yaris

8 kommenttia

Harkinnassa on Yaris 1.3 SOL PLUS, minkälaisia kokemuksia autosta on? Olen ajellut Almera 1.5, mikä on hyvin riitänyt tarpeisiin, n. 15000km/vuodessa. Mietityttää tuo kokoluokka 1.3 ja ajaminen pidemmillä matkoilla esim moottoriteillä. Entäs tuulivastus? Muuten naiselle sopiva auto, värikin olisi kohdallaan.

  
  • En kyllä koe olevani mikään Toyota asiantuntija mutta eipä Yariksesta mitään pahaa sanottavaa ole.. jos ei tarvitse isoja tiloja mm. tavaroiden takia, tuon kokoluokan auto on hyvä valinta. Kulutus/päästöt/ kustannukset eivät takuulla ole kalliimmasta päästä.. Tuuliherkkyydestä en osaa sanoa mutta kaipa sillä ihan hyvin pääsee :sunglasses:

      
  • Uuden Yariksen kiihtyvyys näyttäisi olevan 11.5 sekuntia, kun taas (vuoden 2005 1.5l koneella) Almerassa 13.1s. Näin ollen kiihtyvyydessä ei pitäisi olla ongelmia, mikäli se on sinulle tähän mennessä riittänyt. Tiedot on poimittu netistä, joten niissä saattaa olla virheitä.

    Tuulen vaikutuksesta en osaa sanoa, kuin vanhasta mallista, joten en kommentoi sitä sen enempää.

    Kaupungissahan Yaris on kuin kotonaan, mutta moottoritiellä saattaisi jokin isomman kokoluokan auto olla parempi valinta mm paremman ajovakauden vuoksi. En kuitenkaan sano, että Yaris olisi huono tässäkään suhteessa...

    Joka tapauksessa Yaris on luokassaan erinomainen, ellei jopa paras valinta, joten suosittelen koeajamaan. :smile:

    [Carinae muokkasi tätä viestiä 07.05.2007 klo 09:17]
      
  • Oletko ostamassa uutta vai sitä edellistä mallia?

    Vaikka kilometrejä näyttäisi tulevan suht. vähän, kannattaa vakavasti harkita tuota D4D dieseliä. Lisähinta ei ole kova ja moottori on huomattavan sivistynyt. Huollon laina-auton en huomannut ensin edes olevan diesel (vaikka ajan itse edellisen mallin diesel yaris-versolla) Ja ainakin edellisessä mallissa diesel oli parempi ajaa, en tiedä johtuuko se suuremmasta painosta tai erilaisesta ohjaustehostimesta.

      
  • minulla oli viime viikolla sijaisautona n. 100 tkm ajettu Yaris. Muuten oli ihan OK, mutta moottoritienopeuksilla varsin äänekäs. Moottori suorastaan ulvoi. Syy lienee yksinkertaisesti koneen puhti, jonka vuoksi välitykset vaativat melkoisia kierroksia koneesta 5-vaihteella n. 110-120 km/h nopeuksilla.
    Auto sisänsä on tilavatuntuinen ja mittaristo on "erilainen".

      
  • On mielestäni terhakka,ja kevyt käsitellä
    Diisseliä ei kannata valita ainakaan sillä että siinä
    ajossa säästäisi.Noilla kilometreillä taitaa tulla kalliimaksi.
    verot ,katsastukset ,huollot, ym.

      
  • Lainaus:
    07.05.2007 klo 19:36 AC Vol kirjoitti
    On mielestäni terhakka,ja kevyt käsitellä
    Diisseliä ei kannata valita ainakaan sillä että siinä
    ajossa säästäisi.Noilla kilometreillä taitaa tulla kalliimaksi.
    verot ,katsastukset ,huollot, ym.


    Joo aika tasoihin se vetää noilla kilometreillä. Jos yhdistetyn keskikulutuksen ero on 1ltr/100km ja hintaero 25cent/litra niin eroksi tulee 337€, joka on melko lailla diesel-veron verran. Toisaalta käytännössä ainakin omalla ajollani käytännön kulutuseroksi tulee 2 litraa/100km, jolloin diesel on jo kannattava (huoltojen hinnoissahan ei ole mainittavaa eroa, katsastuksen hintaerokaan ei uutta autoa juuri sävähdytä)

    Lisäksi voisi kuvitella, että vähän ajettu diesel säilyttää paremmin arvonsa. Lisäksi jos semmoinen ihme tapahtuu, että käyttövoimavero poistuu, nousee tuo välittömästi kannattavammaksi.

      
  • Mahtuuko siihen autoon aikaihminen kuskin paikalle?
    Pystyykö ajamaan 195cm pituinen, niin etteivät polvet ole koukussa?

      
  • Löytyihin tuo suuntaa-antava vastaus TM 7/07 sivulta 141.
    202 cm pituinen kuski ei pystynyt ajamaan Toyota Yariksella.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit