Käytetyt Japanilaiset ja mikä ärsyttää?

9 kommenttia

No se ärsyttää,kun käytetyn japanilaisen auton mittarissa on sellaiset reilu 250 tkm,ni auto alkaa olla kaamea lepakko ajo-ominaisuuksiltaan ja ovet sun muut roikkuu ja repsottaa,aivan kuin koko korikin olisi muuttunut letkummaksi.Itse tekniikkahan japseissa pelaa edelleen mainiosti,siinä ei ole valittamista,mutta kun on vastaavan ikäinen/ajettu saksalainen (MB-BMW-VAG),niin niissä ei paikat notku ja ajo on edelleen jämäkkää.Asian huomasi selvästi kun tuli kokemusta Toyota Corollasta,VW Ventosta,Honda Accordista ja MB 124 sarjalaisesta,saksalaisten koriin käytetty selvästi enemmän metallia ku japseihin,ihme touhua itämaalla... :xmas:

  
  • eihän näitä kulttuurieroja tyhmempi ymmärräkkään.



    Stivaksia ei toki haittaa että huomattavan uusissa ex-autojen kuninkaissa esiintyy kaiketi vakavia laatuongelmia erilaisten vikojen ja räjähdysmäisen ruostumisen muodossa.



    Ihme touhua tuolla saksanmaalla :grin:

      
  • Kaikenlaiset pellet kuten Stivax täälläkin saa kirjoittaa. Huom! hanki itsetunto.

      
  • No pelkkää provoilua sen kirjoitukset on tai sitten jossain heittää pahasti. Koomista verrata jotain MB 124:sta Corollaan tai Accordtiin. Aika lailla on hintalapuissakin ollut uutena eroa.

      
  • Kyllähän Mersu hyvänä pysyy kun on suurimman osan ajasta pajalla? :xmas:

      
  • Mutta vakavasti puhuen,näiden jämäkkyysasioiden toteamiseen riittää jo pelkkä autonoven aukaisu,kun avaa esim. Toyota Avensiksen oven,niin tunne on :"Onko tämä ovi tehty paperista?" Materiaalin ohuus on käsinkosketeltava,sama tunne toistuu muissakin japanialaisissa,korealaisista puhumattakaan.Mutta tarttuukaapa MB-BMW-VAG-Volvo-Saab-linjan autoihin,heti huomaa,että on tavaraa ovessa,kuin kassakaapissa! Tietysti jos ei kykene ostamaan kuin Japanilaisia/Korealaisia autoja,niin niihin on sitten tyytyminen,mutta älkää luopuko toivosta,VIELÄ JONAIN PÄIVÄNÄ TEKIN PÄÄSETTE MERSUN RATTIIN! Näin sanassa sanotaan.Näihin kuviin,näihin tunnelmiin. :smile:

      
  • Stivax:

    Mutta vakavasti puhuen,näiden jämäkkyysasioiden toteamiseen riittää jo pelkkä autonoven aukaisu,kun avaa esim. Toyota Avensiksen oven,niin tunne on :"Onko tämä ovi tehty paperista?" Materiaalin ohuus on käsinkosketeltava,sama tunne toistuu muissakin japanialaisissa,korealaisista puhumattakaan.Mutta tarttuukaapa MB-BMW-VAG-Volvo-Saab-linjan autoihin,heti huomaa,että on tavaraa ovessa,kuin kassakaapissa! Tietysti jos ei kykene ostamaan kuin Japanilaisia/Korealaisia autoja,niin niihin on sitten tyytyminen,mutta älkää luopuko toivosta,VIELÄ JONAIN PÄIVÄNÄ TEKIN PÄÄSETTE MERSUN RATTIIN! Näin sanassa sanotaan.Näihin kuviin,näihin tunnelmiin. :smile:




    Hoh hoh. Kyllä 80-luvun mersuissa ja tojoissa on aika lailla samanlaiset ovet. Molempia vuoden sisään ajaneena pidin tojosta enemmän, koska mersu tuntui lahoavan käsiin. Kun mennään uudempiin niin päästään noihin kassakaappi oviin, jotka ovat huono juttu. VW passatista -99 löin oven kiinni ja koko ovi meni paskaksi, miksi helvetissä pitää olla niin painava ovi, minkä sitten joutuu silkkihanksoilla laittamaan kiinni? Tojoissa voi sentään paiskaista ovet niin lujaa kun jaksaa ja auto vain kiittää. Ajoominaisuuksia saa hinnan mukaan ja kyllä uusi Lexux tai miksei vanhempikin vie nuo saksalaiset 6-0, että se niistä ajoominaisuuksista.

      
  • Stivax kiittää vastauksista ja lopettaa tämän huumoripohjaisen Mersun mainostamisen,ettei niin monelle ei-Mercedes-miehelle tulisi paha mieli tai menisi herne nenään.Lopuksi,kokeilkaa Mercedeksiä,niin tulette hyvälle tuulelle!

      
  • Stivax:

    Mutta vakavasti puhuen,näiden jämäkkyysasioiden toteamiseen riittää jo pelkkä autonoven aukaisu,kun avaa esim. Toyota Avensiksen oven,niin tunne on :"Onko tämä ovi tehty paperista?" Materiaalin ohuus on käsinkosketeltava,sama tunne toistuu muissakin japanialaisissa,korealaisista puhumattakaan.Mutta tarttuukaapa MB-BMW-VAG-Volvo-Saab-linjan autoihin,heti huomaa,että on tavaraa ovessa,kuin kassakaapissa! Tietysti jos ei kykene ostamaan kuin Japanilaisia/Korealaisia autoja,niin niihin on sitten tyytyminen,mutta älkää luopuko toivosta,VIELÄ JONAIN PÄIVÄNÄ TEKIN PÄÄSETTE MERSUN RATTIIN! Näin sanassa sanotaan.Näihin kuviin,näihin tunnelmiin. :smile:




    Jos nykyautoista puhutaan, niin ainaski Toyossa on KUNNON JÄMÄKÄT ovenkahvat, toisin kuin VAG-autojen rautalankavetimet. :xmas:

      
  • Tuo "kassakaappivertaus" kait selittää miksi ovat kankeina ja raskaina aina sporttisilla autoilla ajavien "jaloissa"? :xmas:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit