BMW vai Volvo

49 kommenttia
2»
  • Ei mitään Volvoa vastaan, mutta kuten joku tokaisikin BMW on premiumluokan peli, Volvo vain wannabe. En aikoinaan ymmärtänyt ollenkaan miksi ostaa takavetoinen auto Suomen olosuhteisiin. Kokeilin toissa talvena kaverin 300-sarjan Bemua (E46,jossa sutimisenesto ja esp) ja marssin seuraavana päivänä Laakkoselle hakemaaan samanlaisen. Kovasti ovat takavetoiset kehittyneet, josta hyvänä esimerkkinä uuden 300-sarjalaisen kiitettävä tulos Teknarin taannoisessa talvitestissä kun etenemiskykyä mitattiin, taakse jäi iso liuta etuvetoisia. Oikeastaan ainoa miinus on jo ennestään mainittu etupään levottomuus uraisilla teillämme.

      
  • Mielestäni Volvo pesee laadussaan Bmw:n reilusti.. HUOM! MIELESTÄNI!!!!!



    Ja tällä myös tarkoitan isoja Volvomalleja.. Olen tutustunut bemareihin mutta valitettavasti ne eivät sytytä millään asteella.. nämä sitten ovat mielipiteitä :warning: Tuo ajettavuuskin on sellainen asia että jos joku käy koeajamassa niin Volvon kuin bemarinkin.. ei 30min- tunnin koeajo kaikkea kerro.. Ajettavuutta ei pääse kummassakaan moittimaan. Toiset ovat moittineet bemarin vakautta mutta en itse mitään suurta ongelmaa ole kokenut. Sisältä bemari on mielestäni ihan järkyttävän ruma.. Volvo on tyylikäs ja materiaalit laadukkaita! Volvo ja Bmw ovat vaan niiiiiin erilaisia että makuaisoitahan nämä ovat, kuka pitää mistäkin! Itse pidän Volvosta.

      
  • Mielestäni S40 Volvo on huomattavasti isompi kuin 7-sarjan Bemu.. HUOM! MIELESTÄNI!!!!!



    Ja samoin mielestäni V502.0D on paljon nopeampi kuin Ferrarit, ja tällä tarkoitan myös C30:siä.. Olen tutustunut Ferrareihin mutta ne eivät liiku eteenpäin juuri millään tavalla.. Nämä sitten ovat mielipiteitä.



    Ai niin, ja viime vuonna kaikki Suomessa myytävät autot yhtä lukuunottamatta olivat dieseleitä. Tämä on vain minun mielipide, en siis voi olla väärässä, kunnioita minun mielipidettä! Jos sanot että myyntitilastot kertovat muuta tai että Ferrarit ovat Volvoa nopeampia niin se ei ole yhtään enemmän totta kuin minun mielipiteeni!



    :weary:

      
  • Tää hra. PutPut vetää ihan sanattomaksi.. Vedätkö tosiaan herneet niin syvälle sieraimiin jos joku ei ylistä automerkkiä jota itse ylistät yli kaiken? Minkä ikäinen olet? keskustelujesi perusteella voisit olla teini-ikäinen kakara joka juuri on saamassa ensimmäistä autoa, takavetoista sellaista..



    Ylempänä kirjoittamani asiathan ovatkin juuri noin "ÄLYTTÖMIÄ" kuten annat ymmärtää..



    Saat elää omassa haavemaailmassasi ihan niin kuin haluat.. mutta älä vedä kasveja sieraimiisi makuaisoista.. Autojahan nuo vain ovat ja tosiaan.. MIELIPITEITÄ!

      
  • Jan79:

    Ajettavuutta ei pääse kummassakaan moittimaan.







    -minusta ajettavuutta ei voi ihan hirveästi haukkua juuri missään uudessa keskiluokan tai isomman kärryssä.

    kaikilla matka taittuu suht mukavasti ja hyvin ihan primerasta, kiasta, lähtien, ja kaikki uudet autot täyttävät liikkumisen edellytykset suht mukavasti.



    MUTTA, sitten kun autot pannaan koetukselle ja vaaditaan niiltä PALJON ENEMMÄN on asiat aivan toisin.



    kun otetaan asiat kuten.... hiljaisuus, moottorin äänet/sivistyneisyys, moottorin ominaisuudet, hyvä tyyli/imago, yleinen karisma/positiiviset mielikuvat, sporttisuus, kiitettävä laatu: niin vaikutelmana että teknisenä kestävyytenä, vetotapa/toteutus-ja siitä seuraava käytös (vaativalle kuljettajalle tärkeää!)....



    ...saadaan autoille huikeita eroja aikaan. tai no, mikäs minä olen muiden puolesta sanomaan, sanotaan että minä ainakin saan huikeita eroja autoille.



    tässä voisi jotain autoja käyttää esimerkkeinä, mutta siitä ei seuraisi kuin älytön sota... :grin: :no_mouth:

      
  • Tässäkin mennään sinne mitä kukin arvostaa. Oma seuraavan autoni valinta muuttui rajusti, kun entinen vähintään 50 tkm/ vuotuinen ajo muuttui töitteni puolesta pelkästään auton vapaa-ajan käyttöön. Työmatka taittuu nykyisin fillarilla :smile:



    Pitää muutenkin muistaa että erot luokittain ovat hyvin pieniä. Jos otetaan vaikkapa henkilöauto hintaluokassa 40 000 €, niin eipä niistä huonoja ole mikään. Erot vain painottuvat eri alueille.

      
  • Ensinnäkin kaikille hyvää joulua.Asiaan olin tässä menneellä viikolla koeajamassa bmw 530 farkun vuosimalli taisi olla 01 mulla ei ole hirveästi vertailu pohjaa ns preniumeihin joten sen takia voi olla että voin olla väärässäkin.En tiedä oliko mun odotukset liian kovia vai mikä,mutta mä väitän että oma astra tosin vm 07 on suuntavakaampi kuin se 530 jota koeajoin.Oihan bmw hiljaisempi ja rakenteet jotenkin tukevamman tuntuiset.Ilman sitä ohjailun tarvetta olisin voinnut kiinostua siitä

    ja hankkia sen toiseksi autoksi.

      
  • Tuo suuntavakauden puute kyseisessä mallissa on ominaisuus. Nähtävästi alustaa ei ole suunniteltu Suomen tiestölle. Rengasvalinnalla tilannetta varmaan voi parantaa, mutta tuskin kokonaan korjata. Muutenhan auto on varmasti ihan kiva, hiljainen ja suorituskykyinen aivan kuten noin kalliin auton pitääkin olla.

      
  • Minä en ole tällä palstalla tullut tunnetuksi bemareiden ylistäjänä tai puolustelijana mutta tuosta suuntavakaudesta.. Moni on moittinut bemareiden vakautta tiellä.. en kiellä etteikö se olisi ongelma jollain asteella. Mutta jos puhutaan vuosimallin 2001 autosta oli se sitten bmw tai ihan mikä tahansa, syitä heikompaan ajettavuuteen voi olla myös heitot rengaspaineissa, aurauskulmien säädöt, rengas valinta .. Vanhemmassa autossa voi aina olla jotain iän ja kulumisen aiheuttamaa :smile: Mutta samoja ongelmiahan on havaittu ihan uusissakin bemuissa joten paljohan tuo mahdollista on.. :sunglasses:

      
  • Sillä bemarilla oli ajettu noin 80tkm ja alla kohtuu hyvät mokian neloset.Ilman paineet

    tietenkin vaikuttaa samoin pyörän kulmat kuten jan79 totesi.Muuten kyllä tykästyin autoon sekä moottoriin kovasti.Olisikohan muita hyviä vaihtoehtoja kuin volvo,audi

    tai mersu jota voisi kokeilla ei siltä oikein tunnu,kun katselee isoja automaatti farmareita.

      
  • :sleepy: Bemu on ollut asfalttikurvien ykkönen, Volvo yleishyvä ja turvallinen lulla. Jos on rajatusti rahaa, ei kannata kumpikaan, ei myöskään todellakaan Audi. Osta uudempi VW, Skoda, Toyota, Mitsubishi tms. niin saat enemmän laatua samalla rahalla.Jos onpi paksu lompakko, osta uudemman mallinen 530da, niin saat kaikki; suuntavakauden, loistavan ohj. tuntuman ja kaupanpäälle tässä vanhassa sossuvaltiossa kaikkien perusjurpojen kateuden.

      
  • Jos suzuki gsx testaama auto oli diesel farkku, sen omapaino kuljettajan kanssa lienee n. 2000 kg. Nokian 4, vaikka onkin hyvä talvirengas, ei sovellu löysän rungon takia painaviin autoihin. Tätä ongelmaa on yritetty ratkaista selvästi suositeltua suurimmilla ilmanpaineilla vaihtelevin tuloksin.



    Nokian 5 renkaassa on ongelmaa parannettu muuttamalla kuviota siten, että palat mihin nastat kiinnittyvät eivät ole lamelloitu ja runko on hieman jäykempi.

      
  • Tarvitseeko edes tämmöistä kysyä!? Volvot on maatalouskoneita, ei niillä voi liikenteessä ajaa. Bmw on herrasmiehen laatuauto.

      
  • En ostannut bmw enkä volvoakaan vaan päädyin vw passatiin.Tosin käytetty mutta kun tuo

    harrastus vie kaikki liikenevät pennit niin piti tyytyä havempaan.Pieni vinkki jos jollain on tuntuu olevan ylimääräistä rahaa niin aloitakaa rata ajo mpllä niin ei ole sen jälkeen :smile: Asiaan eli se bmw mitä koeajoin oli ilmeisesti rikki koska kokeilin kaverini 523 niin se oli aivan erillainen ajaa.Kaverini epäili alapallo niveliä ne ovat

    kuulemma aikamoista kulutus tavaraa,koska kone painaa aika paljon.

      
  • Kyllä ne renkaat taitavat olla pääsyy ongelmiin suzuki gsx koeajaman auton ajo-ominaisuuksissa. Alapallon nivelet eivät ole 5-sarjan heikko lenkki, vaan vanhan 3-sarjan alkupään autojen ongelma

      
  • Kyllä tuota E39:n suuntavakavuutta on moitittu muuallakin eli alusta ei vain ole tarkoitettu Suomen tiestölle.

      
  • Vastaus kysymykseen BMW vai Volvo on: Mercedes-Benz! Mersusta löytyy Bemarin ja Volvon hyvät ominaisuudet samassa paketissa.E-sarjan W210 tai W211 ja that's it!

      
  • Lisäksi ruostetta kaupanpäällisenä? :xmas:

      
  • Mutta kun Mersut on niin kivoja,ruosteet ei ahdista kuin varattomia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit