TM:lle ehdotus

4 kommenttia

Tehkääpä ihan pirruuttaan testi noista "vaihtoehto"ruostesuojauksista, koska useilla keskustelupalstoilla niitä kehutaan. Ja tehkää oikeisiin autoihin, eikä mihinkään pellinpalasiin sateessa. En minä sillä, että toimiiko se, mutta saahan sitä kokkeilla(naamaliikkeitä).

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=572&posting=22000000027516977

  
  • Joskus TM:n ruosteenestotestissä on ollut joku öljyvaihtoehto mukana. Olikohan 80-90-luvun vaihteessa. Testissä öljy peseytyi pois ylivoimaisesti nopeimmin. Samalla todettiin myös, että edes öljyn valmistajan mukaan ainetta ei ole tarkoitettu käytettäväksi suojaukseen, joten tuloksiltakaan ei kannata liikoja odottaa. Tuskin pöly öljyä niin hyvin sitoo, että tulos mihinkään muuttuisi.

    Menetelmä voisi olla hyvä, jos käsittely uusittaisiin usein. Varmaan pari kertaa vuodessa voisi olla sopiva jakso eli sama minkä keskivertoautoilija vahaa autonsa tai pesee alustan. Öljynäkään ei kannattaisi käyttää jäteöljyä vaan puhdasta. Materiaalikustannus on olematon verrattuna työmäärään.

    Alustaan ruiskutettava massa ei ole varsinainen ruosteen estoaine. Massan tehtäväna on suojata alustaa, jotta auton oma käsittely (sinkki, maali tms) säilyisi ehjänä. Koteloihin ruiskutettava aine suojaa sitten jo ruosteeltakin.

    Jos testi toteutettaisiin oikeilla autoilla eikä pellinkappaleilla suolakaapissa, saattaisi olla vaikeata löytää sopivi testiautoja. Itse en ainakaan autoani tuohon testiin antaisi.

      
  • Muistan tuon testin, ja ehdottamani testin tuloksethan olisi jo ainakin suurinpiirtein etukäteen tiedossa, mutta viihteen kannalta ajattelin. Tuskin autojen testiin saamisessa olisi vaikeuksia.

      
  • Lainaus:
    08.07.2007 klo 23:14 Herbert kirjoitti


    Jos testi toteutettaisiin oikeilla autoilla eikä pellinkappaleilla suolakaapissa, saattaisi olla vaikeata löytää sopivi testiautoja. Itse en ainakaan autoani tuohon testiin antaisi.


    Tuskin myöskään Ford tai Mersu tuohon testiin autojaan antaisi.

      
  • Lainaus:
    09.07.2007 klo 12:38 ddr5 kirjoitti
    Lainaus:
    08.07.2007 klo 23:14 Herbert kirjoitti


    Jos testi toteutettaisiin oikeilla autoilla eikä pellinkappaleilla suolakaapissa, saattaisi olla vaikeata löytää sopivi testiautoja. Itse en ainakaan autoani tuohon testiin antaisi.


    Tuskin myöskään Ford tai Opel tuohon testiin autojaan antaisi.
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit