@Lukija73108 kirjoitti:
Hei
Nyt kun ohjelmointi ilman tyyppimittauksia tuli laittomaksi, onko tuolle mitään vuosimallirajaa?
korjataas virhe ; kaikki ennen Euro 1 (EC93) tyyppihyväksytettyjä ajoneuvoja on laillinen ohjelmoida
tai virittää ilman ongelmia laillisuudesta päästönormeihin. Toki jos katsastus huomaa selkeitä rikkomuksia
rakenteellisen tehonkeston ylityksestä, pitää tehonlisäys todistaa esim. vastaavalla moottoriteholla varustetusta saman sarjan esim. yhdysvaltojen markkinoille suunnatusta ja siellä hyväksytystä ajoneuvosta. hyviä esimerkkejä esim ford taunus & caprit vuosilta 1969-1973...
@Lukija73108 kirjoitti:
Hei
Nyt kun ohjelmointi ilman tyyppimittauksia tuli laittomaksi, onko tuolle mitään vuosimallirajaa?
korjataas virhe ; kaikki ennen Euro 1 (EC93) tyyppihyväksytettyjä ajoneuvoja on laillinen ohjelmoida
tai virittää ilman ongelmia laillisuudesta päästönormeihin. Toki jos katsastus huomaa selkeitä rikkomuksia
rakenteellisen tehonkeston ylityksestä, pitää tehonlisäys todistaa esim. vastaavalla moottoriteholla varustetusta saman sarjan esim. yhdysvaltojen markkinoille suunnatusta ja siellä hyväksytystä ajoneuvosta. hyviä esimerkkejä esim ford taunus & caprit vuosilta 1969-1973...
Jos moottorissa ei ole turboa, aika vaikea softalla saada merkittävästi lisää potkua. Kaasutinkoneen softaus taitaa olla lähes mahdotonta. Pakko myöntää, ettei -73 celican, ladojen, taunuksen tai caprien ohjelmistomuutoksista ole mitään kokemusta.
@Lukija73108 kirjoitti:
Hei
Nyt kun ohjelmointi ilman tyyppimittauksia tuli laittomaksi, onko tuolle mitään vuosimallirajaa?
korjataas virhe ; kaikki ennen Euro 1 (EC93) tyyppihyväksytettyjä ajoneuvoja on laillinen ohjelmoida
tai virittää ilman ongelmia laillisuudesta päästönormeihin. Toki jos katsastus huomaa selkeitä rikkomuksia
rakenteellisen tehonkeston ylityksestä, pitää tehonlisäys todistaa esim. vastaavalla moottoriteholla varustetusta saman sarjan esim. yhdysvaltojen markkinoille suunnatusta ja siellä hyväksytystä ajoneuvosta. hyviä esimerkkejä esim ford taunus & caprit vuosilta 1969-1973...
Jos moottorissa ei ole turboa, aika vaikea softalla saada merkittävästi lisää potkua. Kaasutinkoneen softaus taitaa olla lähes mahdotonta. Pakko myöntää, ettei -73 celican, ladojen, taunuksen tai caprien ohjelmistomuutoksista ole mitään kokemusta.
Kai se laitonta oli jo aiemmin..
korjataas virhe ; kaikki ennen Euro 1 (EC93) tyyppihyväksytettyjä ajoneuvoja on laillinen ohjelmoida
tai virittää ilman ongelmia laillisuudesta päästönormeihin. Toki jos katsastus huomaa selkeitä rikkomuksia
rakenteellisen tehonkeston ylityksestä, pitää tehonlisäys todistaa esim. vastaavalla moottoriteholla varustetusta saman sarjan esim. yhdysvaltojen markkinoille suunnatusta ja siellä hyväksytystä ajoneuvosta. hyviä esimerkkejä esim ford taunus & caprit vuosilta 1969-1973...
Jos moottorissa ei ole turboa, aika vaikea softalla saada merkittävästi lisää potkua. Kaasutinkoneen softaus taitaa olla lähes mahdotonta. Pakko myöntää, ettei -73 celican, ladojen, taunuksen tai caprien ohjelmistomuutoksista ole mitään kokemusta.
juurikin näin