yli-ja aliarvostetuimmat autot?!

60 kommenttia
2»
  • Lainaus:
    23.03.2007 klo 12:55 individual kirjoitti


    Voit rauhassa nauraa 130:lle, mutta montako vaihtoehtoa sinulla on, jos haluat melkein 300 hv, takavedon, istuimet neljälle ja urheilullisen ajettavuuden?? Aivan oikein, ei kovin montaa, itse asiassa noin ajateltuna tuo on jopa halpa! Noh ajatellaan toisinpäin, verrataan vastaavaan kilpailijaan, eli C 350 Sportscoupe, joka tarjoaa ainakin testien mukaan huonommat ominaisuudet ja suunnilleen saman verran tehoa. Hinta yli 7000 euroa kalliimpi! Minkä takia? En edelleenkään todellakaan ymmärrä mihin väitteesi yliarvostuksesta perustuu? Kerro nyt ihmeessä, mikä on se ero, mitä tuo C-sarja tarjoaa yli 7000 eurolle, vieläpä kun sinusta se ei ole yliarvostettu ja kun halvempi ja vähintään samoin ominaisuuksin varustettu Bmw on? Jos tuohon pystyt oikeasti vastaamaan, nostan hattua!



    Minä en 1-sarjalle naura, mutta petyin kyllä kovasti, kun ajoin 120i:tä. Hintaa tuolla pikkubemarilla on 2-litraisellakin koneella varusteineen ihan tolkuttomasti. Onhan se takaveto, mutta silti.

    Jos 130i:lle pitäisi etsiä "edullinen" kilpailija, niin miten oli Mazda 6 MPS. Ei ehkä ole takaveto, mutta tuskinpa tuo neliveto haittaa, joka on kytkeytyväksi (?) oivallinen. Tehoa tuossa Mazdassa on useiden eri penkitysten perusteella roimasti enemmän kuin tehdas ilmoittaa (~300hv ei ole harvinainen tulos). Suorituskykyarvotkin on tehdas ilmoittanut reippaasti alakanttiin, sillä suomalaisissakin lehdissä tuolle on mitattu 5,7s kiihtyvyyksiä (luvattu 6,6s!) sataseen.

    Tuo Mercedes onkin mielestäni reippaasti ylihintainen. Hävisihän se saksalaislehden testissä roimasti halvemmalle C30 Volvolle.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 23.03.2007 klo 18:18]
      
  • Lainaus:
    23.03.2007 klo 18:16 Simppa- kirjoitti
    Minä en 1-sarjalle naura, mutta petyin kyllä kovasti, kun ajoin 120i:tä. Hintaa tuolla pikkubemarilla on 2-litraisellakin koneella varusteineen ihan tolkuttomasti. Onhan se takaveto, mutta silti.

    Jos 130i:lle pitäisi etsiä "edullinen" kilpailija, niin miten oli Mazda 6 MPS. Ei ehkä ole takaveto, mutta tuskinpa tuo neliveto haittaa, joka on kytkeytyväksi (?) oivallinen. Tehoa tuossa Mazdassa on useiden eri penkitysten perusteella roimasti enemmän kuin tehdas ilmoittaa (~300hv ei ole harvinainen tulos). Suorituskykyarvotkin on tehdas ilmoittanut reippaasti alakanttiin, sillä suomalaisissakin lehdissä tuolle on mitattu 5,7s kiihtyvyyksiä (luvattu 6,6s!) sataseen.

    Tuo Mercedes onkin mielestäni reippaasti ylihintainen. Hävisihän se saksalaislehden testissä roimasti halvemmalle C30 Volvolle.


    Juu empä minäkään ykkössarjaa edullisena pidä, mutta täysin kilpailijoidensa tasalla. Ainoa ykkössarjalainen, joka on jollain lailla järkevissä hinnoissa on business mallisto.

    Kyllähän tuohon viidenkympin hintaluokkaan alkaa löytyä kivoja autoja, tuo MPS on varmasti yksi parhaista. Muita vaihtoehtoja voisi olla esim Golf R32. Kuitenkin käytettynä tuolla viidelläkympillä alkaa saamaan niin kivoja autoja, että valinnanvara kasvaa älyttömästi. Jos nyt joku hakee tuosta myynnistä toisen autoni, tuo tulee sitten todellisuudessakin esiin, luulempa että päädyn taas johonkin vähän käytettyyn, todennäköisesti Saksan maalta, näin saa ne hyvät varusteetkin mukaan.. Se XK8:n alkoi houkuttelemaan, vaikka se nyt joidenkin kommenttien perusteella on niin yliarvostettu auto, kun ei sinne mahdu kuin kaksi kunnolla kyytiin..

      
  • Lainaus:
    23.03.2007 klo 18:50 individual kirjoitti

    ...luulempa että päädyn taas johonkin vähän käytettyyn, todennäköisesti Saksan maalta, näin saa ne hyvät varusteetkin mukaan.. Se XK8:n alkoi houkuttelemaan, vaikka se nyt joidenkin kommenttien perusteella on niin yliarvostettu auto, kun ei sinne mahdu kuin kaksi kunnolla kyytiin..


    Tarkoitatko tätä uusimman sukupolven XK8:sia? Se on kyllä tolkuttoman upean näköinen auto, yksi hienoimmista. Itselläkin käynyt pikaisesti mielessä, mutta ovat saksassakin käytettynä ainakin vielä turhan hinnoissaan vaikka hankkisinkin sen autoverottomaan maahan. Onnittelut vaan, jos sellaisen hommaat Suomen katukuvaa kaunistamaan!

    Ihan pikaisesti kysyisin vielä, että mitä vaihtoehtoja olet tuolle jaggelle ajatellut? Itse olen mahdollisesti hankkimassa hieman samantyyppistä autoa myöskin käytettynä.

      
  • Lainaus:
    23.03.2007 klo 18:50 individual kirjoitti
    Juu empä minäkään ykkössarjaa edullisena pidä, mutta täysin kilpailijoidensa tasalla. Ainoa ykkössarjalainen, joka on jollain lailla järkevissä hinnoissa on business mallisto.


    No kyllä 1-sarja on roimasti kilpailijoitaan kalliimpi varusteltuna. Ihan tavallisesti varusteltu 118i ilman mitään "ekstratilpehöörejä" maksaa laskujeni mukaan vähintään 36 000€! Se on aivan liikaa tuon luokan autosta 1,8 litraisella koneella.

    Business-mallin ongelma on se, että siinä on vain 1.6-litrainen kone. Mielestäni bemarissa tulee kuitenkin olla vähän enemmän tehoa kuin 116hv, ja kiihtyvyyskin saisi sujua sataseen reippaammin kuin yhdessätoista sekunnissa. Sitten jos sitä tehoa haluaa, niin joutuukin maksamaan itsensä todella kipeäksi.

      
  • täytyy nyt kommentoida vähän bmw keskustelua.

    Lainaus:
    22.03.2007 klo 18:04 Carinae kirjoitti
    Mikä huvittaa ovat nuo wannabe-bemaristit, jotka ostavat 10-15 vuotta vanhoja pelejä, koska on pakko saada bemari. Nillä saa kuulemma naisia, mutta uskallan epäillä.



    itseänikin huvittaa tuo kyseinen ilmiö, joka on varmaan vielä räjähdysmäisesti kasvanut tuontiuudistuksen myötä. eli näitä 325 tai 525 tuntuu löytyvän joka räkänokalta :wink:
    en tiedä onko kyseessä sitten vain se että ''pitää saada bemari, olkoon kuinka vanha hyväsä''. luulen että tuo takaveto ja 200hv
    n. kymppitonnilla on se yhtälö joka vetää puoleensa...? ei tule mieleen kilpailijoita jos tuota takavetoa jumaloi.

    ihan yleisesti jos ajattelen (uudempia) bemaria niin kyllähän se on prkeleen kallis auto, mutta en silti pidä sitä yliarvostettuna. oman tietoni mukaan ne eivät ainakaan ole sieltä huonoimmasta päästä kestävyydessä. ratkaisut ja ulkomuoto on massasta poikkeavaa, ja tuosta räätälöimis mahdollisuudesta joka nostaa hintaa, nostan hattua. imago on myös nuorekas ja sporttinen, siitä plussaa.
    :wink:

      
  • Sakemanneilla ajavat yliarvostavat sakemanneja ja aliarvostavat japseja. Japseilla ajavat yliarvostavat japseja ja aliarvostavat sakemanneja. Kaikki em. aliarvostavat etelä- ja itäeurooppalaisia, siis ranskiksia ja italiaanoja sekä sokotia! :sunglasses:
    Minulla on nykyään japsi ja vaimolla sakemanni, aikaisemmin toisin päin, siis ongelma? :smile:

      
  • Lainaus:
    22.03.2007 klo 13:55 Jan79 kirjoitti
    Sitten Volkswagen.. volkkari mikä volkkari! Uusissa volkkareissa mitä ihmeellisimpiä ongelmia sähkövioista lähtien.. Vw on saanut hinnan näyttämään mainoksessa hyvältä mutta kun mennään kauppaan kysymään autoa niin aletaan varustelemaan kovalla kädellä jos tahtoo edes ilmastoinnin tai sähköikkunat kuuluvan autoon.. Volkkarin kanssa samaan laatikkoon laitetaan AUDI jonka hinnoittelu on vieläkin syvemmällä savessa!


    Siis Polosta alkaen sähköikkunat ovat vakiona ja Golfista alkaen ilmastointi on myös vakiona. Et ehkä ole käynyt uusia Volkkareita myyvissä liikkeissä tällä vuosikymmenellä jos mielikuva on tuollainen.

    Viimeisten neljän vuoden aikana olen uutena hankkinut 2 uutta VW:tä eikä kummassakaan ole ollut mitään sähkö -tai muitakaan vikoja.

    Ehkäpä Volkkari on siis aliarvostettu kun sitä moititaan puutteista joita ei todellisuudessa ole olemassakaan?

      
  • Lainaus:
    24.03.2007 klo 09:42 petos kirjoitti
    luulen että tuo takaveto ja 200hv n. kymppitonnilla on se yhtälö joka vetää puoleensa...? ei tule mieleen kilpailijoita jos tuota takavetoa jumaloi.


    Omega

      
  • Lainaus:
    25.03.2007 klo 12:36 Aasiaa kirjoitti
    Lainaus:
    22.03.2007 klo 13:55 Jan79 kirjoitti
    Sitten Volkswagen.. volkkari mikä volkkari! Uusissa volkkareissa mitä ihmeellisimpiä ongelmia sähkövioista lähtien.. Vw on saanut hinnan näyttämään mainoksessa hyvältä mutta kun mennään kauppaan kysymään autoa niin aletaan varustelemaan kovalla kädellä jos tahtoo edes ilmastoinnin tai sähköikkunat kuuluvan autoon.. Volkkarin kanssa samaan laatikkoon laitetaan AUDI jonka hinnoittelu on vieläkin syvemmällä savessa!


    Siis Polosta alkaen sähköikkunat ovat vakiona ja Golfista alkaen ilmastointi on myös vakiona. Et ehkä ole käynyt uusia Volkkareita myyvissä liikkeissä tällä vuosikymmenellä jos mielikuva on tuollainen.

    Viimeisten neljän vuoden aikana olen uutena hankkinut 2 uutta VW:tä eikä kummassakaan ole ollut mitään sähkö -tai muitakaan vikoja.

    Ehkäpä Volkkari on siis aliarvostettu kun sitä moititaan puutteista joita ei todellisuudessa ole olemassakaan?



    Itseasiassa olen tutustunut tällä vuosikymmenellä :smile: Sähköikkunat oli ehkä kärjistetty esimerkki mutta OIKEASTI jos istuu ihan perusmallin Golfin ohjaamoon, kyllä varustelu on niukkaa!

      
  • Lainaus:
    25.03.2007 klo 13:00 Opelixi kirjoitti
    Lainaus:
    24.03.2007 klo 09:42 petos kirjoitti
    luulen että tuo takaveto ja 200hv n. kymppitonnilla on se yhtälö joka vetää puoleensa...? ei tule mieleen kilpailijoita jos tuota takavetoa jumaloi.


    Omega


    Jännää vain että "teinillä" pitää olla juuri se 325 bemari eikä esim juuri Omega :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    25.03.2007 klo 12:36 Aasiaa kirjoitti
    Viimeisten neljän vuoden aikana olen uutena hankkinut 2 uutta VW:tä eikä kummassakaan ole ollut mitään sähkö -tai muitakaan vikoja.


    Eli molemmilla olet ajanut pari vuotta? Ei tuossa ajassa autoon saakkaan tulla mitään vikaa.

      
  • Lainaus:
    25.03.2007 klo 13:25 Jan79 kirjoitti

    Jännää vain että "teinillä" pitää olla juuri se 325 bemari eikä esim juuri Omega :sunglasses:



    heheh, minun havaintoni mukaan se omega saattakin olla ensiksi, ekat kortinsaanti vuodet, sen jälkee se 90-luvun alun bemari-pommi täytyy saada :grin:

      
  • No, laitetaanpa nyt muutama (puhun käytetyistä):

    Yliarvostetut:

    1) Monet Toyotat. Autoja ne kuitenkin vaan on nekin. Vai antaako ne kovan ostohinnan katteeksi uudet rengassarjat, jarrupalat, sisustukset, takuun, väistämättä tulevat vähän isommat määräaikaishuollot, ruostesuojauksen ja kiveniskujen paikkauksen kaupan päälle? Joskus on tullut laskettua vähän hintaa joillekin noista käytetyistä varsinkin Itä- ja Pohjois-Suomessa. Aloin ihmetellä, osaako niiden ostajat matematiikkaa lainkaan. Jos laitetaan edes uusiksi 2 rengassarjaa ym pikkujutut ajan tasalle pari vuotta ajetussa autossa, ei ole mitään järkeä maksaa siitä vain pari tonnia vähemmän kuin uudesta! Uusi on uusi oli sitten mikä merkki tahansa.

    2) V70 paljon ajettuna, sama matematiikka kuin edellisessä.

    3) Maasturit ja SUVit. Aika paljon saa maksaa pelkästä muoti-ilmiöstä käyettynäkin. Lisähintaa tulee kalliimmista renkaista, isommista polttoainelaskuista ym.

    4) Paljon ajetut dieselit - mitä järkeä on maksaa mistään autosta paljoakaan jos kilometrejä on mittarissa 300-400 tkm. Käyttöikänsä niillä on kaikilla.


    Aliarvostetut:
    1) Mazda 6: testivoittaja, luotettavuuslistojen ykkönen, silti aika heikko jälleenmyyntiarvo.
    2) Nykyiset (siis uudet ja muutaman vuoden ikäiset) Opelit ja Fordit. Kärsivät edellisistä malleista aivan suotta.
    3) Saab 9-5: parempaa ja turvallisempaa autoa Suomen oloihin saa hakea.

    ...Lada = rumahko turvaton perusauto ihan siinä missä moni muukin...halpoja kilometreja niille, joita imago ei haittaa :)

    Sinänsä merkin arvostus on minulle ihan se ja sama. Riittää kun siinä on itse arvostamani asiat kohdallaan.

      
  • Lainaus:
    26.03.2007 klo 13:09 AkiK kirjoitti
    Sinänsä merkin arvostus on minulle ihan se ja sama. Riittää kun siinä on itse arvostamani asiat kohdallaan.


    Amen. Lisättäköön vielä, että jos joku määrittelee arvostukseni silmissään omistamani automerkin perusteella, en minä hänen arvostustaan erityisesti kaipaakaan. Oikeastaan aliarvostetun automerkin omistaminen on joskus suorastaan hauskaa (viittaan tässä keskustelussa esille tuomiini automiästen reaktioihin: http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=3564&page=3 )

    Käytettyä autoa ostettaessa parhaat löydöt voi tehdä juurikin aliarvostetuista merkeistä. Kakkosauton hausta jäi toissa syksynä käsiimme Peugeot 306 -94, jolla oli ajettu kokonaiset 43 000 km. Auto on varsin maukas ajettava, kaikin puolin tip top ja on herättänyt ihailevia kommentteja niin katsastusmieheltä kuin vuosihuollon tehneeltä pajaltakin. Saman summan olisi voinut toki käyttää myös yli 200 000 km ajettuun Corollaan tai Golfiin, mutta minusta se ei olisi ollut järin mielekästä.

      
  • Meistä jokaisella on omat mieltymykset, jokainen pitää eri muotoisista autoista ja eri merkit aiheuttavat meissä jokaisessa eri reaktioita :smile:

    Voisi melkein sanoa näin että tänä päivänä kun laadukkaana pidettävillä merkeillä on suosittua mainostaa itseään premium-merkkeinä.. Samalla kun joku merkki nousee premium merkiksi, se näkyy myös hinnassa.. Näkyyhän se laatu tietysti hinnassa mutta mielestäni KAIKKI nämä premium merkit ovat sellaisissa hinnoissa että voisi jopa sanoa yliarvostetuiksi..

      
  • Lainaus:
    26.03.2007 klo 13:09 AkiK kirjoitti

    ...Aliarvostetut:

    .....2) Nykyiset (siis uudet ja muutaman vuoden ikäiset) Opelit ja Fordit. Kärsivät edellisistä malleista aivan suotta......



    fordiin en ole perehtynyt, mutta opelista olen päinvastaista mieltä.
    ovat mielestäni juuri niin #&%£$!* kuin maineensakin. perustan tuon tietämykseen jonka olen kerännyt perheeseen kuuluvalta henkilöltä joka tekee työkseen takuu/korjaus asioita opel-merkkiliikkeessä. ovat siis todella surkeita, kaikenmaailman vikoja mitä ikinä voi tulla vaan autoon niin löytyy kyllä uudehkoista opeleista. jopa pahempia kuin volkkaarit, jos vielä mahdollista. karseimpina c-vectra ja vivaro joka on todellinen fiasko. ruosteita korjataan jo takuuaikana, mittariston varoitusvalot vilkkuu kuin joulukuusi...jne. jne. on tämä tullut itsekkin koettua, kun olosuhteiden pakosta väilillä ajan opelilla, -sijaisautona.
    sitä en tiedä mistä on tullut muodikkaaksi heittää että ''juu ooppelin laatu on nousussa nykyään''. toki on varmasti paljon viattomiakin yksilöitä olemassa mutta paljon tuntuu laatu heittelevän kappaleiden kesken.

    noh, tämä oli vain minun näkemykseni ja perustuu minulla olevaan tietoon, jota ei ole pakko uskoa, enkä ole sitä kenellekkään tuputtamassa, tulihan vaan kommentoitua tuota opelia.

      
  • Opel Vivaro = 100% Renault, joten siinä riittää taatusti laitettavaa. Uusikoriset Astrat ovat ainakin toimineet moitteetta.

      
  • Lainaus:
    26.03.2007 klo 23:06 Bertone kirjoitti
    Opel Vivaro = 100% Renault, joten siinä riittää taatusti laitettavaa.



    totta! :grin: :grin:

      
  • Lainaus:
    26.03.2007 klo 21:18 petos kirjoitti
    joka tekee työkseen takuu/korjaus asioita opel-merkkiliikkeessä. ovat siis todella surkeita, kaikenmaailman vikoja mitä ikinä voi tulla vaan autoon niin löytyy kyllä uudehkoista opeleista. jopa pahempia

    Näin siis Opel-korjaaja. Samanlaiset kommentit kuulee kustakin merkistä sen korjaajalta.
    Ihan totta.
    Kaikkien merkkien korjaajilla riittää töitä.
    Vikatilastot muodostuvat tuhansista autoista.

      
  • Totta, kyllä kaikkia merkit laittoa kaipaavat. Tosin huoltamoissa, joissa ei keskitytä vain yhteen merkkiin kuulee mielestäni aika luotettavasti eri merkkien erot näissä asioissa. Esimerkiksi tuttu huoltaja teki hyvin selväksi, että Fordia korjataan, kun taas Toyotaa huolletaan :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    28.03.2007 klo 00:03 Mannni kirjoitti
    Näin siis Opel-korjaaja. Samanlaiset kommentit kuulee kustakin merkistä sen korjaajalta.
    Ihan totta.
    Kaikkien merkkien korjaajilla riittää töitä.
    Vikatilastot muodostuvat tuhansista autoista.


    tämä tietoni ei tulekkaan joltain katkeroituneelta opel-korjaajalta, vaan siis henkilöltä joka käsittelee/hoitaa takuu yms. asiat tuossa merkkiliikkeessä, jolla on muuten viisi muutakin merkkiä. siinä on sinänsä jo vertailupohjaa toisiin merkkeihin... :sunglasses:
    mutta kuten jo sanoinkin, ei tätä tarvitse kenenkään uskoa muodostaessa kuvaa opelin laadusta. mutta pakkohan se on aina sivaltaa takaisin, kun tulee paikka :wink:

      
  • Lainaus:
    23.03.2007 klo 19:12 Simppa- kirjoitti
    Tarkoitatko tätä uusimman sukupolven XK8:sia? Se on kyllä tolkuttoman upean näköinen auto, yksi hienoimmista. Itselläkin käynyt pikaisesti mielessä, mutta ovat saksassakin käytettynä ainakin vielä turhan hinnoissaan vaikka hankkisinkin sen autoverottomaan maahan. Onnittelut vaan, jos sellaisen hommaat Suomen katukuvaa kaunistamaan!

    Ihan pikaisesti kysyisin vielä, että mitä vaihtoehtoja olet tuolle jaggelle ajatellut? Itse olen mahdollisesti hankkimassa hieman samantyyppistä autoa myöskin käytettynä.


    No nyt se auto sitten meni ja ajelen laina Fabialla, 1.9 SDI, hirveä raketti! Noh kahden vuoden ja 38000 km hinnaksi arvonalentumisena tuli alle 9% enkä joutunut tuolle matkalle tekemään kuin yhden öljynvaihdon ja yhden korjauksen, olen aika tyytyväinen kauppaan!

    Ongelmaksi on muodostunut, että mitä sitä hankkisi, ihan alkaen siitä, että ottaisiko uuden työsuhdeauton vai ostaisiko taas jonkin käytetyn kivemman auton. Hintaluokaksi olen haarukoinut maksimissaan noin viittäkymppiä molemmissa tapauksissa. Autokuumeen kohde vaihtelee päivittäin..

    Tästä jo huomaatkin, että kyseessä olisi vanha koppainen XK8, joko avona tai coupena. Vähän vaan pelottaa vanhan Jaguarin maine, millainen tuo olisi käyttökuluiltaan ja varsinkin, että pääseekö siitä sitten eroon mitenkään kun taas autokuume iskee? Toinen yllättävä vaihtoehto olisi uusikorinen XJ8, tuollaisen toisi Saksasta jo hiukan yli 50 tuhanteen, mutta sama ongelma kuin tuossa XK:ssa.

    Muita vaihtoehtoja on ollut mielessä uusi Passat 3,2 4Motion DSG, uusi 325Cia, uusi C200K, käytetty 530d, 535d, M3 tai 330 Cabrio M-Sport, käytetty S4, A6 3,2 FSI/3.0 TDI Quattro, käytetty CLK 320/500 Cabrio tai käytetty uusikoppainen GS Lexus. Kaikki nuo olisi kivoja autoja, muttei tiedä mitä tekisi mieli, kaikki saisi ainakin melkein tuohon viiteen kymppiin, käytetyt siis itse Saksasta hakemalla, niinkuin edellisenkin.

    Kuten vaihtoehdoistani huomaat, ylläpitokulut kuitenkin hieman mietityttävät ja autolla pitäisi pystyä ajamaan myös talvella, joten esim Corvette ei ole oikein vaihtoehto. Boxterista en taas tykkää ja 911 ei saa kovin uutta tuohon hintaan, muuten se olisi kova sana..

      
  • Itse, kun olet tuota Corvettea katsonut tarkemmin, en ymmärrä, miksei se sopisi ympärivuotiseen käyttöön. Esimerkiksi jenkkiläisillä Z06 foorumeilla on kyllä kanadalaista porukkaa, jotka ajavat melkeinpä Suomea vastaavissa olosuhteissa myös talvella.

      
  • Yliarvostettuja:
    BMW, Alfa-Romeo, Audi, Subaru, Ferrari

    Aliarvostettuja:
    Skoda, Mitsubishi, KIA, Citroën, Fiat

      
  • Lainaus:
    01.04.2007 klo 13:52 911 kirjoitti
    Yliarvostettuja:
    BMW, Alfa-Romeo, Audi, Subaru, Ferrari

    Aliarvostettuja:
    Skoda, Mitsubishi, KIA, Citroën, Fiat


    En kyllä millään laskisi Ferraria yliarvostetuksi, kun autoja joutuu jonottamaan jopa vuoden tilauksesta! Lisäksi Enzon-mallin tullessa myyntiin, niistä suorastaan tapeltiin. Eilen tuli muuten Helsingin keskustassa bongattua sen lekurin punainen avo F430, josta oli hesarissakin juttu. Kiesus niitä pakoääniä! Kyseinen kaveri muuten kertoi säästäneensä pitkän pennin ferraria varten, ottaneensa jopa melkoisesti lainaa. Edellinen auto oli isokoneinen SL mersu. Nyt sanoaa, että SL on ihan lelu, joka ei tunnu miltään Ferrarin rinnalla.

    Subaru ei missään nimessä ole ainakaan yliarvostettu, melkeinpä päinvastoin. Legacy on oiva, samoin Impreza WRX ja -WRX STi. Legacyssa hinnan suhde laatuun on taatusti kunnossa.

    Enpä minä Alfaakaan yliarvostetuksi laskisi. Tekee BMW:n kanssa luokkansa ylivoimaisesti hauskimmat autot ajaa. Ainoa vaan, että Alfa ei kuitenkaan rokota lompakkoa yhtä pahasti kuin saksalais premium.

      
  • Sen samaisen Ferrari legurin olen nähnyt pari kertaa Heksingin katukuvassa ajelemassa vaalean sinisella uudella BMW:n 300-sarjasella Coupella. En kyllä tyyppiä tunnista helposti BMW-autoista mutta lähti niin liukkaasti valoista liukkaalla että jopa nelivetoisena voisi olla kun kerran Coupeen sellaisenkin saa.

      
  • Lainaus:
    01.04.2007 klo 16:08 kinapori kirjoitti
    Sen samaisen Ferrari legurin olen nähnyt pari kertaa Heksingin katukuvassa ajelemassa vaalean sinisella uudella BMW:n 300-sarjasella Coupella. En kyllä tyyppiä tunnista helposti BMW-autoista mutta lähti niin liukkaasti valoista liukkaalla että jopa nelivetoisena voisi olla kun kerran Coupeen sellaisenkin saa.


    Juu, minäkin olen tuon saman kaverin/auton bongannut useastikin! Ilmeisesti tuo omistaja ulkoiluttaa ferkkuaan todella säännöllisesti, kun satuin sen näkemään myös ei-niin-kivassa syyssäässä. Tosin kertoihan hän haastattelussa suunnitelevansa matkaavansa sillä Etelä-Eurooppaan säännöllisesti.

    Noi F430:nen pakoäänet ovat kyllä jotain aivan uskomatonta. Muut valmistajat eivät saa edes kahdella tai neljällä sylinterillä aikaan lähellekään mitään vastaavaa. Gallardokin kuulostaa Ferrarin rinnalla lisäsylintereistään huolimatta lähinnä mopedilta.

      
  • ferrari on ferrari, eikä siinä luulisi olevan nokankoputtamista. subaru ei suomessa nauti mitään kovaa suosiota, ollakseen mainio auto.

    mutta eihän näihin yli- tai aliarvostamiseen ole mitään mittaria olemassa, jokaisen omia aivoituksia nämä mielipiteet ovat! :wink:

    pakko heittää yksi aliarvostettu joka tuli mieleen: mitsu carisma :sunglasses:

    omaa kokemusta on GDI koneisesta, oli kakkosautona reilun vuoden. taannoin sitä myydessä kyllä huomasi raa'alla tavalla tuon mitsun aliarvostuksen :ashamed: puolilmasekshan se piti antaa sitten.
    carismahan on erittäin luotettava peli kuten japanilaiset virkaveljensäkin, edes ruosteongelmia ei tunnu olevan. ajettavuudessa ja hiljaisuudessa hakkaa mielestäni esim. corollan ihan 6-0.
    tm-talviautotittelikin '98, niille jotka noista vertailuista perustaa. ja mikä parasta; aivan uskomaton säästöpossu, kulutuslukemat olivat mielestäni uskomattomat ottaen huomioon auton suorituskyvyn ( 125hv, vähän alle 10sek 0-100), ja tilat

      
  • Yliarvostetuista tulee lähinnä mieleen Audi. Onhan se aika hullua, että lähes samaa autoa tehdään neljällä eri merkillä ja hinnalla.

      
  • Lainaus:
    30.03.2007 klo 18:10 Simppa- kirjoitti
    Itse, kun olet tuota Corvettea katsonut tarkemmin, en ymmärrä, miksei se sopisi ympärivuotiseen käyttöön. Esimerkiksi jenkkiläisillä Z06 foorumeilla on kyllä kanadalaista porukkaa, jotka ajavat melkeinpä Suomea vastaavissa olosuhteissa myös talvella.


    Kyllä sillä ihan varmasti talvella ajaa voi, mutta vaatii jonkin verran asennetta. Lisäksi ainakin vanhemmissa korimalleissa targapalat aiheuttivat jonkinverran päänvaivaa talvella kitisten.

    Suurin syy tuossa on, että haluan kuitenkin mielelläni vähintään nelipaikkaisen auton, se on kuitenkin aika paljon helpompi käytännössä. Tämä siis jättää joitain muuten loistavia autoja pois, kuten juuri Corvette, Nissan 350Z, Bmw Z4 ja MB SLK.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit