Volvo V70 2.5T STW

4 kommenttia

Hei!

Olen ajatellut moista autoa seuraavaksi kyydittäjäksi. Nyt olisi tarjolla -99 vuosimallin auto jolla on ajettu 250t. Automaattilaatikko ja tosiaan turbo kone. Mitä mieltä olette kyseisestä kärrystä? Mitä kannattaisi nyt huomioida kun lähen sitä kojottaa? Autolla on ollut yksi omistaja ja vaimoni tuntee hänet. Ajattelimma soittaa hänelle mutta eipä hän välttämättä osaa sanoa kaikkea tarpeellista :)

- Kiitos jo näin etukäteen avusta -

  
  • Minä käyttäisin Autotohtorilla, eli katsastusasemien erikoistarkastuksessa. Sen voi tehdä myös ennen ostoa, jotta tietää mihin tarvii varautua heti ja voi ehkä sillä perusteella tinkiä hintaa.

    Jotain tyypillisiä juttuja näille ovat ilmamassan mittarin rikkoutuminen (varmaan kallein vika, jopa 500€), ns. koiranluut eli vakaajatankojen pystytuet ( ehkä 60 € kpl) sekä takajarrulevyt voivat ruostua( töineen paloinen n. 400€).Näitä minä olen ostellut 2001 malliseen turbottomaan autooni.

    Ruostetta näissä ei yleensä juuri ole- tosin olen yhden valkoisen 850 nähnyt ihan reippaasti ainakin pintaruosteessa.

    Rengaskerta on hintaluokassa 400 €.

    Paljon lisää juttua on sekä volvoharrastajien sivuilla että Suomi24-Volvo V70 -keskusteluissa.

    Kaverilla on muistaakseni -95 mallinen 850 farkku, ei ole ruostesuojattu edes ja ihan priima ulkonäkö ja tekniikkakin.

    Näistä voi saada ihan hyvän käyttöauton vuosiksi, mutta onhan niitä huonojakin yksilöitä kaiketi...niistä vaan vaietaan niin kauan kuin itse omistetaan!!!


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Minulla on -95 850:nen,eipä ole mitään vikoja ollut,"koiranluu"nivelet kestivät 60000km,ennenkuin meni vaihtoon,Biltemasta nämä osat löytyy 15€/kappale ja ovat helppo vaihtaa.Autossa on kilometrejä 290000.tietenkin jarrupaloja ym,kulutustavaraa on pitänyt laittaa,mutta ruostetta ei ole missään.Kyllä pitäisi hinta/laatusuhteen olla kohdallaan,tämä kun on aito Ruotsin Volvo eikä mikään"Renault".

      
  • Älä osta ainakaan automaattia. Se ei mee automaatina mihinkään, on ku vetäis kuollutta kissaa hännästä. Yks automaatti turbo Volvon omistaja sano mulle et minkä hevosen turbo tuo sen automaatti vie. olen myös itse ajanu kyseisenlaisella pyydyksellä ja tosiaan ihmettelin et onko turboo ollenkaan ku ei oikeesti tapahdu mitään vaikka kuinka yritti kenkiä. Mieluummin manuaali jos on pakko tuollainen vempele saada. Mersun tai bemarin automaatit ei vie läheskään niin paljon suorituskykyä pois, ku Volvon, niilläkii oon ajellu.

      
  • Itselläni on kyseinen Volvo V70 2.5T A + kaikki varusteet aj. 185t. Toisin kun joku voi väittää niin kyseisen automaatti ei vie terää autosta. Eipä yksikään käsivaihteinen ole pysynyt perässä, ellei kuski ole "ammattilainen", 700sten automaatti oli laiska. Viat voi luetella lyhyesti, eli tarkista pallonivelet ja Tapion kertomat asiat, itsekin vaihdatin ilmamassamittarin sekä kummatkin pallonivelet, auto ollut minulla v.2000. Ei voi valittaa :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit