AUDI A6 2.7TDI SURKEA LAATU!!!

102 kommenttia
124»
  • Jarrupalojen kestolla ei ole sinänsä merkitystä auton laatuun koska useimmat palavalmistajat valmistavat paloja lähes kaikkiin autoihin?
    Muut ratkaisut ja materiaalit vaikuttavat kulumiseen? :sunglasses:

      
  • Kyllä mielestäni jarrupalojen ja levyjen kulumisella on selkeä yhteys auton laatuun.

    En halua uskoa, että Audi suunnittelee jarrujen vaihtoväliksi 30 tkm ajettaessa Saksassa. Eiväthän ne suunnittele nitä autojansa suomalaisia teitä ja olosuhteita varten.

    Kyllä auton jarrut pitäisi kestää edes kaksi öljynvaihtoväliä ilman, että levyihin kosketaan. Minusta alle 35 tkm jarrujen huoltoväli on SURKEAA LAATUA.

    (Vaikka kuinka ajetaan Saksassa ja jarrutellaan tiukasti)


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    15.10.2007 klo 09:08 Tapio Taula kirjoitti
    Kyllä mielestäni jarrupalojen ja levyjen kulumisella on selkeä yhteys auton laatuun.


    Eli ne muuttamalla siitä saa laatuauton. Audiin kun saa niitä ihan samoja jarrupaloja tarvikkeena kuin kaikkiin muihinkin autoihin. Ja tuskin Audissa on audi-merkkisiä jarrujakaan?

    Jos omasta autostani menisi takuuaikana alkuperäiset jarruapalat / vuosi uusiksi, niin tuskinpa ostaisin itse samanlaisia takuuajan jälkeen. Ehkä ostaisin kovemmat tarvikepalat.

      
  • Lainaus:
    15.10.2007 klo 09:08 Tapio Taula kirjoitti
    Kyllä mielestäni jarrupalojen ja levyjen kulumisella on selkeä yhteys auton laatuun.


    Joopa joo... En nyt jaksa lukea koko viestiketjua läpi, joten en tiedä minkälainen tapaus tämä jarrupalojen loppuminen 30tkm oikein oli. Muistutin vain sinua koskien Volvosi jarrupalojen kestoa, kun niin hehkutit niiden pitkää ikää... Toisessa topicissa, kun valittelit, että jarrulevyt ruostuu, niin eipä tarvitse kauaa miettiä miksi palat kestää niin hyvin... Mulla ei jarrulevyt ole koskaan ollut ruosteessa takanakaan, mutta toki palat ovat kestäneet pitkään.

    Jarrupalojen vaihto on joka tapauksessa yksinkertainen ja halpa huolto. Mielestäni huonoa laatua on pikemminkin se, jos levyt kuluu ennen paloja kuten joissakin merkeissä on käynyt...

      
  • Enpä tiiä muusta, mutta tuossa just juttelin yhden kollegan kanssa, jolla on reilun vuoden vanha A6 tomaatilla, yli 100 tkm ajettu, ja huollossa olivat sanoneet, että ALKUPERÄISISSÄ jarrupaloissa on vielä pintaa niin edessä kuin takana sen verran ettei tarvitse vaihtaa....

    Eli eroja löytyy....

      
  • OPELIXILLE.

    Ydinasia on tietysti kerrottu heti ensimmäisessä viestissä.

    Kyse EI ole ainoastaan jarrupaloista, vaan jatkuvasta tarpeesta huoltaa Audin jarruja Saksassa.

    Ammattilaisen kollega on kuulemma ajanut Suomessa (taksia) 100 tkm alkuperäisillä paloilla, joten kaiketi niilläkin pääse normaaleihin arvoihin jotkut.

    Paremmilla autoilla pääsee vähintään 170 tkm...

    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Eiköhän jarrupalojen valinta ole kompromissin hakua jarrutustehon, -tuntuman ja kestävyyden välillä. Eri merkit sitten painottavat eri asioita. Muuten, eikös Audi märällä kelillä kuivattele jarruja itsekseen.

      
  • Eipä tuo Audin jarrutusteho poikkea kilpailijoista juurikaan suuntaan tai toiseen. Esimerkiksi V70 pysähtyy aivan yhtä sukkelaan.

      
  • Lainaus:
    25.10.2007 klo 08:56 Simppa- kirjoitti
    Eipä tuo Audin jarrutusteho poikkea kilpailijoista juurikaan suuntaan tai toiseen. Esimerkiksi V70 pysähtyy aivan yhtä sukkelaan.


    Pysähtyykö yhtä nopeasti kaikilla keleillä tai jarrut kuumina? En tiedä. Tuntumasta tuo ei kerro mitään. Lisäksi jarrutusmatkaan vaikuttaa suuri määrä muitakin tekijöitä kuin jarrupalat.

      
  • En tiedä miten kuumana pysähtyy, mutta useammassa testissä V70/S80 on jarrut kylmänä peitonnut A6:den. Suomessahan ei jarrut juuri kuumene normaalissa liikenteessä.

    [Simppa- muokkasi tätä viestiä 25.10.2007 klo 09:29]
      
  • No ei tuo hirveän normaalilta kuulosta,
    jos vaihdelaatikkojakin menee solkenaan.
    Varmasti halpaa.

    Itselläni menossa ainakin jarrulevyt edestä vaihtoon ensimmäistä kertaa, ja autolla on kuitenkin ajettu 160tkm.
    (Saman kokoluokan auto)

    Merkin jätän mainitsematta,
    kun nuo merkit näemmä herättävät täällä näin paljon tunteita.
    :open_mouth:

      
  • Premiumilla on Premiumin ongelmat, viat ja kustannukset? :innocent:
    PS: Siis kaikkea enemmän perusautoon verrattuna? :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit