakin kovasti odottelen: saas nähdä, saavatko siitä kerralla hyvän niinkuin Honda.

      
  • Subarun aliarvostus on pitkälti 80-luvun Leone-sarjan ja ensimmäisten Legacyjen peruja. Silloinkin tekniikka oli kestävää ja varustelu jopa keskivertoa parenpaa, mutta korit tahtoivat ruostua turhan helposti. Japanin jenin kova kurssi nosti taas 90-luvulla ja 2000-luvullakin Subarujen hinnat turhan korkealle mutta toivottavasti uusi dieselvaihtoehto tulee tekemään Subaruistakin taas houkuttelevamman vaihtoehdon.

      
  • Yliarvostettuja merkkejä: Audi, VW, Volvo, Renault

    Aliarvostettuja: Subaru, Saab, Suzuki, Hyundai

      
  • Mielenkiintoinen avaus :smile:

    Ensinnäkin edelläolevia kirjoituksia kun lukee, tulee miettineeksi yhdistetäänkö auton arvostus ostohintaan??

    Kaikki hyper super autot esim. Ferrarit ym raketit ovat tämän päivän polttoaine hintojen ja päästöongelma vouhotuksen myötä tulleet aivan käsittämättömän turhiksi ja yliarvostetuiksi..

    Mutta jos puhutaan autoista joita täällä Suomen kaduilla näkee tulee heti mieleen eräs yliarvostetuimpia merkkejä: BMW. Jos edelleen puhutaan uuden ostohinnasta, laatu/varustelu/ajomukavuus/hinta on ihan naurettava. Ymmärrän kyllä miksi bemarilla on vankka kannattajakuntansa mutta itse eri bemareita ajaneena en puolusta moniakaan bemaristien ylistäviä lausuntoja baijerilaisen ylivoimaisuudestaan!

    Sitten Volkswagen.. volkkari mikä volkkari! Uusissa volkkareissa mitä ihmeellisimpiä ongelmia sähkövioista lähtien.. Vw on saanut hinnan näyttämään mainoksessa hyvältä mutta kun mennään kauppaan kysymään autoa niin aletaan varustelemaan kovalla kädellä jos tahtoo edes ilmastoinnin tai sähköikkunat kuuluvan autoon.. Volkkarin kanssa samaan laatikkoon laitetaan AUDI jonka hinnoittelu on vieläkin syvemmällä savessa!

    Sitten Mercedes.. itse pidän suuresti mersusta mutta Uusien hinnat hipovat taivaita.. Joku mainitsi uuden A-mersun. Olen 2 vanhempaa omistanut ja uutta koeajanut ja en kyllä yhdy moittimiseen! Ainut moite on uuden A-mersun HINTA. Tuntuu järjettömältä että A-Mersun hinnalla saa muilta merkeiltä suuren perheauton kaikilla herkuilla!


    Aliarvostetuista tulee mieleen Mitsubishi.. hirveästi en ole negatiivista palautetta kuullut uusista mitsuista ja hinta ainakin Lancer malleissa on todella houkutteleva mutta jokin siinä merkissä ilmeisesti vieroksuttaa useimpia..

    Sitten Subaru.. Subarun käsittämättömän huono jälleenmyyntiarvo ihmetyttää.. Välillä taisi Subarulla olevan maahantuonti melko hiljaista ja se osaltaan voi selittää jotain.. samoin Subaruiden varaosien vaikea saaminen/ hinta!?!

    Lopuksi hieman yllättäen mietittyäni.. aliarvostettu autolaji on: japanilaiset autot yleensäkin! Nykyään japanilaiset (Nissan,Honda,Toyota,Mazda) päihittävät varusteluissaan saksalaiset lajikumppanit usein mennen tullen ja laatu on noussut samalle tasolle! Sitten taas luotettavuus on ollut jo jonkin aikaa huomattavasti parempi kuin saksanmaalta rantautuvilta.. Saksalaisessa autossa ei ole muuta parempaa kuin saksalaisen auton symboli! Japanilaiset autothan ovat vuosikausia olleet niitä "riisikuppeja".

    No, odotetaan kun verottaja iskee kyntensä ajoneuvon päästöjen mukaisesti niin Saksalaiset insinöörit saavat miettiä päänsä puhki miten pääsisivät japanilaisten autojen tasolle.. :tongue:

    [Jan79 muokkasi tätä viestiä 22.03.2007 klo 13:57]
      
  • Huoh tätä provoilupalstaa.

    No provoillaan nyt sitten itsekkin. Yliarvostetuimmat:

    1. Toyota. Toitsu mikä Toitsu. Kun tätä palstaa lukee saa käsitykseen että vain ja ainoastaan tämä on auto, muut ei kestä mitään jne. Harmi että se uusi Avensis oli niin huono ajaa, aika ruma (IMO), huono kantokyvyltään ja muovinenkin niin en ostanut vaan tuhlasin roponi Passattiin. Oisin säästänyt rahaa aika paljon (no, muutaman tonnin, ostin verottomana) ja päässyt vielä tänne ja Essolle pätemään. Tosin siinä mahtidieselissähän on niitä ongelmia... no, olisin ollut niistä hiljaa.

    Tiedän 2 Corolla Verson omistajaa, toinen toimii ok (tosin omistajalla oli ennen E-mese (sedan) ja sanoo että rasittavampi Corollalla on ajaa, mutta paremmat tilat lapsiperheelle), toisessa moottorin varoituslamppu palaa jatkuvasti. Syytä ei oo löytynyt. Jälkimmäinen vaihtuu pian Skoda Roomsteriin. Palstan matematiikan mukaan siis 50%:ssa Corolla Versoissa on omituisia sähkövikoja.

    2. Volvo, varsinkin V70 -mallin osalta. Alkaa olla "aika" vanha malli jo, muut (jopa Avensis) menee ohi ja väki silti ostaa kiihkossa. Ei myöskään merkkinä pärjää kovin hyvin katsastustilastoissa (Esim. XC90 -malli). Ja V50 sitten?
    Mikähän se sen idea olikaan? Vanhemmat Volvot oli kyllä päteviä vehkeitä. Laivoja ajaa mutta kestäviä.




    [Ilwagen muokkasi tätä viestiä 22.03.2007 klo 14:50]
      
  • Lainaus:
    22.03.2007 klo 13:55 Jan79 kirjoitti
    Mutta jos puhutaan autoista joita täällä Suomen kaduilla näkee tulee heti mieleen eräs yliarvostetuimpia merkkejä: BMW. Jos edelleen puhutaan uuden ostohinnasta, laatu/varustelu/ajomukavuus/hinta on ihan naurettava. Ymmärrän kyllä miksi bemarilla on vankka kannattajakuntansa mutta itse eri bemareita ajaneena en puolusta moniakaan bemaristien ylistäviä lausuntoja baijerilaisen ylivoimaisuudestaan!


    Arvaan, että Jan79 otti vähän itseensä arvostelustani V70:stä kohtaan, kun olet kerran sen ajo-ominaisuuksia suureen ääneen kehunut, mutta älähdämpä silti hiukan kun kalikka kapsahti.

    Markkinataloudessa yleensä luokkansa paras tuote on kallein tai niiden joukossa ja niin on myös Bmw:n tapauksessa, esim 5-sarja. Ainoa lähelläkään tuon hintaista oleva auto, jota useissa lähteissä on sanottu maailman parhaaksi autoksi. Jos tällaisen tuotteen hinta on täysin verrattavissa kilpailijoihinsa, ei tuossa arvostuksessa pitäisi olla mitään vikaa.

    Mutta kuten sanottu, Bmw ei sovi kaikille ja kaikki eivät sen ominaisuuksista pidä. Jos todellakin pidät V70:n ja A-sarjan Mersun ajo-ominaisuuksia hyvinä, ei Bmw ole todellakaan hyvä vaihtoehto sinulle ja ymmärrän myös miksi silloin pidät sitä yliarvostettuna, et halua silloin maksaa sen tarjoamista ominaisuuksista.

      
  • Mielenkiintoinen ketju tosiaan. Omasta mielestäni korealaiset autot kärsivät toistaiseksi arvostuksen puutteesta. Täytyy myöntää, että itsellänikin tekisi tällä hetkellä tiukkaa moinen ostaa, mutta seuraan mielelläni niiden kehitystä.

    Mitä toyotaan tulee niin aika vaikeaa sanoa aliarvostetaanko niitä. Myyntimäärät ovat huikeat ympäri maailmaa, joten pakkohan sen on jotain miellyttää. Tiedän, että Toyota on keskihintainen auto ja tilanne voisi olla toinen, jos esim Suomessa autoverotus laskisi oleellisesti. Onhan tämä "riisikuppi" -maine olemassa, mutta luullakseni melko pieni osa ihmisistä niin ajattelee.

    Yliarvostetuista autoista puhuttaessa tulee minulla(kin) mieleen BMW;) Itselläni ei sinänsä ole mitään ko merkkiä vastaan. Voisin jopa harkita sellaisen ostavani kun pääsee tulevaisuudessa paremmille palkoille. Mikä huvittaa ovat nuo wannabe-bemaristit, jotka ostavat 10-15 vuotta vanhoja pelejä, koska on pakko saada bemari. Nillä saa kuulemma naisia, mutta uskallan epäillä. Eihän siinä mitään, jos löytää hyvän peli, mutta omasta tuttavapiiristäni löytyvät 90-luvun puolenvälin autot ovat melkoisia rahareikiä. Enää ei uskalla edes kuittailla vioista, kun tuntuu, että tulee nekkuun :kiss: Toisaalta hittoakos se minulle kuuluu mihin kukin rahansa pistää ja kaikki kunnia BMW:lle imagon rakentamisesta :smile:

    [Carinae muokkasi tätä viestiä 22.03.2007 klo 18:05]
      
  • ei toyota ole mielestäni yli eikä aliarvostettu. mitään ylihehkutusta ei mielestäni esiinny, kuin korkeintaan luotettavuudesta puhuttaessa. mutta kun toyotat ovat juuri niin huolettomia ja laadukkaita kun ovat maineeltaakin, ehdotonta kärkeä. autoja joita vain ajetaan ja vaihdellaan öljyt ja that's it. jos jotain se pännii, on se hänen ongelmansa, ja on naurettavaa yrittää vihjailla tyyliin että ''kaikki autot kyllä kestää, ja vikoja on samaan tapaan kaikissa'', kun se on erittäin väärin. tällainen asenne vain kielii siitä että näin väittävällä henkilöllä ei ole kokemusta ja vertailupohjaa siitä kun auton viat ja muut huolet pistävät oikeasti kapuloita rattaisiin. ymmärrän kylläkin sen vitutuksen jos itsellä on ollut viattomia saksanpelejä, ja sitten saa vain kuulla kuinka vikaherkkiä ne ovat.

    toyotan ajettavuudestakin ym. tulee niin ristiriitaista palautetta ihmisiltä että en sitä voi yliarvostetuksikaan leimata..

    [petos muokkasi tätä viestiä 22.03.2007 klo 22:25]
      
  • Lainaus:
    22.03.2007 klo 14:49 individual kirjoitti
    Lainaus:
    22.03.2007 klo 13:55 Jan79 kirjoitti
    Mutta jos puhutaan autoista joita täällä Suomen kaduilla näkee tulee heti mieleen eräs yliarvostetuimpia merkkejä: BMW. Jos edelleen puhutaan uuden ostohinnasta, laatu/varustelu/ajomukavuus/hinta on ihan naurettava. Ymmärrän kyllä miksi bemarilla on vankka kannattajakuntansa mutta itse eri bemareita ajaneena en puolusta moniakaan bemaristien ylistäviä lausuntoja baijerilaisen ylivoimaisuudestaan!


    Arvaan, että Jan79 otti vähän itseensä arvostelustani V70:stä kohtaan, kun olet kerran sen ajo-ominaisuuksia suureen ääneen kehunut, mutta älähdämpä silti hiukan kun kalikka kapsahti.

    Markkinataloudessa yleensä luokkansa paras tuote on kallein tai niiden joukossa ja niin on myös Bmw:n tapauksessa, esim 5-sarja. Ainoa lähelläkään tuon hintaista oleva auto, jota useissa lähteissä on sanottu maailman parhaaksi autoksi. Jos tällaisen tuotteen hinta on täysin verrattavissa kilpailijoihinsa, ei tuossa arvostuksessa pitäisi olla mitään vikaa.

    Mutta kuten sanottu, Bmw ei sovi kaikille ja kaikki eivät sen ominaisuuksista pidä. Jos todellakin pidät V70:n ja A-sarjan Mersun ajo-ominaisuuksia hyvinä, ei Bmw ole todellakaan hyvä vaihtoehto sinulle ja ymmärrän myös miksi silloin pidät sitä yliarvostettuna, et halua silloin maksaa sen tarjoamista ominaisuuksista.



    En ottanut itseeni :smile: Ei se että ajan itse jollakin merkillä, tee minusta mitään Bmw:n vihaajaa.. siitä vain ei pääse yli eikä ympäri että hinta/laatu/varustelu suhde on aika lailla metsikössä. Jos Volvot yleensä ei olekaan TÄYSIN viattomia autoja kuten itselläni, siitä on todella KAUKANA myös Bmw:t. Olen paikkakunnalla olevasta merkkiliikeestä/huollosta saanut selvän käsityksen Bmw:n laadusta, tietenkään kaikkia Bemareita ei voi syyllistää kuten ei pitäisi kaikkia Volvojakaan. Sitten taas tuo ajomukavuus tosiaan aika pitkälle on jokaisen omiin mieltymyksiin perustuva käsite!

    Nykyään jos puhutaan sitten markkina taloudesta.. "Markkinataloudessa yleensä luokkansa paras tuote on kallein" lause on täyttä p##kaa.. kaunis lause mutta todellisuus on erittäin kaukana. Markkinahinta määräytyy aika pitkälle tässä tapauksessa Bmw:n imagon takia korkealle.. En halua enkä aio tarkoituksella haukkua Bemaria koska loppujen lopuksi autossahan ei ole mitään suurempaa vikaa mielestäni mutta edelleen... HINTA on ampunut täysin yli aidan.. :sunglasses: Ja vaikka jonkun pihalla nyt seisookin saksan ihme, ei tästä kannata herneitä sen syvemmälle vetää :grin:

      
  • Lainaus:
    22.03.2007 klo 12:12 slowgear kirjoitti
    Subarun aliarvostus on pitkälti 80-luvun Leone-sarjan ja ensimmäisten Legacyjen peruja. Silloinkin tekniikka oli kestävää ja varustelu jopa keskivertoa parenpaa, mutta korit tahtoivat ruostua turhan helposti.


    niin, tämä on juuri tätä :sleepy: miksi tätä kutsuisi... joksikin 80-luvulle jysähtäneiden pappojen ennakkoluuloiksi, jotka eivät suostu nielemään sitä että automaailma muuttuu.

    erittäin valitettavaa :sunglasses:

    [petos muokkasi tätä viestiä 22.03.2007 klo 22:45]
      
  • Lainaus:
    22.03.2007 klo 22:00 Jan79 kirjoitti
    En ottanut itseeni :smile: Ei se että ajan itse jollakin merkillä, tee minusta mitään Bmw:n vihaajaa.. siitä vain ei pääse yli eikä ympäri että hinta/laatu/varustelu suhde on aika lailla metsikössä. Jos Volvot yleensä ei olekaan TÄYSIN viattomia autoja kuten itselläni, siitä on todella KAUKANA myös Bmw:t. Olen paikkakunnalla olevasta merkkiliikeestä/huollosta saanut selvän käsityksen Bmw:n laadusta, tietenkään kaikkia Bemareita ei voi syyllistää kuten ei pitäisi kaikkia Volvojakaan. Sitten taas tuo ajomukavuus tosiaan aika pitkälle on jokaisen omiin mieltymyksiin perustuva käsite!

    Nykyään jos puhutaan sitten markkina taloudesta.. "Markkinataloudessa yleensä luokkansa paras tuote on kallein" lause on täyttä p##kaa.. kaunis lause mutta todellisuus on erittäin kaukana. Markkinahinta määräytyy aika pitkälle tässä tapauksessa Bmw:n imagon takia korkealle.. En halua enkä aio tarkoituksella haukkua Bemaria koska loppujen lopuksi autossahan ei ole mitään suurempaa vikaa mielestäni mutta edelleen... HINTA on ampunut täysin yli aidan.. :sunglasses: Ja vaikka jonkun pihalla nyt seisookin saksan ihme, ei tästä kannata herneitä sen syvemmälle vetää :grin:


    Nyt täytyy kyllä vähän jankata, kun en logiikkaasi ymmärrä. Ei se tekkään sinusta vihaajaa, jos ajat Volvolla, mutta jos arvostat V70:n ja varsinkin A-mersun ajo-ominaisuuksia tai mieluummin ajo-omituisuuksia, kertoo mielestäni siitä, että Bmw ei ole sinulle sopiva auto, se ei ole suunniteltu niihin asioihin, mitä sinä ilmeisesti autossasi arvostat. Se ei kuitenkaan tee siitä ylihinnoiteltua yleisesti, koska sen hinta on kilpailijoidensa tasalla tai jopa niiden alla.

    Mites jos sinä onnistuisit tekemään tuotteen, jota useassa lähteessä sanotaan maailman parhaaksi, myisitkö sinä sitä pilkkahinnalla? Tai tuotetta, jota suurin osa kilpailijoista kertoo pitävänsä referenssinä uutta mallia kehittäessään? Se olisi aika hölmöä. Bmw:n tapauksessa tuota myydään samaan hintaan kuin kilpailevia tuotteita, joten hinnan pitäisi olla kohdallaan.

    Otetaan esimerkiksi se 5-sarja. Jos haluat tuosta luokasta hiljaisimman auton, parhaan jousitusmukavuuden, parhaimman suorituskyvyn, kehittyneimmän moottoritekniikan ja parhaat ajo-ominaisuudet ja parhaiten vertailuissa menestyneen auton, niin tuosta yleensä joutuu maksamaan, oli merkki mikä hyvänsä.

    Eihän minkään auton laadusta voi vetää mitään johtopäätöksiä merkkiliikkeen perusteella??? Kaksi kaveriani työskentelee Biliassa, jos heidän juttujaan liikaa kuuntelisi, ei voisi edes katsoa niitä kahta merkkiä, joita he huoltaa, mutta se ei ole koko totuus, sinne vaan ne ongelmat kasaantuu. Eiköhän kuitenkin ole järkevämpää vaikka tutustua laatua mittaaviin tutkimuksiin, noissa Bmw on menestynyt ainakin kohtuullisesti ja siinä ei ole suuria tyyppivikoja, niinkuin tuntuu aika monessa muussa nykyään olevan. Itse asiassa Bmw menestyy noissa tutkimuksissa erittäin hyvin lukuunottamatta tutkimuksia, joissa mitataan katsastettujen autojen vikoja, jossa alustan osat nousee esiin. Alustan osien huono kestävyys, tuo on se huono puoli pyrkimyksessä täydellisiin ajo-ominaisuuksiin ja on hyvä pitää Bemaria ostettaessa mielessä, varsinkin Suomen töyssysillä teillä, jos siihen on vielä yhdistetty madallettu alusta ja suuret vanteet.

    [individual muokkasi tätä viestiä 23.03.2007 klo 10:10]
      
  • Lainaus:
    23.03.2007 klo 09:56 individual kirjoitti
    Lainaus:
    22.03.2007 klo 22:00 Jan79 kirjoitti
    En ottanut itseeni :smile: Ei se että ajan itse jollakin merkillä, tee minusta mitään Bmw:n vihaajaa.. siitä vain ei pääse yli eikä ympäri että hinta/laatu/varustelu suhde on aika lailla metsikössä. Jos Volvot yleensä ei olekaan TÄYSIN viattomia autoja kuten itselläni, siitä on todella KAUKANA myös Bmw:t. Olen paikkakunnalla olevasta merkkiliikeestä/huollosta saanut selvän käsityksen Bmw:n laadusta, tietenkään kaikkia Bemareita ei voi syyllistää kuten ei pitäisi kaikkia Volvojakaan. Sitten taas tuo ajomukavuus tosiaan aika pitkälle on jokaisen omiin mieltymyksiin perustuva käsite!

    Nykyään jos puhutaan sitten markkina taloudesta.. "Markkinataloudessa yleensä luokkansa paras tuote on kallein" lause on täyttä p##kaa.. kaunis lause mutta todellisuus on erittäin kaukana. Markkinahinta määräytyy aika pitkälle tässä tapauksessa Bmw:n imagon takia korkealle.. En halua enkä aio tarkoituksella haukkua Bemaria koska loppujen lopuksi autossahan ei ole mitään suurempaa vikaa mielestäni mutta edelleen... HINTA on ampunut täysin yli aidan.. :sunglasses: Ja vaikka jonkun pihalla nyt seisookin saksan ihme, ei tästä kannata herneitä sen syvemmälle vetää :grin:



    Nyt täytyy kyllä vähän jankata, kun en logiikkaasi ymmärrä. Ei se tekkään sinusta vihaajaa, jos ajat Volvolla, mutta jos arvostat V70:n ja varsinkin A-mersun ajo-ominaisuuksia tai mieluummin ajo-omituisuuksia, kertoo mielestäni siitä, että Bmw ei ole sinulle sopiva auto, se ei ole suunniteltu niihin asioihin, mitä sinä ilmeisesti autossasi arvostat. Se ei kuitenkaan tee siitä ylihinnoiteltua yleisesti, koska sen hinta on kilpailijoidensa tasalla tai jopa niiden alla.

    Mites jos sinä onnistuisit tekemään tuotteen, jota useassa lähteessä sanotaan maailman parhaaksi, myisitkö sinä sitä pilkkahinnalla? Tai tuotetta, jota suurin osa kilpailijoista kertoo pitävänsä referenssinä uutta mallia kehittäessään? Se olisi aika hölmöä. Bmw:n tapauksessa tuota myydään samaan hintaan kuin kilpailevia tuotteita, joten hinnan pitäisi olla kohdallaan.

    Otetaan esimerkiksi se 5-sarja. Jos haluat tuosta luokasta hiljaisimman auton, parhaan jousitusmukavuuden, parhaimman suorituskyvyn, kehittyneimmän moottoritekniikan ja parhaat ajo-ominaisuudet ja parhaiten vertailuissa menestyneen auton, niin tuosta yleensä joutuu maksamaan, oli merkki mikä hyvänsä.

    Eihän minkään auton laadusta voi vetää mitään johtopäätöksiä merkkiliikkeen perusteella??? Kaksi kaveriani työskentelee Biliassa, jos heidän juttujaan liikaa kuuntelisi, ei voisi edes katsoa niitä kahta merkkiä, joita he huoltaa, mutta se ei ole koko totuus, sinne vaan ne ongelmat kasaantuu. Eiköhän kuitenkin ole järkevämpää vaikka tutustua laatua mittaaviin tutkimuksiin, noissa Bmw on menestynyt ainakin kohtuullisesti ja siinä ei ole suuria tyyppivikoja, niinkuin tuntuu aika monessa muussa nykyään olevan. Itse asiassa Bmw menestyy noissa tutkimuksissa erittäin hyvin lukuunottamatta tutkimuksia, joissa mitataan katsastettujen autojen vikoja, jossa alustan osat nousee esiin. Alustan osien huono kestävyys, tuo on se huono puoli pyrkimyksessä täydellisiin ajo-ominaisuuksiin ja on hyvä pitää Bemaria ostettaessa mielessä, varsinkin Suomen töyssysillä teillä, jos siihen on vielä yhdistetty madallettu alusta ja suuret vanteet.


    Pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta olen kanssasi samaa mieltä esim. 500 sarjasta :sunglasses: Kokoluokassaan loistava, laadukas, ja kuten sanoit, hiljainen kulkupeli.. nyt kuitenkin puhuttiin yleisesti Bmw:stä johon kuuluvat myös 3- ja 1-sarja.. mielestäni nämä kaksi pienempää mallisarjaa on lähtöhinnoittelussa ammuttu jo liian ylös.. Esim 300 ´sarjan Bmw.. komea peli enkä nyt halua vääntää kättä kuka pitää sisustaa mitäänsanomattomana ja kuka rakastaa.. 300 sarjalainen on kuitenkin melko pieni auto ottaen huomioon takatilat..
    Yli 37 000 euroa 129 hevosvoimaisesta autosta on liikaa huomioiden että perusvarustelutaso ei päätä huimaa!! Sitten esim 1-sarja.. Olen itse ajanut esim 130:lla bemarilla.. täytyy totuuden nimessä myöntää että ajaessa suu taipui hymyyn joka kerta kun oikea jalka käskytti kaasupoljinta :smile: Mutta sitten.. 1-sarjan kallein peli, ja varustelu melko säälittävää ja hinta? lähtöhintakin 1-sarjalla noin 33 000 euroa ja tuo 130 kustantaa vajaat 50 000 euroa... Sitten jo vähän naurattaa :smile:

    En moiti Bemaria autona mutta edelleen... pääosin HINTA on peruste millä pidän Bemaria yliarvostettuna autona.. Vielä on pakko sanoa että totuuden nimissä.. eihän Bmw kuitenkaan ole MAAILMAN PARAS AUTO! Jos olisi, se ei todellakaan olisi kilpailijoiden hintojen lähimaillakaan :tongue:

      
  • "tällainen asenne vain kielii siitä että näin väittävällä henkilöllä ei ole kokemusta ja vertailupohjaa siitä kun auton viat ja muut huolet pistävät oikeasti kapuloita rattaisiin"

    Ja Toyotakuskeillako sitten on? No hyvä tietää, pitää jatkossakin välttää Toyotaa...

    Olen omistanut itse tai seurannut seuraavien autojen taivalta läheltä.

    - Volvo 144 vm. 74. Deluxe vieläpä. Ei ruostu, ei hajoa, rattia ei ihan hento ihminen kaupunkinopeuksissa käännä. Imuroitiin vaan aina siistiksi niin meni katsastuksesta läpi heittämällä (aina). Joskus v. 2000 siirrettiin varastoon. Matkamittari lopetti toimintansa 286 000 kilometrissä joskus 90- luvun alussa.

    - VW Caravelle 1.6 TD -86, kilometrit takuulla ruuvattu alaspäin 300 000:teen. Hajosi koko ajan ja joka paikassa, eikä mitään pikkuvikoja vaan aina joku katastrofi (mm. ulkomailla kone päreiksi). Vei rahaa ihan sairaasti. Surkeampaa kapistusta ei voi kuvitella. Ois pitäny opiskelijana sittenkin ostaa se ruosteinen Hiace. On tämä kai vieläkin jollain onnettomalla ajossa.

    - Citroen ZX 1.8i -95. Myin pois kun 290 000 mittarissa. Ei suuria ongelmia, koskaan ei jättänyt tielle. Mukava ajaa, kulutti vähän. Kulki melkein 200 km/h, varalask. paikalla joskus testasin?! Kuluvia osia (akku, puslat, takaluukku...) piti tietty vaihtaa, mutta osat halpoja. Ei ruostetta.

    - Citroen Berlingo 1.9D -00. Ei mitään vikaa tai ongelmia tähän mennessä, mittarissa 120 000. Kiihtyvyyttä tosin mitataan kalenterilla.

    - VW Passat TDI DSG 06, 20 000 kilsaa mittarissa, ei mitään ongelmia. Ylivoimaisesti paras auto ja paras ajaa näistä, mikä ei liene yllättävää.

    Kokemusta siis vähän löytyy, Caravellen kanssa myös siitä kuinka vanha hajoava **ska voi viedä kaikki rahat. No, mitenpä takamoottorinen iso paku Golfin koneella voisikaan kestää... En silti päättele tuon Caravellen perusteella että samanmerkkinen Passat tulee nyt käyttäytymään samoin.

    Aliarvostettuihin lisäisin muuten Citroenin omien kokemusten perusteella. Mukava ajaa ja edullinen hankkia + pitää. Ainakin nuo perusmallit.

    [Ilwagen muokkasi tätä viestiä 23.03.2007 klo 12:29]
      
  • Lainaus:
    23.03.2007 klo 11:51 Jan79 kirjoitti
    Pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta olen kanssasi samaa mieltä esim. 500 sarjasta :sunglasses: Kokoluokassaan loistava, laadukas, ja kuten sanoit, hiljainen kulkupeli.. nyt kuitenkin puhuttiin yleisesti Bmw:stä johon kuuluvat myös 3- ja 1-sarja.. mielestäni nämä kaksi pienempää mallisarjaa on lähtöhinnoittelussa ammuttu jo liian ylös.. Esim 300 ´sarjan Bmw.. komea peli enkä nyt halua vääntää kättä kuka pitää sisustaa mitäänsanomattomana ja kuka rakastaa.. 300 sarjalainen on kuitenkin melko pieni auto ottaen huomioon takatilat..
    Yli 37 000 euroa 129 hevosvoimaisesta autosta on liikaa huomioiden että perusvarustelutaso ei päätä huimaa!! Sitten esim 1-sarja.. Olen itse ajanut esim 130:lla bemarilla.. täytyy totuuden nimessä myöntää että ajaessa suu taipui hymyyn joka kerta kun oikea jalka käskytti kaasupoljinta :smile: Mutta sitten.. 1-sarjan kallein peli, ja varustelu melko säälittävää ja hinta? lähtöhintakin 1-sarjalla noin 33 000 euroa ja tuo 130 kustantaa vajaat 50 000 euroa... Sitten jo vähän naurattaa :smile:

    En moiti Bemaria autona mutta edelleen... pääosin HINTA on peruste millä pidän Bemaria yliarvostettuna autona.. Vielä on pakko sanoa että totuuden nimissä.. eihän Bmw kuitenkaan ole MAAILMAN PARAS AUTO! Jos olisi, se ei todellakaan olisi kilpailijoiden hintojen lähimaillakaan :tongue:


    No joo, mielestäni Bemaria voisi myydä puoleen hintaan tai alle nykyisestä, ei mikään auto ole mielestäni halpa. Bmw:n hinnat ovat kuitenkin täysin kilpailijoidensa tasalla, ominaisuuksien ollessa vähintään yhtä hyvät, joten en edelleenkään ymmärrä pointtiasi. Olkoon 3-sarjassa tilat mitä tahtoo, niin ne ovat vertailukelpoiset kilpailijoihinsa ja empä usko 3-sarjan ostajalla tilat olevan kovinkaan tärkeä kriteeri, vaikka sinne normaali-ihmiset mahtuu vallan hyvin. Tuo ei kuitenkaan ole mielestäni syy yliarvostukseen? Autokuumeen taas keväällä vallatessa koeajoin XK8 Jaguarin, sinun logiikallasi tuo on vielä ainakin neljä kertaa yliarvostetumpi kuin 3-sarjan coupe, mutta kun kaikille tila ei ole ratkaiseva tekijä, esim itselleni. Jotain siinä 3-sarjassakin täytyy olla hyvää myös muiden mielestä kuin minun, ei kai muuten tehtaat julkisesti kerro käyttäneensä sitä esikuvana?? Jos esikuvan saa samaan hintaan kuin samolla tai huonommilla ominaisuuksilla olevan kilpailijan, en ymmärrä missä on yliarvostus?

    Voit rauhassa nauraa 130:lle, mutta montako vaihtoehtoa sinulla on, jos haluat melkein 300 hv, takavedon, istuimet neljälle ja urheilullisen ajettavuuden?? Aivan oikein, ei kovin montaa, itse asiassa noin ajateltuna tuo on jopa halpa! Noh ajatellaan toisinpäin, verrataan vastaavaan kilpailijaan, eli C 350 Sportscoupe, joka tarjoaa ainakin testien mukaan huonommat ominaisuudet ja suunnilleen saman verran tehoa. Hinta yli 7000 euroa kalliimpi! Minkä takia? En edelleenkään todellakaan ymmärrä mihin väitteesi yliarvostuksesta perustuu? Kerro nyt ihmeessä, mikä on se ero, mitä tuo C-sarja tarjoaa yli 7000 eurolle, vieläpä kun sinusta se ei ole yliarvostettu ja kun halvempi ja vähintään samoin ominaisuuksin varustettu Bmw on? Jos tuohon pystyt oikeasti vastaamaan, nostan hattua!

    Tuo maailman paras kommentti ei ole minun keksimääni, enkä edes itse ole sitä mieltä. Toin sen mukaan selventääkseni pointtiani. Koska useissa arvostetuissa julkaisuissa esim 5-sarjaa on sanottu maailman parhaaksi autoksi, jolloin itse asiassa Bmw:hän on sinun logiikallasi aliarvostettu auto, kun tuon saa samaan hintaan kuin kilpailijat. Niitä julkaisuja on sitten rajaton määrä, missä eri Bmw:n mallit on valittu kyseisen kokoluokan parhaiksi autoiksi, tämän takia en ymmärrä pointtiasi, miten sellainen merkki voi olla yliarvostettu, jos sen saa samaan hintaan, kuin huonommat tai yhtä hyvät kilpailijansa?

    Bmw vain tarjoaa autoja hiukan rajatummalle kohderyhmälle pyrkien tyydyttämään heidän tarpeensa ja on siinä hyvä, eikä yritä ollakkaan mitään muuta. Mutta tuolla ei ole yli- / aliarvostuksen kanssa mitään tekemistä, siksi tässä jankkaan. Toisaalta jos ajattelisin sinun logiikallasi vain itseä ajatellen, minun mielestäni yliarvostettuja autoja olisi kaikki autot, johon mahtuu yli kaksi henkeä, kun en tilaa tarvitse. Eihän se nyt kuitenkaan näin mene?

    [individual muokkasi tätä viestiä 23.03.2007 klo 13:03]
      
  • Lainaus:
    22.03.2007 klo 22:45 petos kirjoitti
    Lainaus:
    22.03.2007 klo 12:12 slowgear kirjoitti
    Subarun aliarvostus on pitkälti 80-luvun Leone-sarjan ja ensimmäisten Legacyjen peruja. Silloinkin tekniikka oli kestävää ja varustelu jopa keskivertoa parenpaa, mutta korit tahtoivat ruostua turhan helposti.



    niin, tämä on juuri tätä :sleepy: miksi tätä kutsuisi... joksikin 80-luvulle jysähtäneiden pappojen ennakkoluuloiksi, jotka eivät suostu nielemään sitä että automaailma muuttuu.

    erittäin valitettavaa :sunglasses:




    Miten niin valitettavaa? Kyllähän jonkun merkin arvostus on ostajan oma valinta. Jos ei idän autoja halua, niin ei se osoita että ei seuraisi aikaansa. Mielestäni lähes kaikki merkit täyttävät perustarpeen liikkumiseen. Itse en koe miksikään ongelmaksi sitä arvostaako joku jotain merkkiä vai ei. Keskustelun otsikko on mielestäni outo, eli onko jotenkin tärkeää onko joku merkki arvostettu vai ei. Ehkä on niin, että jos kukkaro ei kestä ns. kalliimpia merkkejä, niin oman valinnan arvostus yleisesti olisi tärkeää. Myöskään ei voida puhua mistään ylihintaisista merkeistä, koska kuitenkin niille löytyy ostajia, jotka ei pidä hankintaansa taloudellisesti merkittävänä. Halvimman eli itänaapurin autoja ei moni täällä keskustelijoista kelpuuttaisi, onko sitten kyseessä imago tai muu syy?

    [MMS muokkasi tätä viestiä 23.03.2007 klo 14:11]
      
  • Lainaus:
    23.03.2007 klo 13:25 MMS kirjoitti




    Miten niin valitettavaa?

    -siten niin että minusta vain on valitettavaa että joku tuote leimataan jonkinlaiseksi sen perusteella mitä siihen on liittynyt 20 vuotta sitten.

    Keskustelun otsikko on mielestäni outo, eli onko jotenkin tärkeää onko joku merkki arvostettu vai ei. Ehkä on niin, että jos kukkaro ei kestä ns. kalliimpia merkkejä, niin oman valinnan arvostus yleisesti olisi tärkeää. Myöskään ei voida puhua mistään ylihintaisista merkeistä, koska kuitenkin niille löytyy ostajia, jotka ei pidä hankintaansa taloudellisesti merkittävänä.

    -laitoin aiheen ihan huvikseen ja nähdäkseni minkälaisia vastauksia tulee, en siksi että haluaisin jotain ''oikeutta'' tai ''parantaa jonkin aliarvostetun merkin imagoa keskustelijoiden silmissä''.
    en myöskään tarkoittanut hinnalla ja rahalla olevan välttämättä tekemistä tämän kanssa, vaikka se on kyllä lähes väistämätöntä.

    Halvimman eli itänaapurin autoja ei moni täällä keskustelijoista kelpuuttaisi, syy on myös osittain se, että auto viestiittää monille myös varallisuustasoa eli kuva ulospäin on myös tässä päässä tärkeää.

    -kuluttajahan yleensä haluaa hyvää hinta-laatua, ei pelkästään halpaa (lada). onko lada muka jonkun mielestä erityisen laadukas, turvallinen, mukava jne. hyvä ostos vaikka onkin halpa? ehkä jollekkin mutta useimmille ei.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit